Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 02-04-2008, 21:52   #631
kubuspuchaty
ford::advanced
 
Avatar kubuspuchaty
 
Zarejestrowany: 17-01-2008
Model: Mondeo MKIV
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: A.D. 2008
Postów: 469
Domyślnie Re: [MK4] Nowe Mondeo - Jakieś nowinki ? (dyskusje)

Tu bym się iraas z Tobą nie zgodził. Im większa moc silnika tym bezpieczniej na naszych drogach. Droga wyprzedzania skracania jest do minimum. Prędkość maksymalna nie jest wprost proporcjonalna do mocy, ale to przyspieszenie, to jest to co tygryski lubią najbardziej :fcp3

kubuspuchaty jest offline  
Stary 02-04-2008, 21:55   #632
Ravic
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 29-08-2007
Skąd: Warszawa/Bielany
Model: Mk4 Kombi TitS
Silnik: 2.5T + Bluefin
Rocznik: 2009
Postów: 830
Domyślnie Re: [MK4] Nowe Mondeo - Jakieś nowinki ? (dyskusje)

Cytat:
Napisał iraas
Cytat:
Napisał Ravic
Cytat:
Napisał iraas
Cytat:
Napisał Marcin-Prezes
witaj irras i TiM. Niestety autko odbieram dopiero w pierwszej połowie maja ale przynajmniej wiem że nie anulowano mojego zamówienia jak tu czytałem co u niektórych. jak irras n ie przyjedzie to my go odwiedzimy razem TiMGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Az miło czytac jak jestescie zadowoleni z silnika 1800 mam nadzieje że i ja bedę taże zadowolony z niego bardzo.
:fcp29 i dłużej jeżdzę to coraz bardziej lubie ten silniczek. Mimo że z czasem człowiek się przyzwyczaja, to tu jednak nie mam uczucia "niedosytu" pod pedałem. No i ciągle odczuwam jak działa overboost.
a ja ostatnio się przejechałem TDCi 125KM i takim jak mój tyle ze bez chipa... i różnica panowie jednak jest... (wbrew temu co piszecie że jak nie widać różnicy to po co przepłacać)

pomijając kulturę pracy i hałas bo to oczywiste i sami to przyznajecie to jednak jak się tymi wózkami jedzie czuć że mimo tych samych wartości jeśli chodzi o Nm to jednak przebieg momentu jest nieco inny... i w 2.0 moment znacznie szybciej przyrasta i ma bardziej płaską krzywą przebiegu po szczycie co przekłada się na elastyczność...

z kolei dla fanatyków takich jak heko... 125KM miałby zbyt mały potencjał do chipowania... w zasadzie tunerzy nie polecają przekraczania 150KM i 360Nm a zatem po czipie różnica w możliwościach tych silników była by już bardzo widoczna również na papierze...

co nie zmienia oczywiście faktu, że są to fajne silniki...
Ravic każdy ma to co lubi. Ja wybrałem wersję 1.8 125 KM, na dzień dzisiejszy mi wystarcza, chociażby z tego względu że na naszych drogach nie ma gdzie wykorzystać potencjału tego i mocniejszego silnika, a jeśli już jest to albo nastawiają fotografów, lub jakies objazdowe kino się pojawia :563:. Oczywiście pewnie że rozważałem opcje innego silniczka, ale zdrowy rozsądek i kalkulacja no i moje wrodzone uprzedzenie do DPF przeważyło. Poza tym mam satysfakcję, że zmieniając zawsze mogę wybrać furkę z mocniejszym motorem (bez Chipowania), może nawet 2,2 TDCi jak będzie dostępny :fcp4 , tylko znów pytanie po co?
Fakt muszę się zgodzić z Tobą że te dwa motory 1.8 i 2.0 TDCi mimo że mają taki sam monent obrotowy, to ich charakterystyka powoduje, że zachowują się one inaczej. W 1.8 zdecydowanie szybciej trzeba machać lewarkiem. Natomiast największym plusem jest elastycznośc na V i VI biegu i to jednego i drugie silnika :fcp26
to też ja reaguję jedynie na Wasze stwierdzenia o tym, że w zasadzie macie identyczny silnik jak 2.0 tyle że 10tyś taniej i bez potencjalnie awaryjnego DPF... gdybym przystał na taką interpretację musiał bym zarazem przyznać, że jestem idiotą - dać 10tyś za nic...

