Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 05-08-2015, 18:53   #1
Chinky
ford::beginner
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 29-07-2012
Model: Transit MK5
Silnik: 2,5TD
Rocznik: 1998
Postów: 43
Domyślnie Dmuchawa nie działa na żadnym biegu

Problem następujący - nie działa dmuchawa na żadnym biegu (zarówno na obiegu wewnętrznym jak i zewnętrznym) oraz nie świeci podświetlenie panelu sterującego nadmuchami i dmuchawą. Rezystor dmuchawy założony nowy, konektorki przeczyściłem, kostka wraz z pinami jest nowa. Bezpiecznik od dmuchawy sprawdziłem - cały, wyciągnąłem z gniazda, przeczyściłem styki i niestety nie pomogło. Co może być przyczyną usterki?


Ostatnio edytowane przez Chinky ; 21-09-2015 o 12:32
Chinky jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-08-2015, 21:35   #2
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,994
Domyślnie Odp: Dmuchawa, podświetlenie

Jest szansa, że padł włącznik obrotowy wentylatora, jeżeli nie - to skończyły się prawdopodobnie szczotki w silniku.

Układ elektryczny wentylatora jest tak zaprojektowany, że silnik jednym biegunem wisi stale na plusie za stacyjką i bezpiecznikiem, natomiast włącznik i opornik wiszą na drugim biegunie, już po stronie masowej.
Czyli aby sprawdzić czy silnik w ogóle jeszcze działa, trzeba zewrzeć na masę przewód idący od wentylatora do włącznika - silnik powinien ruszyć z pełną mocą.. Nie znam kolorów, po 1997 roku zmieniono kolory przewodów, odszukaj ten przewód, zewrzyj go innym grubym przewodem (tam jest bardzo duży prąd) na masę przy włączonej stacyjce.
Jeżeli silnik ruszy - uszkodzony jest włącznik. Jeżeli nadal nie działa - uszkodzony jest silnik.


Ale to już inna historia, warto wtedy zachować stary silnik jeżeli nie hałasował i zmienić tylko szczotki - jest to możliwe.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 05-08-2015 o 21:38
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-09-2015, 11:48   #3
Chinky
ford::beginner
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 29-07-2012
Model: Transit MK5
Silnik: 2,5TD
Rocznik: 1998
Postów: 43
Domyślnie Odp: Dmuchawa, podświetlenie

Dziwna sprawa. U mnie do silnika dochodzą dwa przewody. Jeden to czarno biały, który idzie od przełącznika dmuchawy i jest to plus. Drugi czarny, idzie wgłąb deski rozdzielczej i jest to masa. Niestety, ale tu leży pies pogrzebany. Potrzebowałbym schemat elektryczny, albo informację, gdzie szukać dalej przerwy.
Chinky jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-09-2015, 12:19   #4
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,994
Domyślnie Odp: Dmuchawa, podświetlenie

Cytat:
Napisał Chinky Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Potrzebowałbym schemat elektryczny, albo informację, gdzie szukać dalej przerwy.
We wszystkich Transitach, nawet w najnowszych, układ podłączenia opornika i włącznika jest taki sam - jak opisałem w poście wyżej.

Schemat dla starszego modelu Mk4 jest tu [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] post #49

w twoim tylko inne są kolory przewodów i nr bezpiecznika...

W poście wyżej (#48) jest schemat wentylatora dla modelu Mk7 i co do zasady działania jest identyczny jak w Mk4.

Próbowałeś sprawdzić jak opisałem?
Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czyli aby sprawdzić czy silnik w ogóle jeszcze działa, trzeba zewrzeć na masę przewód idący od wentylatora do włącznika - silnik powinien ruszyć z pełną mocą.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 21-09-2015 o 12:24
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-09-2015, 12:43   #5
Chinky
ford::beginner
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 29-07-2012
Model: Transit MK5
Silnik: 2,5TD
Rocznik: 1998
Postów: 43
Domyślnie Odp: Dmuchawa, podświetlenie

Pomyliłem kostki, są dwie takie same, ktoś sztukował kable razem z kostkami (pewnie stopione były wcześniej) i niepotrzebnie zasugerowałem się kolorami.
Po podaniu masy na krótko silnik nie startuje. Brakuje napięcia na silnik na czarnym grubym przewodzie. Gdzie szukać go po drodze? Ze skrzynki wychodzi różowo biały bodaj ale gdzieś w gąszczu wiązki ginie.
Po podaniu na krótko napięcia pod silnik - rusza. Po podaniu masy na którykolwiek pin z opornicy dmuchawy - pali bezpiecznik.

