Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Kupujemy auto
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-02-2008, 12:51   #11
arni0000
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 24-04-2006
Skąd: Bełchatów
Postów: 402
Domyślnie Re: mondeo mk 3 disel czy benzyna

[quote="llechu"]
arni0000 nie myl pojęć i nie wprowadzaj zamętu. Pompowtryski to są w silnikach TDI koncernu VW. W TDCI jest układ common rail. Ale co do awaryjności - masz rację. Z tym, że wydanie nawet 5tys. raz na 100-150tys. km to chyba nie jest tragedia. Wychodzi 3zł30groszy/100km, a różnica przy tankowaniu jest znacznie większa. Nawet jak ktoś ma pecha i wtryski mu padną po 50tys to jest 9zł90gr/100km to też nie jest dramat, choć już oszczędności z tego, że diesel szlag trafia. Ja natomiast wolę charakterystykę silnika benzynowego - nie lubię turbodziury i lubię wyżej zakręcić przy dynamicznej jeździe. Dlatego to mój ostatni diesel.
[quote]

ostatnio naprawiałem octavię więc trochę się zagalopowałem oczywiście myślałem o samych wtryskach że są awaryjne. Jeśli chodzi o ghia to chodziło mi że tylko o tej wersji warto myśleć bo jest max wyposażona nie chodziło mi w żadnym wypadku że to jest rodzaj motoru. Na tym forum wydawało mi sie to oczywiste. Wiem że w V-kach jest łańcuch ale nie jest on bez obsługowy i w razie awarii bardziej kosztowny (pomyślałem tez od razu o swoim xedosie gdzie jest pasek). W gazie chodziło mi o to że w V-kach jest 6 cylindrów i do sekwencji trzeba dołożyć ok 1000zł więcej niż w 4 cylindrowym silniku nie chodziło mi o tankowanie.

Diesel ma swoje zalety ale tylko w firmie gdzie naprawy idą w koszty wtedy się opłaca bo od ropy odliczamy VAT i jeździmy naprawdę tanio. Druga sprawa to to że jak np Niemiec kupuje diesla to nie po to aby go trzymać w garażu i robić rocznie 10000km i po czterech latach sprzedać polakowi za 1/3 ceny nowego. Auta te mają często najechane ok 300-400 tyś km i są odkręcone do 150-180 tyś km a później polak mówi że ford to złom. Popatrzcie w ogłoszenia auta 10-13 letnie rzadko mają ponad 200 tyś km. Masa jest diesli po firmach gdzie raczej n rocznie robi się dużo więcej niż 20 000km.

W benzyniakach jest inaczej mało jest aut benzynowych we flotach firm a jeśli są to mają je szefowie wyższego szczebla i często są to topowe wersje np ST220.

Jeśli już kupować diesla to lepiej poszukać auta z polski który był serwisowany i mam pełną historię przebiegu. Nie trzeba sie bać aut polisingowych nawet z przebiegiem ponad 200km. Bać się trzeba naciągaczy od liczników i domorosłych mechaników którzy naprawiają motory na sztukę

Każde auto wymaga napraw i serwisu nie ma znaczenia czy to diesel czy benzyniak na gaz nie ma co sie spierać trzeba tylko to sprawdzić przed zakupem. Jeśli np kupujesz mondeo z 2002 roku i okazuje się że trzeba coś zrobić a auto jest bez wypadku i w dobrym stanie warto potargować się i zbić cenę na ewentualne naprawy. kupując auto gdzie sprzedający zapewnia że wymieniał pasek i wszystkie płynu 3000km wcześniej a niema faktury no bo nie brał to i tak trzeba to zrobić lub liczyć na fuksa. Lepiej kupić auto gdzie trzeba np zrobić remont motoru lub go wymienić za dużo niższą cenę i zrobić to samemu. Wtedy mamy zapas finansowy.

arni0000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2008, 13:39   #12
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
Domyślnie Re: mondeo mk 3 disel czy benzyna

