|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-12-2014, 15:10 | #1 |
ford::amateur
Imię: Irek
Zarejestrowany: 20-10-2014
Skąd: Pruszków
Model: Ford Galaxy Mk2
Silnik: 1,9 Tdi
Rocznik: 2005
Postów: 5
|
Ocieplenie rurek dogrzewacza
Witam,
Pomyślałem, że może dobrze byłoby abyśmy w jednym miejscu wrzucali swoje sposoby na ocieplenie aluminiowych rurek które biegną pod Galaksiakiem przez całą jego długość przez dogrzewacz, tylną nagrzewnicę i z powrotem do silnika. Niestety większość z nas ma/miała/będzie miała problemy z dogrzaniem silnika i ogrzaniem wnętrza i wielu właścicieli już różnego rodzaju ocieplenia zastosowało. Postaram się krótko podsumować co do tej pory wyczytałem na naszym forum. -Sprawa ew. korozji aluminium - podobno (tak twierdzą fachowcy na forum) nie koroduje co najwyżej się utlenia, ale nie ma to wpływu na jego trwałość - choć musimy mieć świadomość, że nie ma rzeczy wiecznych, ale ja sądzę, że aluminium zdecydowanie przeżyje samochody jako całość, zgodzicie się? Więc kwestia "rdzewienia" aluminium chyba niniejszym została wyjaśniona - wielu z nas ociepla te rurki zwykłymi piankowymi otulinami od CO, na co pojawiły się głosy, że taka pianka chłonie wilgoć, sól i może się przyczyniać do "korozji" - ja myślę, że faktycznie może się zrobić bagno z takiej pianki - niektórzy z nas używają nowocześniejszych pianek - są one pokryte folią (?) nie wiem co to jest, ale ma kolor czerwony i faktycznie wygląda lepiej - sposób w jaki chyba do tej pory wszyscy zakładali tę piankową otulinę - ma ona nacięcie wzdłuż i więc po prostu nakładają na rurę i czymś owijają lub jedynie zakładają opaski Ja chciałem to zrobić bardziej szczelnie i dlatego pomyślałem sobie, że najskuteczniejszym sposobem będzie NACIĄGNIĘCIE (bez rozcinania !) na te aluminiowe rurki gumowej rury w jednym kawałku. Niestety... nastąpiły pewne utrudnienia, których nie przewidziałem. Otóż zmierzyłem średnicę aluminiowej rurki (19 mm) i kupiłem rurę z gumy epdm o średnicy wewnętrznej 20 mm i 5 mm grubości ścianki i wydawało mi się, że 1 mm luzu wystarczy i byłoby tak, gdyby się nie okazało, że początek rury aluminiowej ma jakby kołnierz, który ma średnicę ~22 mm: (ja kupiłem taki: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] ). Możecie się domyśleć ile się namordowałem, aby nasunąć tę rurę gumową na zbyt duży otwór początkowy (smarowałem od środka smarem i pomogło to sporo, ale na zakrętach rurek już było potwornie ciężko) zagięcia rurek aluminiowych nie pomagają. Ostatecznie podzieliłem tę rurę gumową na 3 kawałki i w ten sposób udało mi się nasunąć aż do komory silnika gdzie rurki skręcają pod kątem 90 stopni i nie ma absolutnie żadnej możliwości włożenia ręki. Miejsca łączenia odcinków rur gumowych zabezpieczyłem koszulką termokurczliwą. Zużyłem prawie 6 metrów tej gumowej rury (pamiętać trzeba, że dość głęboko do silnika prowadzą te rurki) oraz 2 krótkie odcinki pomiędzy dogrzewaczem, a tylną nagrzewnicą - tu polecam je całkowicie zdjąć i aby to zrobić trzeba zdjąć koło, zakole i mamy świetny dostęp do tego odcinka rurek. Należy jeszcze pamiętać aby kupić około 7-8 blaszek (~6-7 cm długie), które trochę trzeba na końcach trochę zagiąć będą nam potrzebne jako zastępstwo oryginalnych uchwytów plastikowych mocujących obie rury do podwozia, gdyż w dotychczasowe obejmy nie włożymy rur gumowych, które teraz mają 3 cm średnicy! Gdyby ktoś chciał użyć takich rurek gumowych jakich ja użyłem to polecam średnicę wewnętrzną ponad 22 mm, wtedy początek rurki nie będzie stanowił żadnego oporu i "zakręty" chyba też o wiele lżej nam pójdą i może się uda nasadzić w jednym kawałku. Wielu zapyta jaka jest skuteczność: szczerze powiem - nie potrafię jeszcze obiektywnie ocenić gdyż to moja pierwsza zima, a dogrzewacz jest aktualnie w naprawie u naszego specjalisty STEFANO, ale jestem przekonany, że na pewno to w dużej mierze przyczyni się do ograniczenia strat cieplnych układu chłodzenia/grzania. Nie wiem czy zdjęcia, które wrzuciłem ukażą się Wam, gdyby jednak nie to śmiało proszę pisać, a wyślę na maila. Pozdrawiam Irek |
02-12-2014, 19:33 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-05-2014
Skąd: DB
Model: Galaxy MK2
Silnik: AUY 1.9 1896
Rocznik: 2000
Postów: 52
|
Odp: Ocieplenie rurek dogrzewacza
Witam
a jak z izolacją termiczną i temperaturą pracy tych przewodów ? moze lepiej zastosować te: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] (-35 +100) ?
