Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 20-10-2015, 19:31   #61
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: osłabł 2.0TDDI 85KM

Jeśli postępować tak jak sztuka nakazuje - to potrzebujesz kumatego diagnosty z laptopem IDS-a na kolanach, który siedzi na miejscu pasażera, a ty jedziesz i doprowadzasz do sytuacji gdy silnik zdycha. Sprawdzenie w trybie rzeczywistym wszystko wyjaśniłoby.

A tak to możemy jedynie zgadywać i działać na ślepo.


Na luzie też nie wkręca się wyżej? Dolot szczelny? Zawór upustowy turbiny nie zaciera się?

Błąd kąta wtrysku jednak sugeruje uszkodzony nastawnik w pompie lub uszkodzenie jego tranzystora w sterowniku pompy.

__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-10-2015, 19:59   #62
Robert W
ford::beginner
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 18-10-2015
Skąd: krzywda
Model: Transit
Silnik: 2.0 di
Rocznik: 2001
Postów: 32
Domyślnie Odp: osłabł 2.0TDDI 85KM

na luzie wchodzi na obroty muszę gdzieś podjechać żeby sprawdzić chyba Włoch serwis diesel mnie czeka odwiedzić w Skrobowie dzięki za podpowiedzi dużo mi pomogły
Robert W jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-10-2015, 13:22   #63
Robert W
ford::beginner
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 18-10-2015
Skąd: krzywda
Model: Transit
Silnik: 2.0 di
Rocznik: 2001
Postów: 32
Domyślnie Odp: osłabł 2.0TDDI 85KM

no i to pompa koszt naprawy od 500 do 3000 powiedzieli
Robert W jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-10-2015, 14:48   #64
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: osłabł 2.0TDDI 85KM

Zanim zaczniesz szykować kasę, przeczytaj może [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] post #8
Dobrze jest coś więcej wiedzieć...
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-10-2015, 16:26   #65
BSN
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-08-2012
Skąd: Kurpie
Model: 3xTransit/1xGalaxy
Silnik: 1x2.0adblue/2x2,0Tddi/2,3+LPG
Rocznik: 1x 2017/2x2004/1999
Postów: 144
Domyślnie Odp: osłabł 2.0TDDI 85KM

Cytat:
Napisał Robert W Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
no i to pompa koszt naprawy od 500 do 3000 powiedzieli
Nie śpiesz się od razu z naprawą pompy. Jak poczytałem to standard w warsztatach, jak coś nie tak z silnikiem to robią pompę i słono kasują.

Ostatnio przerabiałem w swoim uszkodzony zawór kąta wtrysku. Kosztował mnie 90 zł na alle, nie miał nawet zgodnych numerów ale wszystko pasuje byleby do pompy bosch z tym, że wszystko robiłem sam bo przy okazji wymieniałem pompę wody.
Wykręcić go idzie bez demontażu pompy, na upartego wystarczy wymontować rozrusznik i wsporniki pompy ale wygodniej jest z wymontowanym kolektorem ssącym i EGR. Przy okazji wyczyść kolektor ssący. EGR u mnie był czysty ale w kolektorze to spora warstwa smoły się nazbierała. Teraz spalanie spadło o około 0.5 l/100.
Objawami u mnie było klekotanie silnika i brak mocy, 110 i koniec.
Po wymianie idzie jak przed awarią a nawet lepiej.
Sprawdź czy na odpalonym silniku będzie ci sygnalizowało sprężynką odpięcie kostki zasilania EGR i czujnika w dolocie za intercoolerem. U mnie kostka tego drugiego już po naprawie lekko wysunęła się z zaczepów. Sygnalizacji sprężynką nie było ale do komputera błąd wrzucało. Do puki jej nie wpiąłem dokładnie, silnik mocy nie miał. Po wpięciu błąd sam się skasował i wreszcie można było się cieszyć pełną mocą silnika.
BSN jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-10-2015, 17:03   #66
Robert W
ford::beginner
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 18-10-2015
Skąd: krzywda
Model: Transit
Silnik: 2.0 di
Rocznik: 2001
Postów: 32
Domyślnie Odp: osłabł 2.0TDDI 85KM

