|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-10-2015, 19:31 | #61 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: osłabł 2.0TDDI 85KM
Jeśli postępować tak jak sztuka nakazuje - to potrzebujesz kumatego diagnosty z laptopem IDS-a na kolanach, który siedzi na miejscu pasażera, a ty jedziesz i doprowadzasz do sytuacji gdy silnik zdycha. Sprawdzenie w trybie rzeczywistym wszystko wyjaśniłoby.
A tak to możemy jedynie zgadywać i działać na ślepo. Na luzie też nie wkręca się wyżej? Dolot szczelny? Zawór upustowy turbiny nie zaciera się? Błąd kąta wtrysku jednak sugeruje uszkodzony nastawnik w pompie lub uszkodzenie jego tranzystora w sterowniku pompy.
__________________
Zgredzik |
20-10-2015, 19:59 | #62 |
ford::beginner
Imię: Robert
Zarejestrowany: 18-10-2015
Skąd: krzywda
Model: Transit
Silnik: 2.0 di
Rocznik: 2001
Postów: 32
|
Odp: osłabł 2.0TDDI 85KM
na luzie wchodzi na obroty muszę gdzieś podjechać żeby sprawdzić chyba Włoch serwis diesel mnie czeka odwiedzić w Skrobowie dzięki za podpowiedzi dużo mi pomogły
|
21-10-2015, 13:22 | #63 |
ford::beginner
Imię: Robert
Zarejestrowany: 18-10-2015
Skąd: krzywda
Model: Transit
Silnik: 2.0 di
Rocznik: 2001
Postów: 32
|
Odp: osłabł 2.0TDDI 85KM
no i to pompa koszt naprawy od 500 do 3000 powiedzieli
|
21-10-2015, 14:48 | #64 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: osłabł 2.0TDDI 85KM
Zanim zaczniesz szykować kasę, przeczytaj może [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] post #8
Dobrze jest coś więcej wiedzieć...
__________________
Zgredzik |
21-10-2015, 16:26 | #65 | |
ford::average
Zarejestrowany: 22-08-2012
Skąd: Kurpie
Model: 3xTransit/1xGalaxy
Silnik: 1x2.0adblue/2x2,0Tddi/2,3+LPG
Rocznik: 1x 2017/2x2004/1999
Postów: 144
|
Odp: osłabł 2.0TDDI 85KM
Cytat:
Ostatnio przerabiałem w swoim uszkodzony zawór kąta wtrysku. Kosztował mnie 90 zł na alle, nie miał nawet zgodnych numerów ale wszystko pasuje byleby do pompy bosch z tym, że wszystko robiłem sam bo przy okazji wymieniałem pompę wody. Wykręcić go idzie bez demontażu pompy, na upartego wystarczy wymontować rozrusznik i wsporniki pompy ale wygodniej jest z wymontowanym kolektorem ssącym i EGR. Przy okazji wyczyść kolektor ssący. EGR u mnie był czysty ale w kolektorze to spora warstwa smoły się nazbierała. Teraz spalanie spadło o około 0.5 l/100. Objawami u mnie było klekotanie silnika i brak mocy, 110 i koniec. Po wymianie idzie jak przed awarią a nawet lepiej. Sprawdź czy na odpalonym silniku będzie ci sygnalizowało sprężynką odpięcie kostki zasilania EGR i czujnika w dolocie za intercoolerem. U mnie kostka tego drugiego już po naprawie lekko wysunęła się z zaczepów. Sygnalizacji sprężynką nie było ale do komputera błąd wrzucało. Do puki jej nie wpiąłem dokładnie, silnik mocy nie miał. Po wpięciu błąd sam się skasował i wreszcie można było się cieszyć pełną mocą silnika. |
|
21-10-2015, 17:03 | #66 |
ford::beginner
Imię: Robert
Zarejestrowany: 18-10-2015
Skąd: krzywda
Model: Transit
Silnik: 2.0 di
Rocznik: 2001
Postów: 32
|
Odp: osłabł 2.0TDDI 85KM