__________________
. |
02-12-2014, 22:38 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 10-07-2011
Skąd: Chorzów
Model: Galaxy
Silnik: 2.0+LPG
Rocznik: 1996
Postów: 339
|
Odp: Ocieplenie rurek dogrzewacza
Panowie
Gdybym miał nakładać węże gumowe na rurki Alu to wolałbym po prostu wyciąć istniejącą instalację i wymienić na gumową , było by prościej i szybciej. W efekcie ubyło by pracy a w zamian przybyły by tylko 4 cybanty więcej niż jest teraz. Osobiście mam szare otuliny do CO ,zamocowane nacięciem do dołu co pomaga wypływać ewentualnej wodzie i soli. |
03-12-2014, 06:33 | #4 |
ford::expert
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
|
Odp: Ocieplenie rurek dogrzewacza
|
03-12-2014, 19:15 | #5 |
ford::beginner
Imię: Roman
Zarejestrowany: 18-03-2013
Model: seat alhambra
Silnik: 1.9tdi
Rocznik: 2004
Postów: 10
|
Odp: Ocieplenie rurek dogrzewacza
witajcie, ja mam ocieplone jak kolega otuliną do c.o. siwą przecięciem do dołu i zaciśnięte plastikowymi tasiemkami,miałem tak już w tamtą zimę,do tego sprawny dogżewacz i założona osłona dolna silnika,po kilku kilometrach mam ciepełko aż miło.
|
03-12-2014, 19:51 | #6 |
ford::beginner
Imię: sebastian
Zarejestrowany: 20-10-2013
Skąd: gelsenkirchen
Model: c max
Silnik: 1,8
Rocznik: 2007
Postów: 30
|
Odp: Ocieplenie rurek dogrzewacza
gumowy przewód zamiast zatrzymać ciepło będzie go pobierał i odwał na zewnątrz ,szara pianka jest mniej trwała i ale zawsze można obkleić ja wytrzymała taśma aluminiową .Czerwona otulina piankowa jest najlepszym izolatorem. dobrym ale droższym rozwiązaniem jest też otulina z wełny mineralnej ale jest sztywniejsza
|
06-12-2014, 14:06 | #7 |
ford::amateur
Imię: Irek
Zarejestrowany: 20-10-2014
Skąd: Pruszków
Model: Ford Galaxy Mk2
Silnik: 1,9 Tdi
Rocznik: 2005
Postów: 5
|
Odp: Ocieplenie rurek dogrzewacza
Bartixr - dzięki, na pewno warto mieć takie informacje.
Pozdrawiam |
06-12-2014, 15:49 | #8 |
ford::expert
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
|
Odp: Ocieplenie rurek dogrzewacza
co do ocieplania, to szara pianka bodajze 18mm i git
|
08-12-2014, 18:56 | #9 |
ford::beginner
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 29-08-2010
Skąd: Lubelskie
Model: VW Sharan
Silnik: 1.9 Tdi AUY
Rocznik: 2005
Postów: 36
|
Odp: Ocieplenie rurek dogrzewacza
Witam.Polecam ocieplenie czarną otuliną z hydraulicznego przeznaczoną do rurek do solarów średnica wew.18mm.jest dużo lepsza od szarej czy czerwonej otuliny,bardziej wytrzymała termicznie i co ważniejsze odporna na uderzenia małymi kamykami.Piąty rok mam tak ocieplone+eberschpracher z pilotem.Polecam.
|