![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Emilia
Zarejestrowany: 29-06-2020
Skąd: Opolskie
Model: Transit, Transit, Jumper, Sprinter, Sprinter
Silnik: 2.0 TD (100 KM), 2.5D (68 KM), 2.2 HDi (100 KM), 2.3D (79 KM), 2.2 CDI (82 KM)
Rocznik: 2005, 1988, 2007, 1999, 2005
Postów: 101
|
![]()
Witam. Przychodzę z problemem, jakim jest gaśnięcie ciepłego silnika zaraz po jego odpaleniu, objaw ten nasila się od ponad tygodnia i jego końca nie widać, samochodem kieruje wiele osób i to oni zaczęli zgłaszać objaw gaśnięcia ciepłego silnika zaraz po jego odpaleniu, więc w związku z tym mam pytanie. Co może być przyczyną takiego zachowania się silnika oraz co mam poczynić w pierwszej kolejności, aby ten objaw się więcej nie powtarzał? Wszelkich odpowiedzi będę udzielała podczas dyskusji.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,997
|
![]()
Ale czy pokazuje się coś na tablicy zegarów, czy jakaś kontrolka coś sygnalizuje. Także wskaźnik temperatury co pokazuje przy gorącym silniku - warto chwilę zaczekać po włączeniu stacyjki, nie startować od razu - tak by wskaźnik temperatury miał czas na ustabilizowanie się.
__________________
Zgredzik |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Imię: Emilia
Zarejestrowany: 29-06-2020
Skąd: Opolskie
Model: Transit, Transit, Jumper, Sprinter, Sprinter
Silnik: 2.0 TD (100 KM), 2.5D (68 KM), 2.2 HDi (100 KM), 2.3D (79 KM), 2.2 CDI (82 KM)
Rocznik: 2005, 1988, 2007, 1999, 2005
Postów: 101
|
![]()
Nic na tablicy zegarów się nie pokazuje, żadna kontrolka niczego nie wskazuje. Jeżeli chodzi o wskaźnik temperatury silnika, to pokazuje on połowę swej wartości.
PS: Nawet jak chwilę zaczekam z odpaleniem silnika, nic to nie zmienia, nadal odpala i od razu gaśnie na ciepłym silniku. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,997
|
![]()
To będzie ciężko zdiagnozować taki przypadek, bo skoro nie zapala się "sprężynka", to znaczy, że nie ma błędów.
Możliwych powodów może być mnóstwo, trzeba szukać robiąc próby na kolejnych podzespołach. Masakra. Tym nie mniej jest pytanie - jeśli gaśnie od razu, to co dalej? Trzeba czekać aż ostygnie, i wtedy po odpaleniu jedzie tak długo aż się go zgasi?
__________________
Zgredzik |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::average
![]() Imię: Emilia
Zarejestrowany: 29-06-2020
Skąd: Opolskie
Model: Transit, Transit, Jumper, Sprinter, Sprinter
Silnik: 2.0 TD (100 KM), 2.5D (68 KM), 2.2 HDi (100 KM), 2.3D (79 KM), 2.2 CDI (82 KM)
Rocznik: 2005, 1988, 2007, 1999, 2005
Postów: 101
|
![]() Cytat:
Edit: Moim Transitem jeździ wielu kierowców, z informacji jakie uzyskałam na temat odpalania silnika dowiedziałam się, że kierowcy odpalają silnik od razu, nie czekając aż wskaźnik temperatury się ustabilizuje. Ostatnio edytowane przez EmixAnos ; 12-08-2023 o 06:59 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Imię: Emilia
Zarejestrowany: 29-06-2020
Skąd: Opolskie
Model: Transit, Transit, Jumper, Sprinter, Sprinter
Silnik: 2.0 TD (100 KM), 2.5D (68 KM), 2.2 HDi (100 KM), 2.3D (79 KM), 2.2 CDI (82 KM)
Rocznik: 2005, 1988, 2007, 1999, 2005
Postów: 101
|
![]()
Już teraz się wyjaśniło, dlaczego ciepły silnik gasł. Wczoraj prawie cały dzień z mężem "dłubaliśmy" przy moim Transicie i się okazało, że cały czas się świeciła (i nadal świeci) tzw. "sprężynka", w prędkościomierzu mój mąż musiał wymienić oświetlenie wszystkich kontrolek, nie wszystkie świeciły (w tym w/w "sprężynka").
