Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-09-2016, 06:05   #1
szela87
ford::beginner
 
Imię: Rafal
Zarejestrowany: 24-06-2012
Model: FORD S MAX
Silnik: 2.2TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 41
Domyślnie Nowe tarcze bicie po kilku hamowaniach z duzych prędkości

Witam otóż 3 raz w przeciągu 6 miesięcy wymieniłem tarcze i klocki.
Pierwszy raz zestaw ferrodo po kilku tys zaczęły bić zareklamowalem i dostałem drugi komplet po czym znowu zaczęło bić. Kupiłem czujnik zegarowy, wcześniej nie miałem ale wymieniłem dziesiątki razy hamulce i nigdy nie miałem takiego problemu. Po zamierzeniu okazało się że prawa piasta ma 0.05 więc wymieniłem piaste pewny siebie ze to załatwi sprawę wymieniłem tarcze i klocki na trw, miałem już 3 razy trw i zero problemów z tą firmą, docierałem przez około 1000km ostatnio rozpędzilem auto do 180 po czym zacząłem hamować i kierownica zaczęła drgać.
Tarcze przy montażu ustawiłem miernikiem na 0.02. Zdążyłem już sprawdzić jeszcze raz i prawa tarcza miała 0.04 a lewa 0.03 ponownie obróciłem tarcze na szpilkach i ustawiłem 0.01 i 0.02. Dziś znowu przyszło mi hamować mocniej i dalej czuć bicie na kole kierownicy pedał nie pulsuje.
Zauważyłem że prawa strona zarówno przód jak i tył hamuje ciut mocniej nic nie ściąga lecz czuć ręką po dotknięciu tarcz że prawe tarcze są cieplejsze w dodatku po ostrym hamowaniu na obydwu przednich tarczach widać tak około 1.5cm obwodkę od srodka tak jakby materiał z klocka czy coś no nie jest to fiolet nie wygląda to na przegrzanie jak pohamuje na drugi dzień delikatnie to to znika.
Wydaje mi się również że teraz na trw bicie jest tylko po rozgrzaniu i hamowaniu z duzych prędkości tak z 80 nic nie bije a na ferrodo jak była piasta krzywa to było czuć nawet poniżej 80km i nie było chyba żadnych odbarwien po hamowaniach.
Auto posiada nowe opony maglownice wahacze ustawiona zbierznosc zaciski nie stoją pracują płynnie bez oporów koła obracają się swobodnie tył hamuje.
Wiem że jeden zacisk jest po regeneracji nie pamiętam już czy prawy czy lewy bo tak auto już kupiłem była naklejka że jest po regeneracji ale jak obydwa pracują dobrze nic nie trzyma spokojnie mogłem tloczki wepchnac trzonkiem od młotka to ja nie wiem co to może być brakuje mi już pomysłów... możliwe jest bicie na kierownicy spowodowane inna siła hamowania pomiędzy prawa a lewa strona? A może to wina tarcz aż takiego pecha bym miał? Nie można tu przeklinać ale postawcie się w mojej sytuacji.....I jakie słowo przychodzi wam do głowy?😀pozdrawiam...

szela87 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-09-2016, 07:11   #2
pretorian2
ford::specialist
 
Avatar pretorian2
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Kraków
Model: MONDEO MK4 FL TITANIUM S @ 2.2 230/500 + C-MAX TITANIUM 2014 2.0 @ 200/400
Silnik: 2.2 tdci + 2.0 tdci
Rocznik: 2013, 2014
Postów: 929
Domyślnie Odp: Nowe tarcze bicie po kilku hamowaniach z duzych prędkości

sprawdz jakie ma bicie sama piasta jak jest rozgrzana, poza tym tarcze sprawdzałeś miernikiem zegarowym jak były zimne czy rozgrzane ? Wygląda to tak jakby materiał piasty/tarczy po rozgrzaniu się deformował / odkształcał i wychodzi ponad normę 0.05 co już jest wyczuwalne w szczególności w FORDACH.
Ja przerabiałem już różne zestawy tarcza/klocek i najlepiej było na oryginałach - najdłużej wytrzymywały. Pamiętaj, że kluczem jest dobranie odpowiedniego klocka, który nie "zje" tarczy i jej nie przegrzeje w momencie. Generalnie bicie/wibracje w FORDZIE to temat rzeka, przerabiam już 3 forda w każdym podobnie, wszystko musi być idealnie wtedy jest spokój.

