|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-02-2024, 19:59 | #11 | |
ford::beginner
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 04-06-2020
Skąd: Wrocław
Model: Fiesta
Silnik: 1.3
Rocznik: 2006
Postów: 24
|
Odp: Szarpanie przy przyspieszaniu / logi / reset DTC
Cytat:
Coś mi tam nie pasuje, jestem pewien, że coś mechanik zamienił... 3. cylinder jestem na 90% pewien, że był podłączony do lewy dół w cewce, a teraz jest prawy dół... Czyli w sumie chyba jakby zamienione 2 i 3. Auto działa tak samo źle, więc nie ma to różnicy. Głowy nie dam, że zamieniono te przewody, bo nie mam zdjęcia, ale tak na 90%... Dlatego chciałbym się dowiedzieć, jak to fabrycznie ma być podłączone. Nie mogę znaleźć w internecie żadnego konkretu. Nie znam się, wolę się upewnić. |
|
23-02-2024, 12:26 | #12 |
ford::specialist
Imię: Roman
Zarejestrowany: 02-10-2016
Skąd: Ruda Śląska
Model: FIESTA MK6
Silnik: A9JA 1299ccm 70KM Duratec 8V EFI Rocam
Rocznik: 2006
Postów: 583
|
Odp: Szarpanie przy przyspieszaniu / logi / reset DTC
No popatrz... zamienione przewody... rozwiązanie genialne w swojej prostocie, gdyby nie fakt, że akurat cylindry 2 i 3 dostają iskrę w parze tak samo, jak 1 i 4, więc bez różnicy, który przewód gdzie podepniesz chyba, że będzie on za krótki fizycznie. Gdyby przewody były pozamieniane miejscami "skutecznie", to równie skutecznie silnik powinien odmówić współpracy. A skoro tylko czasami przerywa/szarpie, to chyba nie ten trop.
Co prawda cewkę już miałem w rękach, jednak nie wpadłem na to, żeby robić jej pamiątkowe fotki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. na wypadek "W" narysowałem sobie przebieg przewodów i tyle. Jest tylko jedna fotka archiwalna z widokiem ogólnym Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
oilclub.pl - Towarzystwo Wzajemnej Adoracji Olejowych Dewiantów i Onanistów |
23-02-2024, 13:27 | #13 |
ford::beginner
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 04-06-2020
Skąd: Wrocław
Model: Fiesta
Silnik: 1.3
Rocznik: 2006
Postów: 24
|
Odp: Szarpanie przy przyspieszaniu / logi / reset DTC
O widzisz, taka fotka już mi pomaga, bo potwierdza, że teraz mam tak samo podłączone Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dzięki!
|
27-02-2024, 17:39 | #14 |
ford::beginner
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 04-06-2020
Skąd: Wrocław
Model: Fiesta
Silnik: 1.3
Rocznik: 2006
Postów: 24
|
Odp: Szarpanie przy przyspieszaniu / logi / reset DTC
No cóż...
Auto od około tygodnia całe telepało, im niższe obroty tym bardziej, nie wspominając o hałasie z wydechu. Jeden mechanik rzekomo przez kilka godzin nie znalazł rozwiązania, co tam chrzanił o sprawdzeniu kompresji w cylindrach... Inny mechanik w 15 sekund pokazał jak sprawdzić cewkę (odpinając przewody WN na działającym silniku) i oczywiście walnięta. Cewkę właśnie wymieniłem (BOSCH - 2x cięższa od poprzedniej BERU...), auto przestało telepać, ale na początku poszarpało, potem przestało. Obawiam się jednak, że nadal nie rozwiąże to problemu z szarpaniem... Nie wiem, czy jest jeszcze sens wymieniać rok temu wymienione świece (NGK). Co mnie jednak martwi, na komputerze pojawił się nowy błąd, tym razem błąd cewki, którego na poprzedniej, walniętej cewce nie było... Sprawdzałem przewody i wtyczki, odpiąłem, podpiąłem ponownie, wtyczka wygląda czysto etc. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
07-03-2024, 23:40 | #15 |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 29-10-2009
Skąd: Ziemia Obiecana
Model: Focus II FL Kombi
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2009
Postów: 883
|
Odp: Szarpanie przy przyspieszaniu / logi / reset DTC
jak dla mnie - skasuj błąd i co jakiś czas badaj, może potrzeba jakiejś adaptacji ?
|
08-03-2024, 00:14 | #16 |
ford::beginner
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 04-06-2020
Skąd: Wrocław
Model: Fiesta
Silnik: 1.3
Rocznik: 2006
Postów: 24
|
Odp: Szarpanie przy przyspieszaniu / logi / reset DTC
Ostatecznie zawiozłem do warsztatu, aby posprawdzali wszystko, zrobili kompresję etc.
Przez to odpinanie przewodów w jednym nich pękła końcówka, co sugeruje, że on był już wcześniej jakiś walnięty, co jest dziwne, bo przecież to NGK, czyli nie jakiś NO-NAME. Przez to, że auto tak szarpało przy przyspieszaniu, czyli iskra nieprawidłowo przechodziła na świecę, padła poprzednia cewka BERU. Przewody i świece wymienione na nowe - auto jeździ już normalnie. Zatem przy objawach szarpania przy przyspieszaniu jednak 99% to świece/przewody, potem cewka. |
08-03-2024, 00:22 | #17 | |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 29-10-2009
Skąd: Ziemia Obiecana
Model: Focus II FL Kombi
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2009
Postów: 883
|
Odp: Szarpanie przy przyspieszaniu / logi / reset DTC
Cytat:
|
|
08-03-2024, 00:32 | #18 |
ford::beginner
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 04-06-2020
Skąd: Wrocław
Model: Fiesta
Silnik: 1.3
Rocznik: 2006
Postów: 24
|
Odp: Szarpanie przy przyspieszaniu / logi / reset DTC
U mnie szarpanie było niezależnie od obrotów i biegu, czasami częściej, czasami rzadziej, jakby niejednoznacznie, ale też jakby coraz gorzej. Więc z czasem może ten przewód ze świecą coraz mniej "współgrały". Może u Ciebie jest podobnie tylko problem dopiero się zaczyna. A może jest zupełnie co innego. Więcej nie jestem w stanie pomóc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
|