|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-01-2017, 16:13 | #11 |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 30-11-2015
Skąd: Ostróda
Model: Ford C max
Silnik: benzyna 1,6 Duratec 16 V
Rocznik: 2008
Postów: 29
|
Odp: duży pobór prądu na postoju
W samochodzie mam zainstalowany multiblok - uniwersalny włącznik sensorowy. Jest on podpięty do akumulatora + 12 V i wyjście robocze do zapłonu.Urządzenie w czasie czuwania pobiera śladowe ilości prądu. Tylko na świecenie się diody. Multiblok rozłącza zapłon, rozrusznik i pompę paliwową. Poza tym mam podłączone światła dzienne , kamerę cofania i rejestrator jazdy. Urządzenia są włączane po zapłonie. Najwięcej pobiera bezpiecznik 107- zasilanie zestawu wskaźników napięciem akumulatora oraz 114 zasilanie immobilizera. Odłączenie radia nie zmieniło znacząco poboru prądu. Bezpieczniku 107 zabezpiecza zestaw wskaźników ale też i komputer pokładowy
Po 10 dniach postoju samochodu w garażu napięcie postojowe akumulatora spadło poniżej 10 V. Od razu podłączyłem prostownik i nie sprawdzałem czy tak rozładowany akumulator uruchomił by centralny zamek i silnik. To, że w moim samochodzie jest tak duży pobór prądu 56 mA to muszę to zaakceptować ale czy ten pobór rozładuje akumulator przez 10 dni to dalej jest dla mnie zagadką. Przychylam się powoli do wniosku, że chyba mój akumulator już nie działa jak trzeba. Nie mam nowego bym mógł to przetestować. Bump: Bump: Po 10 dniach stania samochodu w garażu napięcie spoczynkowe akumulatora poniżej 10 V. Nie sprawdzałem, czy tak rozładowany akumulator jeszcze by uruchomił centralny zamek i silnik. W samochodzie mam zainstalowane światła do jazdy dziennej, kamerą cofania, rejestrator jazdy. Wszystkie te urządzenie działają po zapłonie. Mam tez zainstalowany multiblok. jest on podłączony do akumulatora ale prąd pobiera tylko dioda jest to pobór niewykrywalny miernikiem. Rozłącza on zapłon,rozrusznik i pompę palia przy pomocy przekaźników. Te 56 mA pobiera bezpiecznik 107 i 114. Bezpieczniki te zasilają napięciem akumulatora zestaw wskaźników, komputer pokładowy i immobilizer. Podtrzymanie radia pobiera też ale w granicach kilku miliamper. Zaczynam podejrzewać, że w tej sprawie nic nie mogę zrobić. Dalej nie jestem pewny czy m,am słaby akumulator czy też ten pobór w ciągu 10 dni rozładuje mi akumulator do niebezpiecznego stanu tj 10,5V |
09-01-2017, 22:22 | #12 |
FORD|AUTHORIZED
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,187
|
Odp: duży pobór prądu na postoju
przy nie pierwszej kondycji akumulatorze rozładuje
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu |
10-01-2017, 09:55 | #13 |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 30-11-2015
Skąd: Ostróda
Model: Ford C max
Silnik: benzyna 1,6 Duratec 16 V
Rocznik: 2008
Postów: 29
|
Odp: duży pobór prądu na postoju
W samochodzie mam zainstalowane: kamera cofania,rejestgrator jazdy, swiatła di jazdy dziennej. Urządzenia te działają po zapłonie. Dodatkowo zainstalowany jest multiblok . Urządzenie pobiera prąd po zapłonie. Z akumulatora tylko multiblok pobiera prąd do zasilania diody. Po 10 dniach stania samochodu napięcie spoczynkowe akumulatora wynosiło poniżej 10 V. Nie sprawdzałem czy tak mocno rozładowany akumulator miał jeszcze siłę by uruchomić centralny zamek i silnik. To,że mój samochód pożera aż 56 mA na postoju to chyba muszę się z tym pogodzić ale w dalszym ciągu nie rozumie by ten pobór po 10 dniach wykończył akumulator. Czy ktoś może mi wytłumaczyć ten mój dylemat. Nie znając przyczyny zaczynam wątpić w akumulator.Może on sam się rozładowuje. Ale sprawdzałem go w serwisie Forda. Tester nie wykazał,że jest zasiarczony czy zwarty. Sam go sprawdzałem pod obciążeniem i nie wykazywał usterki. Naładowany do pełna i odłączony od samochodu nie tracił napięcia spoczynkowego a jak jest w samochodzie to traci na dobę około 5-6 setnych V a przy ujemnych temperaturach nawet 0,1 V.