Ostatnio edytowane przez pretorian2 ; 07-09-2016 o 07:18
pretorian2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-09-2016, 09:15   #3
kkuzi
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 24-01-2013
Model: Galaxy
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2008
Postów: 43
Domyślnie Odp: Nowe tarcze bicie po kilku hamowaniach z duzych prędkości

Ja z TRW mam nie do końca miłe wspomnienia, też biły po krótkim czasie(w innym aucie).
W tym roku w s-maxie wymieniłem tarcze i klocki przód na oryginalne i do tej pory nic nie bije. Dodam że na pierwszym zestawie fabrycznym przejechałem na klockach 100 000 km.


Cytat:
Napisał szela87 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam otóż 3 raz w przeciągu 6 miesięcy wymieniłem tarcze i klocki.
Pierwszy raz zestaw ferrodo po kilku tys zaczęły bić zareklamowalem i dostałem drugi komplet po czym znowu zaczęło bić. Kupiłem czujnik zegarowy, wcześniej nie miałem ale wymieniłem dziesiątki razy hamulce i nigdy nie miałem takiego problemu. Po zamierzeniu okazało się że prawa piasta ma 0.05 więc wymieniłem piaste pewny siebie ze to załatwi sprawę wymieniłem tarcze i klocki na trw, miałem już 3 razy trw i zero problemów z tą firmą, docierałem przez około 1000km ostatnio rozpędzilem auto do 180 po czym zacząłem hamować i kierownica zaczęła drgać.
Tarcze przy montażu ustawiłem miernikiem na 0.02. Zdążyłem już sprawdzić jeszcze raz i prawa tarcza miała 0.04 a lewa 0.03 ponownie obróciłem tarcze na szpilkach i ustawiłem 0.01 i 0.02. Dziś znowu przyszło mi hamować mocniej i dalej czuć bicie na kole kierownicy pedał nie pulsuje.
Zauważyłem że prawa strona zarówno przód jak i tył hamuje ciut mocniej nic nie ściąga lecz czuć ręką po dotknięciu tarcz że prawe tarcze są cieplejsze w dodatku po ostrym hamowaniu na obydwu przednich tarczach widać tak około 1.5cm obwodkę od srodka tak jakby materiał z klocka czy coś no nie jest to fiolet nie wygląda to na przegrzanie jak pohamuje na drugi dzień delikatnie to to znika.
Wydaje mi się również że teraz na trw bicie jest tylko po rozgrzaniu i hamowaniu z duzych prędkości tak z 80 nic nie bije a na ferrodo jak była piasta krzywa to było czuć nawet poniżej 80km i nie było chyba żadnych odbarwien po hamowaniach.
Auto posiada nowe opony maglownice wahacze ustawiona zbierznosc zaciski nie stoją pracują płynnie bez oporów koła obracają się swobodnie tył hamuje.
Wiem że jeden zacisk jest po regeneracji nie pamiętam już czy prawy czy lewy bo tak auto już kupiłem była naklejka że jest po regeneracji ale jak obydwa pracują dobrze nic nie trzyma spokojnie mogłem tloczki wepchnac trzonkiem od młotka to ja nie wiem co to może być brakuje mi już pomysłów... możliwe jest bicie na kierownicy spowodowane inna siła hamowania pomiędzy prawa a lewa strona? A może to wina tarcz aż takiego pecha bym miał? Nie można tu przeklinać ale postawcie się w mojej sytuacji.....I jakie słowo przychodzi wam do głowy?😀pozdrawiam...
kkuzi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-09-2016, 17:09   #4
eclipse
ford::expert
 