Hmmm. Od ropy nie odliczamy VAT-u, niestety. Minęły te czasy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Aby to działało trzeba kupić pickupa teraz.
No i drugie niestety to to, że MKIII jest w porównaniu z MKII autem nietrwałym. Eksploatacja - czyli zawieszenie, amortyzatory oraz np. hamulce wytrzymują 2 razy mniej niż w MKII.
Było pytanie o komfort - też mam wrażenie, że jak moje MKII miało tyle lat co MKIII, jeździło się nim dużo bardziej komfortowo - mniej twardo i ciszej (ale to że głośno to może dlatego, że kombi, a MKII był hatchback). Porównania np. do mazdy 626 nie mam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ale ford jest twardy.
llechu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2008, 13:53   #13
Mietekfoto
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-11-2007
Skąd: Opole
Model: Mondeo mk 4
Silnik: 2000 cm3 140km/163
Rocznik: 2011
Postów: 26
Domyślnie Re: mondeo mk 3 disel czy benzyna

o dzieki za odpowiedzi ...to co zaoszczedzisz na ropie to potem wydasz na naprawy...wydaje mi sie ze w mk 3 i tak juz czesci sa nieco drozsze niz mk 2 ...a jak z komfortem bo jeszcze mysle o mazdzie 626 rocznik 2001 oraz toyocie avensis moze o bmw 3 - no ten ostatni to juz kosztuje - wnetrze mk 3 mi sie podoba ale jak z komfortem ...twardo ? glosno ? w moim to juz znam jakie odczucia mam na polskich dziurach i przy 170 troche podglasniam muzyke...w sumie to nie mam co narzekac ale kusi mnie to mk3 , jest poprawiany komfort no i jak wypada na tle toyoty mazdy czy bmw
__________________
naruszenie regulaminu paragraf 23 i 24.
Mietekfoto jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2008, 14:26   #14
krzysiekk24
ford::average
 
Zarejestrowany: 13-03-2007
Postów: 120
Domyślnie Re: mondeo mk 3 disel czy benzyna

mam 2.0 benzynę 145 koni. Ogólnie spisuje sie ok. nawet nie wiem czy diesel 130 konny jest dynamiczniejszy. Benzyna jest w miare cicha i nawe idzie. Tankuję pb98
krzysiekk24 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2008, 20:38   #15
michu
ford::specialist
 
Avatar michu
 
Zarejestrowany: 06-01-2005
Skąd: Ostrołęka
Model: Mercedes E200 Avantgarde
Silnik: Pb + turbo + chip - 220KM/
Rocznik: 2013
Postów: 747
Domyślnie Re: mondeo mk 3 disel czy benzyna

A ja dzisiaj przejechałem się znowu swoją mazdą 626 i powiem, że nie wiem dlaczego, ale jeździ mi się nią super. Wsiadma do niej i czuję się jak w domu, którego to efektu w Fordzie nie mam niestety. Ale takiej z 2001r. bym za nic na świecie nie kupił - brzydota do potęgi entej.

Poza tym moim zdaniem, stara moja mazda (XII 96) ma sporo lepsze materiały i wygłuszenie niż fordzik (w mazdzie drzwi zamykają się jak w mesiu - tak fajnie ciężko), a tu blaszką podjeżdża.
Natomiast co do silnika, to bez 2 zdań Ford. Różnica w mocy wyraźnie odczuwalna. A jeszcze jedno - praca zawieszenia - w moim starym japońcu sporo ciszej pracuje niż w świeżym nabytku.

pzdr


PS. Bierz Forda Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Najnowocześniejsza konstrukcja.
__________________
FORD CLUB POLSKA - JESTEM ZNOWU, Ford to jakaś choroba przewlekła - wraca w najmniej spodziewanym czasie
Wypuśćcie tuczniki, podpalcie wychodek, będziemy mieli nowego naczelnika
michu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2008, 05:36   #16
arni0000
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 24-04-2006
Skąd: Bełchatów
Postów: 402
Domyślnie Re: mondeo mk 3 disel czy benzyna

Cytat:
Napisał michu
A ja dzisiaj przejechałem się znowu swoją mazdą 626 i powiem, że nie wiem dlaczego, ale jeździ mi się nią super. Wsiadma do niej i czuję się jak w domu, którego to efektu w Fordzie nie mam niestety. Ale takiej z 2001r. bym za nic na świecie nie kupił - brzydota do potęgi entej.

