Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-04-2008, 15:52   #11
piotrek__81
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-10-2007
Model: mondeo mk4, focus mk2
Silnik: 18TDCI
Rocznik: 2008 2006
Postów: 79
Domyślnie Re: cały dzień odpowietrzania i na nic

Magik123, sprezarka jest potrzebna do tego zeby szybciej zszedl stary plyn - moglbys nawet wogole nie pompowac i nie uzywac sprezarki a i tak odpowietrzyc hamulce - mianowicie: zalewasz nowy plyn i odkrecasz odpowietrznik najdalszy od pompy plyn schodzi a ty dbasz o to zeby w zadnej komorze w pojemniku plynu nie zabraklo ( masz dwie komory cobys calego plynu a co za tym idzie wszystkich hamulcow w razie awarii nie stracil ) mechanicy uzywaja sprezarki w celu przyspieszenia tego procesyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. po tym zabiegu dla pewnosci odpowietrzasz pozostale trzy kola.

serwo moze byc mokre chocby z tej przyczyny ze przy wymianie klockow komus wciskajac cylinderek przelal sie plyn ( dla jasnoci plyn to nie woda ze wyschnie )

brak skutecznego odpowietrzenia moze byc spowodowany nieszczelnoscia w ukladzie, zabitymi przewodami, itp

radze udac sie do warsztatu tam powinni problemowi zaradzic

pozdrawiam

piotrek__81 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-04-2008, 16:50   #12
gracjantomasz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 28-04-2008
Postów: 17
Domyślnie Re: cały dzień odpowietrzania i na nic

Kupiliśmy komplet uszczelek firmy autofren model D1523 bo niby ma pasować i spróbujemy wymienić uszczelki.
W przodzie płyn czyściutki jak łza a z tyłu sam brud i jakiś ciemny płyn.
Może lepiej nie robić tej pompy (wymiana uszczelek) bo to nie pomoże i zaraz będzie żle.
Czy przy wymianie musimy te uszczelki czymś smarować czy założyć na sucho.
Mechanik stwierdził że nowy płyn wypłukał syf w pompie i zaczeła cieknąć przez uszczelniacze w stronę serwa.
Jeszcze pompy nie rozebraliśmy i nie wiemy co robić, bo jak będziemy dalej odpowietrzać nożnie czy mocno hamować to płyn może dalej wybić z pompy na serwo.
Nawet jak naprawimy pompę to i tak będzie trzeba odpowietrzyć noznie, bo żadnych pompek nie mamy.
gracjantomasz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-04-2008, 19:34   #13
Assan
ford::expert
 
Avatar Assan
 
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
Domyślnie Re: cały dzień odpowietrzania i na nic

gracjantomasz, [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] poczytaj,tak jest lepiej i bezpieczniej
Assan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-04-2008, 21:03   #14
gracjantomasz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 28-04-2008
Postów: 17
Domyślnie Re: cały dzień odpowietrzania i na nic

Wszystko przeczytaliśmy ale nigdzie nic nie pisze o pompie czego serwo się moczy.
Czy to prawda że uszczelki się mogły od płynu wyczyścić i płyn cieknie.
Cieknie tylko wtedy kiedy nacisnę mocno hamulec.
Jedna uszczelka napewno do wymany ta która uszczelnia pompę z serwem ale czy resztę warto rozebrać.
Robił ktos pompę.
Czy ten zestaw uszczelek spasuje.
gracjantomasz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-04-2008, 04:25   #15
Assan
ford::expert
 
Avatar Assan
 
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
Domyślnie Re: cały dzień odpowietrzania i na nic

To że cieknie to właśnie przez to że zamordowaliście ją pompowaniem,jak macie uszczelki to rozebrać i powymieniać,jak nie to wymienić pompe
Assan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-04-2008, 10:16   #16
marcin123marcin
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 18-10-2007
Skąd: Śląsk
Postów: 470
Domyślnie Re: cały dzień odpowietrzania i na nic

