|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
12-05-2010, 14:44 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 26-03-2010
Model: Sharan
Silnik: 1,9 110@126KM 235@285 NM
Rocznik: 1998
Postów: 58
|
Założyłem MFA w TDI - duże spalanie.
Wymieniłem licznik na taki z MFA w Sharanie z podpisu.
Komputer pokazuje: Min Spalanie w trasie - ok.17~ Spalanie w mieście ok.25 Po resecie kompa spalanie zaczyna od ok. 35 i spada do powyższych wartości po kilku - kilkunastu kilometrach.Po resecie podczas hamowania silnikiem- średnia jest 0 (zero) l/100km. Przed wymianą termostatu pokazywał odpowiednio 23 - 30 l/100km. Rzeczywiste spalanie szacuję na ok. 5,5-8. Co może byż przyczyną tak dużego błędu wskazań MFA (pokazuje ok. 3 razy więcej niż powiniem)? pozostałe funkcje MFA działają prawidłowo: - prędkość średnia ,czas,dystans;kontrolki otwartych drzwi - brak wskazań temp. oleju(czujnik kupiony - niezałożony) - świeci się kontrolka braku płynu spryskiwacza(podejrzewam braku czujnika w zbiorniczku) Kostki do zegarów wyglądają na fabryczne. |
13-05-2010, 07:11 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 16-03-2009
Skąd: Jelcz-Laskowice
Model: Galaxy
Silnik: 1.9 TDI AFN
Rocznik: 1998
Postów: 213
|
Odp: Założyłem MFA w TDI - duże spalanie.
A wskazania prędkościomierza są na pewno prawidłowe?
|
13-05-2010, 20:42 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 26-03-2010
Model: Sharan
Silnik: 1,9 110@126KM 235@285 NM
Rocznik: 1998
Postów: 58
|
Odp: Założyłem MFA w TDI - duże spalanie.
Prędkościomierz działa wporządku.
VAG nie pokazuje błędów licznika - kodowanie ok. Jeszcze jedna dziwna sprawa: świeci się kontrolka airbag - a brak błędu poduszki na VAG-u. Przy połączeniu z ABS-em - kontrolka nie migała - też dziwne. Spalanie wg. VAG w normie (ok.5,5 przy 90 km/h). edit.: spalanie wg MFA: 80 km/h - 17 120 km/h - 11 l/100km Ostatnio edytowane przez PABLOZ ; 18-05-2010 o 07:50 |
18-05-2010, 19:13 | #4 |
ford::average
Imię: Michał
Zarejestrowany: 21-02-2007
Skąd: Szczecin-Gdynia
Model: FORD S-MAX MK2 FL
Silnik: 2.0TDCI 150PS
Rocznik: 2020
Postów: 81
|
Odp: Założyłem MFA w TDI - duże spalanie.
te spalania od 35L do zera wyglądają na chwilowe nie średnie.
Jak kodowałeś licznik? Dodatkowe opcje jak spryskiwacz czy czujnik oleju można wyłączyć VAGiem.
__________________
poprzednio GALAXY MKI 2,8V6, Galaxy MK2 1,9TDI 130PS, Galaxy MK3 2.0TDCI 163PS, Kuga MK2 2.0TDCI 150PS |
21-05-2010, 10:15 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 26-03-2010
Model: Sharan
Silnik: 1,9 110@126KM 235@285 NM
Rocznik: 1998
Postów: 58
|
Odp: Założyłem MFA w TDI - duże spalanie.
W MKI nie ma spalania chwilowego.
Kodowanie licznika : - manual - z ABS-em - 4 cylindry Wg zasobów forum -w MKI nie ma opcji wyłączenia kontrolki sprysków. Czujnik temp. oleju już zamontowałem - działa - w trasie ok.70 st. C, tak powinno być?. |
21-05-2010, 12:54 | #6 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 02-10-2009
Skąd: Starachowice
Model: VW Sharan
Silnik: 115 KM AUY
Rocznik: 2001
Postów: 4
|
Odp: Założyłem MFA w TDI - duże spalanie.
Witam, Twój przypadek potwierdza,że jednak można dołożyć MFA do MK1, w co wątpili co niektórzy na forum.Kolego PABLOZ czy możesz w skrócie opisać jak tego dokonałeś i jaki jest przykładowy koszt tej operacji. Pozdrawiam
|
24-05-2010, 09:22 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 26-03-2010
Model: Sharan
Silnik: 1,9 110@126KM 235@285 NM
Rocznik: 1998
Postów: 58
|
Odp: Założyłem MFA w TDI - duże spalanie.
Koszty to zakup licznika i manetki - np. na allegro.