Avatar eclipse
 
Imię: Eclipse
Zarejestrowany: 29-09-2010
Skąd: skąd że znowu
Model: AUTO ROKU 2007
Silnik: 2.0-QXWA-143KM TITANIUM S
Rocznik: 2007
Postów: 3,139
Domyślnie Odp: Nowe tarcze bicie po kilku hamowaniach z duzych prędkości

Może jak zacząłeś pisać 1 wątek o godz.4 rano dot. tego samego to lepiej nie zakładaj tu nowego najlepiej przenieś to do pierwszego ,
bo za chwile ktoś to usunie do śmieci zgodnie z regulaminem .
A czy ta usterka dotyczy forda S-max ??? bo w profilu masz jeszcze tego starego trupa z 2002 r ..Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
......................... Pozdrawiam .
eclipse jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-09-2016, 19:20   #5
motorek4612
ford::specialist
 
Avatar motorek4612
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 10-05-2013
Skąd: ZCH
Model: brak
Silnik: 0.0
Rocznik: 0000
Postów: 763
Domyślnie Odp: Nowe tarcze bicie po kilku hamowaniach z duzych prędkości

Zadam głupie pytanie , czy przed montażem nowych tarcz wyczyściłeś dokładnie piastę???
motorek4612 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-09-2016, 19:38   #6
szela87
ford::beginner
 
Imię: Rafal
Zarejestrowany: 24-06-2012
Model: FORD S MAX
Silnik: 2.2TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 41
Domyślnie Odp: Nowe tarcze bicie po kilku hamowaniach z duzych prędkości

Cytat:
Napisał eclipse Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Może jak zacząłeś pisać 1 wątek o godz.4 rano dot. tego samego to lepiej nie zakładaj tu nowego najlepiej przenieś to do pierwszego ,
bo za chwile ktoś to usunie do śmieci zgodnie z regulaminem .
A czy ta usterka dotyczy forda S-max ??? bo w profilu masz jeszcze tego starego trupa z 2002 r ..Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Sorki tamten muszę zamknąć tylko nie wiem jak zacząłem pisać jeden tylko poprawiłem i przez pomyłkę prawdopodobnie kliknąłem zatwierdz tamten

Bump:
Cytat:
Napisał motorek4612 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zadam głupie pytanie , czy przed montażem nowych tarcz wyczyściłeś dokładnie piastę???
Oczywiście piasty igły 0.01 bicie oryginały ford jedna była wymieniona na nową forda nie żaden tani zamiennik
szela87 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-09-2016, 21:49   #7
szela87
ford::beginner
 
Imię: Rafal
Zarejestrowany: 24-06-2012
Model: FORD S MAX
Silnik: 2.2TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 41
Domyślnie Odp: Nowe tarcze bicie po kilku hamowaniach z duzych prędkości

