|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-04-2006, 22:06 | #1 |
ford::amateur
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 27-04-2006
Skąd: Pomorskie
Model: ESCORT
Silnik: 1600
Rocznik: 1989
Postów: 4
|
Grzeje się silnik!!!
Witam wszystkich.
Jestem TU nowy więc wszystkich bardzo serdecznie pozdrawiam i proszę o pomoc. Mam Escorta GHIA z 89r silnik 1,6 benzyna/gaz. Miałem wycieki płynu chłodniczego ale po wymianie uszczelki pod głowicą problem ustąpił, teraz pojawił się nowy. Strasznie grzeje się silnik jak jade jest ok ale jak stoje gdzieś w "korku" to wzkazówka temp. podchodzi pod czerwoną kreske i włącza się wentylator. Prócz tego na bagnecie gdy sprawdzam poziom oleju mam coś w rodzaju jakiegoś masła. Wygląda to tak jak bym włożył bagnet w masło i wyją - gęste grutki białej mazi. A olej wyminiałem z wymianą uszczelki tak miesiąc temu i od tego czasu przejechałem może 500km. Co się dzieje z tym silnikiem. Proszę poradźcie. |
27-04-2006, 22:48 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
|
Seba82, prawdopodobnie znowu uszczelka pod głowicą,lub pęknięta glowica :fcp25 Płynu Ci przypadkiem nie ubywa :fcp9 Wiem że to dziwne ale nieraz tak jest
|
28-04-2006, 15:28 | #3 |
ford::amateur
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 27-04-2006
Skąd: Pomorskie
Model: ESCORT
Silnik: 1600
Rocznik: 1989
Postów: 4
|
Witam. Z płynem jest wszystko ok- nie ubywa go i nigdzie już plam pod autem nie mam. I nie ubywa też oleju. Zastanawiam się czy coś takiego mogło się stać gdyby mechanik nie zlał przy wymianie płynu- przelał by się on do cylindrów (chyba). I może gdzieś jeszcze gdzie normalnie jest olej. Można jakoś "wypłukać" to świństwo przed wlaniem nowego oleju? A może są na rynku jakieś preparaty które czyszczą silnik po czymś takim?
|
28-04-2006, 15:43 | #4 | ||
ford::expert
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
|
Cytat:
Cytat:
|
||
28-04-2006, 16:16 | #5 | |
ford::average
Zarejestrowany: 04-04-2005
Skąd: Szczecin
Postów: 161
|
Cytat:
|
|
30-04-2006, 17:25 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 07-01-2006
Skąd: Olsztyn
Postów: 345
|
A jak wlewałeś płyn to odkręciłeś odpowietrznik. Bo na przewodzie od termostatu do chłodnicy jest taka jakby plastikowa śruba i to jest odpowietrzacz. Spróbuj na zimnym ją odkręcić przy odkręconym korku od nadmiaru.
__________________
Martwisz się, że ja nie mam pieniędzy? Nie martw się też kiedyś nie będziesz miał! :-) |
30-04-2006, 19:39 | #7 | |
ford::professional
Imię: Kornel
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: GDYNIA
Model: mondeo titanium
Silnik: 2.0 H.E benzyna
Rocznik: 2007
Postów: 1,413
|
Cytat:
__________________
Pozdrawiam Kornel MONDEO MK4 TITANIUM 2.0 HE 2007 MONDEO MK2 GLX 1,6 + LPG 1997 sedan był escort mk V 1,6 efi cvh 105KM |
|
01-05-2006, 18:15 | #8 |
ford::amateur
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 27-04-2006
Skąd: Pomorskie
Model: ESCORT
Silnik: 1600
Rocznik: 1989
Postów: 4
|
Ten samochód mam w sumie niecały rok. I z zawodu jestem elektronikiem, auto to nie moja dziedzina, więc proszę się nie dziwić że napisałem że podczas jazdy jest ok. Ale dziś zauważyłem pewną rzecz, jak silnik pracuje to w tym zbiorniczku z płynem chłodniczym pojawiają się bąbelki powietrza- tak jak by było tam wdmuchiwane powietrze. I chyba jednak minimalnie tego płynu ubywa. Czyli wychodzi na to że mechanik źle założył uszczelke. Bo ponoć głowica jest ok. I mam jeszcze dwa pytania - myśle że dla znawców tematu proste:
1. Czy Escort GHIA ma inny silnik niż ten bez tego znaczka? Ma jakieś specjalne zmiany? 2. Czy przy zmianie skrzyni biegów z automatycznej na manualną powinno się zmienić z przodu sprężyny? Bo w moim autku był kiedyś automat a teraz jest manualna (manualna skrzynia jest dużo lżejsza) i przód stoi jak na moje oko "trochę" za wysoko. Dzięki. |
01-05-2006, 18:23 | #9 | |
Postów: n/a
|
Cytat:
|
|
03-05-2006, 23:22 | #10 |
ford::average
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 27-01-2006
Skąd: Kielce
Model: Ford Kuga Mk1
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 184
|
A od kiedy zaczęły się problemy z temperaturą ? Zaraz po wymianie uszczelki czy po przejechaniu ok. 500 km. Musisz pamiętać że włanie po takim okresie eksploatacji (ok. 500 km) należy dokręcić głowicę bo inaczej spowrotem wydmucha ci uszczelkę, bo uszczelki sie nie da źle założyć nie będzie pasowała na tulejki kontrolne i kanały wodne i olejowe chyba że to jakaś d..pa a nie mechanik.
Druga sprawa czy stojąc w korku załącza się wentylator w chłodnicy? bo jeżeli nie to zawsze po jakimś czasie będzie ci wydmuchiwało uszczelkę. |