|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
13-02-2024, 10:10 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-03-2023
Model: Kuga MK3 Vignale AWD
Silnik: 2,5 FHEV
Rocznik: 2023
Postów: 19
|
Utrudniona zmiana biegów 1->2 i 2->3
Przy zmianie biegów między 1->2 i 2->3 muszę chwilę odczekać, żeby móc wyłączyć bieg, szczególnie przy zmianie z wysokich obrotów i przy zmianie z 1 na 2. Muszę poczekać na zmniejszenie obrotów i wtedy bieg wychodzi i mogę przełączyć bez oporów. Silnik ecoboost 1.5. Przy ok. 20 tys. przebiegu była wymieniana skrzynia na gwarancji. Wg ASO to objawy zużycia tarczy sprzęgła, ewentualnie wady fabrycznej tarczy. Przebieg 85 tys. w większości w trasach. Co o tym sądzicie? - nie chciałbym zapłacić za wymianę sprzęgła i żeby problem pozostał.
Ostatnio edytowane przez greg_waw ; 13-02-2024 o 10:18 |
13-02-2024, 16:27 | #2 |
ford::average
Imię: .
Zarejestrowany: 13-11-2021
Skąd: Śląsk
Model: mondeo mk5
Silnik: 1.5 ecoboost
Rocznik: 2018
Postów: 149
|
Odp: Utrudniona zmiana biegów 1->2 i 2->3
A próbowałeś odpowietrzyć wysprzeglik? Sprawdziłeś poziom oleju w skrzyni biegów?
|
13-02-2024, 20:07 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-03-2023
Model: Kuga MK3 Vignale AWD
Silnik: 2,5 FHEV
Rocznik: 2023
Postów: 19
|
Odp: Utrudniona zmiana biegów 1->2 i 2->3
Na razie zdaję się na ASO - kończy mi się przedłużona gwarancja i chciałbym wykupić gwarancję 12.
Dziś był wymieniony płyn hamulcowy - to jest chyba wspólny obwód z wysprzęglikiem? Po wymianie płynu może trochę lepiej, ale to bardzo subiektywne odczucie (albo się przyzwyczaiłem i ostrożniej zmieniam biegi). Wydaje mi się, że nadal idealnie nie jest. Także przy wrzucaniu 2 często słychać lekki stuk (nie jest to zgrzyt kół zębatych, ale nie jest to taka miękka zmiana biegu jak na wyższych biegach). Jadąc do ASO myślałem właśnie o wymianie oleju w skrzyni i mnie zaskoczyli tym sprzęgłem. Nie zauważyłem, żeby sprzęgło brało w innym miejscu lub w ogóle inaczej się zachowywało. Najgorzej, że nie chcieli mi sprzedać gwarancji 12 bez wymiany sprzęgła, bo samochód jest niesprawny! Gdyby nie to, to bym jeździł dalej i obserwował. Jeszcze przypomnę, że skrzynia była wymieniana na gwarancji ok. 60 tys. km wcześniej i pewnie była to skrzynia "jak nowa", czyli regenerowana. Może jeszcze podjadę do jakiegoś niezależnego serwisu, żeby też na to spojrzeli. EDIT: Zrobiłem sobie dłuższą jazdę próbną i wygląda na to, że po wymianie płynu problemu z wyłączeniem biegu już nie ma. Pozostał tylko metaliczny opór przy włączeniu biegu, tak jakby koła zębate nie trafiały idealnie w zęby - dzieje się tak głównie przy szybkiej zmianie biegów. Ostatnio edytowane przez greg_waw ; 13-02-2024 o 22:55 |
14-02-2024, 06:42 | #4 |
ford::average
Imię: .
Zarejestrowany: 13-11-2021
Skąd: Śląsk
Model: mondeo mk5
Silnik: 1.5 ecoboost
Rocznik: 2018
Postów: 149
|
Odp: Utrudniona zmiana biegów 1->2 i 2->3
Bardzo dużo ludzi skarżyło się na sprzęgło i ci co mieli szczęście zostało im wymienione. Tam była jakaś wada. I cwaniaki wgrywali oprogramowanie niby antypoślizgowe. Ale ja też tak mam że sprzęgło w tym aucie dziwnie bierze u samej góry i też mnie czeka wymiana sprzęgła cały komplet. Dlatego walcz niech to zrobią na gwarancji.
|
14-02-2024, 08:08 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-03-2023
Model: Kuga MK3 Vignale AWD
Silnik: 2,5 FHEV
Rocznik: 2023
Postów: 19
|
Odp: Utrudniona zmiana biegów 1->2 i 2->3
Dzięki za info, nie słyszałem o tym. Poszukam sobie więcej informacji na ten temat.
Sprawa nie jest prosta, bo sprzęgło jest częścią eksploatacyjną, którego wymiana nie jest objęta gwarancją, chyba, że była wada fabryczna. Kosztu wymiany jeszcze nie znam, ale spodziewam się powyżej 4 tys. i jeżeli uznają, że to zużycie eksploatacyjne, to będę musiał to zapłacić. A wiadomo, dowiem się po rozebraniu. |
14-02-2024, 08:34 | #6 |
ford::average
Imię: .
Zarejestrowany: 13-11-2021
Skąd: Śląsk
Model: mondeo mk5
Silnik: 1.5 ecoboost
Rocznik: 2018
Postów: 149
|
Odp: Utrudniona zmiana biegów 1->2 i 2->3
W Google wpisz sobie mondeo mk5 pedał sprzęgła bierze wysoko i od tego wątku zacznij.
|
14-02-2024, 09:59 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-03-2023
Model: Kuga MK3 Vignale AWD
Silnik: 2,5 FHEV
Rocznik: 2023
Postów: 19
|
Odp: Utrudniona zmiana biegów 1->2 i 2->3
Chyba nisko?
U mnie jest OK, bierze w ok. 2/3 wysokości. Po zmianie płynu nie zauważyłem różnicy. Znalazłem ten wątek: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Możliwe, że u mnie wymiana płynu pomogła - nie ma problemu z wyłączeniem 1 i 2 - wychodzą lekko, a wcześniej zdarzało się, że bieg jakby się zakleszczał i musiałbym go siłą wyłączyć albo trzeba było poczekać i to było irytujące. Natomiast włączenie biegu 2, 3, czy nawet 4 jest nadal z lekkim oporem, ale to tylko, jeżeli próbuję szybko zmieniać biegi, czego jak wiadomo skrzynia nie lubi. Nie jest to żaden zgrzyt, ale bardziej metaliczny stuk/opór, Jeżeli wrzucam bieg z wyczuciem, to wydaje się OK. Ogólnie ten stan obecnie po zmianie płynu jest przeze mnie akceptowalny. Znalazłem wątek na temat akcji serwisowej dot. sprzęgła, ale to dotyczyło roczników do 2016, mój jest z 2018. Skłaniam się ku temu, żeby tego nie ruszać, a w ASO powiem, że po wymianie płynu jest OK i niech mi sprzedadzą tę gwarancję/ubezpieczenie. |