Cytat:
Napisał pretorian2 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
sprawdz jakie ma bicie sama piasta jak jest rozgrzana, poza tym tarcze sprawdzałeś miernikiem zegarowym jak były zimne czy rozgrzane ? Wygląda to tak jakby materiał piasty/tarczy po rozgrzaniu się deformował / odkształcał i wychodzi ponad normę 0.05 co już jest wyczuwalne w szczególności w FORDACH.
Ja przerabiałem już różne zestawy tarcza/klocek i najlepiej było na oryginałach - najdłużej wytrzymywały. Pamiętaj, że kluczem jest dobranie odpowiedniego klocka, który nie "zje" tarczy i jej nie przegrzeje w momencie. Generalnie bicie/wibracje w FORDZIE to temat rzeka, przerabiam już 3 forda w każdym podobnie, wszystko musi być idealnie wtedy jest spokój.
Cześć też mi się tak wydaje dziś znowu do pracy spróbowałem zahamować 2 razy z 110 i wystarczyło żebym zaczął czuć bicie na kierownicy ponad to obydwie tarcze miały ciemna obwodkę blisko piasty po wystygnieciu ta obwodka znikła tarcze i klocki trw. Jak hamulce wystygna to nie bije i jak jeżdżę spokojnie brak bicia ale jak tylko mocniej zahamuje kilka razy bicie. Na tych ferrodo 2 kompletach co miałem wcześniej bicie było z tego co pamiętam cały czas nawet z małych prędkości a to dlatego że piasta była krzywa. Pozostaje tylko temat siły hamowania auto nie ściąga ale jak dziś pod praca po tych ostrych hamowaniach splunalem na prawą tarcze to ślina się odbiła czyli było naprawdę gorąco a na lewej smażyło.... już sam nie wiem czy to tarcze klocki czy zaciski za pieruna nie uznają mi 3 reklamacji😀 dramat straszny Panowie.
szela87 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-09-2016, 22:47   #8
Marcin112
ford::advanced
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 24-08-2015
Skąd: Swinoujscie/København
Model: Ford S-Max
Silnik: 1 6 ecoboost 160
Rocznik: 2011
Postów: 357
Domyślnie Odp: Nowe tarcze bicie po kilku hamowaniach z duzych prędkości

U mnie TWR wytrzymały 15000 tys. i poszły do kosza bo zaczęło bić podobnie jak opisujesz
Przy malej prędkości było ok przy większych prędkościach telepało kiera.
Wymiana na nowe i jest spokój.
Może rzeczywiście spróbuj pójść w oryginały.
Niestety problem tarcz występuje również w innych markach poczytaj forum hyundai opla….
Miałem I40 tam tarcze padały po 20.000 – 30.0000 oryginały.
Podejrzewam ze dziś wszystko się robi żeby szybko się psuło.
Marcin112 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-09-2016, 02:39   #9
szela87
ford::beginner
 
Imię: Rafal
Zarejestrowany: 24-06-2012
Model: FORD S MAX
Silnik: 2.2TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 41
Domyślnie Odp: Nowe tarcze bicie po kilku hamowaniach z duzych prędkości

Cytat:
Napisał Marcin112 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
U mnie TWR wytrzymały 15000 tys. i poszły do kosza bo zaczęło bić podobnie jak opisujesz
Przy malej prędkości było ok przy większych prędkościach telepało kiera.
Wymiana na nowe i jest spokój.
Może rzeczywiście spróbuj pójść w oryginały.
Niestety problem tarcz występuje również w innych markach poczytaj forum hyundai opla….
Miałem I40 tam tarcze padały po 20.000 – 30.0000 oryginały.
Podejrzewam ze dziś wszystko się robi żeby szybko się psuło.
Też tak podejrzewam że to wina tarcz auto ciężkie i jak dla mnie 300mm to za mało. Wysłałem już wiadomość sprzedawcy o problemie zobaczymy co odpisze.
Jeśli chodzi o różna siłę hamowania to mogą to być przewody gumowe rozmawiałem dziś z mechanikiem z mojej pracy i podpowiedział mi że fordy miały problemy z wezykami elastycznymi potrafiły się zepsuć w środku i zmniejszyć przepustowość płynu bądź zwiększyć. Dodam że to Anglik i temat fordów jest tu znany to bardzo popularne auto.
111 funtów czyli jakieś 550zl za oryginał tarcze i klocki to realna cena ?? Bo znalazłem taki zestaw na ebay.
szela87 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-09-2016, 07:44   #10
Jerry292
ford::advanced
 
Avatar Jerry292
 
Zarejestrowany: 24-04-2011
Skąd: Gdynia
Model: S MAX , FOCUS
Silnik: 2.0 TDCI 140 km , 2.0 TDCI
Rocznik: 2010 , 2011
Postów: 207
Domyślnie Odp: Nowe tarcze bicie po kilku hamowaniach z duzych prędkości

sprawdzić zawieszenie , miałem drążek wybity po wymianie ustało
Jerry292 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:20.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.