|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-06-2019, 21:00 | #11 |
ford::average
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 02-05-2019
Skąd: Nowa huta
Model: Ford Smax
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 105
|
Odp: Biało-niebieski dym po odpaleniu
A gdzie te wtryski kupiłeś .
|
06-03-2022, 11:44 | #12 |
ford::average
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 15-09-2019
Skąd: Sandomierz
Model: Smax
Silnik: 2.0 TDCi 163
Rocznik: 2013
Postów: 89
|
Niebieski dymek przy odpaleniu na zimnym
Koledzy mam problemu, od pewnego czasu borykam się z małym bączkiem przy odpaleniu na zimnym silniku i tylko na zimnym. Auto ma przejechane 196 tys oleju nie bierze raczej bynajmniej narazie nic zauważyłem.
Silnik pracuje równo zero błędów. Nie odczuwamy też żeby był spadek mocy. Bączek występuje tylko chwilę później auto nic nie dymi. Mechanik proponuję wyjąć wtryski i sprawdzić ewentualnie turbo. Czy ktoś może się wypowiedzieć na ten temat?? Ktoś miał coś podobnego. Podam link do filmu jak to wygląda. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
06-03-2022, 14:17 | #13 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-03-2007
Skąd: Rybnik
Model: Smax + V70
Silnik: 2.0 TDCI + 2.4 Volvo
Rocznik: 16+02
Postów: 845
|
Odp: Biało-niebieski dym po odpaleniu
Wg mnie mały bączek w 10-letnim dizlu i to w jeszcze w zimie to chyba nie jest coś bardzo nietypowego, elementy przy tym przebiegu siłą rzeczy będą już wykazywać jakieś oznaki zużycia. Jeżeli mechanik chce z tego powodu szarpać wtryski i turbo to chyba bym się nad nim zastanowił.
Jeżeli auto zapala Ci bez problemu w każdych warunkach, dobrze jedzie, nie masz za sobą chmury siwego / czarnego dymy, nie masz wycieków i tony opiłków w filtrze paliwa, nie wywala błędów pod obciążeniem - słowem - jest wszystko w normie - to ja bym tego nie ruszał, ew zalał mu do paliwa jakiś specyfik do czyszczenia/smarowania układu paliwowo - wtryskowego ( np archoil). Mnie osobiście bardziej zmartwiło ( lub wręcz ciary przeszły) jak zobaczyłem na filmiku jak mu deptasz na zimnym...
__________________
Obecnie na pokładzie: S-Max 2.o TDCI + S-Max II 2.o TDCI + Volvo V70 2,4 wolnyssak :-) |
06-03-2022, 14:54 | #14 |
ford::average
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 15-09-2019
Skąd: Sandomierz
Model: Smax
Silnik: 2.0 TDCi 163
Rocznik: 2013
Postów: 89
|
Odp: Biało-niebieski dym po odpaleniu
Właśnie mechanik najbardziej obstawia że wtryski bo około 12 tys km temu robiłem pompę comon rail bo były wycieki i opilkowala i pewnie uszkodziła wtryski.
Kupię ten środek co napisałeś i zobaczymy. Czyli jednym słowem nas chwilę obecną jeździć nie przejmować się i obserwować?? |
06-03-2022, 15:47 | #15 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-03-2007
Skąd: Rybnik
Model: Smax + V70
Silnik: 2.0 TDCI + 2.4 Volvo
Rocznik: 16+02
Postów: 845
|
Odp: Biało-niebieski dym po odpaleniu
Gdybyś miał uszkodzone wtryski to uwierz że miałbyś tego odpowiednie objawy. Taki "bączek" może być faktycznie pierwszym objawem że któryś z nich nie ma już 100% sprawności bo np jest przybrudzony, jednak wg mnie to go nie kwalifikuje do roboty i ten wtrysk w tym stanie może jeszcze przeżyć drugi taki przebieg jak masz obecnie. Ale oczywiście nie musi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jakby opiłki poszły na wtryski to już by padły. Od tego masz filtr paliwa żeby opiłki zatrzymywał. Te pompy też trochę opiłkują i filtr ma to łapać. Przez to przy tym wieku i przebiegu warto częściej wymieniać filtr paliwa, tzn na pewno co 2gą wymianę oleju ( ok 30tyś), a może i przy każdej, bo cena żadna a z czasem tego syfu w baku zbiera się więcej i więcej.
