Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 13-04-2018, 13:28   #1
daras23
ford::beginner
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 31-01-2015
Skąd: Kalisz
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 19
Domyślnie Kontrolka ESP i tryb awaryjny

Witam mam problem w moim mondeo mk4 2.0 TDCI,Od początku tygodnia podczas jazdy wyskakuję mi kontrolka ESP i auto wchodzi w tryb awaryjny.Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu po krótkiej jeździe znów się zapala,a po trzech czterech razach wyskakuje również Check Engine.Posiadam Forscana i po skasowaniu błędów problem powraca.Turbina była wymieniana z pół roku temu,auto ma usunięty DPF oraz wyłączony EGR. Z góry dziękuje za jakieś porady od czego zacząć szukać problemu.Wrzucam również plik z Forscana z błędami za każdym razem wyskakują te same>Pozdrawiam
===PCM DTC P003A:17-6C===
Kod: P003A - Przekroczony limit programowania polozenia mechanizmu sterowania cisnieniem doladowania turbosprezarki/sprezarki doladowujacej A
Dodatkowe symptomy usterki:
- Napięcie w obwodzie powyżej wartości progowej
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
===END PCM DTC P003A:17-6C===
===PCM DTC P2263:73-EC===
Kod: P2263 - Działanie układu ciśnienia doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej
Dodatkowe symptomy usterki:
- Siłownik zablokowany w położeniu zamkniętym
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca wadliwe działanie układu włączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Możliwe przyczyny :
Usterka elektryczna w obwodzie sterowania turbosprezarka.
Usterka elektryczna czujnika MAP.
Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.
Jeśli kod został zapisany na biegu jałowym, wymień turbosprężarkę. Jeśli kod nie został zapisany na biegu jałowym, sprawdź pod kątem usterek MAP.
===END PCM DTC P2263:73-EC===
===OBDII DTC P2263-C===
Kod: P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej
Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
===END OBDII DTC P2263-C===
===SASM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł czujnika kąta skrętu układu kierowniczego
===END SASM DTC Brak===
===ABS DTC U0401:68-08===
Kod: U0401 - Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM
Dodatkowe symptomy usterki:
- Informacje o zdarzeniu
Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
===END ABS DTC U0401:68-08===
===HCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł regulacji reflektorów
===END HCM DTC Brak===
===BCMii DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
===END BCMii DTC Brak===
===VDM DTC U0401:68-6C===
Kod: U0401 - Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM
Dodatkowe symptomy usterki:
- Informacje o zdarzeniu
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł systemu bezpieczeństwa czuwającego nad stabilnością układu jezdnego (Vehicle Dynamics Module)
Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: -1456394 min - Globalny czas rzeczywisty
-TOTDIST: 276956.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MAINECUV: 14.25 V - Zasilanie główne sterownika ECU
-INCARTMP: 19 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-OUTTMP: 7 °C - Temperatura zewnętrzna odczytywana przez czujnik.
===END VDM DTC U0401:68-6C===
Załączone Pliki
Typ Pliku: txt bv.txt (3.3 KB, 2 wyświetleń)

daras23 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-04-2018, 10:53   #2
Gregi86
ford::professional
 
Avatar Gregi86
 
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 22-04-2017
Skąd: Holandia
Model: focus C-max/ mondeo mk4
Silnik: 1.8 PB/ 2.0 TDCI
Rocznik: 2005/2008
Postów: 1,564
Domyślnie Odp: Kontrolka ESP i tryb awaryjny

ewidentnie problem z trubo, sprawdz zawor N75,
jak nie to turbo bylo zle robione i zakoczylo zywot
Gregi86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-04-2018, 12:10   #3
lucas4891
ford::professional
 
Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: Verviers
Model: Turek
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2017
Postów: 1,653
Domyślnie Odp: Kontrolka ESP i tryb awaryjny

Podmien ze soba miejscami elektrozawory sterowania turbo i ten od przepustnicy gaszacej na probe. Sprawdz dzialanie geometrii turbiny. Jest jeszcze opcja, ze regulacja geometrii jest zle zrobiona, przestawila sie, albo czujnk kopiowania turbo jest kaput.
lucas4891 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-04-2018, 18:20   #4
daras23
ford::beginner
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 31-01-2015
Skąd: Kalisz
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 19
Domyślnie Odp: Kontrolka ESP i tryb awaryjny

Zamieniłem zaworki miejscami i problem również wyskakiwał ale już nie tak często więc tak jak doradzali koledzy wyżej pomyślałem że muszą coś niedomagać te zaworki.Ponieważ jestem obecnie w Niemczech udało mi się załatwić tylko jeden na podmiane od forda fiesty jest trochę inny w kolorze czarnym i z filterkiem na wierzchu .Wymieniłem go na ten od sterowania turbo i problemy znikły i nic narazie nie wyskakuje tylko mam wrażenie jakby Turbina startowała trochę później tak ponad 2,5 tyś obrotów ,może jak wrócę do Polski i kupie dwa takie same zaworki będzie wszystko dobrze .
daras23 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-04-2018, 05:27   #5
daras23
ford::beginner
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 31-01-2015
Skąd: Kalisz
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 19
Domyślnie Odp: Kontrolka ESP i tryb awaryjny

Problem powrócił po trzech dniach bez stresowej jazdy jadąc dzisiaj do pracy auto robi te same numery po ruszeniu i ujechaniu kilku metrów Kontrolka ESP Check Engine i tryb awaryjny .Zastanawia mnie to dlaczego trzy dni było dobrze ,a może przy wymianie tego zaworka gdzieś ruszyłem jakieś kable już sam nie wiem co robić,pracuję 700 km od domu a za dwa tygodnie chce wracać do domu i się obawiam

Ostatnio edytowane przez daras23 ; 18-04-2018 o 16:15
daras23 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:41.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.