Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 28-05-2015, 16:55   #921
slawek-kali
ford::expert
 
Avatar slawek-kali
 
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
Domyślnie Odp: Tarcze i klocki hamulcowe - wymiana, bicie

Przeciez nie wolno Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

__________________
Sprawdz VIN - napisz maila!
Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK
slawek-kali jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-05-2015, 16:59   #922
Lewian
ford::advanced
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 19-03-2013
Skąd: Poznań
Model: Audi A4 B9
Silnik: 2.0 TFSI Ultra Quattro
Rocznik: 2017
Postów: 210
Domyślnie Odp: Tarcze i klocki hamulcowe - wymiana, bicie

Zapomniałem dodać, że mało jeżdżę w naszym kraju, głównie na zachodzie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Lewian jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-05-2015, 17:02   #923
slawek-kali
ford::expert
 
Avatar slawek-kali
 
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
Domyślnie Odp: Tarcze i klocki hamulcowe - wymiana, bicie

Ja mam tarcze FoMoCo i klocki Mapco, no i daje rade jakos hamowac z 200+ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Od wymiany zrobilem juz 8tys i jest dobrze.
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila!
Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK
slawek-kali jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-05-2015, 17:47   #924
darekpoz
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 18-04-2014
Model: Mk4
Silnik: 1,8
Rocznik: 2008
Postów: 5
Domyślnie Odp: Tarcze i klocki hamulcowe - wymiana, bicie

Cytat:
Napisał pawpor Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeżeli szukasz czegoś seryjnego to zakładaj zestaw Zimmermann (tarcze + klocki)

Jeszcze raz dziękuję. Przemyślałem i założyłem tarcze i klocki Zimmermann. Przejechałem na nich około 1200 Km. Hamulce bardzo dobre. Zero bicia. Wygląd ok. no i pokryte powłoką antykorozyjną.


[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

pozdrawiam i poleca,
darekpoz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-05-2015, 20:59   #925
Alecki
ford::professional
 
Avatar Alecki
 
Zarejestrowany: 05-03-2004
Skąd: W-wa/Bemowo
Model: C-MAX MK2, S-MAX MK2
Silnik: 1.6EB, 2.0EB
Rocznik: 2011, 2017
Postów: 1,528
Domyślnie Odp: Tarcze i klocki hamulcowe - wymiana, bicie

Cytat:
Napisał Lewian Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
To Ci nowość, człowiek jednak całe życie się uczy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

To co w takim razie jak jeżdżę szybciej niż 160 ? ;>
To pawpor pewnie dobierze coś odpornego na fading Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
"...szybkości jazdy drogowej nie mierzy się prędkością ani czasem. Mierzy się ją ryzykiem. To ono wyznacza granicę. Jeśli ryzykujesz na drodze, obojętnie ile pokazuje licznik – jesteś lekkomyślnym frajerem " [K. Hołowczyc]

Ostatnio edytowane przez Alecki ; 29-05-2015 o 08:39
Alecki jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-05-2015, 21:53   #926
MIETU1
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-04-2008
Skąd: Warszawa
Model: MK1 Ghia kombi
Silnik: 1.8 TDCi 115PS
Rocznik: 2001
Postów: 75
Unhappy Odp: Tarcze i klocki hamulcowe - wymiana, bicie

Witam kolegów i proszę o pomoc
Przeszukałem fora ale nic nie znalazłem co pozwoliło by zidentyfikować problem jaki mam.

Fokusik ma swoje lata ale chwalę sobie i dbam o niego a on o mnie tak samo. Ostatnio wymieniałem sprzęgło i oba sworznie przednich wahaczy. Po wymianie zaczął nie wiadomo skąd pulsować pedał hamulca i słychać jak coś obciera i wali jakby w tarczę lub podłogę. Zdziwiło mnie to z kilku powodów: po pierwsze przed ww. wymianą wszystko było OK, po drugie nic nie było robione z hamulcami (wymieniałem komplet tarcze Brembo max2 i klocki jakieś 10 tyś. temu i wszystko było git). Wydawało mi się że to przód(bo tu było rozkręcane przy ww. wymianach). Wyczyściłem piasty i tarcze do białego metalu po ich demontażu, pomierzyłem bicie(sama piasta i z założona tarczą) czujnikiem wyszło około 0,015mm całego bicia na stronę. Zamontowałem od nowa z nasmarowaniem prowadniki itd. i dalej pedał pulsuje. Wyczytałem,że tarcze mogły pęknąć w miejscach gdzie są frezowane nacięcia, to kupiłem nowy komplet TRW gładkich z klockami i dalej to samo pulsowanie i walenie. Kierownica nie szarpie przy tym biciu w pedał, tylko jakby czuć to w podłodze. Sprawdzałem również tył czujnikiem zegarowym ale na tarczach tylko bo mam dość rozbierania i składania- bicia nie ma bo mieści się w 0,015mm na stronę. Z resztą w tym roku robiłem tył-nowe zaciski TRW i klocki, bo tarcze nie były w ogóle zużyte( tylko je wyczyściłem).

