Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Kupujemy auto

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 10-07-2010, 00:13   #1
konradwan
ford::average
 
Avatar konradwan
 
Zarejestrowany: 09-07-2010
Skąd: .
Model: .
Silnik: .
Rocznik: .
Postów: 123
Domyślnie Planuję kupić MK3 - kilka pytań od nowicjusza

Witam gorąco.
Na wstępie chciałbym przeprosić za ewentualne błędy (zły dział, pytania które pojawiły się wcześniej, itp.). Jestem, no możnaby rzec, totalnym nowicjuszem i zupełnie nie wiem od czego zacząć.

Sprawa wygląda tak. Potrabuję w miarę bezpiecznego i w miarę niezawodnego samochodu rodzinnego. Możnaby rzec że nigdy wcześniej nie miałem samochodu na własność. Stąd też bierze się moja niewiedza odnośnie niektórych wyjątkowo podstawowych spraw.

Rozglądałem się, pytałem, analizowałem, po pewnym czasie wybór padł na Mondeo MK3. I mam jakieś takie dziwne wrażenie że ten samochód jest mocno wysunięty w przyszłość. Bardzo trudno znaleźć samochód z lat 2001/2002 który miałby tak atrakcyjne wnętrze, tak ładne nadwozie i tak atrakcyjną cenę, zresztą do tego jeszcze wrócę. Chciałbym bowiem to zweryfikować, sytuacja wygląda zbyt pięknie.

Zacznę od pytania do użytkowników powyższego modelu, jak to jest z jego awaryjnością i dostępnością części? Słyszałem że bardzo dobrze, samochód podobno rzadko się psuje i można naprawdę na nim polegać, na czym bardzo mi zależy, ale przy jakim przebiegu ta cała magia idealności znika?
Czy opłaca się kupować samochód z, hmm, powiedzmy 130 tysiącami kilometrów przebiegu? Do ilu on jest w stanie dojeździć tak, żeby nie trzeba było co dwa tygodnie wymieniać w nim części? Nie mam zamiaru jeździć dużo, chciałbym natomiast żeby samochód przez kilka następnych lat jako tako się trzymał.
Czy prawdą jest to że silniki Diesla mają gorszą wytrzymałość/są bardziej podatne na zużycie i awarie? Czy w takim przypadku bardziej opłacalne jest kupowanie benzyniaka?

Wspomnę o cenie, która mnie wprost zadziwia, mianowicie z moich obserwacji wynika że już za 15 tysięcy można się porozglądać za modelami z przebiegiem poniżej 150 tysięcy kilometrów, najczęściej zadbanymi, bez żadnych większych napraw! Czy można ryzykować wydając tak mało pieniędzy na mk3, bo przecież dostępne są egzemplarze nawet o kilka/kilkanaście tysięcy droższe nie różniące się ani silnikiem, ani przebiegiem, ani de facto wyposażeniem (bo wątpię żeby klimatronik czy komputer pokładowy tak drastycznie zwiększał wartość samochodu!). To pytanie właściwie ogólnie odnosi się do kupowania samochodu używanego. Czy tańszy zawsze znaczy bardziej podejrzany, mniej zadbany, z ukrytą wadą, czy jednak zdarzają się ogłoszenia/aukcje na których sprzedający chce szybko sprzedać dobry samochód za bardzo dobrą kwotę? Jestem z wykształcenia technikiem informatykiem i w moim małym świecie takie zabiegi zdarzają się naprawdę rzadko, bo po co sprzedawać drastycznie tanio, skoro nawet cena 5% niższa od konkurencji powoduje zainteresowanie kupującego akurat naszymi częściami/usługami?

