|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-04-2007, 20:08 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 30-03-2007
Skąd: Cieszyn
Postów: 8
|
Awaria po myciu silnika!
Umyłem wczoraj silnik bo ładna pogoda :fcp1 i teraz załuje!
Moze ktos poradzi nim udam sie na serwis? Objawy sa takie ze na poczatku odpaliłem go po myciu bez problemów zostawiłem na cały dzien zeby wysuszył sie i wieczorem gdy sie przejechałem przy wysokich obrotac zaczeło go dławić! I zaczeła mrugać zółta kontrolka silnika ale gdy jechałem wolniej przestawała mrugać... Dzis juz swieci cały czas i mruga przy wyszych obrotach oraz silnik przerywa :fcp11 Co myslicie o tym? |
01-04-2007, 20:21 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 18-10-2006
Skąd: Płock
Postów: 135
|
Daj mu troche wiecej czasu na osuszenie
co do umycia................... jak myles lalaes wode czy jak?? |
01-04-2007, 20:45 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 30-03-2007
Skąd: Cieszyn
Postów: 8
|
Myłem karcher pod ciśnieniem... zabezpieczyłem folia skrzynke z bezpiecznikami i tyle.
Jeszcze jedno pytanie czy kontrolka silnika sama zasnie jak bedzie ok? |
01-04-2007, 20:50 | #4 |
ford::professional
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-04-2006
Skąd: Kielce Kobenhavn Albertslund
Model: Ford Mondeo kombi Gold X
Silnik: 2.O TDCi Duratorq
Rocznik: 2008/2009
Postów: 1,911
|
napewno zgaśnie sama tylko daj mu trochę czasu niech doschnie nie kręć przynim nic bo może ci bezpieczniki popalić, wystaw go na dwór i pootwieraj żeby go przewiało możesz przyspieszyć osuszanie np./ opalarką lub suszarką do włosów.
pozdra.
__________________
Pozdrawiam Grzegorz. |
02-04-2007, 09:12 | #5 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Kraków
Model: Focus mk4
Silnik: 1.5L EcoBoost /150KM
Rocznik: 2019
Postów: 7,536
|
Witam
Ja kiedyś umyłem silnik w Escorcie. Skończyło się na wymianie kabli WN i świec. Od tej pory nie myję silnika. Odepnij kable WN i świece i wysusz. Kiedyś jeden mechanik podpowiadał mi lekkie wygrzewanie w domowym piekarniku. pozdrawiam Arturek
__________________
------------------------------------------------------------------ INSTRUKCJE.pdf / nowy eTIS / chemia_Forda / |
02-04-2007, 12:20 | #6 |
ford::average
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 17-11-2006
Skąd: woj. śląskie
Model: Ford Focus I/ Modeo MK4 Kombi Tit X
Silnik: 1,6 / 2.0 FF
Rocznik: 2002 / 2009
Postów: 115
|
Co do kontrolki silnika, nie byłbym taki pewien, że sama zgaśnie. Jak komp złapał jakiś błąd, to został zapisany w pamięci. Wydaje mi się, że aby go wykasować trzeba odwiedzić ASO lub spróbować odpiąć na chwilę akumulator.
W ubiegłym roku też zaczęła czasami lekko świeciła mi kontrolka MIL ( dosłownie delikatnie mrugała) odpaleniu silnika, aż raz po odpaleniu zaczęła palić się cały czas. Silnik zachowywał się normalnie, pracował bez zastrzeżeń w pełnym zakresie obrotów, spalał normalnie, tylko paliła się kontrolka MIL. Odłączyłem na chwilę akumulator i błąd się sam wykasował - tzn. kontrola przestała świecić. Może w moim przypadku błąd był na tyle nieistotny, że udało się go wykasować poprzez zanik zasilania. Od tej pory kontrolka MIL już się nie świeci po uruchomieniu silnika. Po dokładnym wysuszeniu silnika, spróbuj odłączyć na chwilę akumulator, a nuż pomoże i przestanie się palić kontrolka MIL. Pamiętaj o zlokalizowaniu kodu do radia zanim odłączysz akumulator Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam |
02-04-2007, 16:48 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 26-03-2006
Skąd: Wrocław
Postów: 57
|
Jesli myles karcherem to jest szansa i to dosc duza, ze odlaczyles jakis kabelek (np. od przeplywomierza)... Silny strumien wody pod cicnieniem mogl spowodowac rozlaczenie wtyczki, lub w gorszym wypadku uszkodzenie kabla...
Spojrz pod maske i pod auto czy w komorze silnika nie wisza jakies luzne kable... |
02-04-2007, 20:19 | #8 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 30-03-2007
Skąd: Cieszyn
Postów: 8
|
Dziekuje wszystkim... Dzis udało mi sie naprawic przyczyne :fcp1
A wiec tak wody było w komorze przy swiecach tyle ze wykrecałem szmate a potem suszarka w ruch i preparat isol! Samo by nie wyparowało chyba ze za miesiąc :fcp2 Pózniej została kontrolka MIL i odłaczyłem akumlator i podziałało :fcp4 Pozdrawiam |
02-04-2007, 20:40 | #9 |
ford::average
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 17-11-2006
Skąd: woj. śląskie
Model: Ford Focus I/ Modeo MK4 Kombi Tit X
Silnik: 1,6 / 2.0 FF
Rocznik: 2002 / 2009
Postów: 115
|
|
02-04-2007, 22:00 | #10 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 10-01-2006
Skąd: Kraków
Model: Fusion
Silnik: Hybrid
Rocznik: 2015
Postów: 2,815
|
Cytat:
__________________
Jeden Procent dla "Małego Komika" Jest: BMW E61 LCI 520D Ford Fiesta MKVII 1.25 82 PH GOLD były Ford Mondeo MKIII 2.5 V6 GHIA SPRZEDAM http://www.polskajazda.pl/Samochody/Ford/Mondeo/56936 Ford Mondeo MKII 1.8 16V LPG , CB on-board http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Mondeo/2216 |
|