|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
29-10-2021, 10:58 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-04-2013
Model: focus mk1, mk3.5; fiesta mk7
Silnik: mk1 - 1.6PB, mk3 - 2.0tdci, mk7 - 1.4
Rocznik: 2001, 2015
Postów: 25
|
2.0TDCI 150/180 - zacierające się silniki. Wada fabryczna?
Wygląda na to, że po 2015 te silniki posiadają wadę/cechę, która MOŻE kończyć się ich zacieraniem w okolicy 300-500tys km albo po 5-6 latach. Na profilu Alana na youtube już któryś z kolei silnik ma zatarty, więc coś jest może na rzeczy.
Co się dzieje? W 2015 została zmieniona pompa oleju - z jednoczęściowej na dwuczęściową połączoną uszczelką. No i ta uszczelka twardnieje z czasem. W efekcie pompa zasysa powietrze zamiast oleju. Są to ilości na tyle małe, że spadek ciśnienia jest akceptowalny, ale na tyle duże, że silnik powoli się przyciera. Idąc dalej tym tokiem rozumowania może to też być przyczyną problemów z łańcuchem łączącym wałki w głowicy (a dokładniej napinaczem), ale to ciężko akurat potwierdzić lub obalić. Podobną usterkę mają silniki 2.0 w insigniach, gdzie jest zalecana wymiana tej uszczelki co kilka lat. U mnie po 250tys i 5 latach uszczelka już była w ciężkim stanie. Wyszło to w momencie, gdy napinacz łańcucha strzelił i szukano przyczyny (oraz resztek napinacza w misce olejowej) Można kupić całą pompę oleju w ASO forda albo sam smok olejowy w ASO peugeota (nie mam niestety kodu - może ktoś poratuje?). Wymiana wymaga demontażu miski olejowej, ale poza tym jest w miarę znośna. Temat jest raczej świeży, bo jeszcze nie ma fali awarii tych silników, ale może warto o to zadbać dla własnego spokoju Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Kwestia, czy nie warto podpiąć tego tematu dla mondeo mk5 i dla focusa mk3. |