|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-02-2018, 08:33 | #81 |
FCP member
Zarejestrowany: 29-04-2009
Skąd: jeleniogórskie
Model: S-Max TitS
Silnik: 2.2 230KM by heko
Rocznik: 2011
Postów: 2,158
|
Odp: 180 KM AWD czy 210 FWD / przydatność układu AWD
A mnie się dzieciaki rozchorowały i z S-Maxa AWD w łikend nici :/
__________________
Było Mondeo MK3, był Focus MK2, jest pekaes - pierwszy po wizycie u Heko reszta się nie doczekała |
22-02-2018, 12:55 | #82 |
ford::amateur
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 14-10-2016
Skąd: Poznań
Model: S-Max Vignale TDCi 210 biturbo
Silnik: 210 diesel PS
Rocznik: 2017
Postów: 2
|
Odp: 180 KM AWD czy 210 FWD / przydatność układu AWD
Cześć!
Jeżdżę S-Maxem Viganle TDCi biturbo od kwietnia 2017 roku. Przy tych gabarytach dynamika jest bardzo zadowalająca. Silnik pracuje kulturalnie jak na Forda i ładnie rozwija moc. Zarówno w mieście jak na autostradzie czuje się wrażenie jazdy raczej szybkim samochodem. Na pewno powyżej średniej tego co jest na drogach. Z racji ograniczeń skrzyni i gabarytów kilka razy ze świateł objechało mnie jakieś TDI 150 KM, ale nie przejąłem się tym zbytnio. Przed zakupem miałem na weekend S-Maxa AWD 180KM i jak dla mnie był mocno zamulony. AWD to dodatkowe 90 KG wagi, mniejsza moc, 1 sprężarka mniej i moim zdaniem mocno to czuć. S-Max na dobrych oponach nawet przy 450 Nm nie ma problemów z przyczepnością. Bierz 210! |
23-02-2018, 12:34 | #83 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-02-2018
Model: S-max
Silnik: 180
Rocznik: 2016
Postów: 15
|
Odp: 180 KM AWD czy 210 FWD / przydatność układu AWD
Jak widać w przedmiocie nieprzydatności AWD wypowiadają głównie osoby, które miały okazję korzystać z tego podczas jazdy próbnej. Nic dziwnego -AWD przydaje się głównie podczas zimy, ale takiej prawdziwej. Dla mnie jeden wyjazd narciarski udowodnił przydatność. Teraz autor wątku musi odpowiedzieć sobie na pytanie czy będzie miał takie okazje
|
23-02-2018, 19:42 | #84 |
FCP member
Zarejestrowany: 29-04-2009
Skąd: jeleniogórskie
Model: S-Max TitS
Silnik: 2.2 230KM by heko
Rocznik: 2011
Postów: 2,158
|
Odp: 180 KM AWD czy 210 FWD / przydatność układu AWD
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
nie wiem czy pijesz do mnie ale ja nie korzystałem z S-Maxa AWD na jeździe próbnej. Ma go mój znajomy i bardzo chętnie się dzieli a ja bardzo chętnie jeżdżę. Z resztą chętnie jeżdżę czymkolwiek co ma koła. W samym 2017 przejeździłem samochodami z napędem na wszystkie koła ~60kkm. Były to 4Motion w Passacie BiTDI i Golfie R, Quattro w A6, xDrive w serii 3, 4, 5 i Tesla S. Do jazdy tym S-Maxem przesiadałem się bezpośrednio z Passata BiTDI albo z 520d xDrive.
Miałem być u niego w miniony łikend i pojeździć jeszcze trochę ale mi się dzieci rozchorowały i z wyjazdu wyszły nici. Nie widzę przydatności tego systemu w innych warunkach niż pełne zaśnieżenie. A nawet i wtedy jego przydatność nie jest zwykle niezbędna. Pewnie można by jechać szybciej niż S-Maxem w ośce. I tyle. Dodam Ci jeszcze bo nie wiem czy przeczytałeś. Mój S-Max ma 230KM i 520Nm. Nie mam w nim absolutnie żadnych problemów z trakcją, ruszaniem czy odpowiednim odejściem. Mieszkam na Pogórzu Izerskim, 1h jazdy od Jakuszyc. Jestem zapalonym biegaczem narciarskim i w sezonie trenuję tam przynajmniej kilkanaście razy. Jeżeli nie wiesz co to za miejsce to wyjaśniam, że Polana Jakuszycka jest najbardziej zaśnieżonym miejscem w Polsce. Do tego zdarzają mi się sporadyczne wyjazdy na zjazdy. Od 4 sezonów mam S-Maxa i zdarzyło mi się ugrzęznąć raz. Jeden raz. Stanąłem za blisko rowu i samochód zapadł mi się. Wyciągnięcie go w pojedynkę z zaśnieżonej polnej drogi w lesie zajęło mi 1h ale spieszyło mi się bo byłem cały mokry po zimowym bieganiu po Rudawach Janowickich. Jeżeli ktoś zadaje pytanie czy do S-Maxa warto dokupić AWD to wydajemy swoje opinie. A moja jest taka: MINUSY: - dopłata to 15k PLN w stosunku do 2.0TDCi 150KM z PS - waga większa o 90kg - większe spalanie - dłuższy sprint do setki w stosunku do 180KM o chyba 0,9s (było wcześniej) PLUSY: - może pomoże jak się ktoś zakopie Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie czy warto dopłacać 15k i być może mieć większe szanse niezakopania się ale mieć gorsze osiągi czy nie. Jak ktoś spędza 99,99% przebiegów w mieście i na zadbanych drogach to kompletnie nie widzę sensu. Za 15k dopłaty to można sobie przez 4 lata raz do roku wypożyczyć na tydzień coś z porządnym napędem 4x4 i zwiększonym prześwitem jeśli komuś bardzo trzeba. Moja ocena tego dodatku jest: NIE, NIE WARTO. Na mojej liście testowanych ostatnio napędów na wszystkie koła brakowało ciągle 4Matic'a. Do dzisiaj. Właśnie mam na podjeździe E350d 4Matic przez najbliższy tydzień i w planie 2-2,2kkm. Czy to wystarczy, żeby go poznać? Na bank. Niestety dostęp do takich niszowych marek jak Alfa, Jagura czy Volvo mam ograniczony :/
__________________
Było Mondeo MK3, był Focus MK2, jest pekaes - pierwszy po wizycie u Heko reszta się nie doczekała |
24-02-2018, 10:38 | #85 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 14-01-2018
Skąd: Oleśnica k/Wrocławia
Model: Gulietta,S-max,Ducati, Genesis Coupe 3.8 V6
Silnik: 2.0 180PS diesel
Rocznik: 2015 S-max
Postów: 149
|
Odp: 180 KM AWD czy 210 FWD / przydatność układu AWD
Stelvio rozwala system . Co awd mam odmiennie zdanie. Czy drogo? Kwestia wyceny własnego bezpieczeństwa. Czy potrzebna - może nie , ale to nie ja będę na poboczu walczył z saperką w śnieżnej zaspie...
|
24-02-2018, 11:08 | #86 |
ford::advanced
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 24-04-2011
Skąd: PŁocicz / Grudziądz
Model: Focus C-MAX
Silnik: Diesel 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 223
|
Odp: 180 KM AWD czy 210 FWD / przydatność układu AWD
Ja jeździłem tylko kuga z napędem na 4 i to tak dłużej i w różnych warunkach. Powiedzieć mogę tylko tyle jak kto uważa nie chodzi tu o ruszanie z pod świateł ale np o jazdę na śniegu po polnych drogach a i na mokrej nawierzchni bo chyba każdy normalny kierowca wie że na mokrej przy takim momencie obrotowym wystarczy mocniej wcisnąć gaz i już zrywa przyczepność na 2 a nawet 3 biegu. Ja uważam że jest to super i warto dopłacić za komfort jazdy w nie sprzyjających warunkach. Dlatego autor wątku sam niech zdecyduje i pomyśli w jakich warunkach będzie jeździł. Każdy z nas ma inne zdanie ale tak naprawdę napęd na dwie osie zawsze jest lepszy bo auto prowadzi się pewniej a przedewszystkim bezpieczniej. Pozdrawiam
|
24-02-2018, 12:03 | #87 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-03-2014
Model: S-max AWD
Silnik: 2.0 TDCi 180KM 6AT
Rocznik: 2017
Postów: 33
|
Odp: 180 KM AWD czy 210 FWD / przydatność układu AWD
Jeżeli ktoś pisze, że ma 230KM i 450Nm i "nie ma w nim absolutnie żadnych problemów z trakcja" to w zasadzie z miejsca przekreśla wiarygodność wszystkich swoich wypowiedzi. Wystarczy połowa tych parametrów i dynamiczny wyjazd z podporządkowanej ośką ze skreconymi kolami żeby kontrola trakcji już zainteresowała się nasza działalnością. A jeszcze jak będzie mokro i lekko pod górkę?
