Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 03-12-2007, 21:05   #1
gregczy
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 03-12-2007
Postów: 1
Domyślnie Brak prądu na cewce !!!

Witam,

w moim kochanym autku brak prądu na cewce, cewka nowa, kable mają rok, bezpieczniki OK. Co można sprawdzić w pierwszej kolejności. POMOCY

pozdrawiam
Greg

gregczy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-12-2007, 09:37   #2
jolka27
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-12-2007
Postów: 14
Domyślnie

ja mam taki sam problem, nie mam pradu w cewce ale logicznie patrzac na obieg pradu ( komputer->modul->cewka->przewody->swiece ) ja bym sprawdzil modul a pozniej kompa, no i oczywiscie czy nigdzie zaden kabelek na tej drodze sie nie rozłaczyl a w jakich okolicznosciach stracil prad?
P.S. z modulu do cewki ida 3 kable ( srodkowy to plus staly, a pozostale 2 daja inpuls na poszczegolna gary w cewce ) sprawdz czy jest plus staly, poprostu kontrolka, minus chociazby na silniku, prad powinien byc bodajze na zaplonie wlaczonym, jak nie ma pradu to pusc ze stacyjki a jak jest to bedziesz musial sprawdzic pozostale 2 przewody ktore daja inpuls na cewke, zrob to dioda 3-4 volt jedna strona do jednego z tych przewodow a druga do masy, popros kogos zeby zakrecil rozrusznikiem i zobaczysz czy dioda sie zapala czy nie, polecam przy tych operacjach odepnij kostke od cewki i na niej testuj. no to sie rozpisalem :fcp15 mam nadzieje ze pomoze :fcp2 pozdrawiam
jolka27 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-12-2007, 15:50   #3
Helaq3
ford::average
 
Zarejestrowany: 11-01-2007
Skąd: cze-wa
Model: Mondeo
Silnik: ?
Rocznik: ?
Postów: 57
Domyślnie

przedmówca bardzo dobrze mówi.
Ale zanim to zrobisz poprostu sprawdź bezpieczniki w skrzynce i przewody ( te 3 ) a dokładniej czy nie są przerwane lub czy nie robią gdzieś zwarcia.
Miałem ten problem i okazało się że podczas regulacji gazu koleś przysunął przewody od cewki do widełek z układu hłodniczego które przetopiły kabel. A szukania było że hej...
Pozdrawiam.
__________________
Helaq3 - Mondziak jet COOL!!!
Helaq3 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-12-2007, 19:02   #4
jolka27
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-12-2007
Postów: 14
Domyślnie

Helaq3,
helaq3 a w Twoim przypadku poszlo zwarcie? czy poprostu jak zaizolowales przewody to bylo wszystko ok? czy ci bezpieczniki spalilo?
jolka27 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-12-2007, 21:03   #5
Helaq3
ford::average
 
Zarejestrowany: 11-01-2007
Skąd: cze-wa
Model: Mondeo
Silnik: ?
Rocznik: ?
Postów: 57
Domyślnie

W moim wypadku za każdym razem przy przekręceniu kluczyka wywalało mi bezpiecznik w skutek czego nie było napięcia na cewce.
Oczywiście po zaizolowaniu było już ok.

[ Dodano: 05-12-2007, 22:14 ]
Może to ci trochę pomoże:

Sprawdzanie cewki zapłonowej
• Odłączyć od cewki zapłonowej wszystkie
przewody wysokiego napięcia
• Zmierzyć rezystancję uzwojenia pierwotnego.
• Na rysunku F-1222 pokazano złącze (1 z rys.
F-10165) cewki zapłonowej. Podłączyć omomierz
do odpowiednich styków cewki zapłonowej
i zmierzyć kolejno rezystancję między:
- stykami 1 i 2,
- stykami 3 i 2.
Właściwa wartość rezystancji dla obu pomiarów
(uzwojenia pierwotne pojedynczych cewek
zapłonowych) wynosi 4,5 do 5,5 Q.
• W przypadku znacznych odchyleń od właściwej
wartości rezystancji należy wymienić
cewkę zapłonową.

i jeszcze to:

Pierwszy czujnik
Pierwszy czujnik (czujnik CPS) znajduje się
przy kole zamachowym, w miejscu połączenia
silnika ze skrzynką przekładniową w pobliżu
rury wylotowej. Ten czujnik przesyła urządzeniu
sterującemu zapłonem i układowi wtrysku benzyny
informacje o chwilowej wartości prędkości
obrotowej silnika i położeniu wału korbowego.
Sprawdzanie czujnika
• Odłączyć złącze od czujnika, wciskając zabezpieczenie
z drutu (rys. F-1219).
• Zmierzyć rezystancję na obu stykach złącza
czujnika. Właściwa wartość rezystancji wynosi
200 do 450 Q.
• Jeśli nie zostanie uzyskana właściwa wartość
rezystancji, należy wymienić czujnik.

Drugi czujnik
Drugi czujnik (czujnik CID) znajduje się na
czołowej stronie głowicy i rejestruje położenie
wału rozrządu zaworów dolotowych.
• Sprawdzić ten czujnik, jak pierwszy.


Są to wycięte kawałki z książki "sam naprawiam swój samochód"
jak chcesz to podaj mail to wyślę ci całą książkę
__________________
Helaq3 - Mondziak jet COOL!!!
Helaq3 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-12-2007, 08:51   #6
jolka27
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-12-2007
Postów: 14
Domyślnie

bylbym bardzo wdzieczny, na 100% mi sie to przyda, podaje email : [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
jolka27 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-12-2007, 11:05   #7
Helaq3
ford::average
 
Zarejestrowany: 11-01-2007
Skąd: cze-wa
Model: Mondeo
Silnik: ?
Rocznik: ?
Postów: 57
Domyślnie

ok zaraz wysyłam.
Troszkę zajmuje więć jak nie da rady to daj znać.
__________________
Helaq3 - Mondziak jet COOL!!!
Helaq3 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:30.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.