|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-10-2006, 20:42 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-10-2006
Model: Escort
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2000
Postów: 25
|
Falowanie obrotów
Witam. Niedawno stałem się posiadaczem escorta 1.6 16V rocznik 2000. i mam problemy z wolnymi obrotami. Obroty falują czasami lekko a czasami tak że samochód poprostu gaśnie. znajomy mechanik był nim na diagnostyce która wykazała uszkodzenie silnika krokowego. Silnik zakupiłem i wymieniłem no i sytuacja wygląda tak - jak silnik jest podłączony to obroty świrują od razu i to bardzo mocno a jak się silniczek odłączy to jest tak jak przed wymianą (na starym silniczku bez względu na to czy był podłączony czy nie obroty falowały czasami lekko a czasami mocno). Co można z tym fantem zrobić ?? Czy poprostu jechać do ASO ??
|
05-10-2006, 06:10 | #2 |
Postów: n/a
|
Ajaki ten zawór kupiłeś Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. oryginał, czy zamiennik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy po wymianie wykasowałeś błędy w ECU, czy nie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Czy po kasowaniu zrobiłeś samoadaptacje zaworu, czy nie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
05-10-2006, 07:36 | #3 |
ford::specialist
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 06-07-2006
Skąd: Siedlce
Model: mondeo ghia
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 680
|
Cześć ludziska.
Ja mam takie pytanie? Też mam problem z falującymi obrotami ale to normalka. Już się przyzwyczaiłem. Ale ostatnio zauważyłem dziwną zależność. Normalnie obroty falują pomiędzy 500-900 ale gdy temperatura silnika wzrośnie na tyle, że włączy się wentylator (na wskaźniku pomiędzy M i A) wtedy równocześnie z załączonym wentylatorem wzrastają obroty do ok 1200. Spadają i zaczynają falować gdy wentylator się wyłączy. O CO CHODZI???????? Proszę o pomoc. :fcp9
__________________
Pozdrawiam PUCEK |
05-10-2006, 13:54 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-10-2006
Model: Escort
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2000
Postów: 25
|
Kupiłem zamiennik.
Zrobiłem reset i samoadaptację w/g instrukcji znalezionej na tym forum. Niestety nie polepszyło to sytuacji :fcp25 |
05-10-2006, 15:25 | #5 | |
Postów: n/a
|
Cytat:
|
|
05-10-2006, 16:55 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-10-2006
Skąd: Strzegom
Postów: 13
|
Mam jeszcze takie male pytanko. CZy fordy mk VI posiadaja komputer ?
__________________
Trzeba sie ceiszyc z tego co sie ma ! escort 1.4 |
05-10-2006, 17:08 | #7 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 29-04-2006
Skąd: Rybnik
Model: Focus
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2002
Postów: 364
|
posiada komputer jest zamontowany po stronie pasażera pod plastykową osłoną przy drzwiach
|
06-10-2006, 16:11 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-10-2006
Model: Escort
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2000
Postów: 25
|
witam. Zdecydowałem się pojechać do ASO na diagnostykę. Wymienili mi przewód odpowietrzania skrzyni korbowej (był nieszczelny) ale obroty dalej świrowały. Szukali i znaleźli jedną rzecz (mówią że to jest przyczyna) - w przepustnicy na tej blaszce co się otwiera i zamyka jest rozwiercony otworek.
Niestety u nich można wymienić całą przepustnicę (ok 1000 zł). Czy orientuje się ktoś jaki powinien być ten otworek ?? bo może najprościej będzie go napawać i ponownie rozwiercić. albo czy można dostać samą blaszkę ?? |
06-10-2006, 17:18 | #9 |
Postów: n/a
|
Nie sądze aby to był ten otworek. Ma on ok. 2mm srednicy(pisze z pamieci i pomiar na oko).
ciekawe, kto miałby to rozwiercac Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Umyj(wymyj) przepustnice. Moze to pomoze(opisy na forum-sam gdzies opisałem). Jesli to miałoby byc to, to mozna to naprawić. Trzeba zalutować ten otworek i nawiercic ponownie. Samej blaszki nie kupisz. Jedynie cała przepustnice, np. na szrocie, allegro za "pare złoty". |
06-10-2006, 17:56 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-10-2006
Model: Escort
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2000
Postów: 25
|
ok spróbuję i poinformuję o rezultatach
[ Dodano: 2006-10-11, 21:16 ] Witam. Zalutowałem ten rozwiercony otworek i nawierciłem go na 2mm. No i teraz obroty nie falują silnik pracuje równo. |