Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 31-10-2007, 11:32   #1
Dodge
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: Chorzów
Postów: 39
Domyślnie ogrzewanie w MKVII

Witam wszystkich!
Mam kilka pytań dot. ogrzewania w Escorcie. Otóż - czy jest normalnym objawem, że po ustawieniu dmuchawy na szybę, z nawiewów na kabinę również dmucha? w dodatku z nawiewów bocznych leci powietrze ogrzane, zaś ze środkowych wyraźnie chłodniejsze. Po ustawieniu ogrzewania na kabinę ze wszystkich dmucha powietrze o tej samej temperaturze.
Przy okazji chciałbym też zapytać o właściwe zachowanie temperatury silnika. Mam wrażenie, że samochód, mimo długiej jazy nie nagrzewa się do właściwej temperatury, dopiero podczas stania w korku wskazówka podchodzi do środka pola, a czasem nawet je przekracza. Jeżdżąc służowym Focusem widziałem, że wskazania temperatury własciwie cały czas są na pozycji środkowej, niezależnie od tego czy jadę, czy stoję gdzieś w korku. Czy może to świadczyć o uszkodzonym termostatcie w moim wozie?

__________________
"Pogrożę mu tylko palcem" - rzekł, kładąc go na cynglu...
Dodge jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-10-2007, 12:05   #2
rozekl
ford::advanced
 
Avatar rozekl
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 19-03-2007
Skąd: Lubań
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCI 115 KM
Rocznik: 2005
Postów: 220
Domyślnie

Witam u mnie jest tak samo a co do temperatury też tak mam u siebie ale nie wiem czy to normalne bo u mnie podczas jazdy skazówka schodzi na białe pole przed literę N ale ogrzewanie działa dobrze. Więc chyba jest wszystko ok.
rozekl jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-10-2007, 12:21   #3
irlandia1981
ford::specialist
 
Imię: gnieciuch :)
Zarejestrowany: 29-10-2007
Skąd: Przemyśl - 15 km
Model: Focus mk1
Silnik: 1600
Rocznik: 2003
Postów: 538
Domyślnie

witam
u mnie jest tak samo i tak powinno byc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
nawiew boczny dodatkowo ogrzewa szybę przy lusterkach i tam jest wiecej ciepłego skierowane Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. niż na środek
przewaznie zawsze dmucha na kabine jak si ekręci tym pokretłem tylko jak jest na same nogi to hyba nie dmucha na kabine jakośtak to jet rozwiązane Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
a co do temp silnika to jezeli sie poruszasz to na chłodnice leci zimne powietrze i tym samym ją ochładza a jak staniesz to musi dmuchac wentylator i on sie tam pod koniec włącza ale jak pokręci troche to spada do połowy wskaźnika więc jest ok, no chyba ze tobie nie spada temp jak ci wiatrak kręci to masz coś nie tak
:fcp27 pozdrawiam
__________________
jest: Mondeo RS MK3 '01 2.5 V6
było: MONDEO MKII '99 1.8 16V + LPG, ESCORT MKVII '98 1.6 16V + LPG
Kiedy umrzesz zanim umrzesz, to nie umrzesz kiedy umrzesz!
irlandia1981 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-10-2007, 12:35   #4
miiisio
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 11-10-2007
Postów: 19
Domyślnie

przychylam się do opinii, tak najwidoczniej na fabryce zrobili :fcp4
przeglądałem sporo postów ponieważ również niepokoił mnie wskaźnik na zegarach ale chyba nie jest to objaw usterki
__________________
szukam dobrej woli w ludziach i fordach
miiisio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-10-2007, 13:19   #5
emceha
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-08-2007
Skąd: zagłębie
Postów: 183
Domyślnie