Może to coś pomoże ale na forum jest raczej tego nie poprą bo co producent to producent.
Dziś dowiedziałem się w pracy że fordy mają inaczej ułożony przewód zelazny hamulcowy niż powinno być i niektóre auta też tak robią.
Mianowicie przewód zanim dotrze do zacisku hamulcowego idzie najpierw w dół potem w górę i zaś w dół, po drodze ma jeszcze sporo uniesień co powoduje że zgromadzone powietrze wypływa na samą górę tego wzniesienia.
I jeśli chodzi o o dpowietrzanie to naciskając wiele razy na hamulec nie jesteśmy w stanie przepchać tego powietrza choćby z miejsca gdzie gromadzi się ono nad amortyzatorem.
Ten odcinek jest najdłuższy i biegnie z dołu amortyzatora koło zacisku i potem na zamą górę i zaś w dół.
pompka nie da rady naciśnięciem hamulca powietrza przepchać i to powietrze zawsze wraca na górę.
W związku z takim rozwiązaniem trzeba stosować pompę do wtłaczania płynu pod ciśnieniem do zbiorniczka i do układu hamulcowego.
Ja uważam że gdyby rurka była cały czas na dół od pompy aż do zacisku to ( na dół to nie znaczy że nie może być prawie poziomo) wówczas nalało by się płynu poczekało trochę i powietrze wypłynęło by z rurek do miejsca gdzie rurki są przykręcone do pompy.
I trzeba było by odpowietrzyć tylko przy pompie.
Naciskając hamulec i poluzowywując rurkę by wypchało powietrze zgromadzone w rurce przed pompą.
Niektórzy twierdzą że tak się odpowietrza pompę ale tak nie jest bo pompa sama się odpowietrza, tak się odpowietrza tylko powietrze zgromadzone przy nakrętce pompy.
Przemyślcie to czy dobrze niektórzy radzą bo w starych autach instalacja właśnie tak była zrobiona i odpowietrzało się bez problemów i bez żadnych pomp zewnętrznych.
Teraz jak się ie odpowietrzy pompą to albo się nie dobrze odpowietrzy albo się zajedzie pompę.
Jaka jest racja odpowiedż należy do każdego.
Proszę o sugestie bo ja też uporałem się z tymi hamulcami wciskając płyn pod ciśnieniem za 120 zł w serwisie, po 30 zł za koło.
W przyszłości też pewnie będę odpowietrzał więc porada się przyda.
marcin123marcin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-04-2008, 11:13   #17
gracjantomasz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 28-04-2008
Postów: 17
Domyślnie Re: cały dzień odpowietrzania i na nic

Strasznie drogo wzieli za odpowietrzenie.
U mnie jest mechanik który odpowietrza za 50 zł ale narazie kazał czekać bo ma trochę aut do roboty i termin ma dopiero po 15 maja.
Nie wiem jak on to robi.
My z ojcem nie mamy czasu by tyle czekać, i chcemy sami odpowietrzyć, to długo czekać.
gracjantomasz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-04-2008, 13:31   #18
Stanley Miastko
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 18-12-2007
Skąd: Miastko
Model: Escort Combi
Silnik: 1,6 16V 90KM
Rocznik: 1998
Postów: 420
Domyślnie Re: cały dzień odpowietrzania i na nic

Za takie pieniądze ( a raczej by ich nie wydać) o których pisze "marcin123marcin" sam bym się pobawił w odpowietrzanie na zasadzie obiegu zamkniętego (to co wylatuje rurką spowrotem do zbiorniczka czy gdzie tam potrzeba ) przy pomocy jakiejś pompki aby pod wpływem szybkiego przepływu płynu wypchać powietrze. Powietrze zejdzie nawet z tych pionowych przewodów tylko pod warunkiem opisanym powyżej.
Stanley Miastko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-04-2008, 14:52   #19
gracjantomasz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 28-04-2008
Postów: 17
Domyślnie Re: cały dzień odpowietrzania i na nic

Panowie.
Zdecydowaliśmy się na naprawę pompy.
gracjantomasz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:57.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.