Sytuacja jest o tyle dziwna, że na początku jazdy nic się nie dzieje po jakimś kilku metrach i prędkości około 60 zaczyna coś wibrować i drży podłoga (na luzie i na biegu tak samo po rozpędzeniu) i w tym momencie jak się naciśnie hamulec nawet lekko to wali w pedał (puk puk puk ...). Jak lekko kilka razy nacisnę hamulec to przestaje walić w pedał i normalnie mogę mocno zahamować w tedy. W przypadku gdy zaczynam hamować i wali mi w pedał a potrzebuję pilnie zahamować i nie mam czasu na kilkukrotne naciskanie lekko hamulca aż się uspokoi, to wtedy przy hamowaniu wali jak młotem. Czasami uda się chwile dłużej pojeździć bez pulsacji hamulca ale nie jest to za długo-tylko do następnego hamowania lub za trzecią próbą hamowania już wali w pedał i słychać jak ociera.

Ma ktoś jakiś pomysł ?
MIETU1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-05-2015, 10:27   #927
rafalpiel
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-05-2012
Model: Focus mk3 FL
Silnik: 1.5 TDCi 120 KM
Rocznik: 2016
Postów: 68
Domyślnie Odp: Tarcze i klocki hamulcowe - wymiana, bicie

Jeszcze raz przyłączę się do tematu i wspomnę o płynie hamulcowym o którym chyba nikt nie wspominał (tak mi się wydaje bo post jest dłuuuuugi - mogło mi umknąć). W moim Mondku pojawia się czasami taki objaw, że pedał jest twardy i trzeba więcej siły do hamowania, może nawet hamuje gorzej, po kilku naciśnięciach pedała, kilku hamowaniach wszystko wraca do normy. Może więc te odczuwalne czasami wibracje przy hamowaniu są oznaką że czas wymienić płyn hamulcowy, bo nie trzyma już odpowiedniej jakości, ma za dużo wody?
rafalpiel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-05-2015, 10:56   #928
pawpor
ford::advanced
 
Avatar pawpor
 
Zarejestrowany: 12-10-2006
Skąd: Rybnik/Kraków
Model: Alfa 159 SW
Silnik: 2.4 JTDm
Rocznik: 2006
Postów: 456
Domyślnie Odp: Tarcze i klocki hamulcowe - wymiana, bicie

rafalpiel - nie, to o czym piszesz to typowy objaw przegrzewania się mieszanki ciernej klocków hamulcowych. Spadek skuteczności spowodowany jest zeszkleniem mieszanki, a pojawiajace się wibracje są powodowane przez zrywający się film cierny na tarczach. Wymiana płynu hamulcowego nie zaszkodzi, szczególnie jeżeli nie był dawno wymieniany

Bump: MIETU1 - opisany przez Ciebie problem świadczy bardziej o problemach z tylną osią a nie przednią...
pawpor jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-05-2015, 12:27   #929
rafalpiel
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-05-2012
Model: Focus mk3 FL
Silnik: 1.5 TDCi 120 KM
Rocznik: 2016
Postów: 68
Domyślnie Odp: Tarcze i klocki hamulcowe - wymiana, bicie

Cytat:
Napisał pawpor Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
to typowy objaw przegrzewania się mieszanki ciernej klocków hamulcowych. Spadek skuteczności spowodowany jest zeszkleniem mieszanki, a pojawiajace się wibracje są powodowane przez zrywający się film cierny na tarczach
Czyli wymiana klocków i tarcz powinna temu poradzić. Przepraszam że tak drążę ten temat ale po prostu szkoda mi kasy na nowy zestaw kiedy ten który mam (oryginalny, wymieniany w ASO) ma ledwo 30 tys przejechane czyli niewiele zużyty i szkoda mi go wyrzucać.
A co myślicie o przetoczeniu tarcz i założeniu nowych klocków?
rafalpiel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-05-2015, 13:52   #930
pawpor
ford::advanced
 
Avatar pawpor
 
Zarejestrowany: 12-10-2006
Skąd: Rybnik/Kraków
Model: Alfa 159 SW
Silnik: 2.4 JTDm
Rocznik: 2006
Postów: 456
Domyślnie Odp: Tarcze i klocki hamulcowe - wymiana, bicie

Przy takich problemach toczenie często nie pomaga - szczególnie, że niewielu tokarzy potrafi prawidłowo przetoczyć tarcze a mechanicy też nie popisują się przy montażu takich tarcz (trzeba wiedzieć jak je ściągnąć i jak potem prawidłowo założyć). Jeżeli występuje taki problem z przegrzewaniem to polecam mocno przemyśleć klocki o szerszym zakresie temperaturowym pracy - np EBC Green
pawpor jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
bicie tarcz , drgania kierownicy , hamowanie , hamulce , mondeo mk4 , tarcze



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:26.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.