Poza tym moim zdaniem, stara moja mazda (XII 96) ma sporo lepsze materiały i wygłuszenie niż fordzik (w mazdzie drzwi zamykają się jak w mesiu - tak fajnie ciężko), a tu blaszką podjeżdża.
Natomiast co do silnika, to bez 2 zdań Ford. Różnica w mocy wyraźnie odczuwalna. A jeszcze jedno - praca zawieszenia - w moim starym japońcu sporo ciszej pracuje niż w świeżym nabytku.

pzdr


PS. Bierz Forda Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Najnowocześniejsza konstrukcja.

Co ty chcesz porównywać ja mam xedosa z 1992 i jeździł o niebo lepiej niż MKIII. Ale mam też forda MKI kombi i jeździ nim moja zona i nie chce go zamienić na żadne auto. Jeździła trochę MKIII ale powiedziała że ona go nie chce bo jest za twardy i cienko wyposarzony dla niej a do mazdy nie chce wsiadać bo za niska ona tylko jeździ MKI. Druga sprawa to spadek wartości mazda xedos z sekwencją z 1992 warta jest ok 10 000zł za te kasę mam MKII z 1997. Kolejna rzecz to to że mazda np z 2002 roku to juz nie jest auto japońskie tak samo ford wykończenie i jakość użytych materiałów jest czasami tragiczna. W maździe mimo upływu 16 lat nie mam grama rdzy nawet w miejscach gdzie powinna się pokazywać ale większość blach jest ocynkowana. Forda miałem z 2002 i rdza była obecna w kilku miejscach. W MKI też się zdarzają ogniska ale to auto ma ponad 15 lat i zabezpieczenia antykorozyjne były zupełnie inne. Mimo to kupie sobie MKIII ale tylko w benzynie, kombi i ghia narazie na MKIV mnie nie stać.
arni0000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2008, 08:22   #17
aron60
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 14-01-2008
Postów: 5
Domyślnie Re: mondeo mk 3 disel czy benzyna

Wiatajcie
Ja zastanawiam sie nad seatem toledo 1,6 a fordem mondeo 1,8 (benz.)po przeczytaniu artykułu, w gazecie motoryzacyjnej, że stanowczo odradza się montarz gazu w fordach,te silniki tego podobno nie lubia, wiec przystałem na toledzie ale po wejsciu na to forum zaczałem sie znów wahacGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Ma ktoś moze mondziaka na gazie, jak tak to bardzo prosze o podzieleniem się opinia jak się nim jeździGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. :fcp14
aron60 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2008, 09:23   #18
arni0000
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 24-04-2006
Skąd: Bełchatów
Postów: 402
Domyślnie Re: mondeo mk 3 disel czy benzyna

Jeśli chodzi o koszty to porównałem koszt przejechania 100000km samochodem z silnikiem diesla, benzyniakiem i benzyniakiem na gaz.

Do porównania wziąłem mondeo gold X TDCI i benzynowy model gold x. Cena diesla 105 100zł a cena benzyniaka 2.0 87 900zł róznica wynosi 17 200zł.

Przyjmując, że litr ropy kosztuje 3.9zł paliwo bp 98 4.4zł a gaz 2.2 ceny ze strony e-petrol.

Przejeżdżając 100 000km Dieslem przyjmując średnie spalanie ok. 6 litrów na paliwo wydamy 23 400 do tego trzeba doliczyć koszty serwisu nie liczę napraw wtrysków itp.