także wszyscy mamy fajne furki - każdy taką jaka mu najbardziej odpowiada ale nie negujmy istniejących różnic...

p.s.
2.2 to mi się śni po nocach... i może od nowego roku... :fcp16
__________________
2.5T Titanium S Kombi
Ravic jest offline  
Stary 02-04-2008, 22:01   #633
TiM
ford::professional
 
Avatar TiM
 
Zarejestrowany: 03-12-2007
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 TDCi 125/144KM 340/403Nm :) chip by heko
Rocznik: 12.2007
Postów: 1,278
Domyślnie Re: [MK4] Nowe Mondeo - Jakieś nowinki ? (dyskusje)

Mi tam zawsze brakuje pod nogą Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale nawet książkowo pomiędzy tymi silnikami w sprincie jest sekunda różnicy a na elastyczności chyba jeszcze mniej...
Nie wiem, jak się przejadę jeszcze raz to coś więcej powiem...
2.0 jest 10tyś droższy ??? :fcp15 Równiutkie 7tysięcy przecież!
__________________
G - Car solution
TiM jest offline  
Stary 03-04-2008, 09:08   #634
adasasx11
ford::average
 
Zarejestrowany: 01-04-2008
Skąd: Warszawa
Model: MK4
Silnik: 2,2
Rocznik: 2008
Postów: 68
Domyślnie Re: [MK4] Nowe Mondeo - Jakieś nowinki ? (dyskusje)

No i teraz to już nie wiem i mam problem, mam zamówiony na koniec czerwca mkIV 2.0 TDCI DPF 140KM !!!! - poracie co zrobić?
zostać przy tym zamówieniu czy może zamówić inny silnik?




echhhh życie

adasasx11
W-wa
Mondeo mkIV 2.0 TDCI 140KM TitaniumX, Black panther
__________________
adasasx11

Mondeo mkIV 2.2 TDCI 175KM TitaniumX, Black panther
adasasx11 jest offline  
Stary 03-04-2008, 11:55   #635
keisim
ford::professional
 
Avatar keisim
 
Zarejestrowany: 09-07-2007
Skąd: Śląsk
Model: BMW X3 F25 xDrive
Silnik: 2.0D 184KM
Rocznik: 2012.03
Postów: 1,018
Domyślnie Re: [MK4] Nowe Mondeo - Jakieś nowinki ? (dyskusje)

adasasx11, jeżeli powodem Twoich obaw jest DPF to odpowiedź jest stosunkowo prosta:

* jeździsz głównie po mieście i do tego spokojnie - odpuść sobie 2.0 TDCi DPF i bierz 1.8 TDCi,
* jeździsz głównie po mieście ale masz ciężką nogę - być może nie będziesz miał problemów z DPF a 2.0 daje nieco większa frajdę z jazdy,
* często wyjeżdżasz "w trasę" - bierz 2.0

Ja nie miałem jak dotąd (24 kkm) żadnych problemów z DPFem ale w każdy dzień roboczy przejeżdżam 100km z czego zalewdwie ok. 5-10km w warunkach miejskich.

Trzecie rozwiązanie to 2.2 TDCi DPF (ach, jak zazdroszczę tym, którzy mają taki wybór :fcp20) ale nie wiem nic nt. funkcjonowania DPFa w tym silniku.