Prosiłbym żeby mi jeszcze ktoś tak uprzejmie i w miarę łopatologicznie wytłumaczył podstawy - co się w takim samochodzie wymienia i co ile? Opony, klocki, filtr powietrza, olej, amortyzatory, co z klimatyzacją, czy właściwie przeglądy w ASO są dobrym pomysłem, czy można liczyć na jakiś tani warsztat lub nawet na swoją, później nabytą wiedzę, odnośnie wyszukiwania problemów w samochodzie? Ile to tak średnio rocznie wam, drodzy forumowicze, wychodzi za eksploatację?

No i jedno małe ostatnie pytanko, nigdzie nie mogę się doszukać odpowiedzi, czym różnią się wszesne egzemplarze (2001/2002) od tych późniejszych (2006/2007), poza tymi najbardziej rzucającymi się w oczy tylnymi światłami?

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi. Zwłasza za te pomocne. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

konradwan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-07-2010, 01:12   #2
Bebejt
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 27-12-2008
Skąd: Nowy Sącz
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2002
Postów: 33
Domyślnie Odp: Planuję kupić MK3 - kilka pytań od nowicjusza

Witam.
Posiadam Mondeo MK3 z roku 2002 z silnikiem TDDi.
Mam go juz ponad 3 lata i narazie wymieniłem w nim 1 konika bo padł dokladnie 2 tygodnie temu. Koszt wyniósł mnie całe 100 zł.
Przebieg- dzisiaj stukneło 130 tyś km i autko cały czas chce więcej !
Moim zdaniem idealne rodzinne autko - bardzo wygodne i komfortowe które prezentuje sie rewelacyjnie : )

co do pytania:

Cytat:
Czy prawdą jest to że silniki Diesla mają gorszą wytrzymałość/są bardziej podatne na zużycie i awarie? Czy w takim przypadku bardziej opłacalne jest kupowanie benzyniaka?
Czy ja wiem? Większość moich znajomych jezdzacych MK3 maja siliniki weń Diesla i sam tez mam i nie narzekam i narazie sie nie psuje wiec nie jest tak zle : )
Benzyniaki ciszej chodzą - jak chcesz mnie spój u sąsiadów - kup benzyniaka : )


Cytat:
Prosiłbym żeby mi jeszcze ktoś tak uprzejmie i w miarę łopatologicznie wytłumaczył podstawy - co się w takim samochodzie wymienia i co ile? Opony, klocki, filtr powietrza, olej, amortyzatory, co z klimatyzacją, czy właściwie przeglądy w ASO są dobrym pomysłem, czy można liczyć na jakiś tani warsztat lub nawet na swoją, później nabytą wiedzę, odnośnie wyszukiwania problemów w samochodzie? Ile to tak średnio rocznie wam, drodzy forumowicze, wychodzi za eksploatację?
Co sie wymienia - rzadko sie wymienia bo rzadko sie psuje ;-)
Ale najważniejsze:

IM BARDZIEJ DBASZ - TYM DŁUŻEJ MASZ !
Opony - zalezy jak czesto jeździsz... mysle ze jak rzadko będziesz jeździł (bo tak wspomniales na początku) to raz na 3-4 lata starczy. (chyba ze bedziesz palił gume i wchodził na ręcznym w każdy zakręt - to z 3 razy kwartał Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
klimatyzacja - narazie od zakupu nic z nią nie robiłem więc działa (juz ponad 3 lata)
wszystko zależy od tego w jakim stopniu używasz autka ;-)
Co do ASO - jak masz dużo kasy i chcesz mieć wszystko cacy to proszę bardzo.
Jak masz troche mniej to lepiej po mechanikach (najlepiej polecanych przez znajomych), a jak jakas blachostka typu "wymienić żarówke" to samemu : )

Hmm rocznie za eksploatacje?
Tyle co na paliwo / kosmetyki pielęgnacyjne / żarówka czasem / czasem dioda jakas / błachostki ; )
Napewno na portfelu nie odczujesz!


Cytat:
No i jedno małe ostatnie pytanko, nigdzie nie mogę się doszukać odpowiedzi, czym różnią się wszesne egzemplarze (2001/2002) od tych późniejszych (2006/2007), poza tymi najbardziej rzucającymi się w oczy tylnymi światłami?

