Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 28-07-2015, 19:41   #1
Chinky
ford::beginner
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 29-07-2012
Model: Transit MK5
Silnik: 2,5TD
Rocznik: 1998
Postów: 43
Domyślnie maksymalne obroty silnika 3500

Mam problem następujący - podczas jazdy silnik nie jest w stanie wkręcić się powyżej 3500rpm. Do tego zakresu idzie bardzo ładnie aż do osiągnięcia 3500 - jak na obrotomierzu tyle się pokaże silnik poprostu nie zwiększa obrotów, ale nie ma twardej odcinki bądź szarpania tylko obroty stoją w miejscu. Podczas przegazówki na biegu jałowym - nie ma tego problemu, kręci się wyżej bez problemu. Układ zasilania to Bosch. Co może być tego przyczyna? Auto nie kopci, pracuje równo, rozrząd na znakach, zmieniony 1tyś km temu.

Chinky jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2015, 20:26   #2
tomolo
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 12-11-2005
Skąd: PSZCZYNA
Model: TRANSIT 190 SKRZYNIOWY
Silnik: 2.5 TD
Rocznik: 1998
Postów: 39
Domyślnie Odp: maksymalne obroty silnika 3500

Przed wymianą rozrządu było ok?
tomolo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2015, 20:28   #3
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
Domyślnie Odp: maksymalne obroty silnika 3500

Ale czy tak masz na wszystkich biegach - np na jedynce z pedałem w podłodze też się wkręca tylko do 3.500 obrotów?

Cytat:
Napisał Chinky Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
rozrząd na znakach,
Tzn ustawiony i sprawdzany był na kołkach? Tam nie ustawia się na znaki...

To jest auto z przełożoną pompą Lucas Epic na Boscha?
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 28-07-2015 o 20:33
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-07-2015, 09:53   #4
Chinky
ford::beginner
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 29-07-2012
Model: Transit MK5
Silnik: 2,5TD
Rocznik: 1998
Postów: 43
Domyślnie Odp: maksymalne obroty silnika 3500

Przed wymianą rozrządu było tak samo. Rozrząd przejęzyczenie - zakołkowane - zgodnie ze sztuką zresztą wg instrukcji na forum. Na 1ce faktycznie jest możliwe przekroczenie tych 3500 ale na pozostałych - brak, pomimo, że moc rozwija płynnie i nie spada wraz z dokręcaniem obrotomierza do 3500rpm.

EDIT: Co do układu zasilania. Fabrycznie był silnik zasilany Boschem ale wolnossący. Został przełożony słupek TD, kolektor TD+ic, egr brak, chłodnicy spalin brak, turbo sterowane zaworem wg a więc nadciśnieniem bezpośrednio z turbo. Zasilanie Bosch zostało wzięte z wolnossaka, wtryski z td chyba pomarańczowe albo brązowe - musiałbym sprawdzić i napisać jeśli to istotne.

Ostatnio edytowane przez Chinky ; 30-07-2015 o 09:57
Chinky jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-07-2015, 10:55   #5
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
Domyślnie Odp: maksymalne obroty silnika 3500

Myślę, że najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie (zatarcie) nastawnika przyspieszacza wtrysku w pompie albo spadek ciśnienia wewnętrznego w pompie - ma to znaczenie dla prawidłowej pracy nastawnika...
Zajrzyj do wątku [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] post# 63

Niezależnie od wszystkiego: sprawdzałeś szczelność dolotu miedzy turbiną i kolektorem?
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-07-2015, 15:54   #6
Chinky
ford::beginner
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 29-07-2012
Model: Transit MK5
Silnik: 2,5TD
Rocznik: 1998
Postów: 43
Domyślnie Odp: maksymalne obroty silnika 3500

Czy istnieje możliwość zakupu nowego nastawnika przyspieszacza? Czy może być winna też pompka wstępna paliwa?

