![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#41 |
ford::beginner
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-01-2012
Skąd: Nowa Sól
Model: Ford Mondeo :D
Silnik: 2.0 benzyna :D
Rocznik: 2009
Postów: 10
|
![]()
Na zimnym raczej odpala normalnie dlugo nie kreci, ale zdarza sie czasami, bardzo sporadycznie ze na cieplym musze dodać gazu bo nie chce odpalic.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ford::amateur
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 19-03-2016
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 8
|
![]()
czy komuś udało się rozwiązać ten problem? Aż strach jechać z tym do mechanika bo pewnie wymieni pół samochodu zanim wpadnie na przyczynę problemu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ford::advanced
![]() Imię: Dawid
Zarejestrowany: 29-07-2015
Skąd: Bolesławiec/Hanower
Model: Mondeo MKIV
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 06.2009
Postów: 305
|
![]()
a przy czyszczeniu demontujecie wszystkie te elektroniczne czujniki czy zostawiacie?
kupilem jakis preparat do czyszczenia przepustnic i gaznikow i zastanawiam sie czy tylko psikac i pedzelkiem obleciec czy lepiej ktorys czujnik zdemontowac i nie czyscic?
__________________
FORD?? NASTEPNY BEDZIE VAG LUB BMW... |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ford::amateur
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 02-04-2013
Skąd: Stryszawa
Model: Mondeo Mk IV
Silnik: 2.0
Rocznik: 2009
Postów: 4
|
![]()
Odgrzebie starego kotleta gdyż myślę, że ludzie nadal borykają się z tym problemem.
Miałem to samo w moim Mondziaku, 2009, 2.0 benzyna, odpalał normalnie, jednak po przejechaniu z 500m, po hamowaniu biegiem i wysprzęgleniu falowały obroty, tak z 3-4 razy i wracało do normy, do tego jak jechałem na niskich obrotach i lekko dawałem gazu to czułem takie szarpanie, na ciepłym wszystko było ok. Szukałem problemu przy klapach, odpinałem różne wężyki od górnych i dolnych klap, efekt był ten sam. Czyściłem przepustnice, czujnik MAF, aż w końcu sie zabrałem za EGRa. W moim przypadku zaślepienie EGRa wyleczyło mojego Mondziaka z falowań, szarpań itp, do tego zyskał na dynamice. Zanim zdecydowałem się zaślepić, zakupiłem używany i ku mojemu zdziwieniu gdy dmuchłem w zawór to bez najmniejszych oporów powietrze się przedostawało, tak jak gdyby nie był domknięty do końca. Idąc tym tropem, gdy silnik się nagrzeje, metal się rozszerza i zawór jest bardziej spasowany, dla tego na ciepłym nic dziwnego się nie dzieje. To takie moje przemyślenia. Warto spróbować bo koszta nie duże a efekty są (przynajmniej w moim przypadku). |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ford::amateur
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 04-05-2019
Skąd: Szczecinek
Model: S-Max
Silnik: 2.0B
Rocznik: 2007
Postów: 4
|
![]()
W moim przypadku przy hamowaniu obroty spadały do 500 i był na granicy zadławienia. Przy przyspieszaniu silnik z opóźnieniem reagował na dodanie gazu. Zabrałem się za wyczyszczenie przepustnicy. Czyściłem benzyną ekstrakcyjną i było trudno. Wyczyściłem tylko krawędzie koła i miejsce gdzie styka się z obudową. Efekty lepsze niż mogłem przypuszczać. Obroty już nie spadają, a silnik lepiej reaguje na gaz.
Kupiłem już środek do czyszczenia przepustnic i zrobię drugie podejście, aby doczyścić do końca. Myślę, że przy falujących obrotach na pierwszy ogień warto wziąć się na czyszczenie. Najmniej rozbierania, a największa szansa na poprawę. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|