|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-09-2016, 06:05 | #1 |
ford::beginner
Imię: Rafal
Zarejestrowany: 24-06-2012
Model: FORD S MAX
Silnik: 2.2TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 41
|
Nowe tarcze bicie po kilku hamowaniach z duzych prędkości
Witam otóż 3 raz w przeciągu 6 miesięcy wymieniłem tarcze i klocki.
Pierwszy raz zestaw ferrodo po kilku tys zaczęły bić zareklamowalem i dostałem drugi komplet po czym znowu zaczęło bić. Kupiłem czujnik zegarowy, wcześniej nie miałem ale wymieniłem dziesiątki razy hamulce i nigdy nie miałem takiego problemu. Po zamierzeniu okazało się że prawa piasta ma 0.05 więc wymieniłem piaste pewny siebie ze to załatwi sprawę wymieniłem tarcze i klocki na trw, miałem już 3 razy trw i zero problemów z tą firmą, docierałem przez około 1000km ostatnio rozpędzilem auto do 180 po czym zacząłem hamować i kierownica zaczęła drgać. Tarcze przy montażu ustawiłem miernikiem na 0.02. Zdążyłem już sprawdzić jeszcze raz i prawa tarcza miała 0.04 a lewa 0.03 ponownie obróciłem tarcze na szpilkach i ustawiłem 0.01 i 0.02. Dziś znowu przyszło mi hamować mocniej i dalej czuć bicie na kole kierownicy pedał nie pulsuje. Zauważyłem że prawa strona zarówno przód jak i tył hamuje ciut mocniej nic nie ściąga lecz czuć ręką po dotknięciu tarcz że prawe tarcze są cieplejsze w dodatku po ostrym hamowaniu na obydwu przednich tarczach widać tak około 1.5cm obwodkę od srodka tak jakby materiał z klocka czy coś no nie jest to fiolet nie wygląda to na przegrzanie jak pohamuje na drugi dzień delikatnie to to znika. Wydaje mi się również że teraz na trw bicie jest tylko po rozgrzaniu i hamowaniu z duzych prędkości tak z 80 nic nie bije a na ferrodo jak była piasta krzywa to było czuć nawet poniżej 80km i nie było chyba żadnych odbarwien po hamowaniach. Auto posiada nowe opony maglownice wahacze ustawiona zbierznosc zaciski nie stoją pracują płynnie bez oporów koła obracają się swobodnie tył hamuje. Wiem że jeden zacisk jest po regeneracji nie pamiętam już czy prawy czy lewy bo tak auto już kupiłem była naklejka że jest po regeneracji ale jak obydwa pracują dobrze nic nie trzyma spokojnie mogłem tloczki wepchnac trzonkiem od młotka to ja nie wiem co to może być brakuje mi już pomysłów... możliwe jest bicie na kierownicy spowodowane inna siła hamowania pomiędzy prawa a lewa strona? A może to wina tarcz aż takiego pecha bym miał? Nie można tu przeklinać ale postawcie się w mojej sytuacji.....I jakie słowo przychodzi wam do głowy?😀pozdrawiam... |
07-09-2016, 07:11 | #2 |
ford::specialist
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Kraków
Model: MONDEO MK4 FL TITANIUM S @ 2.2 230/500 + C-MAX TITANIUM 2014 2.0 @ 200/400
Silnik: 2.2 tdci + 2.0 tdci
Rocznik: 2013, 2014
Postów: 929
|
Odp: Nowe tarcze bicie po kilku hamowaniach z duzych prędkości
sprawdz jakie ma bicie sama piasta jak jest rozgrzana, poza tym tarcze sprawdzałeś miernikiem zegarowym jak były zimne czy rozgrzane ? Wygląda to tak jakby materiał piasty/tarczy po rozgrzaniu się deformował / odkształcał i wychodzi ponad normę 0.05 co już jest wyczuwalne w szczególności w FORDACH.
Ja przerabiałem już różne zestawy tarcza/klocek i najlepiej było na oryginałach - najdłużej wytrzymywały. Pamiętaj, że kluczem jest dobranie odpowiedniego klocka, który nie "zje" tarczy i jej nie przegrzeje w momencie. Generalnie bicie/wibracje w FORDZIE to temat rzeka, przerabiam już 3 forda w każdym podobnie, wszystko musi być idealnie wtedy jest spokój. Ostatnio edytowane przez pretorian2 ; 07-09-2016 o 07:18 |
07-09-2016, 09:15 | #3 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-01-2013
Model: Galaxy
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2008
Postów: 43
|
Odp: Nowe tarcze bicie po kilku hamowaniach z duzych prędkości
Ja z TRW mam nie do końca miłe wspomnienia, też biły po krótkim czasie(w innym aucie).
