|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-12-2021, 11:14 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-04-2013
Model: focus mk1, mk3.5; fiesta mk7
Silnik: mk1 - 1.6PB, mk3 - 2.0tdci, mk7 - 1.4
Rocznik: 2001, 2015
Postów: 25
|
Aktywna żaluzja chłodnicy - usunięcie w 2.0TDCi
Nieco drastyczne rozwiązanie, ale potrzebuję usunąć funkcjonalność żaluzji AGS w focusie mk3 po lifcie z silnikiem 2.0tdci
Moja już ma dość Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. normalnie bym wymienił, ale jak dla mnie jest to dosyć ryzykowne rozwiązanie, bo ewentualne problemy (przegrzanie) przewyższają zyski. Na chwilę obecną roleta nie otwiera się - jedynie zamyka. Jak nią poruszam, to po odpaleniu auta się zamknie - i tyle. Zgaszenie auta nic nie zmienia - już się więcej nie otworzy. Klimy nie potrafię włączyć przy tej temperaturze. Co ciekawe, to brak błędów z AGS, ale samochód się przegrzewa - tzn. odcina moc (zapisuje się błąd P0217 i loguje 116*C - na zegarach nie skacze jeszcze temperatura i nie ma ostrzeżenia). Przy spokojnej jeździe trzyma 91*C, ale na autostradzie (i to już przy 120km/h) już się grzeje. Na chwilę obecną chciałbym zablokować roletę w pozycji otwartej, wykodować i pojeździć, aby się upewnić, czy to ona jest winna. A potem to się zdecyduje, czy zostawić (nie lubię usuwać oryginalnych rozwiązań, więc auto ma dpf, egr i wszystko, co ludzie lubią wycinać). Co zrobiłem do tej pory? - wyjęcie bezpiecznika F36 (w przedliftach było F35 bodajże) - efekt? Żaluzje nie działają, ale zapalają się od razu wentylatory i na desce komunikat braku ładowania (błędy - brak komunikacji z AGS i alternatorem). Wydaje mi się, że taki test nie będzie miarodajny na przegrzewanie, bo wentylatory pracują cały czas i brak grzania może być z tego powodu, a nie z powodu żaluzji - próba zmiany kodowania w konfiguracji centralnej na "Without" - efekt? Żaluzje po odpaleniu zamykają się, więc efektu brak. Nie robiłem resetu PCM po tym. Pytania: 1 - czy w tym silniku jest możliwe usunięcie rolety w konfiguracji? 2 - czy taka operacja wymaga jeszcze np. resetu PCM (relearn)? 3 - czy silnik z AGS zawsze będzie wykonywał test/kalibrację po odpaleniu czy to jest zlecane przez PCM? 4 - czy wyjęcie bezpiecznika po wykodowaniu (o ile się uda) nie wpłynie na ładowanie (niestety AGS i alternator są na tej samej sieci LIN)? 5 - czy może lepiej w ogóle wtedy odpiąć wtyczkę od silniczka albo zostawić wszystko jak jest? Co do samej przyczyny - termostat wymieniony w zeszłym tygodniu (były z niego błędy P26A3, więc w ciemno poszedł do wymiany nowy oryginał), pompa wody z rozrządem w tym roku, płyn jest, wentylatory załączają się na postoju po odpięciu AGS (więc raczej będą sprawne) Ostatnio edytowane przez iommi23 ; 06-12-2021 o 11:18 |
06-12-2021, 11:28 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,659
|
Odp: Aktywna żaluzja chłodnicy - usunięcie w 2.0TDCi
1. Z tego co kojarzę, w PCM również jest opcja zaznaczenia With/Without Kysor, więc jeśli zmieniasz w BCMii to na 99% musisz również zmienić w PCM - te dieslowskie PCMy są bardziej "samodzielne" niż benzynowe i od tak sobie nie zaczytują zmian z BCMii - moja obserwacja.