Co do 2007 to od tego roku wyszły MK4 wiec różni się dużo ;-)

Hmm roczniki 2001/2002 to najczęściej chyba siliniki TDDi a te młodsze to juz z TDCi.
No i głównie chodzi o "FL" .
Czyli ogólny wygląd wewnętrzny autka. Deska rozdzielcza, drążek do biegów itd itd ;-)




Mam nadzieje ze zdecydujesz sie na zakup Mondeo : )
Pozdrawiam i zycze bezawaryjnej jazdy na tanim paliwie ;-)











P.S. Wszystko pisałem z własnej wiedzy - jak coś napisałem źle nie krytykuj tego bardzo agresywnie tylko zwróć uwage : )




Pozdrawiam.
Bebejt jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-07-2010, 09:18   #3
konradwan
ford::average
 
Avatar konradwan
 
Zarejestrowany: 09-07-2010
Skąd: .
Model: .
Silnik: .
Rocznik: .
Postów: 123
Domyślnie Odp: Planuję kupić MK3 - kilka pytań od nowicjusza

Dziękuję bardzo za odpowiedź. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Cytat:
Napisał mixiu
Czy ja wiem? Większość moich znajomych jezdzacych MK3 maja siliniki weń Diesla i sam tez mam i nie narzekam i narazie sie nie psuje wiec nie jest tak zle : )
Spotkałem się z opiniami, także na forum, że problemy z wtryskami czy kołem dwumasowym pojawiają się najchętniej w Dieslach. Jeśli jest chociaż cień prawdy w tym wszystkim, to jest to dla mnie argument za benzyniakiem...

Cytat:
Napisał mixiu
IM BARDZIEJ DBASZ - TYM DŁUŻEJ MASZ !
No i tu jest właśnie problem z kupowaniem pojazdu. Nie chcę* płacić kilku tysięcy drożej tylko po to żeby otrzymać książkę serwisową, którą de facto łatwo podrobić, czy po to żeby sprzedawca zapewniał mnie że przebieg jest w 100% autentyczny.
*Nie wiem czy powinienem, tak powiem.
Kupując samochód używany, w dodatku rozglądając się za tańszymi egzemplarzami, niestety chyba nie masz wiedzy/kontroli nad tym czy poprzedni właściciel lał do baku olej opałowy, samochodem jeździł głównie po górach czy na przykład samochód spędził połowę swojego życia na holowaniu przyczepy kempingowej.

Jak to jest ze zmianą stanu licznika w mk3, przeciętny sprzedawczyk jest w stanie to zrobić?

Cytat:
Napisał mixiu
No i głównie chodzi o "FL" .
Czyli ogólny wygląd wewnętrzny autka. Deska rozdzielcza, drążek do biegów itd itd ;-)
Okej, dziękuję, czyli nie ma problemu, myślałem że różnic jest więcej. Wersja przed FL podoba mi się na tyle, że wymieniłbym w niej tylko lampy. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Wyduszę z siebie jeszcze odrobinę nowicjusza - warto szukać ogłoszenia z podanym numerem VIN? Czy na jego podstawie da się określić autentyczność przebiegu?

Bo dylemat i problem mam taki, że chyba ograniczę się do szukania samochodu w swoim mieście (Wrocław) błagając jednocześnie sprzedawców żeby mogli ze mną pojechać z samochodem do ASO. Nie chcę wydawać takiej kupy szmalu tylko po to żeby po kilku tygodniach dowiedzieć się że w motoryzacji nie szuka się najtańszych rozwiązać, głównie z powodu oszustwa.

