|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-07-2014, 18:04 | #41 |
ford::average
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 20-11-2013
Skąd: Deutschland - Stuttgart
Model: Ford Focus 2 Sport
Silnik: 2.0 TDCI 136PS
Rocznik: 2007
Postów: 69
|
Odp: Zgrzyty z okolic silnika zaraz po ruszeniu
po 1.5 roku zgrzytow opisanych w temacie z dnia na dzien zgrzyty ustaly. To chyba wychodzi na to ze mi pompa abs przestala sie zalaczac hehe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
19-07-2014, 13:43 | #42 |
ford::expert
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,374
|
Odp: Zgrzyty z okolic silnika zaraz po ruszeniu
I ja potwierdzam (a ile razy sie naszukalem)... Foczka FL 2008 Anglik 1.6 16V 100KM. Identycznie. Rano wsiadam, staczam sie z parkingu do bramy i jeszcze jest ok. Wyjezdzam na jezdnie i jak nic poranny zgrzyt jest Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ale przynajmniej teraz bede spokojniejszy bo nawet nie wiedzialem jak szukac co to sie z mym autem dzieje.
Najgorzej chyba tylko zgrzyta jak juz ma zgrzytnac a czlowiek akurat wyjezdza z parkingu i ze skreconymi kolami na jedynce gwaltownie przyspieszy. Mialem zawsze wrazenie ze mi sie silnik na czesci rozpada przy takiej sytuacji. I moze to faktycznie ma sens? Ze ABS sie zalacza? Warto potestowac jak sie z parkingu rusza to wtedy na polsprzegle sprobowac ze skreconymi kolami gwaltownie ruszyc (tak do 30-40 km/h) |
23-03-2015, 11:19 | #43 |
ford::beginner
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 13-02-2015
Skąd: Wrocław
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Postów: 16
|
Odp: Zgrzyty z okolic silnika zaraz po ruszeniu
Hej
Zauważyłem podobny objaw. W silniku benzynowym 1.6. Zgrzytnięcie po ruszeniu i krótka wibracja w pedale gazu, ale tylko gazu. Podejrzewałem układ asr lub podobny przeciwdziałający zerwaniu przyczepności. Jednak żadna kontrolka sie nie zapala. Nie sprawdzałem przy jakiej prędkości sie pojawia, ale tez nie przy każdym ruszeniu u mnie to występuje. W ASO ktos pytal z Was? |
05-09-2015, 11:25 | #44 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 24-02-2013
Skąd: UK
Model: focus
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 107
|
Temat sie wyjaśnił. Bylem u znajomego mechanika, podpielusmy sie kompem i zrobilismy rundke, chamujac ostro, by zalaczyk sie ABS. Cisnienie na pompie ok 4 bar, czyli super. Czujniki zbieraja dane z kół równo. Ostatni trst na parkingu - test pompy ABS z kompa - i tu mamy nasz zgrzyt.. To pompa ABS pomalu konczy swoj żywot. Jka kyos pisal wczesniej, pompa robi test przy ok 20km/h. Normalnie tego nie słychać. Przy chamowaniu, gdy zalacza sie abs, również slychac ten chroboczacy dźwięk. Wygląda, jakby padal silniczek /lozysko w pompie.
Dopuki działa, a dziala sprawnie, nie ruszam tego. Jak zacznie sypać błędami, czas bedzie wymienic pompę. Mam nadzieje, ze pomoze to innym zdiagnozować problem Tap tap from mobile |
08-09-2015, 19:17 | #45 |
ford::expert
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,680
|
Odp: Zgrzyty z okolic silnika zaraz po ruszeniu
Pompa ABS, przynajmniej w Focusie i C-Maxie do 2010 roku za akumulatorem przykręcona do ściany grodziowej, tak samo jak pedał gazu. Czujecie to na pedale gazu, bo akurat na nim leży noga.
Mi się też ten objaw po zmianie auta nie podobał, tymbardziej, że w poprzednim C-Maxie 1.6TdCi przez 6 lat praktycznie codziennie startując nim przynajmniej 2 razy NIGDY tego nie odnotowałem. W obecnym 2.0TdCi czuję to notorycznie. Różnica poza silnikami jest taka, że poprzedni nie miał ESP i był z 2004 roku, ten jest 2010 i ESP ma. Trochę mnie to wpienia, ale innego sposobu aby temu zaradzić niż zamontować jakieś podkładki tłumiące drgania pod pompę, albo okleić ścianę grodziową jakąś grubszą matą butylową nie mam.
__________________
Jak mogę, to pomogę Kontakt: wrzoch(at)gmail.com |
10-09-2015, 17:52 | #46 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 24-02-2013
Skąd: UK
Model: focus
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 107
|
Mozesz wymienic pompe.. U mnie tego problemu nie mialem po zakupie auta, pojawial sie najpierw sporadycznie, potem coraz częściej, az mam teraz co start. Do tego zgrzyta przy dzialaniu pompy (gdy dziala abs/esp). Wiec to nie tak, ze to ma tak byc, tylko cos sie z nią dzieje (jakies lozysko pada?)
Tap tap from mobile |
10-09-2015, 19:43 | #47 |
ford::expert
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,680
|
Odp: Zgrzyty z okolic silnika zaraz po ruszeniu
Nie wiem czy to takie sprytne. Jeśli problem jest powszechny, a wygląda na to, że jest, to trzeba by szukać nowej pompy, bo używka z dużym prawdopodobieństwem choruje na to samo.
__________________
Jak mogę, to pomogę Kontakt: wrzoch(at)gmail.com |
10-09-2015, 20:06 | #48 |
ford::expert
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
|
Odp: Zgrzyty z okolic silnika zaraz po ruszeniu
Nowa pompa-masa kasy. Używana-loteria. Pozostaje regeneracja. U mnie zgrzyta już drugi rok jak ruszam...
Ostatnio edytowane przez radek70 ; 10-09-2015 o 20:12 |
12-09-2015, 04:55 | #49 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 24-02-2013
Skąd: UK
Model: focus
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 107
|
Moze jest ktos kto się zna na budowie tej pompy, i sie wypowie, co moze sie z pompą stać, jak tak będzie zgrzytac? Chyba hamulce nie padna? Abs nie zblokuje tylko 1 kola? Czy jest bezpiecznie jezdzic z taka pompą?
Mi ta pompa padala pomalu. Jak uzywka okaze sie wadliwa, to odeslac i juz. W UK nikt tego raczej nie regeneruje, koszt roboty zbyt wysoki. A znam foki z wiekszym przebiegiem, i bez tej wady.. Gorzej, ze montaz/demontaz w celu testu to kupa zabawy, bo cena uzywki jest niska sama w sobie Tap tap from mobile |
18-09-2015, 13:38 | #50 |
ford::expert
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,374
|
Odp: Zgrzyty z okolic silnika zaraz po ruszeniu
Pytanie czy jest sens. Dla mnie jak się dowiedziałem że to standardowe w Focusie, to przestało wtedy przeszkadzać. Pompa stuka mi przy każdym zimnym starcie od dwóch lat. Żadnych problemów z ABS'em nie mam (ani z ESP, choć chyba jedną oponę zjechałem na pewno gdzieś bardziej na rondach bo czasami lubi się poślizgać jak mocno go ciągnę na mokrych zakrętach)
|
|
|
|