|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-02-2022, 11:08 | #121 |
ford::professional
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,363
|
Odp: Błąd P1102 podczas jazdy, diagnoza
A masz jakiekolwiek błędy dotyczące wtrysków? Jak nie, to nie ruszaj.
A luzu na dźwigni grucha-turbo nie ma? |
20-02-2022, 11:52 | #122 |
FCP member
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,646
|
Odp: Błąd P1102 podczas jazdy, diagnoza
Nie nie, ze strony układu wtryskowego jest czysto, zero błędów, wg mnie pracują poprawnie.
Co do sprawdzenia gruszki i tej sztangi turbo to jest to ciężki temat - ciasno jak cholera… i nic tam nie widać totalnie. W dw10f w focusie, turbina jest bardzo blisko grodzi komory silnika, na dodatek przeszkadza z góry plastikowe podszybie. Mam całą instrukcję serwisową z etisa jak wyciągnąć turbo, i lekko bym to zrobił, ale przeraża mnie ten brak dostępu i konieczność demontażu katalizatora. Śruby tam są mocno przepracowane termicznie i nieco skorodowane, więc wiadomo czym się to może skończyć… zastanawiam się czy dało by radę wyjąć turbo, bez ruszania katalizatora (odpinając tylko tą metalową opaskę łączącą te dwie części ze sobą). Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
21-02-2022, 09:38 | #123 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-04-2013
Model: focus mk1, mk3.5; fiesta mk7
Silnik: mk1 - 1.6PB, mk3 - 2.0tdci, mk7 - 1.4
Rocznik: 2001, 2015
Postów: 25
|
Odp: Błąd P1102 podczas jazdy, diagnoza
Ja miałem nie P1102, ale coś zbliżonego z korektą i ten błąd zniknął od czasu wymiany wtrysków. Było dodatkowo szarpanie w zakresie 2000-3000 obr (wtedy, gdy overboost wchodzi w grę).
Niedawno w forscanie doszły pidy z korektą wtryskiwaczy - wyrażoną w mikrosekundach. Jedynie na postoju mają wartości niezerowe. U mnie, na nowych wtryskach jest od -10 do +10 mikrosekund (z reguły jest blisko 0, ale czasami pływa). W dolocie są 2 czujniki przepływu - 1 na przepływce, a drugi przed turbo (MAP i MAF) - to widzę już wymienone. Do tego są 2 zaworki sterujące podciśnieniami (w tym sztangą od turbo) - nie są specjalnie drogie, dojście od frontu - a można je wyeliminować. W mondeo mk4 2.0 potrafiły się zapchać gąbkowe filtry w nich. Wymieniłem wszystkie, ale problem dalej występował Do tego przepustnica i EGR razem mocno współgrają jeżeli chodzi o P1102 - przepustnica się lekko domyka gdy EGR się otwiera, co ma wywołać podciśnienie i zmusić silnik do zassania spalin. Wartość MAF niższa niż oczekiwana to albo nieszczelność albo właśnie za dużo zasysa przez EGR. Lub słabe turbo/wtryski Warto by było zweryfikować zachowanie MAF i MAP podczas jazdy - czy ich wartości nie odbiegają za bardzo. Wiadomo, że nie ma przełożenia idealnie MAP/MAF bo to inny rodzaj pomiaru, ale pytanie, czy to było weryfikowane. Pytanie jeszcze o stan pompy wtryskowej - czy ciśnienie na listwie jest ok. W razie czego można porównywać z moim (przy czym mam 180KM) |
21-02-2022, 16:13 | #124 | ||
ford::expert
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,661
|
Odp: Błąd P1102 podczas jazdy, diagnoza
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
fajne przemyślenia, pozwolę sobie skomentować co nieco.
Cytat:
Cytat:
Dlatego wydaje mi się, że zbyt niski MAF/MAP to jednak skutek uboczny i z jakiegoś powodu: 1. Turbo nie umie napompować ciśnienia lub 2. Turbo dostaje za mało spalin. Ostatnio edytowane przez cezarg1410 ; 21-02-2022 o 16:16 |
||
21-02-2022, 16:23 | #125 |
ford::expert
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Clio IV PH2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/0.9 TCe 90KM
Rocznik: 2016/2020
Postów: 2,020
|
Odp: Błąd P1102 podczas jazdy, diagnoza
Jeszcze jest opcja, że po prostu łożysko wirnika już się przyciera. Chociaż trochę mało nalatane jak na takie uszkodzenie, no i powinno być to słychać...
|
21-02-2022, 16:46 | #126 |
ford::expert
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 2,979
|
Odp: Błąd P1102 podczas jazdy, diagnoza
No chyba ze kierownica turbo nie otwiera sie do konica
|
21-02-2022, 17:04 | #127 |
FCP member
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,646
|
Odp: Błąd P1102 podczas jazdy, diagnoza
W tym wypadku gdyby się nie otwierała do końca, to chyba miałbym do czynienia z przeładowaniem? A ja mam permanentne niedoładowanie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
21-02-2022, 17:45 | #128 |
ford::professional
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,363
|
Odp: Błąd P1102 podczas jazdy, diagnoza
A to nie jest tak, że w stanie spoczynku turbo jest napędzane minimalnie, dopiero depniecie w pedał powoduje wychylenie dźwigni i zwiększenie wychylenia łopatek i większej wydajności turbo?
|
21-02-2022, 18:26 | #129 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,661
|
Odp: Błąd P1102 podczas jazdy, diagnoza
Cytat:
|
|
21-02-2022, 18:27 | #130 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 06-02-2021
Model: Focus Turnier
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 356
|
Odp: Błąd P1102 podczas jazdy, diagnoza
W interfejsie Peugeot Planet 2000 dedykowanym do silników PSA montowanych w Peugeocie jest tryb diagnostyki pracy turbiny. Są tam mierzone takie parametry jak ciśnienie zadane i ciśnienie zmierzone. Wtedy dużo łatwiej jest zdiagnozować czy to turbina jest odpowiedzialna za zbyt mało powietrza. Uprzedzam pytanie, mam PP2000 i już próbowałem podłączyć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Niestety nie działa z Fordem.
|
|
|
|