Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 12-05-2010, 14:44   #1
PABLOZ
ford::average
 
Zarejestrowany: 26-03-2010
Model: Sharan
Silnik: 1,9 110@126KM 235@285 NM
Rocznik: 1998
Postów: 58
Question Założyłem MFA w TDI - duże spalanie.

Wymieniłem licznik na taki z MFA w Sharanie z podpisu.

Komputer pokazuje:
Min Spalanie w trasie - ok.17~
Spalanie w mieście ok.25

Po resecie kompa spalanie zaczyna od ok. 35 i spada do powyższych wartości po kilku - kilkunastu kilometrach.Po resecie podczas hamowania silnikiem- średnia jest 0 (zero) l/100km.

Przed wymianą termostatu pokazywał odpowiednio 23 - 30 l/100km.
Rzeczywiste spalanie szacuję na ok. 5,5-8.

Co może byż przyczyną tak dużego błędu wskazań MFA (pokazuje ok. 3 razy więcej niż powiniem)?

pozostałe funkcje MFA działają prawidłowo:
- prędkość średnia ,czas,dystans;kontrolki otwartych drzwi
- brak wskazań temp. oleju(czujnik kupiony - niezałożony)
- świeci się kontrolka braku płynu spryskiwacza(podejrzewam braku czujnika w zbiorniczku)

Kostki do zegarów wyglądają na fabryczne.

PABLOZ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-05-2010, 07:11   #2
Goliaty2
ford::advanced
 
Avatar Goliaty2
 
Zarejestrowany: 16-03-2009
Skąd: Jelcz-Laskowice
Model: Galaxy
Silnik: 1.9 TDI AFN
Rocznik: 1998
Postów: 213
Domyślnie Odp: Założyłem MFA w TDI - duże spalanie.

A wskazania prędkościomierza są na pewno prawidłowe?
Goliaty2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-05-2010, 20:42   #3
PABLOZ
ford::average
 
Zarejestrowany: 26-03-2010
Model: Sharan
Silnik: 1,9 110@126KM 235@285 NM
Rocznik: 1998
Postów: 58
Domyślnie Odp: Założyłem MFA w TDI - duże spalanie.

Prędkościomierz działa wporządku.

VAG nie pokazuje błędów licznika - kodowanie ok.

Jeszcze jedna dziwna sprawa: świeci się kontrolka airbag - a brak błędu poduszki na VAG-u.

Przy połączeniu z ABS-em - kontrolka nie migała - też dziwne.

Spalanie wg. VAG w normie (ok.5,5 przy 90 km/h).

edit.:

spalanie wg MFA: 80 km/h - 17
120 km/h - 11 l/100km

Ostatnio edytowane przez PABLOZ ; 18-05-2010 o 07:50
PABLOZ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-05-2010, 19:13   #4
MisiekK
ford::average
 
Avatar MisiekK
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 21-02-2007
Skąd: Szczecin-Gdynia
Model: FORD S-MAX MK2 FL
Silnik: 2.0TDCI 150PS
Rocznik: 2020
Postów: 81
Domyślnie Odp: Założyłem MFA w TDI - duże spalanie.

te spalania od 35L do zera wyglądają na chwilowe nie średnie.

Jak kodowałeś licznik?

Dodatkowe opcje jak spryskiwacz czy czujnik oleju można wyłączyć VAGiem.
__________________
poprzednio GALAXY MKI 2,8V6, Galaxy MK2 1,9TDI 130PS, Galaxy MK3 2.0TDCI 163PS, Kuga MK2 2.0TDCI 150PS
MisiekK jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-05-2010, 10:15   #5
PABLOZ
ford::average
 
Zarejestrowany: 26-03-2010
Model: Sharan
Silnik: 1,9 110@126KM 235@285 NM
Rocznik: 1998
Postów: 58
Domyślnie Odp: Założyłem MFA w TDI - duże spalanie.

W MKI nie ma spalania chwilowego.

Kodowanie licznika :
- manual
- z ABS-em
- 4 cylindry

Wg zasobów forum -w MKI nie ma opcji wyłączenia kontrolki sprysków.

Czujnik temp. oleju już zamontowałem - działa - w trasie ok.70 st. C, tak powinno być?.
PABLOZ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-05-2010, 12:54   #6
inkstar
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 02-10-2009
Skąd: Starachowice
Model: VW Sharan
Silnik: 115 KM AUY
Rocznik: 2001
Postów: 4
Domyślnie Odp: Założyłem MFA w TDI - duże spalanie.

Witam, Twój przypadek potwierdza,że jednak można dołożyć MFA do MK1, w co wątpili co niektórzy na forum.Kolego PABLOZ czy możesz w skrócie opisać jak tego dokonałeś i jaki jest przykładowy koszt tej operacji. Pozdrawiam
inkstar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-05-2010, 09:22   #7
PABLOZ
ford::average
 
Zarejestrowany: 26-03-2010
Model: Sharan
Silnik: 1,9 110@126KM 235@285 NM
Rocznik: 1998
Postów: 58
Domyślnie Odp: Założyłem MFA w TDI - duże spalanie.

Koszty to zakup licznika i manetki - np. na allegro.

Zamiana manetki nie wymaga wyjmowania kierownicy, bo manetka po odkręceniu kilku śrubek i wypięciu kostek wychodzi do góry. Wymiana licznika zajmuje 5 minut.

