Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-09-2010, 22:18   #1
Pablo_X
ford::specialist
 
Avatar Pablo_X
 
Zarejestrowany: 30-05-2007
Skąd: Nysa
Model: BMW x1
Silnik: 2.0d TwinTurbo :-D
Rocznik: 2018
Postów: 565
Wink Odczyt korekt dla wtryskiwaczy w TDCI

Zastanawia mnie jednoznaczność odczytów dokonywanych przez urządzenia diagnostyczne.
Chodzi o to, że próba przelewowa to lipa i nie pozwala określić stanu wtryskiwacza i jest raczej na pokaz, że wszystko jest ok. Przelewy zazwyczaj wychodzą bardzo dobrze, albo przynajmniej zadowalająco, a silnik pracuje głośno, kopci przy rozruchu na zimno i inne takie.

Czy ktoś może potwierdzić jednoznaczność odczytów dokonanych np. IDSem, ScanXLem, easyTRONIC (Bosch) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Jako przykład pomiaru zamieszcam odczyty dokonane na jednym aucie, w odstępie miesiąca. Silnik przy pomiarach raczej nie był nagrzany (nie pamiętam ile miał stopni).
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Odczyt z porgramu easyTRONIC - BOSCH

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Odczyt z programu ScanXL


__________________
FORD Club Polska

Ostatnio edytowane przez Pablo_X ; 29-09-2010 o 10:00
Pablo_X jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-09-2010, 02:04   #2
SrebnaStrzała
ford::expert
 
Avatar SrebnaStrzała
 
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Poznań
Model: A7, Mondeo
Silnik: 50TDI, 2.0TDCI
Rocznik: 2018, 2011
Postów: 4,462
Domyślnie Odp: Odczyt korekt dla wtryskiwaczy

Kłóciłbym się odnośnie wiarygodności próby przelewowej. W jakiś sposób ona stwierdza te najczęstsze przypadki. Owszem nie można za pomocą tego zdiagnozować wtryskiwacz cal po calu ale nie skreślajmy tej opcji Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Za to zdziwiony jestem że chcesz znaleźć przyczynę problemu używając softu, bez praktycznego/technicznego sprawdzenia wtryskiwacza, chyba że coś źle zrozumiałem. Linki, czy tam obrazki nie działają.
SrebnaStrzała jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-09-2010, 10:27   #3
Pablo_X
ford::specialist
 
Avatar Pablo_X
 
Zarejestrowany: 30-05-2007
Skąd: Nysa
Model: BMW x1
Silnik: 2.0d TwinTurbo :-D
Rocznik: 2018
Postów: 565
Domyślnie Odp: Odczyt korekt dla wtryskiwaczy

Prosta sprawa - ile trwa zrobienie próby przelewowej a ile odczytanie korekt na wtryskach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jak wiadomo, nawet wymiana zaworka to nie taka wielka filozofia, jednak gorzej z końcówką a ona ma większe znaczenie dla pracy silnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kupowanie auta bez podpięcia pod komputer i sprawdzenia takich szczegółów to finansowy strzał w stopę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wystarczy spojrzeć na posty nowych użytkowników - "mam Mondeo 2 tygodnie i mruga sprężynka", "kupiłem Mondeo 3 tygodnie temu i mruga sprężynka" itd...
__________________
FORD Club Polska

Ostatnio edytowane przez Pablo_X ; 28-09-2010 o 10:30
Pablo_X jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-09-2010, 10:32   #4
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
Domyślnie Odp: Odczyt korekt dla wtryskiwaczy

a swoją drogą to trzeba by było porównać w kilku autach. może wybiorę się na spot i spróbuję żeby było na jednym komputerze odczytane. może trafi się jakieś auto ze sprężynką.
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-09-2010, 18:54   #5
Pablo_X
ford::specialist
 