Skoro świeci się tzw. "sprężynka", to jak pozbyć się objawu gaśnięcia ciepłego silnika? Jaki koszt mniej więcej muszę oszacować na usunięcie w/w objawu? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: Lubin (DLU)
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005 Euroline, 2006
Postów: 621
|
![]()
W 2005r. kontrolka sprężynki na żarówce? oO" coś tu bardzo nie gra. Coś niebardzo to wychodzi na 2005r.
Od 2003r. jest ICP i zarówno podświetlenie jak i kontrolki są diodami LED i licznik przebiegu jest elektroniczny (do 2003 jest bebenkowy). Jeślo się pali sprężynka to zacznij od podpięcia się do PCM i odczytu błędów. IDS prawdę powie. Niestety nie jesteśmy jasnowidzami, a takie wróżenie z fusów to...
__________________
Zasady forum są po to, żeby je łamać. Życie pokarało mnie stadem Fordów, lecz wynagrodziło Kotem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Imię: Emilia
Zarejestrowany: 29-06-2020
Skąd: Opolskie
Model: Transit, Transit, Jumper, Sprinter, Sprinter
Silnik: 2.0 TD (100 KM), 2.5D (68 KM), 2.2 HDi (100 KM), 2.3D (79 KM), 2.2 CDI (82 KM)
Rocznik: 2005, 1988, 2007, 1999, 2005
Postów: 101
|
![]()
W czwartek byłam w serwisie Forda w celu zdiagnozowania przyczyny gaśnięcia ciepłego silnika zaraz po jego odpaleniu, mój Transit został podpięty do PCM i odczytał się błąd, jakim jest: P0217, skoro już wiadomo, jaki jest kod błędu to pytanie jest takie. Co mam dalej robić? Niezbyt uśmiecha mi się remont silnika 2.0 TD, jak ja nawet jeszcze nie skończyłam remontu Transita z 1988 roku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,997
|
![]()
Ten błąd informuje o stanie przegrzania silnika. Te modele mają zaimplementowany w oprogramowaniu sterownika system ochrony silnika przed przegrzaniem. W zależności od tego co czyta ("widzi") PCM - albo zmniejsza moc silnika, albo w ogóle unieruchamia go.
Przyczyn powstania tego błędu może być kilka. Albo rzeczywiście silnik się przegrzewa - wtedy przyczyną może być: - uszkodzony termostat, - uszkodzona pompa wodna, - uszkodzony wentylator i jego sterowanie (lub wentylatory jeżeli jest klima) - zanieczyszczona osadami chłodnica, albo czujnik temperatury głowicy (czujnik CHT) jest zwalony, może być także uszkodzona jego wiązka (przerwany obwód lub zwarcie na masę). Ja bym zaczął od wymiany czujnika CHT, nie jest drogi i wymiana nieskomplikowana, można to zrobić nawet samemu, trzeba tylko przygotować sobie odpowiednią nasadkę. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] To czy pompa pracuje prawidłowo, można wstępnie sprawdzić uruchamiając ogrzewanie - ma działać bardzo, bardzo sprawnie (tym bardziej, że jest upalnie), jeżeli działa "tak sobie" - to pompa jest podejrzana.
__________________
Zgredzik |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::average
![]() Imię: Emilia
Zarejestrowany: 29-06-2020
Skąd: Opolskie
Model: Transit, Transit, Jumper, Sprinter, Sprinter
Silnik: 2.0 TD (100 KM), 2.5D (68 KM), 2.2 HDi (100 KM), 2.3D (79 KM), 2.2 CDI (82 KM)
Rocznik: 2005, 1988, 2007, 1999, 2005
Postów: 101
|
![]() Cytat:
W nadchodzącym tygodniu podjadę do najbliższego mechanika w celu znalezienia przyczyny gaśnięcia ciepłego silnika zaraz po jego odpaleniu, wtedy dam znać przyczyny powstania błędu P0217. |
|
![]() |
![]() |