Dodge, co do nawiewu to masz wszystko w porządku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Co do wskazań temeratury to powied mi jedną rzecz: miałeś rozbierany licznik (zmiana tarczy, ściągane wskazówki itp)??? Jeśli tak to źle załozono wskazówkę (za nisko). Należało by ją zdemontowac i założyć ponownie. Na zimnym silniku, najlepiej po nocy, rozbierz zegary tak aby zdjąc szybkę i dostac się do wskazówek. Sciągnij wskazówkę, włącz zapłon, odczekaj chwilę i załóz wskazówkę tak aby była na równi z pierwszą kreską na skali. Pozkładaj wszystko do kupy, przejedź się i zobacz jak będzie pokazywać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
emceha jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-10-2007, 13:27   #6
Dodge
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: Chorzów
Postów: 39
Domyślnie

witam ponownie :-)
nic mi nie wiadomo o rozbieraniu licznika, choć pewien oczywiście być nie mogę.
generalnie niepokoi mnie to, że silnik dość wolno się nagrzewa - jak wracałem ze Szczyrku do Katowic, to po całej drodze wskazówka była niewiele ponad białym polem na początku skali a kabinie było przeciętnie ciepło, mimo regulatora ustawionego na max. Wskaźnik nie doszedł nawet do połowy skali. Boję się, że może uszkodzony jest termostat, tym bardziej że, jak pisałem, temperatura ogólnie rzecz biorąc pływa, a nie jest ustabilizowana na jednym poziomie, jak w wozie służbowym ;-)
dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam
Jeszcze jedna drobna uwaga -w moim wozie nie ma co prawda klimy, ale jest coś, co wygląda jak zasobnik na filtp/pyłkowy. Filtra tam jednak nie ma, przez to leci mi do środka wszystko co złapię na drodze. Czy może to mieć wpływ na temperaturę we wnętrzu pojazdu?
__________________
"Pogrożę mu tylko palcem" - rzekł, kładąc go na cynglu...
Dodge jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-10-2007, 13:55   #7
arturek
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar arturek
 
Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Kraków
Model: Focus mk4
Silnik: 1.5L EcoBoost /150KM
Rocznik: 2019
Postów: 7,527
Domyślnie

Jeśli chodzi o nagrzewanie silnika to kilka kwesti:
- czy działa poprawnie zawór przełączający duzy / mały obieg cieczy chłodzącej
- jak i czy działa poprawnie wyłacznik wentylatora chłodnicy. Może padł czujnik i ktoś zwarł na krótko = cały czas jest włączony wentylator chłodnicy.
pozdrawiam
Arturek
__________________
------------------------------------------------------------------
INSTRUKCJE.pdf / nowy eTIS / chemia_Forda /
arturek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-10-2007, 14:04   #8
rozekl
ford::advanced
 
Avatar rozekl
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 19-03-2007
Skąd: Lubań
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCI 115 KM
Rocznik: 2005
Postów: 220
Domyślnie

Witam
Powiem tak wentylator włącza się na literze A za połową skali czyli wszystko jest chyba ok no a podczas jazdy skazówka jest na białym polu przed literą N a licznik raczej nigdy nie był rozkręcany więc widocznie musi tak być.
rozekl jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-10-2007, 14:37   #9
jarerom
ford::average
 
Avatar jarerom
 
Zarejestrowany: 13-11-2006
Model: MONDEO ,Mk IV-Fiesta1.2
Silnik: 2.0 TDCI ECOnetic-
Rocznik: 2009
Postów: 141
Domyślnie

coś masz źle wskazówka podczas jazdy ma być na środku i już ,nic tu nie wymyślimy ,pytanie jest tylko czy wskażnik jest zepsuty czy termostat? stawiam na termostat , bo piszesz ,że temp. w środku nie była wysoka
jarerom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-10-2007, 18:45   #10
Marfanor
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-08-2007
Skąd: Warszawa
Postów: 63
Domyślnie

Moze zmien czujnik temperatury cieczy?? u mnie były podobne objawy i gdy zmieniłem czujnik wskazówka zaczeła działac normalnie.
__________________
Marfanor - member of Jedi Order http://www.jediorder.pl i wszystko jasne ;]
Marfanor jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:36.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.