Przejeżdżając 100 000km benzyniakiem przyjmując średnie spalanie ok. 8 litrów na paliwo wydamy 35 200zł do tego doliczyć trzeba koszty serwisu, które są niższe niż w Dieslu (nie wymieniamy tak często filtra paliwa)

Przejeżdżając 100 000km benzyniakiem na gaz przyjmując średnie spalanie ok. 10 litrów wydamy na paliwo ok. 22 000zł do tego trzeba doliczyć koszt instalacji. Dobra sekwencja będzie kosztowała ok. 4000zł do tego wyższe ceny przeglądów ok. 500zł i serwis instalacji ok. 500zł do tego trzeba doliczyć koszty paliwa, które zużywamy na rozruch i trzeba od czasu do czasu jeździć na paliwie na 100 kilometrów ok. 1 litra to daje 4400zł na 100 000km

Reasumując różnica w paliwie wynosi 11 800 tyle więcej wydamy na benzynę, ale diesel jest droższy o 17 200. Więc diesel, jeśli się nie zepsuje zwraca się dopiero po 150 000km

Na gazie wygląda to jeszcze inaczej różnica wynosi ok. 8000zł tyle więcej wydamy na gaz wraz z montażem instalacji i paliwem, które zużyjemy np. na rozruch diesel jest droższy o 17 200. Nie muszę więcej pisać diesel zwróci się dopiero po 200 000 w porównaniu do aut zasilanych gazem. W nowoczesnych instalacjach nie ma problemów z gazem są one praktycznie ?nieobecne?

Dla benzyny i diesla zakładałem, że te 100 000 zrobimy przez pięć lat i często po tym okresie sprzedajemy auto przy odsprzedaży diesel jest troszkę droższy, ale nie są to wielkie kwoty. Cały czas biorę optymistyczny wariant ze nie padną nam wtryski, koło dwumasowe lub turbina. Diesla też trzeba umiejętnie eksploatować trzeba pamiętać, że nie można długo jechać z dużymi szybkościami np. 180 190km/h po forsownej jeździe trzeba przechłodzić turbinę, bo można się z nią szybko przegnać. Przy odpalaniu trzeba pamiętać o świecach tankować tylko dobre paliwo itp. W benzyniaku z gazem sekwencyjnym instalacja przełącza się sama, więc nie trzeba o niej myśleć informują nas tylko kontrolki.

Diesel to dobra oferta dla ludzi, którzy robią dużo kilometrów lub dla firm, które mają floty.

Proszę pamiętać, że to jest tylko moje zdanie podparte wiarygodnymi argumentami zaraz znają się głosy oburzenia, ale takie są fakty.
arni0000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2008, 09:42   #19
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
Domyślnie Re: mondeo mk 3 disel czy benzyna

arni0000, wszystko się zgadza przy założeniu, że kupujemy nowe auto. Przy używanych, jak sam zauważyłeś, jest mniejsza różnica na początek. Poza tym założenie, że tankując ropę po 3,90 nie będzie trzeba wymieniać wtryskiwaczy jest ryzykowne. Na dodatek założenie że nie padnie dwumasówka przez 150kkm jest też ryzykowne. No i na koniec - założenie, że robimy 100000km przez 5 lat też jest dla diesla raczej błędne. Zwłaszcza jak ktoś kupuje nówkę to zazwyczaj w leasing do firmy, a wtedy 100000km może pęknąć po 2 latach a nawet wcześniej.
llechu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2008, 10:00   #20
arni0000
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 24-04-2006
Skąd: Bełchatów
Postów: 402
Domyślnie Re: mondeo mk 3 disel czy benzyna

Ja tylko podałem czas hipotetyczny mondeo jest dużym autem i nie kupują go firmy dla przedstawicieli handlowych. Jeżdżą nimi managerowie wyższego szczebla którzy rzadko robią więcej niż 30000 rocznie. dla handlowców są auta klasy b focusy, meganki itp.
Kupując używanego mondeo w dieslu od razu trzeba się nastawić na kilka napraw bo jeśli tego nie zrobimy to będziemy nie miło zaskoczeni. W tym porównaniu chciałem pokazać różnice i dla kogo jest diesel.
arni0000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:44.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.