EDIT:
Zmieniłem tytuł tematu wg linka który został zamieszczony, ale zmienił się tylko w pierwszym poście

Ostatnio edytowane przez Chinky ; 21-09-2015 o 13:01
Chinky jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-09-2015, 17:38   #6
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,994
Domyślnie Odp: Dmuchawa, podświetlenie

Cytat:
Napisał Chinky Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Po podaniu masy na którykolwiek pin z opornicy dmuchawy - pali bezpiecznik.
Jaki bezpiecznik pali?

Jest problem, bo wydaje mi się, że nie wiesz do końca który przewód silnika idzie do bezpiecznika, a który do opornika z przełącznikiem.

Tym nie mniej z tego co piszesz - silnik pracuje, czyli jest ok.
Jeżeli oryginalny bezpiecznik nr 1/30A jest ok, a napięcia nie ma na wentylatorze (i nie można prześledzić prowadzenia przewodu), to zrób by-pass od tego bezpiecznika do silnika dostatecznie grubym przewodem i po kłopocie powinno być.
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-10-2015, 10:08   #7
broniu
ford::amateur
 
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 16-10-2015
Skąd: Świnoujście
Model: ?
Silnik: 2,5
Rocznik: 1998
Postów: 1
Domyślnie Odp: Dmuchawa, podświetlenie

Witam gdzie w modelu 98 znajdę opornik (rezystor) dmuchawy?
broniu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-10-2015, 12:58   #8
tomaszjan31
ford::professional
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 09-09-2012
Skąd: ŚLĄSK
Model: FORD
Silnik: 2.0 tdci 2.5td 2.2 tdci
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
Domyślnie Odp: Dmuchawa, podświetlenie

W moim osiołku znajduje sie na nadkolu po stronie prawej, na wysokości reflektora.
Szukaj takiego przedmiotu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg ford-transit-opornik-rezystor-dmuchawy-146.jpg (56.5 KB, 47 wyświetleń)
tomaszjan31 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-10-2015, 17:35   #9
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,994
Domyślnie Odp: Dmuchawa, podświetlenie

Cytat:
Napisał broniu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam gdzie w modelu 98 znajdę opornik (rezystor) dmuchawy?
Prawdopodobnie masz już opornik zamontowany w obudowie nagrzewnicy, jest chłodzony powietrzem nawiewanym przez wentylator. Zamontowany jest po stronie wentylatora (czyli po stronie pasażera), nieco niżej.[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Na rysunku w linku [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] to jest poz. 11
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 16-10-2015 o 17:43
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-10-2015, 20:33   #10
bksfuo
ford::advanced
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 17-03-2009
Skąd: Białystok
Model: mk5, mk6, master,LT46,canter
Silnik: 2.5d;2.0;1.9 ;2,2; 2,8; 2,8
Rocznik: 1997, 2003, 2005, 2005, 1997,2003
Postów: 307
Domyślnie Odp: Dmuchawa nie działa na żadnym biegu

W zeszłym tygodniu wymieniałem w tym z 97r. Ładnie opisany temat:
Cytat:
Napisał szewczyk82 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przy wymianie bądź "delikatny". Dojście jest w miarę dobre, ale ja np. miałem za krótki kabel do rezystora i skorodowane, zaśniedziałe wtyki,a i kostka była lekko nadpalona. Najłatwiej to wyjąć kierunek i odkręcić przednią lampę wtedy będzie super dojście. Lampa trzyma się na 3 śrubach, zapewne jak odnowości tam siedzi to ukręcisz śruby, więc przygotuj sobie nowe. Będziesz musiał odkręcić atrapę zderzaka (jeśli jest to auto po lifcie, a wydaje mi się że 1996r to ten), by odkręcić wszystkie śruby od reflektora. Proponuję wymienić kostkę i wtyki na nowe. Przygotuj sobie kilka "wtyków", tam są takie ukośne, wchodzą w kostkę. Jak tak to zrobisz to przez parę lat "0" problemów. Mi zajęło to ok.30 min. Ogólnie powiedzmy na 500tyś urzytkowania auta wymienia się taki rezystor 3-5 razy. Ale na to nie ma reguły.
Śmiałem się zrywając te śruby Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ogólnie najlepsze był to, że nie było u mnie tego opornika ktoś go wyjął lub skorodował i odpad lecz znalazłem podpięcie. W kostce zostały styki więc kable zarobione na nowo i na farmer do nadkola ( tyle starczyło przewodów) Mój to jest na 100% ten lift gdzie powinienem mieć ten zielony w kabinie, lecz zarówno w 2000 i 1997 miałem koło lampy dziwne
bksfuo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:28.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.