Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 06-01-2014, 17:45   #1
Kamil.Si
ford::amateur
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 06-01-2014
Skąd: Łódź
Model: Fokus
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1999
Postów: 4
Domyślnie Zawieszanie się obrotów dlaczego ?

Witam Przepraszam że pisze tutaj lecz nie wiem gdzie mam napisać jestem tu pierwszy raz.
A wiedz mam fokusa 1.6 16v 1999 rok.
Mam problem od jakiegoś czasu zawieszają mi się obroty na 2 tysiącach,i po jakiś
5 sekundach spadają do tysiąca i tak zostają,nie wiem co mam robić czyściłem krokowy,przepustnice, przepływkę,wymieniłem kable i świece,i nadal to samo...
Koledzy możecie mi pomóc???
Może znacie jakiegoś mechanika(speca)od fordów na terenie Łodzi ?

Kamil.Si jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-01-2014, 22:03   #2
K9Darek
Zablokowany
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 17-11-2011
Skąd: NRW
Model: VW Sharan
Silnik: 1.8T 150KM
Rocznik: 2001
Postów: 369
Domyślnie Odp: Zawieszanie się obrotów

Kable i świece niepotrzebnie wymieniałeś bo dawały by inne objawy. Podepnij pod kompa najlepiej. Moze czujnik położenia pedału gazu albo przepływomierz walnięty i czyszczenie nie pomogło.. To moje sugestie.
K9Darek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-01-2014, 12:19   #3
Jakoob
ford::specialist
 
Avatar Jakoob
 
Zarejestrowany: 10-09-2009
Model: Focus Mk3 FL kombi
Silnik: 1.5 tdci 120KM
Rocznik: 2015
Postów: 689
Domyślnie Odp: Zawieszanie się obrotów dlaczego ?

Najprawdopodobniej silniczek krokowy - bolączka całej rodziny Zetec, koszt nowego około 300zł ale zacznij od czyszczenia starego, bez problemu go wyjmiesz odkręcając jedynie dwie śruby.
__________________
Poprawne formy gramatyczne mają brzmienie: tylna szyba, nie tylnia. To auto a nie te auto.
Nie polemizuję - niech Ci się wydaje, że masz rację
Jakoob jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-01-2014, 18:12   #4
korek007
ford::professional
 
Zarejestrowany: 19-07-2005
Skąd: Bydg.
Model: Focus SEDAN
Silnik: 1,6 Ghia
Rocznik: 2000
Postów: 1,538
Domyślnie Odp: Zawieszanie się obrotów dlaczego ?

Kolega pisał, że krokowca czyścił, aczkolwiek nie zawsze to pomaga. Można by jeszcze sprawdzić TPS
korek007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-01-2014, 20:08   #5
rafal201988
ford::beginner
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 24-10-2013
Skąd: Frelichów
Model: Mondeo mk4
Silnik: 1,6 16V benz
Rocznik: 2010
Postów: 40
Domyślnie Odp: Zawieszanie się obrotów dlaczego ?

podepnę się pod tematGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A czy falujące obroty na jałowym biegu gdy ciepły (na zimnym na wskaźniku też faluje ale tego nie słychać) oraz zbyt niskie obroty po puszczeniu gazu (zaczyna szarpać silnikiem prawie gaśnie a po chwili zaczyna falować) mogą być spowodowane problemami z silniczkiem?
rafal201988 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-01-2014, 20:35   #6
K9Darek
Zablokowany
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 17-11-2011
Skąd: NRW
Model: VW Sharan
Silnik: 1.8T 150KM
Rocznik: 2001
Postów: 369
Domyślnie Odp: Zawieszanie się obrotów dlaczego ?