Licznik bez kompa ma jedną kostkę a ten z kompem ma już dwie - u mnie ta druga kostka była schowana w gąszczu kabli za licznikiem. To w tej kostce sa kabelki od:
- sygnalizacji otwartych drzwi
- sygnał spalania z ECU
- temp. oleju
- sygnalizacja o niskiej temp zewn.
- niski poziom płynu spryskiwacza
- kontrolki spalonych żarówek
- podłączenie manetki MFA

U mnie - kostka do manetki MFA też była gotowa i na swoim miejscuGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
U niektórych może brakować tych kostek , więc warto przed zakupami sprawdzić czy są . W razie ich braku można próbować kupić je razem z licznikiem/manetką.
PABLOZ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-05-2010, 09:50   #8
Goliaty2
ford::advanced
 
Avatar Goliaty2
 
Zarejestrowany: 16-03-2009
Skąd: Jelcz-Laskowice
Model: Galaxy
Silnik: 1.9 TDI AFN
Rocznik: 1998
Postów: 213
Domyślnie Odp: Założyłem MFA w TDI - duże spalanie.

Cytat:
Napisał inkstar Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam, Twój przypadek potwierdza,że jednak można dołożyć MFA do MK1, w co wątpili co niektórzy na forum.
Oo i nie takie rzeczy się da zrobić w MK1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Polecam temat: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] i moją galerię w profilu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goliaty2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-05-2010, 09:50   #9
inkstar
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 02-10-2009
Skąd: Starachowice
Model: VW Sharan
Silnik: 115 KM AUY
Rocznik: 2001
Postów: 4
Domyślnie Odp: Założyłem MFA w TDI - duże spalanie.

U mnie niestety nie ma tych kostek, wczoraj sprawdzałem, więc wszystko trzeba instalować od początku. Może ktoś ma jakiś schemat, albo to przerabiał w MK1 w takim przypadku ? Byłbym wdzięczny za opis, bo na forum znalazłem opis ale do MK2. pozdrawiam
inkstar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2010, 11:57   #10
PABLOZ
ford::average
 
Zarejestrowany: 26-03-2010
Model: Sharan
Silnik: 1,9 110@126KM 235@285 NM
Rocznik: 1998
Postów: 58
Domyślnie Odp: Założyłem MFA w TDI - duże spalanie.

Rozpiska pinów drugiej kostki przy liczniku:

1- Drzwi LP
2- Drzwi PP
3- Drzwi LT
4- Drzwi PT
5- Klapa bagażnika
6- Światła PP
7- Światła LP
8- Światła PT
9- Światła LT
10- ACT (pin 23 klimatronik)
11- ACT (pin 8 klimatronik)
12-
13- poziom płynu spryskiwacza(B7Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
14- MF1
15- MF2
16 - temp. oleju (B81)
17-
18- B73 - temp zewn
19-
20- B73- temp zewn
21- sygnał spalania ECU (dla AFN pin 9 w kostce C1 /biało-fioletowy)

opis może się różnić w zależności od roku/modelu.


Przy zakupie licznika nalezy zwrócić uwagę na oznaczenia(7M0 919 lub 7M1 919) musi być takie same jak w starym liczniku.
Liczniki o numerach 7M0 i 7M1 nie sa zamienne (sprawdzone)
Licznik powinien być z podobnego modelu:
- automat/manual
- ABS/bez ABS
- rodzaj silnika (benzyna/TDI/VR6/...)
Gdy jest z innego modelu - należy go odpowiednio zakodować np.VAG-iem

{Kombiinstrument}
Steuergerät Codierung (< 05/2000)
STG 17 (Kombiinstrument) auswählen
STG Codierung -> Funktion 07
00?xx: Anti-Blockier-System
0 - ohne Anti-Blockier-System (bez ABS)
1 - mit Anti-Blockier-System (z ABS)
00x?x: Wegstrecken-Kennzahl
1 - 3440 für Automatikgetriebe (automat)
2 - 4815 für Schaltgetriebe (manual)
00xx?: Zylinder-Anzahl
4 - 4 Zylinder-Motor
6 - 6 Zylinder-Motor

WAŻNE:

Przy zakładaniu licznika należy odłączyć akumulator i doprowadzic wszystkie wskazówki do 0 (zera), w przeciwnym razie (gdy wskazówki nie będa na 0 i przekręcimy kluczyk)może dojść do uszkodzenia licznika.- w tym celu należy użyć grawitacjiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. (przechylic licznik)...
Po założeniu nowego licznika, pierwsze przekręcenie kluczyka w pozycję zapłon - powoduje rozpoczęcie testu - należy poczekac z odpalaniem samochodu do zakończenia testu.Trwa on kilka sekund.
Po wymianie licznika należy wkręcić i podłączyć, czujnik temp. oleju - króciec jest fabrycznie zaślepiony śrubą na klucz imbusowy, w okolicach filtra oleju.
Nalezy też dodać czujnik poziomu płynu spryskiwacza (zapewne z całym zbiorniczkiem)

U mnie instalacja kontroli żarówek i otwarcia drzwi była gotowa.


PS.
Dzisiaj założyłem licznik o oznaczeniu 7M1 919 z 1998 roku - wszystko działa jak powinno (airbag nie swieci się ,a spalanie z MFA wydaje się wiarygodne).
Licznik 7M0 919 był z 96r. i nie działał u mnie prawidłowo.
Jakby ktos chciał to mam go na zbyciu - powinien pasować do TDI roczników przed 1998 r. Stan licznika ok.230 kkm.

Problem uważam za rozwiązany.

Ostatnio edytowane przez PABLOZ ; 10-06-2010 o 13:26
PABLOZ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:44.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.