W tym roku w s-maxie wymieniłem tarcze i klocki przód na oryginalne i do tej pory nic nie bije. Dodam że na pierwszym zestawie fabrycznym przejechałem na klockach 100 000 km. Cytat:
|
|
07-09-2016, 17:09 | #4 |
ford::expert
Imię: Eclipse
Zarejestrowany: 29-09-2010
Skąd: skąd że znowu
Model: AUTO ROKU 2007
Silnik: 2.0-QXWA-143KM TITANIUM S
Rocznik: 2007
Postów: 3,139
|
Odp: Nowe tarcze bicie po kilku hamowaniach z duzych prędkości
Może jak zacząłeś pisać 1 wątek o godz.4 rano dot. tego samego to lepiej nie zakładaj tu nowego najlepiej przenieś to do pierwszego ,
bo za chwile ktoś to usunie do śmieci zgodnie z regulaminem . A czy ta usterka dotyczy forda S-max ??? bo w profilu masz jeszcze tego starego trupa z 2002 r ..Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
......................... Pozdrawiam . |
07-09-2016, 19:20 | #5 |
ford::specialist
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 10-05-2013
Skąd: ZCH
Model: brak
Silnik: 0.0
Rocznik: 0000
Postów: 763
|
Odp: Nowe tarcze bicie po kilku hamowaniach z duzych prędkości
Zadam głupie pytanie , czy przed montażem nowych tarcz wyczyściłeś dokładnie piastę???
|
07-09-2016, 19:38 | #6 | ||
ford::beginner
Imię: Rafal
Zarejestrowany: 24-06-2012
Model: FORD S MAX
Silnik: 2.2TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 41
|
Odp: Nowe tarcze bicie po kilku hamowaniach z duzych prędkości
Cytat:
Bump: Cytat:
|
||
07-09-2016, 21:49 | #7 | |
ford::beginner
Imię: Rafal
Zarejestrowany: 24-06-2012
Model: FORD S MAX
Silnik: 2.2TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 41
|
Odp: Nowe tarcze bicie po kilku hamowaniach z duzych prędkości
Cytat:
|
|
07-09-2016, 22:47 | #8 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 24-08-2015
Skąd: Swinoujscie/København
Model: Ford S-Max
Silnik: 1 6 ecoboost 160
Rocznik: 2011
Postów: 357
|
Odp: Nowe tarcze bicie po kilku hamowaniach z duzych prędkości
U mnie TWR wytrzymały 15000 tys. i poszły do kosza bo zaczęło bić podobnie jak opisujesz
Przy malej prędkości było ok przy większych prędkościach telepało kiera. Wymiana na nowe i jest spokój. Może rzeczywiście spróbuj pójść w oryginały. Niestety problem tarcz występuje również w innych markach poczytaj forum hyundai opla…. Miałem I40 tam tarcze padały po 20.000 – 30.0000 oryginały. Podejrzewam ze dziś wszystko się robi żeby szybko się psuło. |
08-09-2016, 02:39 | #9 | |
ford::beginner
Imię: Rafal
Zarejestrowany: 24-06-2012
Model: FORD S MAX
Silnik: 2.2TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 41
|
Odp: Nowe tarcze bicie po kilku hamowaniach z duzych prędkości
Cytat:
Jeśli chodzi o różna siłę hamowania to mogą to być przewody gumowe rozmawiałem dziś z mechanikiem z mojej pracy i podpowiedział mi że fordy miały problemy z wezykami elastycznymi potrafiły się zepsuć w środku i zmniejszyć przepustowość płynu bądź zwiększyć. Dodam że to Anglik i temat fordów jest tu znany to bardzo popularne auto. 111 funtów czyli jakieś 550zl za oryginał tarcze i klocki to realna cena ?? Bo znalazłem taki zestaw na ebay. |
|
08-09-2016, 07:44 | #10 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 24-04-2011
Skąd: Gdynia
Model: S MAX , FOCUS
Silnik: 2.0 TDCI 140 km , 2.0 TDCI
Rocznik: 2010 , 2011
Postów: 207
|
Odp: Nowe tarcze bicie po kilku hamowaniach z duzych prędkości
sprawdzić zawieszenie , miałem drążek wybity po wymianie ustało
|