|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-01-2014, 17:29 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-02-2012
Skąd: Loslau
Model: C-MAX
Silnik: 1.6 D
Rocznik: 2004
Postów: 17
|
NIe chce odpalić -"choinka"
Witam
Mój zajefajny C-MAX jest z 2004r. 1.6TDCI. Wczoraj wieczorem wróciłem do chaty bez problemów. Dzisiaj od rana nie mogę wyjechać z garażu. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Silnik nie chce odpalić i słychać tylko jak coś "cyka" jakby przekaźniki. Myślałem że może coś z akumulatorem, więc poruszałem klymami i dalej nic. postanowiłem podłączyć na kilka godzin prostownik i również nic nie dało. (ładowałem na podpiętych klemach) Teraz w dalszym ciągu nie chce zapalić, dalej mrugają kontrolki i słychać cykanie. RATUNKU!!! Jutro musze jechać do roboty 70 km w jedną stronę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Nie ukrywam, że te auto mnie rozpie..... Kilka miesięcy temu musiałem zregenerować turbosprężarkę, ponieważ "brała" olej i się zepsuła. Po wymianie auto chodziło bez zarzutów. Obecnie od tygodnia zaczęła mi się zaświecać kontrolka oleju. (Po przejechaniu kilku kilometrów na wolnych obrotach). Wczoraj nie miałem takich objawów, ale tez pokonałem mały odcinek drogi (jakieś 7 km) i tak jak pisałem auto jechało bez zarzutów. Co to może być? Ewentualnie co mogę sprawdzić żeby niepotrzebnie nie holować auta do mechanika. Z góry piękne dzięki |
04-01-2014, 18:01 | #2 |
ford::specialist
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-04-2012
Skąd: Bielsko-Biała
Model: c-max/focus
Silnik: 1.6 TDCI/1.6 ti-vct
Rocznik: 2007/2009
Postów: 730
|
Odp: NIe chce odpalić -"choinka"
Ewentualnie możesz odczytać błędy z testu zegarów i się podzielić co to wyskoczyło
|
04-01-2014, 18:09 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-02-2012
Skąd: Loslau
Model: C-MAX
Silnik: 1.6 D
Rocznik: 2004
Postów: 17
|
Odp: NIe chce odpalić -"choinka"
A jak tego dokonać?
|
04-01-2014, 18:20 | #4 |
ford::specialist
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-04-2012
Skąd: Bielsko-Biała
Model: c-max/focus
Silnik: 1.6 TDCI/1.6 ti-vct
Rocznik: 2007/2009
Postów: 730
|
Odp: NIe chce odpalić -"choinka"
Trzymasz przycisk reset/ok (w kierunkowskazie od komputera) i przekręcasz na zapłon. Przycisk reset/ok jest również przyciskiem nawigacyjnym po tescie zegarów. Przyciskasz tyle razy, aż na komputerze pojawi Ci się napis dtc #
|
04-01-2014, 18:27 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-02-2012
Skąd: Loslau
Model: C-MAX
Silnik: 1.6 D
Rocznik: 2004
Postów: 17
|
Odp: NIe chce odpalić -"choinka"
Pokazuje mi błąd 01- D900 i 02- E510.
Co to może być? |
04-01-2014, 18:46 | #6 |
ford::specialist
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-04-2012
Skąd: Bielsko-Biała
Model: c-max/focus
Silnik: 1.6 TDCI/1.6 ti-vct
Rocznik: 2007/2009
Postów: 730
|
Odp: NIe chce odpalić -"choinka"
Błędy magistrali CAN. Możliwe że padł GEM i temu nie chce odpalić ale pewności nie mam. Dużo osób uważa błąd D900 za błąd który jest normą i nie wpływa jakoś na pracę auta, ale u Ciebie nie chce odpalić.
Na pewno tedi_k będzie wiedział o co chodzi. |
04-01-2014, 19:34 | #7 |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,054
|
Odp: NIe chce odpalić -"choinka"
GEM raczej nie. Do sprawdzenia napięcie aku a potem bezpieczniki w skrzynce w komorze silnika. Jeśli są OK, to coś się stało z zegarami lub PCM. Potrzebny sensowny diagnosta.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 04-01-2014 o 19:40 |
04-01-2014, 21:27 | #8 |
ford::average
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 02-10-2013
Skąd: Trzebiatów
Model: Focus C-MAX - GHIA
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 74
|
Odp: NIe chce odpalić -"choinka"
Zmierz kolego napięcie akumulatora, jeżeli będzie powyżej 12V, zmierz podczas próby rozruchu, jeżeli nie spadnie poniżej 9V to zmierz (również podczas rozruchu) pomiędzy klemą plusową, a karoserią. Jeżeli wszystkie napięcia są okey to dopiero powinieneś szukać głębiej, ja stawiam na padnięty akumulator lub brak dobrego styku na łączach.
|
04-01-2014, 22:07 | #9 |
ford::advanced
Imię: Redzia
Zarejestrowany: 11-05-2011
Skąd: Radom
Model: Ford Focus C-Max
Silnik: 1,6 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 341
|
Ja również. Miałam to samo. Słaby okazał się aku. Po konkretnym doładowaniu problem się rozwiązał. Do tego jest dosyć wilgotno. Przerabiałam to dwa lata temu właśnie w taką wilgoć.
Wysłane z Latającego Holendra Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
06-01-2014, 23:30 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 16-03-2012
Skąd: W-wa
Model: C-max
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2006
Postów: 70
|
Re: NIe chce odpalić -"choinka"
Ja miałem dokładnie taki sam objaw i okazało się, że padł rozrusznik. A dokładnie rozleciała się przekładnia planetarna. Rozrusznik zrobił zwarcie i dodatkowo spalił się bezpiecznik, który jest na przewodzie "+" od akumulatora do rozrusznika. Łatwo to sprawdzić, bezpiecznik jest przy samej klemie, przykryty plastikową osłonką, ale nie wygląda jak "standardowy" bezpiecznik. Jak jest przepalony, to na 100% rozrusznik, on zabezpiecza wyłącznie od takich sytuacji. Poza naprawą/wymianą rozrusznika będziesz musiał pokombinować coś z tym bezpiecznikiem, ponieważ jest niewymienny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. W/g Forda trzeba wymienić cały przewód, który np. do 2.0 tdci kosztuje jak dobrze pamiętam jedynie 700zł.
Ale można to załatwić po taniości, za kilkanaście zł. |