Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 30-01-2015, 13:39   #41
Uziu
ford::expert
 
Avatar Uziu
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,097
Domyślnie Odp: 1.8tddi 90KM jak sprawdzić MAP SENSOR?

rozrzad to tez moze byc przyczyna , szczegolnie jak ktos nie zablokowal walka rozrzadu, a ten przy wymianie "uciekl" w przod lub tyl delikatnie i juz moga sie fazy nie do konca zgrywac. Druga sprawa to te cisnienie ? na pewno dobrze mierzysz ? 200 kPa to 2 bary ? z tego co wiem to fordowska turbina po calkowitym zablokowaniu WG jak wydmucha 1,5 bara to max. Przy 1,2 bar steerownik wycina dawke paliwa aby nie przeladowac turbiny ( takie zabezpieczenie elektorniczne) WG powinno juz puszczac tak przy ok. 1 bar spaliny po za wirnik. Co do dawki to odpowiada za nia komputer poprzez odczyc cisnienia z map sensora, czym wieksze tym wieksza dawka z czego tylko do 1,2 bar , bo jak pisalem pozniej juz utnie, odlaczenie mapa od kolektora dolotowego powoduje ze jedzie sie jak dieslem wolnossacym, bo nie wykrywa cisnienia i nie podaje odpowiedniej dawki, komputer redukuje moc. Co do dymu w tddi to kopci on jak ma zaciety EGR, wtedy to lubi walic na czarno, po za tym to w normie jest , no jeszcze ewentualnie jak jest silnik zaczipowany ale wtedy jest inna mapa wtrysku , to wtedy moze dymienie sie zwiekszyc , no ale to wiadomo , aby koni i Nm wyciagnac musi go troche podlac paliwem.
Turbine mozna sprawdzic zwyklym manometrem , na postoju przy 3 tys rpm powinno byc ok. 0,5 bara , przy pelnym obciazeniu ok. 1 bara, max 1,2.
Katalizator jak zabity to tez potrafi dusic, ktos mial taki przypadek ze jakis odlamek sie oderwal i w losowych sytuacjach przytykal wylot , wtedy auto nie mialo pelnej mocy, bledow oczywiscie nie bylo. U mnie juz dawno nie ma katalizatora,caly wydech na przelocie, turbina zaczyna wstawac tak od 1800 obr, na 3 biegu moge jechac bez trzymania gazu noga, silnik jest elastyczny od samego dolu , z wlaczana klima na plaskim ruszam bez gazu i nic sie nie dusi. EGR, DPF, FAP katalizatory to wszystko jest wynalazkiem ekologow, moze i zmniejsza emisje szkodliwych substancji z wydechu, ale drenuje portfele przecietnych kierowcow niemilosiernie i powoduje problemy z eksploatacja pojazdow, Choc co do tych substancji szkodliwych to jestem sceptyczny , bo pordukcja tego ustrojstwa tez pochlania energie i surowce a suma sumarum i tak wiekszosc w koncu "pozbywa" sie tego z auta.

Uziu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-01-2015, 14:05   #42
shadow187
ford::average
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 04-01-2015
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI C9DC
Rocznik: 2001
Postów: 129
Domyślnie Odp: 1.8tddi 90KM jak sprawdzić MAP SENSOR?

Dane wziąłem z odczytu Map sensoru. No nic . Zobaczymy co przyniesie przelotowka i wymiana gruszki z cięgnem. No i zrobię tak jak mówisz manometrem pomierze.
shadow187 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-01-2015, 15:22   #43
Uziu
ford::expert
 
Avatar Uziu
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,097
Domyślnie Odp: 1.8tddi 90KM jak sprawdzić MAP SENSOR?

gruszki nie wymieniaj, moze byc dobra, sprawd najpierw manometrem Cisnienie bo moze byc map winny i podaje zle dane, sterownik uwala dawke i za razem moc.
Uziu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-02-2015, 19:58   #44
shadow187
ford::average
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 04-01-2015
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI C9DC
Rocznik: 2001
Postów: 129
Domyślnie Odp: 1.8tddi 90KM jak sprawdzić MAP SENSOR?

No i chyba mamy winnego. Auto postało 3h pod blokiem na lekkim mrozie i odpalało tylko na 10-30s.

===PCM DTC P0167===
Kod: P0167 - FIP zgłasza błąd czasu (kąta wyprzedzenia) podawania dawkipaliwa.

