|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-08-2007, 15:11 | #11 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
No ale jeśli ktoś ma tempomat i TCS, to są dwa takie wynalazki na lince? Czy te opcje nie występują w parze?
|
02-08-2007, 15:53 | #12 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 24-09-2005
Skąd: Bielsko - Biała
Postów: 473
|
Cytat:
linka po prostu nie idzie bezposrednio z pedalu gazu do przepustnicy, tylko wchodzi do silniczka TCSa i z niego wychodzi do przepustnicy. ten silniczek krecac sie (jak zachodzi taka potrzeba) wydluza lub skraca linke oddzialywujac na przepustnice, bez wzgledu na to jak ja naciskam na gaz. przepustnicy jest obojetne czy linka wchodzaca (linka podowujaca otwarcie przepustnicy) dochodzi bezposrednio z pedalu czy nie. ten silniczek to tak, jakby jakas czesc posrednia. wiec tu nie ma zadnego konfliktu miedzy silniczkiem TCSu, a tempomatem. |
|
02-08-2007, 16:49 | #13 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
Mnie chodzi o to, że tempomat na logikę powinien mieć takie samo ustrojstwo jeśli przepustnica nie jest elektronicznie otwierana. A dwa takie ustrojstwa na lince to już chyba przesada, w związku z tym pytam jak to jest zrealizowane tam, gdzie występują oba układy.
|
03-08-2007, 05:57 | #14 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 24-09-2005
Skąd: Bielsko - Biała
Postów: 473
|
Cytat:
"Poniżej przedstawię instrukcje montażu dla silnika typu Zetec z długą linką sterującą. W przypadku silnika Duratec instrukcja montażu jest podobna. 1. Włożyć linkę w ustalacz linki serwa tempomatu. To takie plastikowe kółeczko co się kręci i nawija linkę. Zamontować plastikową osłonę. 2. Doprowadzić linkę do przepustnicy przekładając ją wcześniej przez dziurkę przy kolektorze. 3. Założyć końcówkę linki za przepustnice (zahaczając ją za koniec). " z czego wydac ze do przepustnicy montuje sie linke tempomatu. dodam jeszcze ze linka to: "Linka sterowania : Zetec 1.6 1.8 i 2.0 – długa (98BB 9A820 AD), Duratec V6 – krótka (94BB 9A820 BJ) " a wiec tempomat i TCS kompletnie sobie nie przeszkadzaja i nie musza nawet o sobie "wiedziec" |
|
01-04-2008, 19:44 | #15 |
ford::average
Zarejestrowany: 02-02-2006
Skąd: olsztyn
Postów: 59
|
Re: Twardy pedał gazu
Odświeżam temat twardego pedału gazu.
Szlak mnie trafia. Wczoraj czytałem ten temat bo mam podobne objawy. Jako że mam drugi identyczne mondeo po wypadku przełożyłem ten silniczek od TCS. No i banan ta twarzy. Już nie muszę sie o fotel zapierać by gazu dodać. No i co? 10 km prejechałem i jest znowu to samo. tyle że teraz to powyżej 3 tyś obr już nie mogę wogóle wcisnąć i od razu go muli jakby sie TCS załączył. Do 3 tyś spoko, lekko i bez bólu. Nie wiem na ile to możliwe żeby mi się to samo zrobiło po takim czasie. I moje pytanie. Czy tego ustrojstwa nie można wyrzucić. Nie potrzebne mi TCS (przynajmniej na lato) i czy można obejść to zastępując zwykłą linką od pedału gazu bezpośrednio do przepustnicy. Może ktoś robił taki patent. Ciekawe czy 2.5 V6 były bez TCS ? Jeśli były to pewnie takie linki są dostępne. Oriętuje się ktoś bo jutro muszę coś z tym zrobić ,bo do pracy będę MPK jeździł, czego nie znoszę. |
02-04-2008, 11:01 | #16 |
ford::average
Zarejestrowany: 02-02-2006
Skąd: olsztyn
Postów: 59
|
Re: [Mk II ]Twardy pedał gazu
No i naprawiłem.
Opiszę może się przyda. Faktem jednak jest że odłączyłem TCS na stałe. Ponowne podlączenie jednak zajmie nie więcej jak 15 min. Więc tak. Najpierw wyciągamy ten sterownik. Gdzie się znajduje każdy chyba wie. Zdejmujemy linki. Odkręcamy obudowę żeby dostać się do mechanizmu (2 torksy z boku) i zdejmujemy to kółko gdzie zaczepiane są linki. Pod spodem będzie zębatka plastilowa w kształcie półksiężyca. Wyciągamy ją i zamias tego wstawiamy tulejkę tej samej wysokości by to kółko obracając się nie tarło o inne elementy. Skręcamy wszystko do kupy, zakładamy linki i wkładamy do samochodu całe urządzenie. Efekt jest taki że nie załącza się TCS przy gwałtownym ruszaniu. Pedał chodzi lekko i płynnie i nie ma takiego dołu przy szybkich zmianach biegów tylko ciągnie od razu. Kontrolka od TCS nie zapala się bo kostaka jest nadal wpięta i nie wyskakują błędy. Pozdrawiam |
29-07-2008, 21:49 | #17 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-07-2007
Skąd: Choszczno
Postów: 203
|
Re: [Mk II ]Twardy pedał gazu
A jak wygląda ten TCS i za co jest odpowiedzialny. Mi dziś strzeliła linka gazu. Zamówiłem w sklepie nową ale okazało się że jest to linka w jednej całości. A u mnie składa się z dwóch elementów i nie idzie jej zamówić. Po drodze linki jest jakieś urządzenie więc może da się je ominąć i założyć zwykłą linke.
__________________
-ONWA MK2 GRUBA -CTE 1700 montaż www.cb-kultura.pl (przyjmuje zamówienia na naklejki z logo ) |