Bump: |
10-01-2017, 14:18 | #14 |
FORD|AUTHORIZED
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,187
|
Odp: duży pobór prądu na postoju
Traci bo masz pobór. To 56 to dużo. Po 3-4 dniach nic nie będzie ale po 10 już tak.
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu |
01-03-2019, 13:11 | #15 |
ford::beginner
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 11-02-2018
Model: Ford Focus c max
Silnik: 1.8 Duratec benzyna
Rocznik: 2003/2007
Postów: 17
|
Odp: duży pobór prądu na postoju
Witam mam pytanie w moim C max 1.8 benzyna mam pobór prądu 0.19 A i to chyba jest coś za dużo bo po paru dniach nie mogę bo odpalić
|
01-03-2019, 17:46 | #16 |
FORD|AUTHORIZED
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,187
|
Odp: duży pobór prądu na postoju
rząd wielkości za dużo, dopuszczalne 0,05A ale mile widziane 0,01-0,02A
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu |
06-05-2020, 18:43 | #17 |
ford::advanced
Imię: Adam
Zarejestrowany: 10-02-2011
Skąd: Pajęczno
Model: FOCUS C-max
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 448
|
Odp: duży pobór prądu na postoju
Panowie odświeżę trochę temat, dręczy mnie duży pobór prądu na postoju.
Podłączyłem miernik i odczekałem jak zgaśnie wszystko, wszedłem przez bagażnik i sprawdzałem wszystkie bezpieczniki - i znalazłem F80 (oświetlenie wnętrza) Pobór prądu spadł z 0,30 do 0,11 Napiszcie mi jaki powinienem mieć pobór i za co odpowiada jeszcze ten bezpiecznik, bo oświetlenie mam wszędzie, nie mam ledów tylko zwykłe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. PS c-max z 2004 roku odłączałem moduł elektrycznego ręcznego - nic nie spadło na wyświetlaczu |
06-05-2020, 20:53 | #18 |
ford::advanced
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 28-03-2015
Model: Ford Focus C-Max
Silnik: 1,8 benzyna 125KM
Rocznik: 2005
Postów: 412
|
Odp: duży pobór prądu na postoju
A odpala normalnie?Aku nie siada?
|
07-05-2020, 05:11 | #19 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-04-2011
Model: Ford c-max s-max
Silnik: 1,8 2,2 tdci
Rocznik: 2006, 2013
Postów: 593
|
Odp: duży pobór prądu na postoju
Z tego co pamiętam funkcja oszczędzania energii akumulatora. Po 30 minutach zanika napięcie w lampce oświetlenia wnętrza. A jak otwierałeś bagażnik to lampkę wyjąłeś?
|
07-05-2020, 06:39 | #20 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 7,595
|
Odp: duży pobór prądu na postoju
Cytat:
To tylko objaw a nie przyczyna. Otworzenie bagażnika (jeśli był zamknięty) to wybudzenie całego auta. Z opisu kolegi wynika że nie wzbudził gem, więc porada nietrafiona. Czy oświetlenie schowka nie zacięło się i nie świeci cały czas? |
|