Zamiana manetki nie wymaga wyjmowania kierownicy, bo manetka po odkręceniu kilku śrubek i wypięciu kostek wychodzi do góry. Wymiana licznika zajmuje 5 minut. Licznik bez kompa ma jedną kostkę a ten z kompem ma już dwie - u mnie ta druga kostka była schowana w gąszczu kabli za licznikiem. To w tej kostce sa kabelki od: - sygnalizacji otwartych drzwi - sygnał spalania z ECU - temp. oleju - sygnalizacja o niskiej temp zewn. - niski poziom płynu spryskiwacza - kontrolki spalonych żarówek - podłączenie manetki MFA U mnie - kostka do manetki MFA też była gotowa i na swoim miejscuGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. U niektórych może brakować tych kostek , więc warto przed zakupami sprawdzić czy są . W razie ich braku można próbować kupić je razem z licznikiem/manetką. |
24-05-2010, 09:50 | #8 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 16-03-2009
Skąd: Jelcz-Laskowice
Model: Galaxy
Silnik: 1.9 TDI AFN
Rocznik: 1998
Postów: 213
|
Odp: Założyłem MFA w TDI - duże spalanie.
Cytat:
Polecam temat: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] i moją galerię w profilu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
25-05-2010, 09:50 | #9 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 02-10-2009
Skąd: Starachowice
Model: VW Sharan
Silnik: 115 KM AUY
Rocznik: 2001
Postów: 4
|
Odp: Założyłem MFA w TDI - duże spalanie.
U mnie niestety nie ma tych kostek, wczoraj sprawdzałem, więc wszystko trzeba instalować od początku. Może ktoś ma jakiś schemat, albo to przerabiał w MK1 w takim przypadku ? Byłbym wdzięczny za opis, bo na forum znalazłem opis ale do MK2. pozdrawiam
|
07-06-2010, 11:57 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 26-03-2010
Model: Sharan
Silnik: 1,9 110@126KM 235@285 NM
Rocznik: 1998
Postów: 58
|
Odp: Założyłem MFA w TDI - duże spalanie.
Rozpiska pinów drugiej kostki przy liczniku:
1- Drzwi LP 2- Drzwi PP 3- Drzwi LT 4- Drzwi PT 5- Klapa bagażnika 6- Światła PP 7- Światła LP 8- Światła PT 9- Światła LT 10- ACT (pin 23 klimatronik) 11- ACT (pin 8 klimatronik) 12- 13- poziom płynu spryskiwacza(B7Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 14- MF1 15- MF2 16 - temp. oleju (B81) 17- 18- B73 - temp zewn 19- 20- B73- temp zewn 21- sygnał spalania ECU (dla AFN pin 9 w kostce C1 /biało-fioletowy) opis może się różnić w zależności od roku/modelu. Przy zakupie licznika nalezy zwrócić uwagę na oznaczenia(7M0 919 lub 7M1 919) musi być takie same jak w starym liczniku. Liczniki o numerach 7M0 i 7M1 nie sa zamienne (sprawdzone) Licznik powinien być z podobnego modelu: - automat/manual - ABS/bez ABS - rodzaj silnika (benzyna/TDI/VR6/...) Gdy jest z innego modelu - należy go odpowiednio zakodować np.VAG-iem {Kombiinstrument} Steuergerät Codierung (< 05/2000) STG 17 (Kombiinstrument) auswählen STG Codierung -> Funktion 07 00?xx: Anti-Blockier-System 0 - ohne Anti-Blockier-System (bez ABS) 1 - mit Anti-Blockier-System (z ABS) 00x?x: Wegstrecken-Kennzahl 1 - 3440 für Automatikgetriebe (automat) 2 - 4815 für Schaltgetriebe (manual) 00xx?: Zylinder-Anzahl 4 - 4 Zylinder-Motor 6 - 6 Zylinder-Motor WAŻNE: Przy zakładaniu licznika należy odłączyć akumulator i doprowadzic wszystkie wskazówki do 0 (zera), w przeciwnym razie (gdy wskazówki nie będa na 0 i przekręcimy kluczyk)może dojść do uszkodzenia licznika.- w tym celu należy użyć grawitacjiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. (przechylic licznik)... Po założeniu nowego licznika, pierwsze przekręcenie kluczyka w pozycję zapłon - powoduje rozpoczęcie testu - należy poczekac z odpalaniem samochodu do zakończenia testu.Trwa on kilka sekund. Po wymianie licznika należy wkręcić i podłączyć, czujnik temp. oleju - króciec jest fabrycznie zaślepiony śrubą na klucz imbusowy, w okolicach filtra oleju. Nalezy też dodać czujnik poziomu płynu spryskiwacza (zapewne z całym zbiorniczkiem) U mnie instalacja kontroli żarówek i otwarcia drzwi była gotowa. PS. Dzisiaj założyłem licznik o oznaczeniu 7M1 919 z 1998 roku - wszystko działa jak powinno (airbag nie swieci się ,a spalanie z MFA wydaje się wiarygodne). Licznik 7M0 919 był z 96r. i nie działał u mnie prawidłowo. Jakby ktos chciał to mam go na zbyciu - powinien pasować do TDI roczników przed 1998 r. Stan licznika ok.230 kkm. Problem uważam za rozwiązany. Ostatnio edytowane przez PABLOZ ; 10-06-2010 o 13:26 |
|
|
|