Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-04-2006, 22:06   #1
Seba82
ford::amateur
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 27-04-2006
Skąd: Pomorskie
Model: ESCORT
Silnik: 1600
Rocznik: 1989
Postów: 4
Domyślnie Grzeje się silnik!!!

Witam wszystkich.
Jestem TU nowy więc wszystkich bardzo serdecznie pozdrawiam i proszę o pomoc. Mam Escorta GHIA z 89r silnik 1,6 benzyna/gaz. Miałem wycieki płynu chłodniczego ale po wymianie uszczelki pod głowicą problem ustąpił, teraz pojawił się nowy. Strasznie grzeje się silnik jak jade jest ok ale jak stoje gdzieś w "korku" to wzkazówka temp. podchodzi pod czerwoną kreske i włącza się wentylator. Prócz tego na bagnecie gdy sprawdzam poziom oleju mam coś w rodzaju jakiegoś masła. Wygląda to tak jak bym włożył bagnet w masło i wyją - gęste grutki białej mazi. A olej wyminiałem z wymianą uszczelki tak miesiąc temu i od tego czasu przejechałem może 500km. Co się dzieje z tym silnikiem. Proszę poradźcie.

Seba82 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-04-2006, 22:48   #2
Assan
ford::expert
 
Avatar Assan
 
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
Domyślnie

Seba82, prawdopodobnie znowu uszczelka pod głowicą,lub pęknięta glowica :fcp25 Płynu Ci przypadkiem nie ubywa :fcp9 Wiem że to dziwne ale nieraz tak jest
Assan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-04-2006, 15:28   #3
Seba82
ford::amateur
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 27-04-2006
Skąd: Pomorskie
Model: ESCORT
Silnik: 1600
Rocznik: 1989
Postów: 4
Domyślnie

Witam. Z płynem jest wszystko ok- nie ubywa go i nigdzie już plam pod autem nie mam. I nie ubywa też oleju. Zastanawiam się czy coś takiego mogło się stać gdyby mechanik nie zlał przy wymianie płynu- przelał by się on do cylindrów (chyba). I może gdzieś jeszcze gdzie normalnie jest olej. Można jakoś "wypłukać" to świństwo przed wlaniem nowego oleju? A może są na rynku jakieś preparaty które czyszczą silnik po czymś takim?
Seba82 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-04-2006, 15:43   #4
Assan
ford::expert
 
Avatar Assan
 
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
Domyślnie

Cytat:
Napisał Seba82
Z płynem jest wszystko ok- nie ubywa go i nigdzie już plam pod autem nie mam. I nie ubywa też oleju.
No,to wyklucza głowicę i uszczelkę,możesz wymienić olej przejechać powiedzmy z 100 km i znowu wymienić.Po tym silnik będzie wypłukany z tego syfu.
Cytat:
Napisał Seba82
Zastanawiam się czy coś takiego mogło się stać gdyby mechanik nie zlał przy wymianie płynu- przelał by się on do cylindrów (chyba).
To raczej wina tego że miałeś uszkodzoną uszczelkę i płyn dostał się do oleju
Assan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-04-2006, 16:16   #5
Sprocket
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-04-2005
Skąd: Szczecin
Postów: 161
Domyślnie

Cytat:
Napisał Seba82
jak jade jest ok ale jak stoje gdzieś w "korku" to wzkazówka temp. podchodzi pod czerwoną kreske i włącza się wentylator.
Najnormalniejszy w świecie objaw, stojąc w miejscu nie ma przepływu powietrza wymuszanego podczas ruchu pojazdu. W takiej sytuacji zawsze dojdzie do załączenia wentylatora ponieważ ciepło nie jest odprowadzane.
Sprocket jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-04-2006, 17:25   #6
ewenement39
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 07-01-2006
Skąd: Olsztyn
Postów: 345
Domyślnie

A jak wlewałeś płyn to odkręciłeś odpowietrznik. Bo na przewodzie od termostatu do chłodnicy jest taka jakby plastikowa śruba i to jest odpowietrzacz. Spróbuj na zimnym ją odkręcić przy odkręconym korku od nadmiaru.
__________________
Martwisz się, że ja nie mam pieniędzy? Nie martw się też kiedyś nie będziesz miał! :-)
ewenement39 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-04-2006, 19:39   #7
MAN
ford::professional
 
Imię: Kornel
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: GDYNIA
Model: mondeo titanium
Silnik: 2.0 H.E benzyna
Rocznik: 2007
Postów: 1,413
Domyślnie

Cytat:
Napisał ewenement39
A jak wlewałeś płyn to odkręciłeś odpowietrznik. Bo na przewodzie od termostatu do chłodnicy jest taka jakby plastikowa śruba i to jest odpowietrzacz. Spróbuj na zimnym ją odkręcić przy odkręconym korku od nadmiaru.
W benzynie nie ma takiego korka do odpowietrzania. Co do grzania może być chłodnica zamulona zobacz czy się grzeje równomiernie chłodnica
__________________
Pozdrawiam Kornel
MONDEO MK4 TITANIUM 2.0 HE 2007
MONDEO MK2 GLX 1,6 + LPG 1997 sedan
był escort mk V 1,6 efi cvh 105KM
MAN jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-05-2006, 18:15   #8
Seba82
ford::amateur
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 27-04-2006
Skąd: Pomorskie
Model: ESCORT
Silnik: 1600
Rocznik: 1989
Postów: 4
Domyślnie

Ten samochód mam w sumie niecały rok. I z zawodu jestem elektronikiem, auto to nie moja dziedzina, więc proszę się nie dziwić że napisałem że podczas jazdy jest ok. Ale dziś zauważyłem pewną rzecz, jak silnik pracuje to w tym zbiorniczku z płynem chłodniczym pojawiają się bąbelki powietrza- tak jak by było tam wdmuchiwane powietrze. I chyba jednak minimalnie tego płynu ubywa. Czyli wychodzi na to że mechanik źle założył uszczelke. Bo ponoć głowica jest ok. I mam jeszcze dwa pytania - myśle że dla znawców tematu proste:
1. Czy Escort GHIA ma inny silnik niż ten bez tego znaczka? Ma jakieś specjalne zmiany?
2. Czy przy zmianie skrzyni biegów z automatycznej na manualną powinno się zmienić z przodu sprężyny? Bo w moim autku był kiedyś automat a teraz jest manualna (manualna skrzynia jest dużo lżejsza) i przód stoi jak na moje oko "trochę" za wysoko.
Dzięki.
Seba82 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-05-2006, 18:23   #9
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał Seba82
1. Czy Escort GHIA ma inny silnik niż ten bez tego znaczka? Ma jakieś specjalne zmiany?
Jest identyczny. Jedyna różnica to chromowany gril oraz deska w kolorze drewna.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-05-2006, 23:22   #10
so258
ford::average
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 27-01-2006
Skąd: Kielce
Model: Ford Kuga Mk1
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 184
Domyślnie

A od kiedy zaczęły się problemy z temperaturą ? Zaraz po wymianie uszczelki czy po przejechaniu ok. 500 km. Musisz pamiętać że włanie po takim okresie eksploatacji (ok. 500 km) należy dokręcić głowicę bo inaczej spowrotem wydmucha ci uszczelkę, bo uszczelki sie nie da źle założyć nie będzie pasowała na tulejki kontrolne i kanały wodne i olejowe chyba że to jakaś d..pa a nie mechanik.
Druga sprawa czy stojąc w korku załącza się wentylator w chłodnicy? bo jeżeli nie to zawsze po jakimś czasie będzie ci wydmuchiwało uszczelkę.
so258 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:46.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.