Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 04-10-2006, 20:42   #1
andrzej_n
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-10-2006
Model: Escort
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2000
Postów: 25
Domyślnie Falowanie obrotów

Witam. Niedawno stałem się posiadaczem escorta 1.6 16V rocznik 2000. i mam problemy z wolnymi obrotami. Obroty falują czasami lekko a czasami tak że samochód poprostu gaśnie. znajomy mechanik był nim na diagnostyce która wykazała uszkodzenie silnika krokowego. Silnik zakupiłem i wymieniłem no i sytuacja wygląda tak - jak silnik jest podłączony to obroty świrują od razu i to bardzo mocno a jak się silniczek odłączy to jest tak jak przed wymianą (na starym silniczku bez względu na to czy był podłączony czy nie obroty falowały czasami lekko a czasami mocno). Co można z tym fantem zrobić ?? Czy poprostu jechać do ASO ??

andrzej_n jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-10-2006, 06:10   #2
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Ajaki ten zawór kupiłeś Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. oryginał, czy zamiennik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Czy po wymianie wykasowałeś błędy w ECU, czy nie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy po kasowaniu zrobiłeś samoadaptacje zaworu, czy nie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-10-2006, 07:36   #3
tlopuc
ford::specialist
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 06-07-2006
Skąd: Siedlce
Model: mondeo ghia
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 680
Domyślnie

Cześć ludziska.
Ja mam takie pytanie?
Też mam problem z falującymi obrotami ale to normalka. Już się przyzwyczaiłem.
Ale ostatnio zauważyłem dziwną zależność.
Normalnie obroty falują pomiędzy 500-900 ale gdy temperatura silnika wzrośnie na tyle, że włączy się wentylator (na wskaźniku pomiędzy M i A) wtedy równocześnie z załączonym wentylatorem wzrastają obroty do ok 1200. Spadają i zaczynają falować gdy wentylator się wyłączy.
O CO CHODZI????????
Proszę o pomoc. :fcp9
__________________
Pozdrawiam PUCEK
tlopuc jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-10-2006, 13:54   #4
andrzej_n
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-10-2006
Model: Escort
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2000
Postów: 25
Domyślnie

Kupiłem zamiennik.
Zrobiłem reset i samoadaptację w/g instrukcji znalezionej na tym forum.
Niestety nie polepszyło to sytuacji :fcp25
andrzej_n jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-10-2006, 15:25   #5
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał andrzej_n
Kupiłem zamiennik.
i zapewne tu lezy problem
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-10-2006, 16:55   #6
nutron
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-10-2006
Skąd: Strzegom
Postów: 13
Domyślnie

Mam jeszcze takie male pytanko. CZy fordy mk VI posiadaja komputer ?
__________________
Trzeba sie ceiszyc z tego co sie ma ! escort 1.4
nutron jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-10-2006, 17:08   #7
vivimaxi
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 29-04-2006
Skąd: Rybnik
Model: Focus
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2002
Postów: 364
Domyślnie

posiada komputer jest zamontowany po stronie pasażera pod plastykową osłoną przy drzwiach
vivimaxi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-10-2006, 16:11   #8
andrzej_n
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-10-2006
Model: Escort
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2000
Postów: 25
Domyślnie

witam. Zdecydowałem się pojechać do ASO na diagnostykę. Wymienili mi przewód odpowietrzania skrzyni korbowej (był nieszczelny) ale obroty dalej świrowały. Szukali i znaleźli jedną rzecz (mówią że to jest przyczyna) - w przepustnicy na tej blaszce co się otwiera i zamyka jest rozwiercony otworek.
Niestety u nich można wymienić całą przepustnicę (ok 1000 zł).
Czy orientuje się ktoś jaki powinien być ten otworek ?? bo może najprościej będzie go napawać i ponownie rozwiercić.
albo czy można dostać samą blaszkę ??
andrzej_n jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-10-2006, 17:18   #9
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Nie sądze aby to był ten otworek. Ma on ok. 2mm srednicy(pisze z pamieci i pomiar na oko).
ciekawe, kto miałby to rozwiercac Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Umyj(wymyj) przepustnice. Moze to pomoze(opisy na forum-sam gdzies opisałem).

Jesli to miałoby byc to, to mozna to naprawić. Trzeba zalutować ten otworek i nawiercic ponownie. Samej blaszki nie kupisz. Jedynie cała przepustnice, np. na szrocie, allegro za "pare złoty".
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-10-2006, 17:56   #10
andrzej_n
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-10-2006
Model: Escort
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2000
Postów: 25
Domyślnie

ok spróbuję i poinformuję o rezultatach

[ Dodano: 2006-10-11, 21:16 ]
Witam. Zalutowałem ten rozwiercony otworek i nawierciłem go na 2mm. No i teraz obroty nie falują silnik pracuje równo.
andrzej_n jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:39.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.