Co myślicie na przykład o tym?
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
konradwan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-07-2010, 09:28   #4
CzarnaMamba
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-09-2009
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MKIII Kombi
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 42
Domyślnie Odp: Planuję kupić MK3 - kilka pytań od nowicjusza

Cytat:
Napisał konradwan Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
można się porozglądać za modelami z przebiegiem poniżej 150 tysięcy kilometrów, najczęściej zadbanymi, bez żadnych większych napraw!
Człowieku na jakim świecie ty żyjesz?
CzarnaMamba jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-07-2010, 09:30   #5
konradwan
ford::average
 
Avatar konradwan
 
Zarejestrowany: 09-07-2010
Skąd: .
Model: .
Silnik: .
Rocznik: .
Postów: 123
Domyślnie Odp: Planuję kupić MK3 - kilka pytań od nowicjusza

No i takiej właśnie odpowiedzi oczekiwałem, wybijcie mi te głupoty z głowy i powstrzymajcie kolejnego zielonego przed zrobieniem w bambuko, dzięki! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
konradwan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-07-2010, 09:46   #6
CzarnaMamba
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-09-2009
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MKIII Kombi
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 42
Domyślnie Odp: Planuję kupić MK3 - kilka pytań od nowicjusza

Średnio diesele z początku dziesieciolecia mają grubo ponad 200, 300 tys najechane. Zajrzyj na autoscout24.de. Najważniejszy jest stan i autentyczny przebieg. Jak właściciel dba i nie żałuje na częściach to nie patrz który ma mniej najechane bo możesz się zdziwić.

Na oględziny możesz zabrać jakiegoś ziomka co ma pojęcie o mondeo jeżeli się nie znasz. Jest multum podzespołów do sprawdzenia, a i to nie gwarantuje ci najbliższej bezawaryjności. I nie napalaj się.
CzarnaMamba jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-07-2010, 09:46   #7
Bebejt
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 27-12-2008
Skąd: Nowy Sącz
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2002
Postów: 33
Domyślnie Odp: Planuję kupić MK3 - kilka pytań od nowicjusza

Cytat:
Wyduszę z siebie jeszcze odrobinę nowicjusza - warto szukać ogłoszenia z podanym numerem VIN? Czy na jego podstawie da się określić autentyczność przebiegu?
poprzez VIN mozesz sprawdzic autentycznosc auta (kolor blachy, model, wyposazenie) niestety przebiegu przez to nie sprawdzisz.
Bebejt jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-07-2010, 10:06   #8
duszek70
ford::average
 
Avatar duszek70
 
Zarejestrowany: 21-12-2006
Model: MK3
Silnik: 2.0 TDCI Ghia
Rocznik: 2004
Postów: 78
Domyślnie Odp: Planuję kupić MK3 - kilka pytań od nowicjusza

Witam!
Ja również borykam się z problemem kupna samochodu. Całymi dniami siedzę w sieci i szukam. Mam wrażenie, że już całą sieć ogarnąłem. To forum przeczytałem chyba całe i powiem Ci, że ile opinii to można by rzec tyle samo pozytywnych ile negatywnych.

Podobnie jak Ty szukam Forda Mondeo.Ty swojego pierwszego, a ja już kolejnego. Mam słabość do tej marki i do tego modelu. Znajomi doradzają mi nie kupuj auta na F. Kup Astrę, Vectrę, Zafirę, Nissana nie będziesz żałował. A ja jakoś nie czuję tych aut, nie mówiąc już, że nie podobają mi się tak do końca. Brakuje mi też w nich przestrzeni i tego czegoś...

Auta poszukuję ponieważ mój zadbany Ford Mondeo MK1 został został uszkodzony w zdarzeniu drogowym. Jego naprawa wg rzeczoznawcy się nie opłaca, a miał mi jeszcze posłużyć. Za te 5 lat użytkowania wymieniałem to co trzeba na bieżąco bo jak ktoś tu już powiedział...jak dbasz tak masz...i to jest prawdą.