mój też tak ma idzie 110 max ale ja to sam tego nie naprawię bo raz nie mam gdzie i boje się że coś popiernicze. a ty kolego z kąd jesteś bo z tego co widzę to transita masz w jednym palcu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Bump: wracając do zaworu kąta wtrysku jak ci się to objawiało bo ten gość mi coś mówił że by głośniej chodził i od dołu nie ciągną a mój do 2500 idzie dobrze i też mi powiedzieli że to bez wyjęcia pompy by było Drugą pompę mam u znajomego za 800 zł tylko trzeba by rozkodować 250 koszt i włożenie chcą 400 zł dojdzie jakieś uszczelnianie może a i gwarancji nie ma tylko rozruchowa |
21-10-2015, 20:58 | #67 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-08-2012
Skąd: Kurpie
Model: 3xTransit/1xGalaxy
Silnik: 1x2.0adblue/2x2,0Tddi/2,3+LPG
Rocznik: 1x 2017/2x2004/1999
Postów: 144
|
Odp: osłabł 2.0TDDI 85KM
Styk województw mazowieckie/podlaskie/warm-mazurskie.
U mnie były typowe objawy, klekot silnika jak stary ciągnik i brak mocy jakbyś turbo wymontował. I zdecydowany wzrost zużycia paliwa, nie mierzyłem ale do 10l/ 100 na pewno. Gdzieś na forum rowerki.pl jest to fajnie opisane ale nie mogę znaleźć. jak znajdę to wrzucę link. Bump: Znalazłem. Ciekawe wyjaśnienia dla wszystkich co mają problem z pompą. https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=78358 |
22-10-2015, 17:59 | #68 |
ford::beginner
Imię: Robert
Zarejestrowany: 18-10-2015
Skąd: krzywda
Model: Transit
Silnik: 2.0 di
Rocznik: 2001
Postów: 32
|
Odp: osłabł 2.0TDDI 85KM
u mnie normalnie chodzi nic głośniej
|
22-10-2015, 18:47 | #69 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-08-2012
Skąd: Kurpie
Model: 3xTransit/1xGalaxy
Silnik: 1x2.0adblue/2x2,0Tddi/2,3+LPG
Rocznik: 1x 2017/2x2004/1999
Postów: 144
|
Odp: osłabł 2.0TDDI 85KM
Jeśli masz silnik 85KM może być, że jest mniejszy wpływ kąta wtrysku na pracę silnika na mniejszych obrotach lub po prostu ustawia się w miarę właściwie. Dopiero powyżej jakiejś granicy obrotów jest za duża rozbieżność.
Przy okazji kiedy zmieniałeś filtr paliwa? Masz może kabel ELM lub kogoś kto go ma? U mnie elegancko pokazało wszystkie błędy przy użyciu tego programu [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
22-10-2015, 19:13 | #70 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: osłabł 2.0TDDI 85KM
Cytat:
Najważniejszą rzeczą z którą nie można się zgodzić, to " Na koniec podaje jeszcze schemat całej pompy VP44 podobnej do naszej jeżeli ktoś chce ja dalej rozbierać: " Pompa VP44 jest całkowicie innej budowy od pompy VP30 i zupełnie inne jest jej serwisowanie, zaczynając od odpowietrzenia. Pompa VP44 jest nowocześniejszą pompą promieniową o dużym ciśnieniu wtrysku (maks. do 185MPa), pompa VP30 jest starszej konstrukcji pompą osiową o niższym ciśnieniu wtrysku (maks. do 140MPa). Mają także często inne sterowniki. W Transitach tddi pompa VP44 występuje tylko w jednym modelu z silnikiem 2,4 DOFA o mocy 125KM. Wszystkie pozostałe tddi mają pompy VP30 (a najmocniejsze to tdci w common railu).
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 23-10-2015 o 11:46 |
|
|
|
|