|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-07-2017, 20:34 | #51 |
ford::beginner
Imię: Darek
Zarejestrowany: 31-01-2015
Skąd: Kalisz
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 19
|
Odp: Zatkany DPF
Myślę że może kiedyś też taka wiedza się przydać, a że by już nie zakładać nowego tematu to jak ktoś by miał taki sam silnik i zobaczył jak są podłączone wężyki do tych dwóch brązowych zaworków podciśnienia bo jak wcześniej pisałem walczyłem z EGR i je zamieniałem i teraz nie mam 100% pewności czy są dobrze podłączone a nigdzie nie mogę znaleźć ten zaworek z tyłu na jednym wężyku ma plastikowe kolano i mam ten wężyk podłączony patrząc od przodu w drugie wejście,ten drugi wężyk w pierwsze wejście .Natomiast zaworek z przodu ma jeden wężyk który idzie do takiego plastikowego zbiorniczka i jego mam podłączony z tyłu a ten drugi z takim trójnikiem z przodu,Przepraszam że tak to opisuje ale też dopiero poznaję to auto a zawodu nie jestem mechanikiem
Ostatnio edytowane przez daras23 ; 02-07-2017 o 20:44 |
03-07-2017, 09:15 | #52 |
ford::average
Zarejestrowany: 19-05-2010
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 81
|
Odp: Zatkany DPF
Też mam Mondeo Mk4 2.0 TDCi (12/2007) z tym problemem, samochód przy wjeździe na ekspresówkę i depnięciu gazem zapewne chciał uruchomić dopalanie DPFa, miał idealne warunki (rozgrzanie, obroty), jednak od razu zapaliła się kontrolka usterki, ta żółta i komunikat usterka silnika na Conversie się pojawił (chyba chwilę później). Auto jechało tylko w trybie awaryjnym ograniczając obroty itp.
Odczytałem błędy Forscanem: ===PCM DTC P2463:00-AD=== Kod: P2463 - Filtr cząstek stałych silnika Diesel - nagromadzenie sadzy ===PCM DTC P242F:00-2D=== Kod: P242F - Zatkanie filtru cząsteczek stałych w pojeździe Diesel - nagromadzenie popiołu ===OBDII DTC P2463-C=== Kod: P2463 - Filtr cząstek stałych silnika Diesel - nagromadzenie sadzy Próbowałem uruchomić z Forscana regeneracje statyczną, wskaźnik postępu szedł przez 20 minut, silnik nie zwiększał obrotów, na końcu Forscan rzucił komunikat o nieudanej regeneracji. Skasowałem błędy DTC i uruchomiłem kolejną procedurę: "Wyzeruj zarejestrowane wartości filtru cząstek stałych Diesel", po czym znów regenerację statyczną, ale efekt ten sam, DPF się nie wypalił. Pojawił się (oprócz wcześniejszych) jeszcze 1 DTC: ===OBDII DTC P244B-C=== Kod: P244B - Ciśnienie różnicowe filtru paliwa cząstek stałych Diesel zbyt wysokie Samochód jest u mechanika, wężyki sprawdzone i są w dobrym stanie (przewody do czujnika ciśnienia), żadnych problemów z silnikiem też nie widać. DPF idzie do wymiany, prawdopodobnie zapchał się popiołem, co ma niby mieć miejsce ok. 150k-250k przebiegu, mój samochód ma 273k. Włożony będzie zamiennik z firmy JMJ 1028 (koszt 749zł ze śrubami i przesyłką). Regeneracja starej puszki to koszt 500-800 zł we Wrocławiu, naczytałem się o zaletach/wadach różnych sposobów czyszczenia/regeneracji, wolę za podobne pieniądze wstawić nową część. Gdyby zamiennik był dużo droższy, wtedy próbowałbym regenerować. |
03-07-2017, 09:39 | #53 |
ford::specialist
Imię: Miro
Zarejestrowany: 20-03-2016
Skąd: Düren (Niemcy)
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.2 tdci (175) 222PS/494Nm by Heko
Rocznik: 2010
Postów: 787
|
Odp: Zatkany DPF
Zamiennik za 750zl ? Może długo nie pociągnąć.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
__________________
|
04-07-2017, 20:02 | #54 |
ford::beginner
Imię: Darek
Zarejestrowany: 31-01-2015
Skąd: Kalisz
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 19
|
Odp: Zatkany DPF
