|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
25-05-2021, 20:52 | #11 |
ford::average
Imię: Marek
Zarejestrowany: 24-08-2019
Skąd: Nowa Ruda
Model: Escape
Silnik: 2,0
Rocznik: 2017
Postów: 61
|
Odp: Wymiana oleju tylnego mostu i PTU
Nie ma żadnego filtra. Przynajmniej u mnie. Pozdrawiam
|
30-05-2021, 09:45 | #12 |
ford::average
Imię: Marek
Zarejestrowany: 24-08-2019
Skąd: Nowa Ruda
Model: Escape
Silnik: 2,0
Rocznik: 2017
Postów: 61
|
Odp: Wymiana oleju tylnego mostu i PTU
Dzień dobry, wczoraj w końcu wymieniłem olej w PTU. Żeby dokonać samemu wymiany:
1. oczywiście należy zdjąć osłonę dolną silnika, 2. jak ktoś ma dobry dostęp to zdjąć gumowo-plastikową rurę (popuścić dwie opaski, odkręcić dwie śrubki mocujące do bloku silnika), 3. jak ktoś tak jak ja nie ma kanału, to wystarczy popuścić opaskę od wnętrza silnika, odkręcić dwie śrubki mocujące do bloku silnika i wyciągnąć rurę od wnętrza silnika (fajnie schodzi bo rura na końcu jest plastikowa), 4. odkręcić korek górny napełniania, idzie ciężko (grzechotka i torx 50 krótki),a to tego nasadka 10), kupcie porządnego torxa, 5. odkręcić dolny korek tez idzie ciężko (też grzechotka i torx 50 długi), 6. spuścić olej (nie ma go dużo ok.0,5 litra), 7. poczyścić górny i dolny korek z syfu, 8. zakręcić dolny korek, 9.napełnić PTU (ja użyłem strzykawki i rurki do podawania tlenu-zakupione w Interenecie, olej Motorcraft polecany przez Forda), 10. zakręcić górny korek (oczywiście po tym jak olej zacznie się przelewać przez otwór), 11. założyć rurę i osłonę silnika. W razie pytań dzwonić 507605353. Acha polecam obcięcie krótkiego torxa tak, aby z nasadki 10 wystawało tylko nacięcie torxa, bo jest mało miejsca. Załączam zdjęcie starego i nowego oleju po około 45 tysiącach kilometrów. POWODZENIA!!! Ostatnio edytowane przez mako142 ; 30-05-2021 o 09:48 |
23-08-2021, 20:10 | #13 |
ford::average
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 04-04-2018
Skąd: Tarnobrzeg
Model: Fiesta, Kuga
Silnik: 1.4 TDCI, 2.0 TDCI
Rocznik: 2010, 2013
Postów: 84
|
Odp: Wymiana oleju tylnego mostu i PTU
Witam. Postanowiłem i ja wymienić olej w tylnym moście i skrzyni rozdzielczej. Pacjent to Kuga 2013r. Powershift, 2.0 TDCI 163km, europejczyk i najechane ok. 85 000 km. Co do skrzyni rozdzielczej sama wymiana nie była skomplikowana, zleciało ok. 450 ml ( pojemnik zielony), ale był czas najwyższy na wymianę oleju ponieważ był czarny i maź na korku spustowym. To w tylnym moście po odkręceniu śruby spustowej zleciało mi niecałe 50ml ( pojemnik niebieski). Chciałem odessać jeszcze przez korek wlewowy, który był okropnie zawalony opiłkami ( na zdj.) szczykawką ale nie mogłem włożyć głębiej wężyka tak jak by przeszkadzały tryby w środku i po prostu dolałem aż się przelało około 300 ml oleju. Teraz pytanie mam do was Pany, czy jeszcze raz próbować odsysać ten olej, a jak tak to jakim cudem to zrobić bo na wszystkie sposoby próbowałem i czy nie za mało tego oleju było w moście, dodam że wycieków żadnych nie mam.
Pozdr. |