![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 25-07-2005
Skąd: Gdansk
Postów: 17
|
![]()
czesc
mam od kilku tygodni problem z "falującą" wskazówką obrotomierza i bardzo nierówną pracą silnika, tak jakby nie pracował na wszystkich cylindrach. Na zimnym silniku jeszcze czuć moc, ale później zaczyna przerywać i szarpać. Poradzono mi jakiś czas temu abym sprawdził cewkę i EDISa. Znalazłem na forum jak za pomocą miernika poprzez EDISa sprawdzić cewkę, czujnik położenia wału korbowego. Miernik pokazał na cewkę, ale po podmiance na inną cewkę okazało się że jest to samo. Powoli zacząłem stawiać na EDISa - ze jest uszkodzony. Ale jak to sprawdzić ? Na forum przeczytałem chyba wszystko w czym występuje słowo EDIS i nic o samym EDISie nie znalazłem. Aha, EDIS u mnie jest pod maską, a nie przy kompie. Czy ktoś może jakoś pomóc? Jak sprawdzić czy EDIS jest sprawny ? Ew. czy ktoś wie gdzie w trójmieście można sie niedrogo i podłączyć do kompa i dostać rzetelne informacje? Ford Orion 1992r 1,8 benz zetec,16v, 105KM |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
|
![]()
Podpinam się pod to pytanie.
Wiem natomiast że w przypadku uszkodzenia EDIS-a kąt wyprzedzenia zapłonu jest stały (0°). Nie wiem jak to jest z odcięciem zapłonu przy wysokich obrotach bo też ich nie mam zarówno na gazie jak i na benzynie.
__________________
wozidła... Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz ![]() Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka ![]() Yamaha XV700 [Regulamin Forum] [Szukaj] ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 18-04-2004
Postów: 187
|
![]()
Sprawdzenie Edisa w domowych warunkach chyba będzie trudne. Pewnie serwis Forda pomoże.
mariokula napisałeś " Aha, EDIS u mnie jest pod maską, a nie przy kompie. " Edis znajduje się w komorze silnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Napisz kto pisał, że jest innaczej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
FORD ESCORT 1.4i 1992r LPG Autronic AL-700 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 25-07-2005
Skąd: Gdansk
Postów: 17
|
![]()
znalazłem to gdzieś na forum jak szukałem sobie sam odpowiedzi,
ale mój kolega ma Escorta 93r 1,6 16v ghia i pod maską nie ma EDISa, jest tylko ta blach na której powinien być EDIS i wtyczki do diagnozy.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Toruń
Model: KIA CEE'D
Silnik: 0,9 oraz 2.0 CRDi
Rocznik: 2010
Postów: 1,917
|
![]()
Najłatwiej edisa podmienić z kimś. Ja swojego podmieniłem z bratem, bo mój mimo, że był sprawny dziwnym trafem nie radził sobie z moimi parametrami silnika. Mam z niebieskim paskiem a po założeniu z różowym wszystko było ok. Dlatego pojechałem na szrot i kupiłem innego edisa, męczyłem ich o różowego chyba przez tydzień codziennie, aż znaleźli z białym paskiem i też jest ok. Kurcze ile jest edisów z niebieskim paskiem a jak trudno innego znaleźć. Polecam podmiane edisa z kimś znajomym, ewentualnie z kimś z forum, ale proponuję przetestować też takiego z innym paskiem. pozdro. Jakby co mam jeszcze tego z niebieskim paskiem.
__________________
KIA CEE'D 2.0 CRDi Były:Mondeo 2.0 GHIA '98r.LPG czarne Kombi;Escort 1.6CLX '90r. czerw. liftback; Skoda 125L |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 25-07-2005
Skąd: Gdansk
Postów: 17
|
![]()
A ile płaciłeś na szrocie za EDISa, żeby mnie nie skroili za mocno ?
Mowiąc o kolorach paska, chodziło ci o nalepkę przy gnieździe EDISA ? U mnie jest biała nalepka z napisem EDIS IV i jeszcze numery części i chyba kod kreskowy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::advanced
![]() Imię: Dawid
Zarejestrowany: 05-02-2005
Skąd: Gliwice
Model: szukam mondeo mk4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 415
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 25-07-2005
Skąd: Gdansk
Postów: 17
|
![]()
Assan, widocznie masz go, tak jak napisał lafa0, zintegrowanego z kompem w kabinie samochodu.
Mój jest z 11.1992, a kolega ma z 1993 i też już ma zintegrowanego. Ale może przeczyta to ktoś kto ma i jest z 3miasta i da na chwilę podmienić (2wkręty + kostka = 5 minut roboty i po wszystkim) Aha, w samym EDISie wszystkie elementy wmontowane w płytkę są zalane przeźroczyustym żelem (pewnie żeby nie utleniało się). Czekam cierpliwie na pomoc ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::advanced
![]() Imię: Dawid
Zarejestrowany: 05-02-2005
Skąd: Gliwice
Model: szukam mondeo mk4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 415
|
![]() Cytat:
ad1.dokładnie tak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. na przełomie 92' -93' nastąpiła zmiana .... ad2.ten żel to chyba silikon i jak napisałeś ma zabezpieczać przedewszystkim przed wilgocią... EECIV tez jest tak zalane ale warstwą tak 1mm bo edis całkowicie (taka ciekawostka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|