Witam ponownie wczoraj odebrałem auto od mechanika DPF był tak zawalony że tylko do usunięcia i został usunięty wraz z wpisem w komputerze,jak kto mechanik stwierdził DPF czy EGR jest jak wyrostek u człowieka niby jest ale jak przeszkadza trzeba go wyciąć.Zaraz po odbiorze pojechałem w trasę 700 km z czego 600 autostradą,auto na pewno lżej idzie i nie grzeje się tak silnik,moc prawie wróciła ale dlatego prawie ponieważ mam wrażenie ze turbina zaczyna ciągnąć ale po wyżej 3 tyś obrotów wcześniej wydaje mi się że było to już po 2tyś. Mechanik stwierdził że też to zauważył ale nie miałem już więcej czasu i umówiłem się za trzy tygodnie,podejrzewa że skoro DPF się tak zapieprzył to może trzeba zobaczyć kolektor tylko nie wiem który.Więc jestem zadowolony ale tak nie do końca bo jadąc piątką ze 120 to trochę trwa jak wrzucę szóstkę i się rozpędzę.Może macie jakieś pomysły co bym mógł sprawdzić
Zapomniałem dodać że odczuwalnie spadło spalanie ponad litr mniej na 100km Ostatnio edytowane przez daras23 ; 04-07-2017 o 20:43 |
04-07-2017, 20:20 | #55 |
ford::specialist
Imię: Edward
Zarejestrowany: 13-12-2008
Skąd: Trzebnica
Model: Mondeo MK4 Titanium X i Mondeo MK5 ST Line
Silnik: 2.0 Tdci 187 PS by Heko , 150-180 PS
Rocznik: 2011, 2018
Postów: 875
|
Odp: Zatkany DPF
Kolektor ssący wyczyścić, jeśli nigdy nie był czyszczony może to odrobinę pomoże a co do turbiny powinna pompować już sporo przed 2000rmp jakieś 1700 tak jest przynajmniej u mnie.
__________________
Był: Orion 89,Escort 96,Mondeo 04,Mondeo 08 i jest Mondeo 2011r. |
04-07-2017, 23:50 | #56 | |
ford::advanced
Imię: Robert
Zarejestrowany: 06-09-2007
Skąd: Northern Ireland/Rzeszów
Model: Mondeo mk4 Saloon
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 314
|
Odp: Zatkany DPF
Cytat:
|
|
07-07-2017, 15:51 | #57 |
ford::beginner
Imię: Darek
Zarejestrowany: 31-01-2015
Skąd: Kalisz
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 19
|
Odp: Zatkany DPF
Poczytałem trochę tematów na forum i rozwiązałem problem z startowaniem turbiny.Tak jak pisałem wcześniej namieszałem z tymi wężykami od zaworku podciśnienia turbiny,po zamianie turbina startuje już w granicach 1700 obrotów tak jak napisał wcześniej kolega.Ale zawsze musi być coś!jak już auto teraz ładnie jeździ to za każdym odpaleniem wyskakuje usterka silnika a w forskanie błąd P1335,oraz P003A,i nie wiem za bardzo o co chodzi dodam tylko że turbina jak się uruchomi to słychać gwizd nawet dobrze słyszalny to tak ma być czy jest coś z nią nie tak?
|
07-07-2017, 17:18 | #58 | |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
|
Odp: Zatkany DPF
Cytat:
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
|
07-07-2017, 17:21 | #59 |
ford::specialist
Imię: Edward
Zarejestrowany: 13-12-2008
Skąd: Trzebnica
Model: Mondeo MK4 Titanium X i Mondeo MK5 ST Line
Silnik: 2.0 Tdci 187 PS by Heko , 150-180 PS
Rocznik: 2011, 2018
Postów: 875
|
Odp: Zatkany DPF
Pierwszy błąd to problem Egr drugi to sterowanie turbiną. Zobacz jak wygląda egr i ewentualnie wyczyść go jeśli nie pomoże Zaslep czasowo zobacz co wówczas będzie. Co do sterowania turbiną zobacz wężyki do właśnie tego zaworu, zamień je miejscami to druga opcja zobacz co się będzie działo i od tego bym zaczął, wężyki i zamienić zaworki to najprościej i najtaniej.
__________________
Był: Orion 89,Escort 96,Mondeo 04,Mondeo 08 i jest Mondeo 2011r. |
10-07-2017, 21:21 | #60 | |
ford::beginner
Imię: Darek
Zarejestrowany: 31-01-2015
Skąd: Kalisz
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 19
|
Odp: Zatkany DPF
Cytat:
i teraz tak naprawdę nie wiem jak te wężyki powinny być podłączone może wie ktoś który gdzie podłączyć żeby mieć tak jak powinno być i szukać dalej Ostatnio edytowane przez daras23 ; 10-07-2017 o 21:23 |
|
|
Tagi |
dpf , mondeo mk4 , tdci |
|
|