![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 31-05-2012
Skąd: Krosno
Model: Focus mk3
Silnik: 1.6 Ti-Vct 125 km
Rocznik: 2011
Postów: 26
|
![]()
Witam klubowiczów,
Sprawa dotyczy 1.6 Ti-Vct 125 km. Ostatnio zauważyłem, że odpalając samochód po bardzo krótkiej jeździe (1-1,5km) silnik osiąga optymalną temperaturę ( wskazówka staje na baczność). W zimie też wstawała szybko ale nieco wolniej. Podpiąłem forscana i zrobiłem podstawową diagnostykę. Żadnych błędów. Następnego dnia z forscanem, i z danymi rzeczywistymi odpaliłem silnik na zimnym i pozwoliłem mu sie nagrzać. Okazuje się, że przy 45 stopniach (dane z forscana) wskazówka stanęła na baczność. Czy to normalne? Też tak macie w swoich 1.6 benzyniakach wolnossakach? Miał ktoś podobny problem? Nawet jak uszkodzi mi sie termostat to nie będę wiedział, że jest uszkodzony bo to żaden wskaźnik temperatury w tym momencie... Dzięki i pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Clio IV PH2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/0.9 TCe 90KM
Rocznik: 2016/2020
Postów: 2,026
|
![]()
Tak to działa, Ford ma trzy stany na wskazówce, zimno, dobrze, głowica do remontu
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,527
|
![]()
tak ma być. czasem pół dnia postoi na upale i dalej masz 90 stopni wskazówkę.
wskazówka pokazuje tylko że jest całkowicie zimny, ciepły ok, lub jak dojdzie do czerwonego pola - remont Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 31-05-2012
Skąd: Krosno
Model: Focus mk3
Silnik: 1.6 Ti-Vct 125 km
Rocznik: 2011
Postów: 26
|
![]()
masakra, coś z tym wskaźnikiem musi być nie tak.
Rozumiem, że to tylko wskaźnik temperatury. Jakby od 70-80 stopni realnej temperatury wskazywał już 90 to tyle jestem w stanie wybaczyć. Ale nie, że przy 45 stopniach już pokazuje na desce 90 stopni. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 2,624
|
![]()
Te pytanie pojawia się co kilka miesięcy. Ciężko poszukać?
__________________
Ti-VCT: 115 KM -> 122 KM -> 128 KM -> ~135 KM Przepustnica 45 mm -> 52 mm Większy filtr oleju |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Clio IV PH2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/0.9 TCe 90KM
Rocznik: 2016/2020
Postów: 2,026
|
![]()
W MK2 ponoć problem rozwiązywała aktualizacja softu w zegarach. Może nie do końca rozwiązywała, ale wskazówka wolniej szła do 90 stopni Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::professional
![]() Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,527
|
![]()
tak po prostu jest, nic z tym w MK3 nie zrobisz. wskazówka w MK3 nie pokazuje dokładnej temperatury. jak będziesz miał niedogrzany silnik to też ci będzie pokazywało 90 stopni. niestety tak sobie ford wymyślił w tym modelu.
było już wiele tematów na forum o tym samym.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 2,624
|
![]() Cytat:
__________________
Ti-VCT: 115 KM -> 122 KM -> 128 KM -> ~135 KM Przepustnica 45 mm -> 52 mm Większy filtr oleju |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::professional
![]() Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,527
|
![]()
w MK3 już to tak nie działa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |