![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 17-04-2008
Skąd: Stalowa Wola
Model: Mondeo MKIV
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 124
|
![]()
Witam przeczytałem już chyba wszystkie tematy związane z awariami podgrzewanych foteli w Mondeo mk3 i mk4 bogatszy o wiedze z forum zabrałem się za mój fotel pasażera i pomierzyłem poszczególne wartości
- wtyczka biała prawdopodobnie mata od pleców wartość 0,05 Ohma (nie jestem pewien czy wykonałem pomiar prawidłowo niestety jestem inżynierem budownictwa a nie elektrykiem) Wartości poniżej (przy włączonym silniku i grzaniu na maxa 5 kropek) zmniejszenie mocy grzania nie ma wielkiego w pływu na wartości - wtyczka niebieska 14,4 V - wtyczka zielona 2,5-3,5 V Jak sprawdzić opór na macie poziomej i jej sprawność, chyba że przyczyna leży po stronie tego modułu z regulacją wartości grzania ?? Proszę o jakieś porady i pytania
__________________
Migo |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Imię: Arek
Zarejestrowany: 11-06-2010
Skąd: Wrocław
Model: Mondek / Transit Connect
Silnik: 2,0 tdci /1,5 Ecoblue
Rocznik: 2018 / 2022
Postów: 498
|
![]()
Może się mylę ale według mojego doświadczenia rezystancja rzędu 0,05 Ohma to oporność styków i raczej zwarcie. Mata grzewcza fotela ma małą moc wiec powinna mieć zauważalnie większy opór
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::average
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 17-04-2008
Skąd: Stalowa Wola
Model: Mondeo MKIV
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 124
|
![]() Cytat:
__________________
Migo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Imię: Adam
Zarejestrowany: 19-01-2013
Skąd: Rybnik
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2009
Postów: 9
|
![]()
Witam. Porównaj wartości z drugim fotelem. Wszystko jest identyczne, łącznie z podłączeniem. Różnica polega jedynie na tym, że złącze nr 4 sterownika maty w fotelu lewym podłączone jest do masy, zaś w prawym wisi w powietrzu. Reszta jest identyczne. Masz już porównanie. Zakładałem u siebie ogrzewanie tylnych foteli. Każdy fotel ma osobne zabezpieczenie 15 A bezpiecznikiem. Więc jakbyś miał zwarcie to bezpiecznik ma przerwę i brak jest zasilania. Mata siedzenia i oparcia połączone są szeregowo. W macie oparcia jest jeszcze termistor. Wszystko jest sterowane modułem pod siedzeniem. Takie małe czarne pudełko. Doprowadzone jest do niego zasilanie, masa oraz przewód sterujący.
1 - zasilanie 6 - masa zasilania 4 - podłączony do masy ale tylko fotel lewy 5 - podłączenie sterownika ( regulator w ledami) Obydwa tak samo. Z reszta tył również. Z tym, ze bezpieczniki przednich foteli znajdują się w skrzynce centralnej ( nad stopami pasażera) zaś tylnych foteli w skrzynce bagażnika. Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ford::specialist
Imię: ...
Zarejestrowany: 24-11-2009
Skąd: ...
Model: ...
Silnik: ...
Rocznik: ...
Postów: 545
|
![]() Cytat:
W skrzynce z BSI (GEM) nie ma żadnych bezpieczników od ogrzewania siedzeń. Z BSI idzie jeden sygnał do przekaźników ogrzewania w tylnej skrzynce (zwarcie do masy uzwojeń sterujących przekaźników). Główny bezpiecznik F20 (60A) od obu obwodów znajduje się w skrzynce w komorze silnika. Cytat:
@Migo Aby sprawdzić czy mata nie została przerwana przepalona musisz wyjąć fotel (4 x torx) i otworzyć moduł (małe zatrzaski) Jedna końcówka miernika do pinu 10 (niebieska wtyczka - masa) druga końcówka do czerwonego przewodu w module (zasilanie mat z modułu) W ten sposób sprawdzisz czy na matach (połączonych szeregowo nie ma przerwy), w każdym innym pomiarze mierzysz rezystancję wypadkową mat i modułu) Jeżeli nie ma przerwy to uszkodzony jest moduł. Jeżeli jest przerwa do odłącz matę oparcia (biała wtyczka o której pisałeś) i pierwsza końcówka jak poprzednio pin 10 a druga w pin białej wtyczki prowadzący do maty siedziska. Jeżeli jest przerwa to uszkodzona mata siedziska, jeżeli niema to uszkodzona mata oparcia. Jak już zdiagnozujesz problem: - na allegro bywają maty siedziska tylnych siedzeń (było o tym w wątku o grzanych siedzeniach) - można przelutować moduł jeżeli on jest uszkodzony albo wymienić uszkodzoną matę ( te z tylnego siedzenia po odpowiednim przycięciu mieszczą się) Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez kolonez ; 21-11-2013 o 09:08 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 17-04-2008
Skąd: Stalowa Wola
Model: Mondeo MKIV
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 124
|
![]()
Witam wszystkich i dziękuje za zainteresowanie tematem
Po pomiarach multimetrem zdecydowałem się na demontaż fotela z samochodu i zabranie go do domu (salonu) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Opiszę wszystkie wykonane kroki Demontaż fotela odbywa się za pomocą czterech śrub torx Na wyłączonym zapłonie lub odłączonym aku rozkręcamy i rozłączamy złącze pod fotelem (jedna śrubka chyba Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wyciągamy fotel ostrożnie nie jest lekki około 25-30kg wynosimy w jakieś ciepłe miejsce w przypadku foteli skórzanych dzięki czemu skóra zmięknie i będzie bardziej podatna na rozciąganie przy ściąganiu Ściągamy skórę od przodu siedziska odpinając listwę z która jest zszyta skóra następnie wypinamy delikatnie (pręty plastikowe które odpowiadają za ukształtowanie fotela i naszym oczom ukazuje się widok jak na zdjęciach W moim przypadku i myślę ze w 90% przypadków wystąpienia awarii jest przecięcie kabli łączących dwie maty siedziska co powoduje ze obwód zostaje przerwany wydaje mi się ze producent nie rozwiązał tego najlepiej ponieważ te przewody są tak ułożone w to tylko kwestia czasu kiedy zostaną przecięte i no nawet dwa razy po jednej stronie Ja rozwiązałem to troszkę inaczej skróciłem i odizolowałem końce przewodów łączące maty ze sobą i za pomocą wsuwki do włosów przewlekłem je przebijając gąbkę siedziska i wróciłem ponownie od spodu do drugiej maty dzięki temu przewód nie będzie narażony na przecięcie rozerwanie itp zobaczymy jak się będzie to rozwiązanie sprawowało
__________________
Migo Ostatnio edytowane przez Migo ; 01-12-2013 o 20:24 |
![]() |
![]() |