mój też tak ma idzie 110 max ale ja to sam tego nie naprawię bo raz nie mam gdzie i boje się że coś popiernicze. a ty kolego z kąd jesteś bo z tego co widzę to transita masz w jednym palcu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Bump: wracając do zaworu kąta wtrysku jak ci się to objawiało bo ten gość mi coś mówił że by głośniej chodził i od dołu nie ciągną a mój do 2500 idzie dobrze i też mi powiedzieli że to bez wyjęcia pompy by było Drugą pompę mam u znajomego za 800 zł tylko trzeba by rozkodować 250 koszt i włożenie chcą 400 zł dojdzie jakieś uszczelnianie może a i gwarancji nie ma tylko rozruchowa
Robert W jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-10-2015, 20:58   #67
BSN
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-08-2012
Skąd: Kurpie
Model: 3xTransit/1xGalaxy
Silnik: 1x2.0adblue/2x2,0Tddi/2,3+LPG
Rocznik: 1x 2017/2x2004/1999
Postów: 144
Domyślnie Odp: osłabł 2.0TDDI 85KM

Styk województw mazowieckie/podlaskie/warm-mazurskie.

U mnie były typowe objawy, klekot silnika jak stary ciągnik i brak mocy jakbyś turbo wymontował. I zdecydowany wzrost zużycia paliwa, nie mierzyłem ale do 10l/ 100 na pewno.
Gdzieś na forum rowerki.pl jest to fajnie opisane ale nie mogę znaleźć. jak znajdę to wrzucę link.

Bump: Znalazłem. Ciekawe wyjaśnienia dla wszystkich co mają problem z pompą.

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=78358
BSN jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-10-2015, 17:59   #68
Robert W
ford::beginner
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 18-10-2015
Skąd: krzywda
Model: Transit
Silnik: 2.0 di
Rocznik: 2001
Postów: 32
Domyślnie Odp: osłabł 2.0TDDI 85KM

u mnie normalnie chodzi nic głośniej
Robert W jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-10-2015, 18:47   #69
BSN
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-08-2012
Skąd: Kurpie
Model: 3xTransit/1xGalaxy
Silnik: 1x2.0adblue/2x2,0Tddi/2,3+LPG
Rocznik: 1x 2017/2x2004/1999
Postów: 144
Domyślnie Odp: osłabł 2.0TDDI 85KM

Jeśli masz silnik 85KM może być, że jest mniejszy wpływ kąta wtrysku na pracę silnika na mniejszych obrotach lub po prostu ustawia się w miarę właściwie. Dopiero powyżej jakiejś granicy obrotów jest za duża rozbieżność.
Przy okazji kiedy zmieniałeś filtr paliwa?
Masz może kabel ELM lub kogoś kto go ma?
U mnie elegancko pokazało wszystkie błędy przy użyciu tego programu
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
BSN jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-10-2015, 19:13   #70
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: osłabł 2.0TDDI 85KM

Cytat:
Znalazłem. Ciekawe wyjaśnienia dla wszystkich co mają problem z pompą.

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Jest tam kilka rozsądnych zdań, ale też sporo wydumanych stwierdzeń.
Najważniejszą rzeczą z którą nie można się zgodzić, to " Na koniec podaje jeszcze schemat całej pompy VP44 podobnej do naszej jeżeli ktoś chce ja dalej rozbierać: "
Pompa VP44 jest całkowicie innej budowy od pompy VP30 i zupełnie inne jest jej serwisowanie, zaczynając od odpowietrzenia. Pompa VP44 jest nowocześniejszą pompą promieniową o dużym ciśnieniu wtrysku (maks. do 185MPa), pompa VP30 jest starszej konstrukcji pompą osiową o niższym ciśnieniu wtrysku (maks. do 140MPa). Mają także często inne sterowniki.
W Transitach tddi pompa VP44 występuje tylko w jednym modelu z silnikiem 2,4 DOFA o mocy 125KM. Wszystkie pozostałe tddi mają pompy VP30 (a najmocniejsze to tdci w common railu).
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 23-10-2015 o 11:46
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:56.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.