===PCM DTC P1563===
Kod: P1563 - FIP żąda zatrzymania silnika.

===PCM DTC P1664===
Kod: P1664 - Nieprawidłowe funkcjonowanie FIP.

Po skasowaniu błędów. Auto odpaliło i normalnie przejechałem 50km. Zobaczymy jutro czy się sytuacja powtórzy.

Elektronika? (Bo widziałem że sterownik po regeneracji kable trochę niechlujnie zaizolowane rękawami termokurczliwymi).

Tłoczek? Nastawnik?

Logi z [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ostatnio edytowane przez shadow187 ; 05-02-2015 o 20:13
shadow187 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-02-2015, 00:53   #45
Uziu
ford::expert
 
Avatar Uziu
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,097
Domyślnie Odp: 1.8tddi 90KM jak sprawdzić MAP SENSOR?

no skoro wywala te bledy to wycodzi ze mechanika pompy czyli nastawnik.
Uziu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2015, 05:27   #46
shadow187
ford::average
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 04-01-2015
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI C9DC
Rocznik: 2001
Postów: 129
Domyślnie Odp: 1.8tddi 90KM jak sprawdzić MAP SENSOR?

No ale skoro na ciepłym nic nie wywala? Tak wczoraj ze znajomym siedzieliśmy i doszliśmy do wniosku, że może to być problem zimnych lutów w sterowniku pompy. Niestety w moich okolicach nie ma za wielu fachowców jeżeli chodzi o pompy i wtryski. Więc doszedłem do wniosku że wymienię filtr paliwa na oryginał, zaleje go verwa i oddam do sprawdzenia sterownik swoim elektronikom. Zobaczymy czy błąd nadal będzie.

Jak można sprawdzić czy nastawik zmienia kąt wtrysku? Przez Elm? Czy potrzebuje jakiegoś specjalistycznego narzędzia? No i w końcu auto nie gaśnie podczas jazdy więc czy takie objawy wskazywałyby na uszkodzenie mechaniczne?

Ps. Ktoś rozbieral może ta pompę i może się wypowiedzieć czy nastawnik można wymienić bez rozbierania calutkiej pompy?

Ostatnio edytowane przez shadow187 ; 07-02-2015 o 05:32
shadow187 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2015, 15:55   #47
Uziu
ford::expert
 
Avatar Uziu
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,097
Domyślnie Odp: 1.8tddi 90KM jak sprawdzić MAP SENSOR?

raczej bez rozbierania pompy nie da rady wymienic , nastawnik pracuje w korpusie , jak sie wytrze powierzchnia i tloczek to sie przyciera wtedy.
Uziu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-03-2015, 20:33   #48
shadow187
ford::average
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 04-01-2015
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI C9DC
Rocznik: 2001
Postów: 129
Domyślnie Odp: 1.8tddi 90KM jak sprawdzić MAP SENSOR?

No niestety. Diagnoza jednoznaczna. Uszkodzona pompa wtryskowa. ;(
Jak to w Bosh serwisie stwierdzili - ruina Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale wszystko da się naprawić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. hehehe.

Dla potomnych polecam postępować przy sprawdzeniu braku mocy jak napisał kolega @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] a na koniec podjechać pod KTS-a Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. (Wielka w nim moc drzemie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)
shadow187 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-02-2019, 07:43   #49
matigt
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 01-09-2013
Model: Focus ST-Line X, kombi MK4
Silnik: EcoBoost 182KM
Rocznik: 2021
Postów: 2
Domyślnie Odp: 1.8tddi 90KM jak sprawdzić MAP SENSOR?

Panowie,
wiem, że temat stary jak świat i zakopany ale potrzebuję pomocy w kwestii MAP sensora. Przewód odczepił się/pękł. Jest podłączony do MAPSensora ale druga strona jest luźna.
Mógłby ktoś wskazać gdzie podłączyć drugi koniec?
matigt jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-02-2019, 07:52   #50
shadow187
ford::average
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 04-01-2015
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI C9DC
Rocznik: 2001
Postów: 129
Domyślnie Odp: 1.8tddi 90KM jak sprawdzić MAP SENSOR?

Jak dobrze pamiętam to pod egr

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Ostatnio edytowane przez shadow187 ; 08-02-2019 o 07:54
shadow187 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:15.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.