AWD Forda to dla mnie bezpieczeństwo przede wszystkim nie na śniegu czy poza asfaltem, ale właśnie przy takich sytuacjach. Bo nie dość, że jest szansa na trakcję czterech kapci to jeszcze następuje to z chwilą ruszenia, a nie dopiero po uslizgu przodu i sporu kompetencyjnego między kontrolą a sprzęgłem i unika się odczuwalnego w innych podobnych napędach szarpania. Niemniej uczciwie stwierdzam, że napęd dostałem można powiedzieć z dobrobtem inwentarza. Gdybym konfigurowal auto od podstaw raczej zwg na cenę bym go nie dodał. Niezbędny nie jest. Ale pisanie, że nieprzydatny w ogóle to duże nadużycie. Dodatkowo jeśli ktoś kiedykolwiek miał podpięta dużą przyczepę do ośki i czteronapedowki w zasadzie może odpuścić sobie czytanie całego tego wątku. Sprawa jest oczywista. Ostatnio edytowane przez drtz ; 24-02-2018 o 12:29 |
24-02-2018, 12:54 | #88 |
FCP member
Zarejestrowany: 29-04-2009
Skąd: jeleniogórskie
Model: S-Max TitS
Silnik: 2.2 230KM by heko
Rocznik: 2011
Postów: 2,158
|
Odp: 180 KM AWD czy 210 FWD / przydatność układu AWD
Malkontentów i niedowiarków zapraszam do siebie na przejażdżkę. Samochód stoi gotowy do jazdy. Możemy jechać do Jakuszyc albo ma czeskie serpentynki i ponapażać trochę. Na kołach mam w tej chwili Nokiany WR A3 a nie Zeetexy czy inne chińczyki.
Ja nigdzie nie pisałem, że zabraniam komukolwiek kupować S-Maxa AWD. Moje zdanie jest takie, że jeśli ktoś nie mieszka w górach na końcu świata to nie ma to sensu. Lepiej 15k wykorzystać na systemy bezpieczeństwa jak ACC czy BLIS. Z pewnością w codziennym użytkowaniu przydadzą się bardziej. S-Max to wielki kloc z ogromnym naciskiem na przednią oś. Przy tej mocy tył w nim jest naprawdę dyskusyjny. Ja wiem, że jak już ktoś wywalił tyle siana bez dokładnego sprawdzenia to broni ile może. Gdyby ten napęd rzeczywiście dawał tyle ile do niego trzeba dopłacić to każdemu bym polecał. Jeśli ktoś mnie pyta czy lepiej kupić Leona Cuprę (ośka) czy Golfa R (4motion) za 30k więcej to w tym wypadku zawsze powiem, że warto ale w przypadku S-Maxa mam spore zastrzeżenia. PS Jeżeli ktoś rusza na skręconych kołach to jest pipa nie kierowca. Nie dajesz kolego układowi przeniesienia napędu wykonać swojej roboty. Nie dość, że siła napędowa działa pod kątem to jeszcze koło jest pochylone i opona nie ma pełnej przyczepności. W takich warunkach to i 50KM i 100Nm wystarczy żeby mielić. Podjedź na tor niech Ci pokażą o co chodzi. PPS W swoim S-Maxie ma 230KM i 520Nm a nie 450. Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
__________________
Było Mondeo MK3, był Focus MK2, jest pekaes - pierwszy po wizycie u Heko reszta się nie doczekała |
24-02-2018, 14:26 | #89 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 14-01-2018
Skąd: Oleśnica k/Wrocławia
Model: Gulietta,S-max,Ducati, Genesis Coupe 3.8 V6
Silnik: 2.0 180PS diesel
Rocznik: 2015 S-max
Postów: 149
|
Odp: 180 KM AWD czy 210 FWD / przydatność układu AWD
Ręce mi opadły latar. Nie czytasz z uwagą tego co przedmówcy piszą i sam sobie zaprzeczasz - bronisz tej jednej ośki jak niepodległości...
Pisząc , że jedna ośka zawsze wytrzymuje parametry jakie masz, to po prostu bajkopisarz jesteś... Przy tych parametrach jakie posiadasz to każe ruszenie z pod świateł , nawet na wprost kończy się zerwaniem przyczepności. Są dwa wyjątki : 1. Twoje parametry są wyssane z palca i podnoszą Twoje libido, 2. ruszasz z pod świateł spokojnie i przy ok. 40-60km/h dopiero wykorzystujesz potencjał jednostki... Inne opcji nie widzę , żeby ośka wytrzymała takie parametry. Chyba , że u Ciebie obowiązują prawa fizyki z kreskówek... |
24-02-2018, 15:49 | #90 | ||
FCP member
Zarejestrowany: 29-04-2009
Skąd: jeleniogórskie
Model: S-Max TitS
Silnik: 2.2 230KM by heko
Rocznik: 2011
Postów: 2,158
|
Odp: 180 KM AWD czy 210 FWD / przydatność układu AWD
Cinek ja czytam ze zrozumienem. Kolega drtz zacytował połowę mojego zdania i podparał się nim próbując mnie zdyskredytować.
A napisałem Cytat:
Cytat:
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] zapraszam Cię. Nie masz daleko a wycieczka może być ciekawa. Ładne trasy, lokalny browar. Wpadnij Julką to poganiamy. Zobaczysz jak jeździ mój pekaeS. Parametry nie są wyssane z palca. 7,4-7,5' do setki (na letnich kaloszach) i 23-24' 100-200. Parę fajnych zakrętów w okolicy też się*znajdzie to sprawdzisz jak tam zagina prawa fizyki.
__________________
Było Mondeo MK3, był Focus MK2, jest pekaes - pierwszy po wizycie u Heko reszta się nie doczekała |
||