Rozglądam się za MK3 tylko z trochę młodszym stażem. Choć znam się trochę na autach mam te same dylematy...benzyna, czy diesel itp. Z opinii na różnych stronach internetowych mówi się, że dwu masa prędzej czy później musi paść. Jak autko ma już przejechane te 150 tys. km to jest to ponoć tylko kwestią czasu, jeśli już nie jest po wymianie. Koszt tego jest spory, ale można już za 700 zł kupić po regeneracji, tylko czy warto. Drugą wadą są pompo-wtryskiwacze w silnikach 2.0 TDCI z silnikiem 130 konnym. Nie jest to normą, ale klękają. Koszt naprawy, wymiany nie jest tani. Doradzają więc drugi silnik 2.0 TDCI, ale z silnikiem 115 KM. Tam wtrysk jest elektroniczny. Silniki benzynowe owszem, ale koszt paliwa. Można by dołożyć na instalacje LPG, ale zawsze to wydatek i też nie tani. Jak sam widzisz ile za tyle też przeciw, ale ja i tak kupię Mondeo. Ważną kwestią jest też do czego w szczególności będziesz używał auta. Jeżeli ruch miejski to wiesz...gaz, hamulec, sprzęgło i tak w kółko. Nie wskazane dla dwu-masy.
Ogólnie-wizualnie autko godne polecenia. Ładna linia nadwozia, wygodne, przestrzenne i dobrze się prowadzi.

Co do modelu, którym jesteś, czy będziesz zainteresowany to auto trzeba obejrzeć, osłuchać. Nie rób tego sam, ponieważ nie będziesz obiektywny, a jak piszesz też się za dobrze nie znasz. Weź ze sobą dobrego mechanika co zna te samochody i zna ich bolączki. Zaletą choć zdania są podzielone jest to, że samochód jest sprowadzony. Dla mnie to zaleta i ja takiego będę szukał. Poprzednie autko wiernie mi służyło, ale też było sprowadzone, z Niemiec. Nie wytłuczone, zadbane i do końca przeglądane.
Życzę udanego zakupu i zadowolenia z wyboru.

Pozdrawiam!
duszek70 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-07-2010, 13:48   #9
RECONDO
ford::expert
 
Avatar RECONDO
 
Zarejestrowany: 03-08-2006
Skąd: Camp Eagle
Model: MONDEO
Silnik: 1,8 PB
Rocznik: 2001
Postów: 2,729
Domyślnie Odp: Planuję kupić MK3 - kilka pytań od nowicjusza

Panowie! Jeżeli jesteście za dieslem bo niższe spalanie to warto pomyśleć o zakupie 2.5 V6 plus lpg. 4 lata temu też miałem dylemat jakie auto wybrać, szukałem rodzinnego kombi dla 4 osób, wybór padł na MDO - w swojej klasie miał największy kuferek - kupiłem z silnikiem 1.8/125PS, mało jak na wagę auta, przez chwilę zazdrościłem tym z dieslami bo to moment i spalanie ale z aktualnej wiedzy jaką posiadam też wybrałbym Pb...
__________________
MJJ HUMAN NATURE
NTM - NARODOWY TEST MIECIA czyli ile dodatków uda się upchać do jednego złomka!

Ostatnio edytowane przez RECONDO ; 15-07-2010 o 14:50
RECONDO jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-07-2010, 14:47   #10
Snajper_881
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Planuję kupić MK3 - kilka pytań od nowicjusza

Cytat:
Drugą wadą są pompo-wtryskiwacze w silnikach 2.0 TDCI z silnikiem 130 konnym.
O Matko !
Bzdura totalna !
W silnikach Forda niema żadnych POMPOWTRYSKIWACZY !!
To jest układ zasilania paliwem na wspólnej szynie wysokociśnieniowej (CR-Common Rail). Pompowtryski zostawmy VW, tam są jeszcze o jakieś 3 epoki za nami.

Recondo,
Cytat:
kupiłem z silnikiem 1.6/125PS,
a nie 1.8/125KM?? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
  Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Przeszukaj ten temat:

Zaawansowane wyszukiwanie

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:49.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.