Rozumiem że przy okazji pompy cały układ paliwowy został dokładnie wyczyszczony z opiłków ? Póki wszystko z nim dobrze to ja bym tego nie ruszał. Kup ten archoil, zrób na nim kilka tysięcy, trochę doczyści i nasmaruje. Osobiście stosuję go regularnie. No i oczywiście lej tylko dobre paliwo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Obecnie na pokładzie: S-Max 2.o TDCI + S-Max II 2.o TDCI + Volvo V70 2,4 wolnyssak :-) |
06-03-2022, 16:41 | #16 |
ford::average
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 15-09-2019
Skąd: Sandomierz
Model: Smax
Silnik: 2.0 TDCi 163
Rocznik: 2013
Postów: 89
|
Odp: Biało-niebieski dym po odpaleniu
No teraz to mi dałeś do myślenia czy cały układ paliwowy został wyczyszczony po opilkach.
Oddałem auto do firmy ktora się specjalizuje tylko w układach paliwowych. Ale nic mi nie wiadomo czy to akurat zrobili. Auto mam ogólnie od ponad roku w tym czasie wymieniłem już dwa razy olej i wszystkie filtry średnio co 10 tys to robię. W tym oczywiście filtr paliwa. Przy ostatniej wymiana filtra trochę takich drobinek było. |
06-03-2022, 17:12 | #17 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-03-2007
Skąd: Rybnik
Model: Smax + V70
Silnik: 2.0 TDCI + 2.4 Volvo
Rocznik: 16+02
Postów: 845
|
Odp: Biało-niebieski dym po odpaleniu
jeżeli robił to porządny serwis to na pewno wyczyścili, bo coś tam z tych opiłków mogło teoretycznie wrócić do baku z tej uszkodzonej pompy, chociaż nie powinno bo filtr powinien to i tak wyłapać. Ale oprócz tego masz inne syfy w baku, na stacji benzynowej też można ponoć opiłków podłapać. A tak z ciekawości - ile kosztuje teraz taka regeneracja ?
__________________
Obecnie na pokładzie: S-Max 2.o TDCI + S-Max II 2.o TDCI + Volvo V70 2,4 wolnyssak :-) |
06-03-2022, 17:27 | #18 |
ford::average
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 15-09-2019
Skąd: Sandomierz
Model: Smax
Silnik: 2.0 TDCi 163
Rocznik: 2013
Postów: 89
|
Odp: Biało-niebieski dym po odpaleniu
Na oryginalnych częściach Delphi Plus demontaż montaż pompy komputer itd zapłaciłem jakoś 1700zl
A czy ten bączek może świadczyć też że turbina olej pobiera?? |
06-03-2022, 19:11 | #19 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-03-2007
Skąd: Rybnik
Model: Smax + V70
Silnik: 2.0 TDCI + 2.4 Volvo
Rocznik: 16+02
Postów: 845
|
Odp: Biało-niebieski dym po odpaleniu
a to nawet uczciwa cena. Kolega robił niedawno za 2k.
Jakby turbo puszczało olej to by dymił mocno tym spalonym olejem podczas jazdy, przyspieszania itp. A jak turbo już mocno ten olej puszcza to może dojść do rozbiegania silnika. To wg mnie za mała rzecz żeby na pewno powiedzieć skąd pochodzi i za mała żeby się za nią brać i szukać i rozbierać, bo możesz jeszcze zrobić kilkadziesiąt tyś km nim ta "rzecz" faktycznie będzie wymagała interwencji. A tak będziesz się pakował w niepotrzebne koszty.
__________________
Obecnie na pokładzie: S-Max 2.o TDCI + S-Max II 2.o TDCI + Volvo V70 2,4 wolnyssak :-) |
06-03-2022, 19:29 | #20 |
ford::professional
Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: Verviers
Model: Turek
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2017
Postów: 1,653
|
Odp: Biało-niebieski dym po odpaleniu
Ja na filmie wyraźnie słyszę jeden wtryskiwacz który podlewa paliwka ponad normę. Stąd ten bączek. Jeśli nie ma innych objawów, to sprawę olać i obserwować. Taka moja rada. A i jeszcze jedno, konia z rzędem temu co te wtryski skutecznie potrafi regenerować. Albo nówki albo worek używek i wymieniać na chybił trafił
|