Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 26-08-2007, 09:10   #1
grzela71
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 26-08-2007
Postów: 9
Domyślnie chcę kupić focus kombi 1.8TDCi 2004

Witam wszystkich klubowiczów.
Zamierzam kupić focusa 1.8TDCi kombi 2004r,przebieg 167000,full wypas,krajowy,po wymianie całego rozrządu,sprzedający ASO,serwisowany,kompletna dokumentacja,cena 32000zł.Przejechałem się tym autkiem i na pierwszą ocenę,żadnych luzów na kierownicy,auto jedzie prosto bez trzymania,nic nie stuka-puka,zbiera sie dobrze,biegi wchodzą prawidłowo bez zgrzytania,bez wycieków,nie szarpie podczas ruszania i hamowania,nie dymi,na biegu jałowym obrotomierz pokazuje ok.800-900 obr/min,silnik pracuje równo,wszystkie urządzenia sprawne.Nie sprawdzałem jeszcze co było robione podczas przeglądów serwisowych,ale zamierzam to uczynić.Miałem mało czasu,żeby dokładnie obejrzeć(kanał,diagnostyka itp.) dlatego mam prośbę i pytanie.Jeżeli okaże się,że wszystko będzie OK pomimo przejechanych kilometrów czy warto kupować czy nie.Proszę o opinie i uwagi

Pozdrawiam

grzela71 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-08-2007, 09:24   #2
sapienti
ford::specialist
 
Avatar sapienti
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 11-08-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Futura kombi
Silnik: 1.8 TDCi 115 PS
Rocznik: 2002
Postów: 603
Domyślnie

Kupiłem o 2 lata starszego z podobnym przebiegiem (naturalnie ze względu na rocznik znacznie taniej)
Autem jeździ się cudnie, jeśli nie ma śladów rdzy na klapie bagażnika i rantach drzwi, a samochód podoba ci się, to nie ma co się zastanawiać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Dictum sapienti sat (est) - Mądrej głowie dość dwie słowie - z Plauta (Persa, 4, 6, 19)
http://www.cb-radio.pl/phpBB/images/...4803ed4683.png
sapienti jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-08-2007, 10:05   #3
grzela71
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 26-08-2007
Postów: 9
Domyślnie

Te informacje,które opisałem są pobieżne i ogólne.Chciałbym się dowiedzieć co może się wydarzyć złego po opisanym przebiegu,na co zwrócić szczególną uwagę,jakie są najbardziej wrażliwe punkty w samochodzie.Zapomniałem dodać,że ogumienie jest do wymiany.
grzela71 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-08-2007, 10:10   #4
sapienti
ford::specialist
 
Avatar sapienti
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 11-08-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Futura kombi
Silnik: 1.8 TDCi 115 PS
Rocznik: 2002
Postów: 603
Domyślnie

:fcp20
Wydarzyć może się wszystko...
... albo nic
Największym (podobno) problemem foczek mk1 jest ruda i wrażliwe wtryski oraz koło dwumasowe.
__________________
Dictum sapienti sat (est) - Mądrej głowie dość dwie słowie - z Plauta (Persa, 4, 6, 19)
http://www.cb-radio.pl/phpBB/images/...4803ed4683.png
sapienti jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-08-2007, 10:22   #5
grzela71
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 26-08-2007
Postów: 9
Domyślnie

Na czym miałaby polegać wrażliwość wtrysków i co to jest koło dwumasowe?Gdzie może najczęściej występować "ruda" itp.Zaznaczam,że jestem laikiem w sprawach mechaniki stąd moje pytania mogą się wydawać czasami banalne i śmieszne.Dlatego zadaję pytania aby rozszerzyć swoją wiedzę co i jak.

