|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-06-2016, 08:40 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 22-12-2009
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Model: Galaxy mk2, Focus mk1
Silnik: 1.9 TDI (AUY), 1.6 NoPB
Rocznik: 2001, 2003
Postów: 266
|
1.9 tdi - cały silnik w oleju od strony grodzi
hej,
jak w temacie - silnik od strony grodzi jest cały uwalony w oleju, wygląda to na jakąś nieszczelność. nie jest to kwestia miski olejowej, bo jest uwalone także powyżej i nie sądzę żeby to była kwestia uszczelki pod deklem zaworów, bo tego oleju jest po prostu zbyt duzo. podejrzewam coś w okolicy trubo ale nie zauważyłem żeby silnik palił olej, być może egr. macie koledzy jakieś doświadczenia z podobnym problemem? p.s. czasem turbo się wiesza i spada moc. po ponownym uruchomieniu wszystko jest ok. |
01-06-2016, 11:30 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-01-2016
Model: alhambra 2003
Silnik: 1.9 tdi AUY
Rocznik: 2003
Postów: 29
|
Odp: 1.9 tdi - cały silnik w oleju od strony grodzi
egr wali ci to normalka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. też to mam
|
01-06-2016, 13:06 | #3 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 22-12-2009
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Model: Galaxy mk2, Focus mk1
Silnik: 1.9 TDI (AUY), 1.6 NoPB
Rocznik: 2001, 2003
Postów: 266
|
Odp: 1.9 tdi - cały silnik w oleju od strony grodzi
Cytat:
|
|
02-06-2016, 01:09 | #4 |
ford::expert
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
|
Odp: 1.9 tdi - cały silnik w oleju od strony grodzi
Wymyj zmywaczem do hamulcow (uwaga, latwopalny) i obserwuj gdzie jest wyciek.
Stawiam na magistrale podawania smarowania na turbine lub odplyw z turbo. |
02-06-2016, 10:49 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 22-12-2009
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Model: Galaxy mk2, Focus mk1
Silnik: 1.9 TDI (AUY), 1.6 NoPB
Rocznik: 2001, 2003
Postów: 266
|
Odp: 1.9 tdi - cały silnik w oleju od strony grodzi
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
dokładnie tak zrobię, użyję tylko benzyny ekstrakcyjnej... ale to dopiero pewnie w weekend, teraz jest kupa innej roboty. . edit-> wymylem tam gdzie podeszlem reka, mialem tez okazje przyjzec sie na jakim poziomie ten olej sie najbardziej rozbryzguje i wychdzi mi ze na poziomie turbo. co prawda spod egr tez troche cieknie... p.s. egr wyglada na zintegrowany z jakas przepustnica... co to jest i jak to odkrecic - bo dwa imbusy od egr zlokalizowalem, ale nie wiem czy nie trzyma sie to na czyms jeszcze... no udało się. syf w środku był na 2mm gruby... Ostatnio edytowane przez jedna_brew ; 04-06-2016 o 16:41 |
15-06-2016, 07:45 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 22-12-2009
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Model: Galaxy mk2, Focus mk1
Silnik: 1.9 TDI (AUY), 1.6 NoPB
Rocznik: 2001, 2003
Postów: 266
|
Odp: 1.9 tdi - cały silnik w oleju od strony grodzi
hej,
wracam do tematu. widzę, że leje się z okolicy łączenia przewodu powrotnego oleju z miską olejową. dostęp do jest słaby, ale da się podejść kluczem płaskim 22. teraz pytanie - czy któryś z kolegów odkręcał kiedyś ten przewód i uszczelniał go jakoś? były problemy z ponownym przykręceniem? |
15-06-2016, 21:34 | #7 |
ford::expert
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,676
|
Odp: 1.9 tdi - cały silnik w oleju od strony grodzi
Chyba chodzi ci o powrót oleju z turbiny do miski, tym przewodem w oplocie?
Fabrycznie jest to tam spaprane. Mozna próbować dokrecać, ale to ci nie bardzo pomoze, jest tam połączenie na stożek, a winny jest króciec wkręcony w blok silnika, który ma ten stozek jakby za krótki, lub za wąski. Nie można wtedy dokręcić tej nakretki z wężem na niego, bo wchodzi ona już do końca, do kołnierza króćca i nieszczelność jest dalej. Musisz zdemontować najpierw to elastyczne olejowe połączenie z turbiną. Na górze jest mocowanie na dwie śruby, długi klucz 10 mm, jest pod nim ebonitowa uszczelka. Później, jesli zacięla sie juz nakretka na stożku króćca co wchodzi do silnika to odkręć umiejętnie całość. Po zdemontowaniu kiedy będziesz miał to wszystko w ręce, to już odręcisz króciec z nakretki wężyka. Teraz musisz przyszlifować nakętkę na wężyku, tak ze 2 mm i wtedy mozesz zrobić jeszcze prawie cały obrót na gwincie, a połączenie to będzie dokładniej zaciskać sie na stożku, czyli nakrętka dociągnie stozek. Bump: Dołaczę fotkę, abys mógł to bardziej zrozumieć. Jest na niej akurat wkręcony ten króciec co wchodzi do silnika. Strzałką zaznaczyłem feralne połaczenie, tam gdzie jest problem. Ostatnio edytowane przez Stefano ; 15-06-2016 o 21:57 |
16-06-2016, 07:31 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 22-12-2009
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Model: Galaxy mk2, Focus mk1
Silnik: 1.9 TDI (AUY), 1.6 NoPB
Rocznik: 2001, 2003
Postów: 266
|
Odp: 1.9 tdi - cały silnik w oleju od strony grodzi
|