Osobiście gdybym miał wybierać dzisiaj to wybór padłby na 2.2 :fcp2

TiM, masz rację - koników nigdy za dużo :fcp2
__________________
BMW X3 xDrive20d F25 2012
Jaguar XJ Sovereign X300 4.0 1997
Ford Mondeo TitaniumX MK4 2.0 TDCi kombi 2007 - w 2012 zmienił właściciela
keisim jest offline  
Stary 03-04-2008, 16:44   #636
heko
FCP TUNER
 
Avatar heko
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
Domyślnie Re: [MK4] Nowe Mondeo - Jakieś nowinki ? (dyskusje)

Uwaga posiadacze DPF, jest już (od 2 tygodni) nowy soft który ma zlikwidować problem "wymiana oleju" :fcp3 ...w poniedziałek jadę na wgranie....i naprawę klimy bo nie działa :fcp6
__________________
WWW.GCS Tuning.pl

https://www.facebook.com/GCSTuning
FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM
Edge 2.0tdci 235KM 500Nm
Stinger 3.3 500KM 750N
https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
heko jest offline  
Stary 03-04-2008, 17:48   #637
Tatanowy
ford::average
 
Zarejestrowany: 26-10-2007
Skąd: Poznań
Model: Mondeo MK IV
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 11.2007
Postów: 133
Domyślnie Re: [MK4] Nowe Mondeo - Jakieś nowinki ? (dyskusje)

U mnie pierwsza "wymiana oleju" po 1700km a drugi raz wczoraj przy 6200 - jadę po nowy soft w środę :fcp1
__________________
Mondeo MK4 , 2.0 TDCi , kombi , Panther Black , TitaniumX , 11.2007
Mondeo MK3 , 2.0 TDCi , kombi , Ink Blue , TrendX , 11.2002
Tatanowy jest offline  
Stary 03-04-2008, 17:51   #638
TiM
ford::professional
 
Avatar TiM
 
Zarejestrowany: 03-12-2007
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 TDCi 125/144KM 340/403Nm :) chip by heko
Rocznik: 12.2007
Postów: 1,278
Domyślnie Re: [MK4] Nowe Mondeo - Jakieś nowinki ? (dyskusje)

Powodzenia Panowie! Mam nadzieję że to wyeliminuje problem raz na zawsze! :fcp4
__________________
G - Car solution
TiM jest offline  
Stary 03-04-2008, 18:02   #639
heko
FCP TUNER
 
Avatar heko
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
Domyślnie Re: [MK4] Nowe Mondeo - Jakieś nowinki ? (dyskusje)

Cytat:
Napisał TiM
Powodzenia Panowie! Mam nadzieję że to wyeliminuje problem raz na zawsze! :fcp4
A po co :fcp9 ...od kiedy mam nowe Mondeo zrobiłem 30tys.km, z czego 23tys. moim, a 7tys. zastępczymi z aso...jaka oszczędność :fcp7 he he he...
__________________
WWW.GCS Tuning.pl

https://www.facebook.com/GCSTuning
FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM
Edge 2.0tdci 235KM 500Nm
Stinger 3.3 500KM 750N
https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
heko jest offline  
Stary 03-04-2008, 18:11   #640
Tatanowy
ford::average
 
Zarejestrowany: 26-10-2007
Skąd: Poznań
Model: Mondeo MK IV
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 11.2007
Postów: 133
Domyślnie Re: [MK4] Nowe Mondeo - Jakieś nowinki ? (dyskusje)

No,ja jednak wolę swoje autko :fcp2 .Dowiedziałem się też,że oprócz wymiany softu ASO czyści sam DPF (wypala) i potrzebują na to 3-4h :fcp5
__________________
Mondeo MK4 , 2.0 TDCi , kombi , Panther Black , TitaniumX , 11.2007
Mondeo MK3 , 2.0 TDCi , kombi , Ink Blue , TrendX , 11.2002
Tatanowy jest offline  
Zamknięty Temat

Tagi
mondeo mk4 , nowinki



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:03.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.