Pozdrawiam
grzela71 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-08-2007, 10:26   #6
sapienti
ford::specialist
 
Avatar sapienti
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 11-08-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Futura kombi
Silnik: 1.8 TDCi 115 PS
Rocznik: 2002
Postów: 603
Domyślnie

Wtryski w silnikach z common rail (Ford nazywa je tdci) potrafią się zapchać po otrzymaniu kiepskiego paliwa. Więcej tutaj:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
O kole dwumasowym przeczytasz tutaj:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Rdza wcina często brzeg klapy bagażnika i brzegi drzwi (część egzemplarzy była wadliwie przygotowana do lakierowania)
__________________
Dictum sapienti sat (est) - Mądrej głowie dość dwie słowie - z Plauta (Persa, 4, 6, 19)
http://www.cb-radio.pl/phpBB/images/...4803ed4683.png
sapienti jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-08-2007, 10:52   #7
grzela71
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 26-08-2007
Postów: 9
Domyślnie

Dzięki za info.Nurtuje mnie jednak sprawa przebiegu jak na rocznik 2004,czy to trochę nie za dużo.Jak te silniki są wytrzymałe.
grzela71 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-08-2007, 10:55   #8
sapienti
ford::specialist
 
Avatar sapienti
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 11-08-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Futura kombi
Silnik: 1.8 TDCi 115 PS
Rocznik: 2002
Postów: 603
Domyślnie

Pewnie jeździł w firmie. W tym momencie wszystko zależy od tego, czy kierowca o auto dbał.
A przebieg? Lepiej mieć pewne 160 tys. niż wykręcone 50 tys. przy zarżniętym aucie w autohandlu.
Dla zadbanego diesla taki przebieg to tyle co nic
__________________
Dictum sapienti sat (est) - Mądrej głowie dość dwie słowie - z Plauta (Persa, 4, 6, 19)
http://www.cb-radio.pl/phpBB/images/...4803ed4683.png
sapienti jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-08-2007, 11:01   #9
aneczka2205
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 17-08-2007
Skąd: sulęczyno
Postów: 23
Domyślnie

Cytat:
Napisał grzela71
Nurtuje mnie jednak sprawa przebiegu jak na rocznik 2004,czy to trochę nie za dużo.Jak te silniki są wytrzymałe.
Witam
Ja miesiac temu tez zakupiłam ten rocznik z silnikiem 1,8 TDCi z przebiegie nieco ponad 140 tys i niby wszystko było ok super sie jezdzi mało pali komfort jazdy extra ale .... dymiacy wydech spedza mi sen z powiek takze przejzyj autko bardzo dobrze bo ja tego niezrobiłam :fcp25 a jesli bedzie wszystko ok to bierz a napewno nieporzałujesz
Pozdrawiam i zycze udanego zakupu
aneczka2205 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-08-2007, 11:26   #10
thermalfake
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 24-05-2007
Skąd: B-B
Model: Focus
Silnik: 1.8tdci 74kW
Rocznik: 2004 kombi
Postów: 382
Domyślnie

To dowodzi tylko tego, że foxy z końcowego wypustu nie są tak usterkowe. Jeżdżę krajowym poleasingowcem 1,8tdci fx gold z przebiegiem 161.000km od 8 miesięcy. Poprzedni właściciel nie żałował pieniędzy na przeglądy i naprawy, wszystko wymieniane na czas tak żeby auto nie stanęło na trasie. Jeździ się naprawdę przyjemnie i wygodnie, auto nie wydaje nieprzyjemnych stuków z zawieszenia na dziurach, nie kopci przy odpalaniu ani na jałowym biegu (oczywiście ma prawo puścić dymek przy bardzo dynamicznej jeździe), turbina działa jak należy, nie ma metalicznych stuków. Leję tylko paliwo sprawdzone, nie jadę na małe stacje i te przy hipermarketach, w związku z czym nie zaobserwowałem niepokojącej pracy silnika. Przez 8 miesięcy użytkowania zepsuł się rozrusznik i alternator po 150.000km (miał przecież prawo), wymiana żarówek w przednich reflektorach, 3 razy spalił się lewy stop (sic!), miał taki okres przez 2-3 dni, że włączał się alarm. No i muszę wymienić tylne ogumienie bo zaczyna lekko wyć. Zima w tym roku była bardzo ciepła więc też nie mam porównania przy odpalaniu w bardzo niskich temperaturach. Ja bym jeszcze zwrócił uwagę na sprzęgło, jeśli kończy swój żywot to kolo dwumasowe dostaje od niego także w tyłek i przy wymianie wymienia się obie części profilaktycznie. (po co płacić podwójnie koszta robocizny)
__________________
kolejny ford w łapkach
Everything we do is driven by you.
thermalfake jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:55.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.