|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-02-2017, 00:30 | #31 |
ford::amateur
Imię: Damian
Zarejestrowany: 14-03-2016
Skąd: Poznań
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 7
|
Odp: Zapchany DPF
Problem polega na tym że mimo temperatury 86 stopni forscan pokazuje ze jest ona poniżej 75 stopni czyli za niska
|
26-02-2017, 06:46 | #32 |
ford::advanced
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 03-05-2014
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Fusion, Mazda CX-3
Silnik: 1.4 TDCi, 2.0 SkyActive
Rocznik: 2003, 2019
Postów: 282
|
Odp: Zapchany DPF
W moim proces wypalania DPF'a zaczyna sie gdy silnik osiągnie 60 st.
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka |
05-03-2017, 13:06 | #33 |
ford::beginner
Imię: Jurek
Zarejestrowany: 23-01-2017
Skąd: Mielec
Model: Focus
Silnik: 1,6 tdci 115km
Rocznik: 2014
Postów: 28
|
Odp: Zapchany DPF
Kupiłem samochód, jeździłem wzześniej deislem 1.4 hdi z 2007 roku i byłem bardzo zadowolony, wymieniałem olej i wszystkie filtry co roku nawet jak zrobiłem 15000 km. Auto było bezawaryjne. Bez większego zastanowienia znowu kupiłem diesla 3 letniego 80000 tys przebiegu 1.6 tdci 115km. Słyszałem o wrażliwym dwumasie i turbinie w tych silnikach ale że z reguły dbam o przeglądy oraz że nie jestem zwolennikiem eko drivingu to postanowiłem sie nie przejmować. Ale o ustrojstwie zwanym filtr cząstek stałych dowiedziałem się już po fakcie, średnio interesuje się motoryzacją więc po prostu o nim nie słyszałem. Gdybym o tym wiedział wcześniej nie wiem czy bym się zdecydował na diesla. Pomóżcie, jak z tym jeździć? Auto 50% trasa 50% miasto. Jeżdżę patrząc na średnie spalanie i czekam aż będzie podwyższone bo wtedy filtr podobno się wypala i co dalej? Mam wyjechac za miasto i go butować na 3000 obr/min? Jak długo? a może wystarczy przedział 2000-3000 obrotów jednostajnie. A może wystarczy 3 bieg i 80km/h? wtedy mam 3000 obrotów i nie muszę mieć pasa startowego żeby go dopalić. Jak przypadkowo żona przerwie proces to co, od razu po ponownym odpaleniu silnik zowu zainicjuje wypalanie czy trzeba czekać do następnego cyklu? bo słyszałem że to odbywa się co jakieś 700km, zrobiłem tym samochodem już 2000km i chyba to całe wypalanie filtra przegapiłem. Czy wypali się na biegu jałowym jak przygazuje na 2500-3000 obrotów? Gdzie można sie dowiedzieć jak z tym cholerstwem jeździć? Gdyby faktycznie dopalanie miało miejsce co ileś kilometrów to da się zaplanować wtedy jakąś trase. W aso oczywiście pan powiedział że użytkownik sie nie powinien tym przejmować bo Zajebiści producenci auto tak zajebiście zaprojektowali że nie ma prawa się coś dziać. Jeździc i się nie przejmować. A w necie każdy artykuł: WYCINAĆ albo płacić. no chyba że auto rano się odpala i robi 500km w jedną i 500 km w drugą, a na światłach to strach stanąć bo się zapycha filtr. Niech się wypowiedzą użytkownicy, jak u was się inicjuje dopalanie i co wtedy robicie. Czy naprawdę nowoczesnym dieslem w mieście już nie da się jeździć? Szkoda mi kaleczyć samochód wycinaniem tego ustrojstwa ale w ostateczności...
|
05-03-2017, 13:39 | #34 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-09-2008
Skąd: Szczecin - Gorzów Wlkp.
Model: FF MK3
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 345
|
Odp: Zapchany DPF
Kolego nie stresuj się tak tym filtrem. Ja śmigam focusem z DPF , poprzedni miał blisko 200 tys i żadnego problemu z DPF. Jeżdżę normalnie, czasami delikatnie czasami pogonie po autostradzie. Z reguły 70% trasa 30% miasto. Też miałem obawy ale widać nie taki diabeł straszny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Często nawet zdarzało mi się zgasić go podczas wypalania bo zwyczajnie nie zauważyłem że zaczęła się procura wypalania. Po tym przebiegu programy pokazywały 2% zapełnienia filtra niemożliwe do wypalenia. Tutaj masz filtr suchy wiec teoretycznie lepszy. Tak czy inaczej mam nadzieję że w obecnej FF3 wytrzyma podobnie.
|
05-03-2017, 13:40 | #35 |
ford::professional
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,606
|
Odp: Zapchany DPF
Ja swoim przejechałem jakieś 3500 km. Przez ten czas zauważyłem jeden raz ze zachodzi proces wypalania filtra. Silnik chodzi twardo, jest trochę zamulony i spalanie chwilowe rośnie (nawet hamując silnikiem nie ma zerowego spalania tylko ok 0,3-0,4 l/h.) Praktycznie tylko to zdrada ze filtr jest wypalany. Trwało to ok 15 min w jeździe podmiejskiej (do 80-90 km/h).
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM. |
29-04-2017, 20:24 | #36 |
Postów: n/a
|
Re: Zapchany DPF
Dziś chyba pierwszy raz przeżyłem wypalanie filtra. Silnik jest słabszy wydaje dziwny dźwięk jakby przelewania się płynu, spalanie na postoju skacze aż do 0.6-0.7 na rozgrzanym silniku. Nie reaguje start-stop, pracuje wentylator. Po jakiś 10 minutach w ruchu miejskim wszystko wraca do normy. Po 14 miesiacach pierwszy raz zdarzyło się to ewidentnie - start-stop mnie oświecił, że coś nie tak.
|
29-04-2017, 21:16 | #37 |
ford::average
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 21-01-2017
Skąd: Olsztyn
Model: Focus
Silnik: 1,6 Tdci 109km
Rocznik: 2006
Postów: 84
|
Odp: Zapchany DPF
Też miałem problem z DPF. Miałem zapchany a auto chciało cały czas wypalać na dystansie 1000km przybyło 3cm oleju na bagnecie. Warto częściej kontrolować poziom oleju.
|
29-04-2017, 22:48 | #38 |
ford::advanced
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 31-05-2013
Skąd: Bielsk Podlaski
Model: Focus mk2 kombi
Silnik: 1.6 TDCi Duratorq 109KM DPF-był
Rocznik: 2005 Ledwo dotarty 350tyśKM +
Postów: 267
|
Odp: Zapchany DPF
Wyciąć ten syf, zwłaszcza że masz młody rocznik auta i powinno się nim cieszyć a nie przeżywać problemy
|
30-04-2017, 08:30 | #39 |
Postów: n/a
|
Re: Zapchany DPF
Dlaczego sobie nie kupiłeś benzyny? Mnie DPF nie przeszkadza raz do roku przeżyję to, że widzę dopalenie. Jak go szlak trafi to znajdę kasę na wymianę lub regenerację. Kupiłem diesla świadomie, że to wyższe koszty eksploatacji niż benzyny.
|
|
|
|