|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-11-2007, 01:03 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 23-10-2007
Postów: 1
|
[MK3] problem z odpaleniem 2.0tddi
od 2 miesiecy mam mkIII 2.0tddi z 2001 roku i mam tez duzy problem.auto nie odpala.nie ma reguly kiedy odpali.sa dni gdy nie mama z tym problemu pozniej odpala po drugiej probie czasem po dwudziestej.przekrecam kluczyk i tak jak dlugo trzymam go w pozycji zaplonu tak dlugo slysze charakterystyczny "zgrzyt".jak odpalam na biegu to auto nawet nie zakreci silnikiem.czy to rozrusznik?prosze o pomoc
|
11-11-2007, 08:27 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-10-2007
Skąd: SŁUPSK
Postów: 122
|
Jak odpalasz na biegu? Przecież i tak jest wciśnięte sprzęgło.
Sprawdz akumulator a potem rozrusznik. :fcp1
__________________
Mondeo kombi TDDi Ghia X + ksenony 2002r |
11-11-2007, 10:19 | #3 | |
ford::average
Zarejestrowany: 25-06-2006
Skąd: Łódź
Postów: 170
|
Cytat:
Podjedź do elektromechanika który zajmuje sie alternatorami, rozrusznikami. Wyjmie rozrusznik i naprawi i po kłopocie. W ASO mozna tylko kupic nowy-paranoja- cena 1400,00 pln. Naprawa nie powinna byc droższa niz 200-300 pln, bynajmniej ja tyle kiedyś płaciłem w Łodzi na Bydgoskiej
__________________
Było MK III 2.0 TDDI 139 Km powered by Unitronic a jest BMW 525d Touring 01 163 Km max wypas |
|
11-11-2007, 21:12 | #4 |
ford::amateur
Imię: PIOTR
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: KOSTRZYN
Model: mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 1
|
w moim było to samo.przekręcasz kluczyk i zgrzyt i następny i za 10 razem odpala.wymontowałem rozrusznik było w nim pełno pyłu.skąd? wyczyściłem i było dobrze.do czasu... po 5 dniach to samo.zastanawiałem się skąd ten pył.okazało się,że zużyte jest koło dwumasowe i ono pyliło.wymiana koła i od razu tarcza sprzęgła,wysprzęglik,docisk.spróbuj wymontować rozrusznik i wyczyścić,jak po kilku dniach będzie to samo...gdy jest zużyte koło dwumasowe w samochodzie odczuwa się drgania i postukuje sobie w okolicach skrzyni biegów-nierównomierne stuki słychać nawet na zewnątrz
|
12-11-2007, 07:27 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-08-2007
Postów: 49
|
u mnie za takie zachowanie odpowiedzialny był bendix ( luźna zębatka ) ,
nowa 90 zł + 60 robota M |
12-11-2007, 13:56 | #6 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 12-11-2007
Skąd: Słupsk
Model: mk3
Silnik: 2.0 TDDI 90KM
Rocznik: 2001
Postów: 391
|
Ja mam taki problem. Na zimnym silniku nie odpala. Musze go krecic 30-40 sekund. Prawdopodobnie jest to spowodowane tym, ze turbina puszcza olej, kotry zasyfil caly silnik. Kiedy jest zimny olej (w tlokach) nie odpala sie. Musze go dobrze podgrzac.
Czy to moze byc to? :fcp9 |
12-11-2007, 18:15 | #7 | |
ford::average
Zarejestrowany: 11-10-2007
Skąd: SŁUPSK
Postów: 122
|
To co że turbina puszcza olej ? Jaki to ma wpływ na odpalenie? Zaden!
Zacznij może od świec żarowych?! Nie pisałeś czy sprawdzałeś? Cytat:
__________________
Mondeo kombi TDDi Ghia X + ksenony 2002r |
|
13-11-2007, 10:52 | #8 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 12-11-2007
Skąd: Słupsk
Model: mk3
Silnik: 2.0 TDDI 90KM
Rocznik: 2001
Postów: 391
|
SPRAWDZALEM. swiece grzeja.
dzisiaj juz wiem ze turbina jest OK. komputer tez nic nie pokazal, :fcp5 pytanie teraz jest takie: - czy swiece moga grzac slabiej? czy jest tak ze ALBO grzeja ALBO nie. - czy swiece grzeja odpowiednio dlugo> czy nie jest walniety przekaznik - czy cos takiego. |
13-11-2007, 11:07 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-10-2007
Skąd: SŁUPSK
Postów: 122
|
Swiece na pewno się zużywają ale raczej dopuki się nie przepalą to nie ma to wpływu na uruchamianie silnika.Jeżeli by nie grzały to można sprawdzić automat - sterownik świec - ale jak u ciebie grzeją to nie ma co ruszać.Jeżeli myślisz że grzeją za krótko to spróbuj podgrzać kilka razy przed odpaleniem.
Może też być że pompa paliwa nie trzyma ciśnienia i paliwo cofa się przy dłuższym postoju wtedy utrudniony rozruch. Sam mam mały problem - jak odpalę to trzęsie silnikiem (tylko zimny), umuwiłem się jutro z pompiarzami zostawie im na 2 dni i może się czegoś dowiem - ponoć pompa jest droga ok. 3000PlLN - więc nikomu nie życzę.
__________________
Mondeo kombi TDDi Ghia X + ksenony 2002r |
13-11-2007, 11:30 | #10 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 12-11-2007
Skąd: Słupsk
Model: mk3
Silnik: 2.0 TDDI 90KM
Rocznik: 2001
Postów: 391
|
jak podgrzeje KILKA RAZY to pali super. Takze nie jest to pompa. chyba ze przy zapaleniu zalonu takze pompa zaczyna pompowac sie.
|