Dolot sprawdzany, wszędzie sucho i szczelnie.
Chinky jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-07-2015, 17:31   #7
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
Domyślnie Odp: maksymalne obroty silnika 3500

Cytat:
Napisał Chinky Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy istnieje możliwość zakupu nowego nastawnika przyspieszacza?
Lepiej nie myśl o tym, bo koszty będą sufitowe. Zapewne o wiele wyższe, niż zakup ładnej, sprawnej używki całej pompy. Np niedawno u nas w dziale był wątek o zamianie pompy Boscha, kolega w końcu kupił używkę na niemieckim e-bayu i jest bardzo zadowolony. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Pompa Bosch w zasadzie mając własności samozasysania nie potrzebuje pompki wstępnej, ale łatwo można sprawdzić jej sprawność, zdejmując z króćca szybkozłączkę z przewodem idącym do filtra. Jedna osoba zakręci na chwilę rozrusznikiem, a druga patrzy, czy pompa strzyka silnymi strugami paliwa. I tyle...
Pompka przydaje się przy zapowietrzaniu układu, a jej zaworki zapobiegają cofaniu się paliwa do zbiornika.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 30-07-2015 o 17:35
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-07-2015, 17:59   #8
Chinky
ford::beginner
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 29-07-2012
Model: Transit MK5
Silnik: 2,5TD
Rocznik: 1998
Postów: 43
Domyślnie Odp: maksymalne obroty silnika 3500

Z tą używką to nie wiem co jest wyznacznikiem i przyczyną jej usterki. Moja ma przejechane tyle co nadwozie całe czyli 140tys km (mam go od nowości) - dlatego jestem zdziwiony, że pompa dokonała żywota po takim przebiegu.
Przed chwilą niestety pojawiły się nowe objawy - silnik zaczął drżeć, pracuje nierównomiernie, moc spadła. Podczas trasy także udało mu się zgasnąć na biegu jałowym. Odpalił ale trochę mu to zajęło - zapowietrzył się? Po odkręceniu przewodów przy wtryskach i zakręceniu i ponownym odpaleniu silnik odzyskał moc i zaczął pracować równo. Niestety po 10km znowu to samo. Może winne są zaworki właśnie w pompie wstępnej?
Chinky jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-07-2015, 19:50   #9
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
Domyślnie Odp: maksymalne obroty silnika 3500

Pompa może paść po 10 kilometrach, nie potrzebujesz pół miliona km - decyduje paliwo. Jeżeli zatankujesz opał odbarwiany kwasem - nic nie pomoże...

Sprawdź szczelność filtra, najlepiej go wymień na nowy i prawidłowo, starannie zamocuj. Sprawdź wydajność pompy podającej, ewentualnie zasil układ "na kroplówkę" z zewnętrznego baniaka wysoko zawieszonego.

Nieszczelne zaworki w pompie wstępnej sprawiają kłopot podczas dłuższego postoju, są nieszczelne i paliwo cofa się wtedy do zbiornika. Cofa się, bo jest jakaś nieszczelność w układzie i wchodzi powietrze. Gdy układ jest szczelny, to nawet przy nietrzymających zaworkach w pompie, paliwo się nie cofnie, bo podciśnienie na to nie pozwoli.
Przy dynamicznej pracy nawet nieszczelne zaworki spełniają swoje zadanie i pompa może wydajnie pracować - więc raczej to nie pompa wstępna jest winna... Ale aby nie przesądzać sprawy - warto zrobić test "na kroplówkę".
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 30-07-2015 o 20:03
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-07-2015, 12:55   #10
Chinky
ford::beginner
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 29-07-2012
Model: Transit MK5
Silnik: 2,5TD
Rocznik: 1998
Postów: 43
Domyślnie Odp: maksymalne obroty silnika 3500

Zmieniłem filtr paliwa (chociaż był zmieniany jakieś 2tyś km temu) oraz dałem nową pompę paliwa wstępną. Póki co nie ma objawów dławienia się ani drgania silnika czy spadku mocy, ale jednak dalej mimo wszystko jest problem ten co opisałem na początku - przekroczenie 3500 podczas jazdy poza 1 biegiem jest niemożliwe w zasadzie. Czytałem na forum, że problemy z nastawnikiem można zacząć od jego przeczyszczenia poprzez wciskanie go i jednoczesnym podlewanie ropą przez strzykawkę.
Czy można go całkowicie wyciągnąć po odkręceniu 4 śrubek na torxa?
Czy wiąże się to z koniecznością demontażu i rozbiórki pompy?
Pod dekielek przychodzi oring a jak jest uszczelniany sam przyspieszacz?
Jeśli oring to czy jest jakiś specyficzny?
Chinky jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:13.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.