|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
24-04-2016, 16:55 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-06-2014
Model: Ford Ranger
Silnik: 2,2
Rocznik: 2013
Postów: 10
|
Szarpanie pomiedzy 1,5 a 2 tys. obrotow, silnik 2,2
Witam, jak w tytule. Mam rangera (rocznik 2013) z silnikiem 2,2. Czasami na drugim i trzecim biegu pojawiaja sie pojedyncze szarpnięcia, ale tylko przy delikatnem obchodzeniu sie pedalem gazu. Raczej rzadko to sie pojawia i ciezko jest to pokazać w serwisie. Macie jakis pomysl?
Pozdrawiam Grzegorz Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 25-04-2016 o 12:46 |
25-04-2016, 10:52 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 26-07-2010
Skąd: Polska
Model: PX Ranger 2.2 DC Auto Limited
Silnik: 2.2 TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 49
|
Odp: Szarpanie pomiedzy 1,5 a 2 tys. obrotow, silnik 2,2
Czy to wyglada jak gdyby sie sprzegla slizgalo?
Ja mam w automacie takie cus od 3 lat i...sie przyzwyczailem...raz jest raz nie ma... |
25-04-2016, 17:10 | #3 |
ford::advanced
Imię: Lukasz
Zarejestrowany: 07-06-2006
Model: Ranger T6 Wildtrak
Silnik: 3.2
Rocznik: 2014
Postów: 206
|
Odp: Szarpanie pomiedzy 1,5 a 2 tys. obrotow, silnik 2,2
U mnie tez wystepuje, nauczylem sie jakos z tym zyc. Podejrzewalem ze to wina pedalu gazu, ze moze sciezki sa brudne lub przetarte ale w/g serwisu jest ok. z tego co wyczytalem na australijskim forum to odczyty z polozenia pedalu gazu sa jakos "tlumione" przez komputer zeby delikatnie przekazywac moc i moze tam gdzies tkwi wina. W Australii mozna kupic urzadzenie ktore w jakis sposob wylacza to zamulenie. Niedlugo mam ostatni serwis gwarancyjny i potem daje go na mapowanie. Podobno kasuja ta blokade pedalu i auto mocno odzywa. Jak juz bede mial zrobione to napisze
Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez siepiet ; 10-07-2016 o 09:29 Powód: Ortografia |
27-04-2016, 13:54 | #4 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-06-2014
Model: Ford Ranger
Silnik: 2,2
Rocznik: 2013
Postów: 10
|
Odp: Szarpanie pomiedzy 1,5 a 2 tys. obrotow, silnik 2,2
Cytat:
Może to rzeczywiście nic takiego. W tej chwili samochód ma ok. 103 tys. przebiegu i ten problem istniało chyba od początku, każdym bądź razie nie jest gorzej. |
|
11-05-2016, 04:46 | #5 |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 21-06-2015
Skąd: Łódź
Model: Toyota Auris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2010
Postów: 41
|
Odp: Szarpanie pomiedzy 1,5 a 2 tys. obrotow, silnik 2,2
Witam!
Mam c-maxa 2.0 tdci 2010. U mnie są podobne objawy. Na razie dwa podejrzenia. Dpf i egr. Dpf na pewno bo często się wypala i auto samo nie może z nim sobie poradzić. Jak zrobię porządek z dpfem to meczanor ma ogarnąć mi również egr. Zobacz czy Ci nie zaczął kopcić i więcej palić. |
19-06-2016, 21:50 | #6 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-06-2014
Model: Ford Ranger
Silnik: 2,2
Rocznik: 2013
Postów: 10
|
Odp: Szarpanie pomiedzy 1,5 a 2 tys. obrotow, silnik 2,2
Cytat:
|
|
06-07-2016, 18:55 | #7 |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 21-06-2015
Skąd: Łódź
Model: Toyota Auris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2010
Postów: 41
|
Odp: Szarpanie pomiedzy 1,5 a 2 tys. obrotow, silnik 2,2
U mnie była turborura Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale dpf poszedł do wypalenia bo był zabity przez niepełne spalanie mieszanki z braku odpowiedniej ilości powietrza. Póki co jest pięknie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
08-07-2016, 19:49 | #8 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-06-2014
Model: Ford Ranger
Silnik: 2,2
Rocznik: 2013
Postów: 10
|
Odp: Szarpanie pomiedzy 1,5 a 2 tys. obrotow, silnik 2,2
Cytat:
No tak. DIesle nie nadają sie na krótkie odcinki miejskie. DPF co chwile sie sie nadaje sie na wypalenie. Ale ja jeździe na długich trasach gdzie DPF sam sie zregeneruje. Ktoś wspomniał o luzie na wału kardanowym. Ja też to mam. To tak ma być albo idzie z tym coś zrobić? |
|
14-07-2016, 12:03 | #9 |
ford::advanced
Imię: Lukasz
Zarejestrowany: 07-06-2006
Model: Ranger T6 Wildtrak
Silnik: 3.2
Rocznik: 2014
Postów: 206
|
Odp: Szarpanie pomiedzy 1,5 a 2 tys. obrotow, silnik 2,2
Co do dpf-a to wytarczy wyskoczyc rozgrzanym autem na 10-15 minut na trase i sie wypali. Ja czesto czuje jak wypala gdy staje kolo pracy. Czekam wtedy kilka minut zeby mu nie przerywac.
Jesli jest bardzo zapchamy to zapala sie lampka kontrolna. |
21-07-2016, 20:22 | #10 |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 21-06-2015
Skąd: Łódź
Model: Toyota Auris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2010
Postów: 41
|
Odp: Szarpanie pomiedzy 1,5 a 2 tys. obrotow, silnik 2,2
Wszystko cacy ale każdy dpf w końcu traci zdolność do samowypalenia, szczególnie jak się coś z autem dzieje np. lejąca turbina, nieszczelność na dolocie albo wtryski. U mnie wypalanie na autostradzie go dobiło bo turborura część powietrza zamiast w gary puszczała po maskę i było zbyt mało tlenu w mieszance. Efekt był taki że kopciuch szedł w rurę aż ją zatkał.
|