Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 03-01-2007, 21:01   #21
gruniu
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 23-10-2006
Skąd: Kostrzyn
Model: s-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 413
Domyślnie

mysle ze wszystko w tym temacie zostalo wyjasnione
dzieki

gruniu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-01-2007, 21:03   #22
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

podasj jakie masz piny podpiete pod gniazdo diagnostyczne.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-01-2007, 21:08   #23
gruniu
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 23-10-2006
Skąd: Kostrzyn
Model: s-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 413
Domyślnie

mysle ze jutro sie odezwe, auto stoi na parkingu i nie chce mi sie do niego juz isc
gruniu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-01-2007, 21:14   #24
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

ok spoko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2007, 22:57   #25
Dzanek
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 08-12-2006
Skąd: Gdynia
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 17
Domyślnie

Cytat:
Napisał Slawko
OBD2 w ameryce obowiązuje od 1996 roku, a w europie od 2000.
Mondeo dopiero od 1998 roku było robione z obd2 a escorty dopiero od 2000 i to nie wszystkie.

Ford jest specyficzny do diagnozy i 99% scanerów nie potrafi sie połączyc ze sterownikiem forda.

No ale warto kupic i potestowac.
Ford nie jest specyficzny, wręcz pod względem diagnostyki nawet lepszy od innych będących w Europie marek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Praktycznie od 1996 wspiera protokół PWM wykorzystany w diagnostyce OBDII. Co prawda testery OBDII wypisują w fordach sprzed 2000 standard OBDI co oczywiście nie przeszkadza w diagnostyce Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czyli po krótce - z Fordami z 16 pinowym złączem połączymy sie każdym testerem OBDII wspierającym protokół PWM. Tanie przyrządy mają niestety tylko interfejs ISO/KW2000 bo taki można wykonać za parę PLN.
Miałem do czynienia z wieloma skanerami i nigdy nie miałem problemów z połączeniem - ale były to przyrządy wspierające przynajmniej ISO/KW2000/PWM i VPW, a duża część również CAN.

W Polsce obowiązkowy jest standard OBDII dla nowo homologowanych aut benzynowych od 2001 roku, a z silnikami diesla od 2003r.
__________________
Dżanek

Mondeo Mk4
Dzanek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-01-2007, 05:59   #26
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzanek
Praktycznie od 1996 wspiera protokół PWM wykorzystany w diagnostyce OBDII.
ale tylko z sinikami 1.3 endura E oraz mondeo od roku 97/98. escorty, fiesty, pumy i inne dopiero od roku2000.
Przed tymi rocznikami nie jest to nawet OBD I tylko protokół DCL stosowany tylko w fordach.

Owszem diagnostyka jest prosta, tylko ile kosztują scanery Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Te z OBD II z transmisja PWM ok są tanie, ale z transmisja DCL drogie jak diabli.

Cały czas mówimy o cenach dostepnych dla normalnego uzytkownika, a nie o cenach dla warsztatów.

Pozatym PWM obsłuzy tylko silnik. Do ABSu, klimy, zegarów i innych potrzebny jest protokół ISO, ale te scanerk na MAXie 232 sobie nie radzą.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-01-2007, 21:20   #27
Liseczek
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-12-2006
Postów: 22
Domyślnie

Niedawno miałem okazję przetestować interfejsy na elm 323 i 327 zarówno na na com`ie jak i usb. I interfejs na 323 nie działa (teraz juz wiem że ten układ nie obsluguje J1850PWM) natomiast 327 działa idealnie. Natomiast jeśli chodzi o sposób podłączenia to w zasadzie wszystkie te interfejsy są zrobione tak jakby dzialały pod RS232 czyli popularnie com`em. Jeśli kabelek zakończony jest wtyczką usb znaczy to tylko to że w pudełku w którym zamknięty jest interfejs znajduje się również układ "przerabiający" com na usb. Czyli w zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie aby podłączyć interfejs na comie do portu usb przez przejściówkę rs-usb. Takich przejściówek jest sporo na allegro (koszt 20-50zł). Podobno najlepsze przejściówki zbudowane są na chipie bodajże "profilink" albo jakoś tak. Komunikacja interfejs komputer jest jednokierunkowa w jednym momencie czyli wykorzystuje w danym momencie tylko jedno przerwanie zatem każda przejściówka powinna dać sobie z tym radę ale ponoć te najtańsze czasem dostają zadyszki i nawet sygnału zwykłej myszy nie potrafią przerobić. Ogólnie bawiłem się interfejsem na com`ie podłączonym do kompa właśnie przez przejściówkę rs-usb (ale na "profilinku") i wszystko hula jak należy. Zatem nie ma stresu jeśli nie mamy w komputerze com`a wystarczy dokupić przejściówkę zainstalować sterowniki i powinno działać. Powinno wynika właśnie z chipa jaki jest w przejściówce i stabilności oprogramowania w computerze (warto czasem pozmieniać przerwanie na jakim pracuje interfejs, zwykle pomaga). Sygnały przechodzące z interfejsu do komputera są proste zatem wszystko będzie działać.
Liseczek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-01-2007, 21:24   #28
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał Liseczek
I interfejs na 323 nie działa (teraz juz wiem że ten układ nie obsluguje J1850PWM)
zgadza sie , nie działa. Obsługuje tylko ISO i KWP
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-01-2007, 15:55   #29
bblo
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-08-2004
Skąd: RLU / RZ
Model: MONDEO MK4 1.8 TDCI 09/10
Silnik: Fiesta 1.3i 1998
Rocznik: 2005 1998
Postów: 249
Domyślnie

no to i ja wypowiem się w temacie,

wierzę, że można zakupić taki czytnik w kwocie ok 200 zł. Nie jest to konkretnie czytnik, ale kasownik błędów obdII, uzywany przez zakłady instalujące instalacje LPG. Posiada on jednak wyświetlacz i przed skasowaniem błędów , pięciokrotnie powtarza kody usterek. Widziałem i testowałem taki w swoim samochodzie, po odpięciu lambdy od razu pokazał jej błąd, a po pięciu wyświetleniach kodu błedu skasował błąd. Warunkiem koniecznym zadziałania było uruchomienie silnika w moim aucie.
Jeżeli ktoś chciałby sprawdzić , moge podać adres zakładu w Rzeszowie, który posiada ten sprzęcik wielkości pudełka papierosów. Znam własciciela i zarzekał się, że zakupił to u importera instalek LPG za kwotę niższą niż 200 zł.

znalazłem linka do tego urządzenia

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
były Fordy :Sierra 2.0i '91, Mondeo MK I 1.8i '95, Mondeo Kombi MK II 99/00 1.8i combi, Focus x 100 1.8 '03 TDCI, Focus Kombi x 100 1.8 '03 TDCI , Mondeo 2.0 Kombi TDCI GHIA x2 obecnie: Mondeo MK4 TDCI 09/10, Fiesta '98 1.3i i zabytek Escort 1.6 '81
bblo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-01-2007, 19:51   #30
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

bblo, ale my nie chcemy cztac i kasowac błedy. Chcemy tez zrobic diagnostyke, a to urzadzenie na to nie pozwala.
  Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:42.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.