Ja miałem falowanie też i zawieszki obrotów. Wymieniłem świece(stare NGK były trochę zużyte ale czyściutko), przeczyściłem co się dało na kablach i cewce i falowanie zniknęło.
K9Darek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2014, 14:38   #7
Kamil.Si
ford::amateur
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 06-01-2014
Skąd: Łódź
Model: Fokus
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1999
Postów: 4
Domyślnie Odp: Zawieszanie się obrotów dlaczego ?

Witam koledzy dzieki za pomoce i dobre rady nie odpisywałem bo robiłem auto,lecz nic nie wskórałem, znalazłem jedynie nie zaślepiona odme Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. która zasysała powietrze wiedz zaslepiłem, a mam pytanie jak samochód jest odpalony i odłaczy sie kostke od krokowca to jakie powinny być obiawy bo u mnie nic sie nie działo,tak samo jak z odpieciem kostki od przepustnicy odpiąłem na zapalonym silniku i nic...
Kamil.Si jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2014, 17:17   #8
llukas17
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 22-08-2007
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 246
Domyślnie Odp: Zawieszanie się obrotów dlaczego ?

Po odłączeniu wtyczki z "krokowca" silnik powinien zgasnąć.
llukas17 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2014, 19:33   #9
Kamil.Si
ford::amateur
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 06-01-2014
Skąd: Łódź
Model: Fokus
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1999
Postów: 4
Domyślnie Odp: Zawieszanie się obrotów dlaczego ?

właśnie tak myślałem tylko że jest mały myk bo kolega ma sprawna foke 1.8 i odłacza i też mu nie gaśnie a wszystko jest u niego dobrze wiedz ciągle nie wiem co jest grane
Kamil.Si jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-08-2015, 18:28   #10
mhulka
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 21-08-2015
Model: mazda tribute
Silnik: 2.0 zetec
Rocznik: 2003
Postów: 2
Domyślnie Odp: Zawieszanie się obrotów dlaczego ?

witam opiszę swój problem a może komuś pomogę otóż początkowo miałem problemy z wolnoopadającymi obrotami tak od 2,5 -2 tyż do wolnych po wrzuceniu na luz w czasie jazdy a czasami na wolnych obrotach pa zatrzymaniu wachlował 500-1000 i tak kilka razy aż się stabilizowało na licznikowych 750 -przeczyściłem bocznikowca i nic -to samo więc przepustnica do czyszczenia -cała zasyfiona-czyściłem płynem w sprayu do przepływomierzy i przepustnic -obroty na wolnych ok 850 ale w czasie jazdy tragedia sam utrzymywał obroty w ok 2-2.5 tyś po wrzuceniu na luz a czasami wyżej -zero hamowania silnikiem i wrażenie jazdy jak na tempomacie wciśnięcie sprzęgła trochę pomagało spadało do ok 1,5 tyś ale po puszczeniu podbijał znowu po zatrzymaniu po ok 2-3 sek. spadały do 850 więc krokowiec do wymiany-zero efektu sprawdzenie przewodów podciśnieniowych na szczelność(na odpalonym silniku psikałem po kolei po przewodach plakiem-powinny się podnieś obroty przy zasysaniu lewego powierza)ale to nie to więc potencjometr tps do wymiany i tu przy okazji przejrzałem jeszcze raz przepustnicę odkręcając ją od kolektora i świecąc latarką od spodu zauważyłem że przepustnica nie dokładnie się zamyka -0,5-1mm po obwodzie przechodziło światło więc śrubką oporową przepustnicy-zderzak wkręcając ją ustawiłem przepustnicę na zero prześwitu -autoadaptacja i banan na twarzy-hamowanie silnikiem zero podbicia obrotów i przygazówek przy zmianie biegów aż chce się jeździć -mogłem zaoszczędzić parę stówek a tak mam parę klamotów na wszelki wypadek acha mam lpg jak by co-objawy były i na pb i na nitro

Bump: acha odłączenie krokowco-bocznikowca u mnie też nie gasiło silnika i to mi pomogło zlokalizować problem
mhulka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:31.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.