|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-01-2007, 21:01 | #21 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-10-2006
Skąd: Kostrzyn
Model: s-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 413
|
mysle ze wszystko w tym temacie zostalo wyjasnione
dzieki |
03-01-2007, 21:03 | #22 |
Postów: n/a
|
podasj jakie masz piny podpiete pod gniazdo diagnostyczne.
|
03-01-2007, 21:08 | #23 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-10-2006
Skąd: Kostrzyn
Model: s-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 413
|
mysle ze jutro sie odezwe, auto stoi na parkingu i nie chce mi sie do niego juz isc
|
08-01-2007, 22:57 | #25 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-12-2006
Skąd: Gdynia
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 17
|
Cytat:
Praktycznie od 1996 wspiera protokół PWM wykorzystany w diagnostyce OBDII. Co prawda testery OBDII wypisują w fordach sprzed 2000 standard OBDI co oczywiście nie przeszkadza w diagnostyce Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Czyli po krótce - z Fordami z 16 pinowym złączem połączymy sie każdym testerem OBDII wspierającym protokół PWM. Tanie przyrządy mają niestety tylko interfejs ISO/KW2000 bo taki można wykonać za parę PLN. Miałem do czynienia z wieloma skanerami i nigdy nie miałem problemów z połączeniem - ale były to przyrządy wspierające przynajmniej ISO/KW2000/PWM i VPW, a duża część również CAN. W Polsce obowiązkowy jest standard OBDII dla nowo homologowanych aut benzynowych od 2001 roku, a z silnikami diesla od 2003r.
__________________
Dżanek Mondeo Mk4 |
|
09-01-2007, 05:59 | #26 | |
Postów: n/a
|
Cytat:
Przed tymi rocznikami nie jest to nawet OBD I tylko protokół DCL stosowany tylko w fordach. Owszem diagnostyka jest prosta, tylko ile kosztują scanery Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Te z OBD II z transmisja PWM ok są tanie, ale z transmisja DCL drogie jak diabli. Cały czas mówimy o cenach dostepnych dla normalnego uzytkownika, a nie o cenach dla warsztatów. Pozatym PWM obsłuzy tylko silnik. Do ABSu, klimy, zegarów i innych potrzebny jest protokół ISO, ale te scanerk na MAXie 232 sobie nie radzą. |
|
15-01-2007, 21:20 | #27 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-12-2006
Postów: 22
|
Niedawno miałem okazję przetestować interfejsy na elm 323 i 327 zarówno na na com`ie jak i usb. I interfejs na 323 nie działa (teraz juz wiem że ten układ nie obsluguje J1850PWM) natomiast 327 działa idealnie. Natomiast jeśli chodzi o sposób podłączenia to w zasadzie wszystkie te interfejsy są zrobione tak jakby dzialały pod RS232 czyli popularnie com`em. Jeśli kabelek zakończony jest wtyczką usb znaczy to tylko to że w pudełku w którym zamknięty jest interfejs znajduje się również układ "przerabiający" com na usb. Czyli w zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie aby podłączyć interfejs na comie do portu usb przez przejściówkę rs-usb. Takich przejściówek jest sporo na allegro (koszt 20-50zł). Podobno najlepsze przejściówki zbudowane są na chipie bodajże "profilink" albo jakoś tak. Komunikacja interfejs komputer jest jednokierunkowa w jednym momencie czyli wykorzystuje w danym momencie tylko jedno przerwanie zatem każda przejściówka powinna dać sobie z tym radę ale ponoć te najtańsze czasem dostają zadyszki i nawet sygnału zwykłej myszy nie potrafią przerobić. Ogólnie bawiłem się interfejsem na com`ie podłączonym do kompa właśnie przez przejściówkę rs-usb (ale na "profilinku") i wszystko hula jak należy. Zatem nie ma stresu jeśli nie mamy w komputerze com`a wystarczy dokupić przejściówkę zainstalować sterowniki i powinno działać. Powinno wynika właśnie z chipa jaki jest w przejściówce i stabilności oprogramowania w computerze (warto czasem pozmieniać przerwanie na jakim pracuje interfejs, zwykle pomaga). Sygnały przechodzące z interfejsu do komputera są proste zatem wszystko będzie działać.
|
15-01-2007, 21:24 | #28 | |
Postów: n/a
|
Cytat:
|
|
16-01-2007, 15:55 | #29 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-08-2004
Skąd: RLU / RZ
Model: MONDEO MK4 1.8 TDCI 09/10
Silnik: Fiesta 1.3i 1998
Rocznik: 2005 1998
Postów: 249
|
no to i ja wypowiem się w temacie,
wierzę, że można zakupić taki czytnik w kwocie ok 200 zł. Nie jest to konkretnie czytnik, ale kasownik błędów obdII, uzywany przez zakłady instalujące instalacje LPG. Posiada on jednak wyświetlacz i przed skasowaniem błędów , pięciokrotnie powtarza kody usterek. Widziałem i testowałem taki w swoim samochodzie, po odpięciu lambdy od razu pokazał jej błąd, a po pięciu wyświetleniach kodu błedu skasował błąd. Warunkiem koniecznym zadziałania było uruchomienie silnika w moim aucie. Jeżeli ktoś chciałby sprawdzić , moge podać adres zakładu w Rzeszowie, który posiada ten sprzęcik wielkości pudełka papierosów. Znam własciciela i zarzekał się, że zakupił to u importera instalek LPG za kwotę niższą niż 200 zł. znalazłem linka do tego urządzenia [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
były Fordy :Sierra 2.0i '91, Mondeo MK I 1.8i '95, Mondeo Kombi MK II 99/00 1.8i combi, Focus x 100 1.8 '03 TDCI, Focus Kombi x 100 1.8 '03 TDCI , Mondeo 2.0 Kombi TDCI GHIA x2 obecnie: Mondeo MK4 TDCI 09/10, Fiesta '98 1.3i i zabytek Escort 1.6 '81 |
16-01-2007, 19:51 | #30 |
Postów: n/a
|
bblo, ale my nie chcemy cztac i kasowac błedy. Chcemy tez zrobic diagnostyke, a to urzadzenie na to nie pozwala.
|