2. Jeśli wyłączysz żaluzję programowo, ale ją zostawisz to moim zdaniem załapiesz się w stan "nieustalony" i to czy ona będzie zamknięta czy się otworzy to raczej będzie nieco loteria - ale może jest inaczej i ktoś mądrzejszy niż ja ten temat wyjaśni. 3. Możesz zrobić inaczej: zdjąć zderzak i wyjąć łopatki z żaluzji. Ja pozbyłem się dolnych łopatek przy przeróbce pod aktywny tempomat (możesz zobaczyć tutaj [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]). Z tego co widzę po fotkach to górne usuwasz tak samo jak dolne. Wtedy mógłbyś wywalić łopatki i jeździć bez wyprogramowywania żaluzji, a jak kiedyś silnik zacznie walić błędami to po prostu go wyprogramować. Ja jeżdzę bez dolnych łopatek około pół roku i nie zauważam ŻADNYCH negatywnych skutków - silnik szybko łapie temperaturę (jest już dość chłodno na zewnątrz) i nieco żałuję, że z powodów o których piszesz (zacięcie się żaluzji i możliwość przegrzania silnika) nie wywaliłem również górnych. Ostatnio edytowane przez cezarg1410 ; 06-12-2021 o 11:30 |
06-12-2021, 15:06 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-04-2013
Model: focus mk1, mk3.5; fiesta mk7
Silnik: mk1 - 1.6PB, mk3 - 2.0tdci, mk7 - 1.4
Rocznik: 2001, 2015
Postów: 25
|
Odp: Aktywna żaluzja chłodnicy - usunięcie w 2.0TDCi
Dzięki za odpowiedź Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dla potomnych:
1) w PCM trzeba osobno zaznaczać roletę. Wystarczyło odznaczenie tego i żaluzje zostają w pozycji, w jakiej były 2) trzeba resetu PCM albo bezpośrednio zmiany w PCM. Ja zrobiłem PCM a potem BCM 3) AGS nie wykonuje kalibracji, jeżeli jest wykodowany 4) jeszcze nie wiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 5) też nie wiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Teraz przede mną testy. Wielkie dzięki cezarg1410 - informacja o samodzielności diesli była mi bardzo pomocna Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
04-04-2022, 18:13 | #4 |
ford::amateur
Imię: Damian
Zarejestrowany: 17-07-2021
Skąd: Gdynia
Model: Focus
Silnik: Ecobost 2.0
Rocznik: 2015
Postów: 2
|
Odp: Aktywna żaluzja chłodnicy - usunięcie w 2.0TDCi
witam
Też najprawdopodobniej mam problem z tymi żaluzjami. Zaczęło się od kontrolki ładowania akumulatora. Odpalam na zimnym i jest ok po 20 min jazdy zapala akumulatorek. odczyt błędów U012D(00) + U0284(00) Raw code: C28400 ECU: Jednostka sterująca silnika Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu OBDII: Lost Communication with Active Grille Air Shutter 1 Motor Module Z tego co wynika ze schematu to alternator i kratka jest na tym samym LIN 8 Jak się domyślam po nagrzaniu silnika, ta żaluzja dostaje sygnał na otwórz i coś robi zwarcie i powoduje utratę komunikacji z alternatorem. kratki są permanentnie otwarte. ( mam podejrzenie, że załatwiłem go na myjni Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) Ma ktoś może link gdzie można zakupić ten silniczek? da się go wymienić bez rozbierania całego przodu focus st 2015 2,0 benzyna 250kM |
04-04-2022, 18:37 | #5 |
ford::expert
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,377
|
Odp: Aktywna żaluzja chłodnicy - usunięcie w 2.0TDCi
|
04-04-2022, 18:46 | #6 |
ford::amateur
Imię: Damian
Zarejestrowany: 17-07-2021
Skąd: Gdynia
Model: Focus
Silnik: Ecobost 2.0
Rocznik: 2015
Postów: 2
|
Odp: Aktywna żaluzja chłodnicy - usunięcie w 2.0TDCi
wrzuciłem na google, ale różne wychodzą
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. chyba będę musiał rozebrać i czytać bezpośrednio drogo żeby tak w ciemno zamawiać może uda się wywalić i wykodować bo widzę na forum, że się często sypie |
04-04-2022, 19:27 | #7 |
ford::specialist
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 07-01-2018
Skąd: BB Coast
Model: Mondeo Mk V Titanium :)
Silnik: 2.0 TDCI 180 KM
Rocznik: 2017
Postów: 878
|
Odp: Aktywna żaluzja chłodnicy - usunięcie w 2.0TDCi
Mam zaluzje z silniczkiem do sprzedania Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. silnik f1eb 3476 ac
Ostatnio edytowane przez wasi69 ; 04-04-2022 o 20:06 |
26-04-2022, 12:07 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-10-2016
Skąd: Internet
Model: Fusion
Silnik: 2.0EB + KME Nevo Sky Direct
Rocznik: 2016
Postów: 71
|
Odp: Aktywna żaluzja chłodnicy - usunięcie w 2.0TDCi
|
26-04-2022, 12:58 | #9 |
ford::expert
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,659
|
Odp: Aktywna żaluzja chłodnicy - usunięcie w 2.0TDCi
Można np rozgrzać silnik.
|
26-04-2022, 18:43 | #10 |
ford::specialist
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 07-01-2018
Skąd: BB Coast
Model: Mondeo Mk V Titanium :)
Silnik: 2.0 TDCI 180 KM
Rocznik: 2017
Postów: 878
|
Odp: Aktywna żaluzja chłodnicy - usunięcie w 2.0TDCi
Rozpalic ognisko pod nim? ^^ jak zolnierze podczas 2 wojny z czolgami ;p
|