![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Janusz
Zarejestrowany: 15-02-2017
Skąd: Radom
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 tdci
Rocznik: 2020
Postów: 32
|
![]()
Cześć,
Jestem posiadaczem Focus mk4, 2019 rok z silnikiem 1.5 ecoblue (120km) i obecnie borykam się z problemem metalicznego dźwięku dobiegającego z okolic silnika. Do samochodu mam dokupioną gwarancję 5 letnią (Ford Protect), ale mam wrażenie, że ASO nie chce naprawić mojego samochodu. To co udało mi się do tej pory dowiedzieć samemu i od ASO to fakt, że dźwięk dobiega z okolic sprzęgła/skrzyni. Jest on słyszalny tylko na wolnych obrotach na jałowym biegu, po wciśnięciu sprzęgła metaliczny stukot ustaje. Obecny przebieg samochodu to 75k km. W ASO powiedziano mi, że problem jest znany i dołożono jakieś wygłuszenie pomiędzy skrzynią a lewarkiem, ale nic to nie dało. Najbardziej słyszalny dźwięk jest na zimny silniku, na ciepłym jest nieco mniejszy. Dajcie znać czy ktoś miał taki problem i jak go rozwiązał lub co może być przyczyną żeby nie dać się spławić ASO. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
![]()
jeśli dźwięk cichnie po wciśnięciu sprzęgła to skrzynia do rozbiórki, dlatego aso cię zbywa
przed rozbiórką skrzyni a skrzynią na podłodze sprawdzić jeszcze wyprzęglik po drodze w jakim jest stanie |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 01-08-2006
Skąd: Stuttgart
Model: Focus MK4
Silnik: 2.0 EcoBlue + A8
Rocznik: 2018
Postów: 1,419
|
![]()
Na FB pełno jest o tym postów. Wg Forda "to normalne", zrobili na to jakiś biuletyn serwisowy, gdzie na życzenie okładają obudowę sprzęgła gąbką, która guzik daje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
![]() Cytat:
szkoda, że nie wstrzykują tam pianki PUR. jedni mają inżynierów mechaniki, drudzy inżynierów budowlanki. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 01-08-2006
Skąd: Stuttgart
Model: Focus MK4
Silnik: 2.0 EcoBlue + A8
Rocznik: 2018
Postów: 1,419
|
![]()
to jest offtop, ale nie wiem czy słyszałeś, jak rozwiązali problem w FHEV, gdzie w silniku 2.5 pojawiają się mikroszczeliny w bloku, przez które do komory silnika wydostaje się olej, co przy zamkniętych żaluzjach chłodnicy i wysokiej temperaturze może spowodować pożar:
otóż poza apdejtem softu, który częściej otwiera żaluzje, wiercą otwornicą dziury w osłonie pod silnikiem i fajrant - olej się wylewa na ziemię, więc nie ma go pod maską, więc się nie zapali Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::beginner
![]() Imię: Janusz
Zarejestrowany: 15-02-2017
Skąd: Radom
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 tdci
Rocznik: 2020
Postów: 32
|
![]() Cytat:
Dodatkowo żeby potwierdzić, że nie jestem sam (chyba miałem się poczuć lepiej) to podobno w Connectach, Fiestach jest ten sam problem i nie da się nic zrobić. Czy macie jakieś pomysły co można zrobić żeby wyegzekwować naprawę w ASO? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 2,620
|
![]()
Tak, sąd.
__________________
Ti-VCT: 115 KM -> 122 KM -> 128 KM -> ~135 KM Przepustnica 45 mm -> 52 mm Większy filtr oleju |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
![]()
najlepszą metodą jest zmiana stajni. wiem, że głupie, ale najlepsze
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Imię: Janusz
Zarejestrowany: 15-02-2017
Skąd: Radom
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 tdci
Rocznik: 2020
Postów: 32
|
![]()
Jestem umówiony w innym ASO, zobaczymy co się dowiem w drugiej połowie przyszłego tygodnia cdn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|