|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-12-2013, 21:06 | #41 |
ford::average
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 18-09-2009
Skąd: Kraków
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0L Duratorq DI HPCR (125PS)
Rocznik: 2006
Postów: 182
|
Mi po wymianie kompletu sprzęgła, dwumasy, wysprzęglika i simeringa wału (tył) też ciężko zaczęła wchodzić 2 (wchodziła z oporem i tak jakby z zacięciem)
Pomordowałem się z tym 3 miesiące i albo się przyzwyczaiłem, albo odpuściło. Początkowo starsze mnie to wkurzało, bo przed wymianą wszystko działało mięciutko. Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4 Ostatnio edytowane przez Yabollek ; 22-12-2013 o 21:12 |
22-12-2013, 21:14 | #42 |
ford::advanced
Imię: Krzychu
Zarejestrowany: 25-05-2013
Skąd: Śląsk
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2003.09
Postów: 370
|
Odp: Ciężko wchodzi drugi bieg na zimnym silniku
Moi drodzy, ale żebyśmy się dobrze zrozumieli
co do OPORU i co do ZGRZYTU OPÓR - wystepuje on tylko w 2 biegu i jest on wyczuwalny w trakcie wbijania w POŁOWIE biegu i czuje na lewarku zmiany biegów wtedy opór, wtedy mocniej dociskam i wchodzi bieg do konca Wystepuje to nie zaleznie czy ciepło czy zimno i bywa również, że czasem oporu nie ma. Nie występuje przy oporze zgrzyt! Zgrzyt - występuje tylko wtedy, gdy podczas wbijania 2 biegu w połowie natrafię na opór i gdybym tak zostawił i puscił sprzęgło wtedy postaje zgrzyt. Co to jest ten opór??? że musze dodac siły aby bieg wskoczył do konca pokonujac ten blokujący oprór zamiast bieg, który powinien wchodzic dobrze jak pozostałe biegi I czemu koledze po tak kosztownej wymianie sprzegła dumas itd rowniez wystepuje jakis problem, jest to zalezne od samochodu czy niedoświadczonej naprawy przez warsztat Ostatnio edytowane przez kpkp1985 ; 22-12-2013 o 21:28 |
22-12-2013, 22:48 | #43 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-03-2007
Skąd: Rybnik
Model: Smax + V70
Silnik: 2.0 TDCI + 2.4 Volvo
Rocznik: 16+02
Postów: 845
|
Odp: Ciężko wchodzi drugi bieg na zimnym silniku
Cytat:
|
|
23-12-2013, 07:05 | #44 |
ford::advanced
Imię: Krzychu
Zarejestrowany: 25-05-2013
Skąd: Śląsk
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2003.09
Postów: 370
|
Odp: Ciężko wchodzi drugi bieg na zimnym silniku
No u kolegi a u mnie?
|
23-12-2013, 07:48 | #45 |
ford::average
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 08-02-2012
Skąd: Sosnowiec/Łódź
Model: Ford Mondeo Mk4 Hatchback Titanium X
Silnik: 2.0 TDCi Duratorq 175KM/400Nm ;)
Rocznik: 2009
Postów: 196
|
Odp: Ciężko wchodzi drugi bieg na zimnym silniku
Ja u siebie w skrzyni MTX75 przy obecnych temperaturach (0 lub 1 stopni), że jest mniejszy opór na zimnym silniku, niż gdyby były mrozy. Aczkolwiek wiem, że jeżeli nie wymieniłbym oleju w skrzyni na oryginalny, to nie byłoby tak wesoło.
Generalnie po wymianie oleju na Fordowski nie ma zgrzytu, a opór zwiększa się wprost proporcjonalnie do spadku temperaturyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
23-12-2013, 08:49 | #46 | |
ford::advanced
Imię: Krzychu
Zarejestrowany: 25-05-2013
Skąd: Śląsk
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2003.09
Postów: 370
|
Odp: Ciężko wchodzi drugi bieg na zimnym silniku
Cytat:
Ostatnio edytowane przez kpkp1985 ; 23-12-2013 o 08:53 |
|
23-12-2013, 18:02 | #47 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-01-2009
Skąd: Leszno
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCI 130 KM GHIA Kombi
Rocznik: 2005
Postów: 34
|
Odp: Ciężko wchodzi drugi bieg na zimnym silniku
Jeśli nie wbijesz biegu do końca, a tylko do połowy i puścisz sprzęgło to nie ma wyjścia musi zgrzytnąć i to na każdym biegu. a opór ma tu większość w tym temacie i z reguły jest to związane z temperaturą otoczenia. Możesz z tym walczyć i pchać się w koszta , ale to już twoja sprawa.
|
23-12-2013, 19:15 | #48 |
ford::advanced
Imię: Krzychu
Zarejestrowany: 25-05-2013
Skąd: Śląsk
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2003.09
Postów: 370
|
Odp: Ciężko wchodzi drugi bieg na zimnym silniku
Ale widzisz u jednych od nowosci a u drugich z czasem a u nastepnych po kapitalnej wymianie wystepuja zgrzyty lub opor
Pytanie czy sam opor oprocz tego, ze jest wyczuwalny i wkurzajacy i trzeba uzyc sily czy tylko ma negatywny wplyw tzn. Szkodliwy na samochid. Bo zgrzyt chyba napewno jest szkodliwy dla samochodu. I teraz albo walic to i nieprzejmowac sie tym oporem, bo moze byc jeszcze gorzej czytajac jak inni maja wieksze problemy tzn' opor i zgrzyt i to na kilku biegach mimo wydnych pieniedzy na kapitalny remont kub wymiane na oryginalny fordowski olej W moim przypadku mam opor na 2 w polowie w trakcie wbiajnia go i to mnie wkurza' ale czasem bywa ok i szukam rozwiazania. |
23-12-2013, 19:44 | #49 |
ford::average
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 14-11-2012
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi 140PS
Rocznik: 2008 ( w sumie to jak 2009)
Postów: 173
|
Kwestia ułożenia skrzyni po montaży u pewnie. Olej fordowski jest bardzo gęsty na zimno ale ciepły ma większą lepkosc niż inne rzadsze oleje. Przez to na zimnym motorze biegi wchodzą z oporem a na rozgrzanym już bez. Poza tym różne osoby różnie trzymają auta na 1,2 więc i zębatki inaczej się ścierają a przy tych prelozeniach może być np ciężko wbić bieg. Weźcie pod uwagę że 1 w 6bieg manualu ma ogromne przełożenie.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
__________________
Focus MK1 kombi 2004 100PS, Mondeo MK4 Kombi 2.0 TDCi - złota strzała |
24-12-2013, 07:44 | #50 |
ford::advanced
Imię: Krzychu
Zarejestrowany: 25-05-2013
Skąd: Śląsk
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2003.09
Postów: 370
|
Odp: Ciężko wchodzi drugi bieg na zimnym silniku
Ale czy sam opór tzn. Cos blokujące w połowie wbijania biegu na co natrafiamy i konieczne jest dodanie większej siły aby wszedł bieg do konca jest to szkodliwe dla samochodu?, bo zgrzyt uważam, że tak ale sam opór? To kwestia tylko siły i nastawienia psychicznego, które wkurza nas.
|
|
|
|