Avatar Pablo_X
 
Zarejestrowany: 30-05-2007
Skąd: Nysa
Model: BMW x1
Silnik: 2.0d TwinTurbo :-D
Rocznik: 2018
Postów: 565
Domyślnie Odp: Odczyt korekt dla wtryskiwaczy

Cytat:
Napisał jendrekmak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
trzeba by było porównać w kilku autach
Raczej porównać trzeba by było jedno auto na wspomnianych systemach diagnostycznych.
__________________
FORD Club Polska
Pablo_X jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-09-2010, 20:03   #6
chasm
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 27-05-2004
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MKIII kombi
Silnik: TDCi 115KM
Rocznik: XI 2003
Postów: 467
Domyślnie Odp: Odczyt korekt dla wtryskiwaczy

Cytat:
Napisał Pablo_X Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy ktoś może potwierdzić jednoznaczność odczytów dokonanych np. IDSem, ScanXLem, easyTRONIC (Bosch)
Podobnie ja się już kiedyś zastanawiałem, ale odpowiedzi brak.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Może połączmy siły, wątek i mój posta na MKP: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

W skrócie - logowałem przebiegi korekt z ScanXl - co odpalenie inne wtryskiwacze miały inne korekty, raz powiedzmy max na plus był a, innym razem D, innym B itd.
Tak jakby dla danego odpalenia sterownik wyrównywał korekty, rozpoczynając od innych wtrysków. Pewnie jakby któryś bardzo odbiegał od normy byłby na stałe na większej korekcie ?

Właśnie prośba do kolegów o pomiary na nowych/sprawnych wtryskach i na takich, które ktoś stwierdził, że są do wymiany (np. jeden lub dwa).

Abym nie był gołosłowny kilka przykładów offsetów po odpaleniu (na razie od znajomego, który mi podrzucił logi - silnik taki jak mój, sprawdzałem u siebie i podobnie, może tylko jakoś bardziej równomiernie czy może maxy w granicach 0,7-0,8 choć przeważnie ~0,5, a może nie trafiłem na odpalenie, gdzie maxy byłyby większe - swoje logi mam na innym kompie, jakby kogoś coś jeszcze interesowało mogę podesłać)
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg Offset1.jpg (23.4 KB, 459 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg Offset2.jpg (23.1 KB, 279 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg Offset4.jpg (23.8 KB, 226 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg Offset5.jpg (23.7 KB, 191 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg Offset6.jpg (24.4 KB, 153 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez chasm ; 04-10-2010 o 11:35 Powód: zmiana adresów obrazków
chasm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2010, 10:10   #7
Pablo_X
ford::specialist
 
Avatar Pablo_X
 
Zarejestrowany: 30-05-2007
Skąd: Nysa
Model: BMW x1
Silnik: 2.0d TwinTurbo :-D
Rocznik: 2018
Postów: 565
Domyślnie Odp: Odczyt korekt dla wtryskiwaczy w TDCI

Chodzi o to, aby korekty oscylowały w granicach 0 (zera).
Poprawcie mnie bo nie wiem czy dobrze zgaduję: np.
  1. korekta -1.35 = wtrysk zaczyna lać i komputer zmniejsza dawkę paliwa
  2. korekta 0.57 = wtrysk ma zmniejszony wydatek i komputer zwiększa dawkę
Pomiaru korekt dokonuje się na ciepłym silniku, tak samo jak dla próby przelewowej.
__________________
FORD Club Polska
Pablo_X jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2010, 10:32   #8
chasm
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 27-05-2004
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MKIII kombi
Silnik: TDCi 115KM
Rocznik: XI 2003
Postów: 467
Domyślnie Odp: Odczyt korekt dla wtryskiwaczy w TDCI

Cytat:
Napisał Pablo_X Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
# korekta -1.35 = wtrysk zaczyna lać i komputer zmniejsza dawkę paliwa
# korekta 0.57 = wtrysk ma zmniejszony wydatek i komputer zwiększa dawkę
Tylko teraz pytanie - czy komputer wie o "wydatku paliwa" tylko opierając się o ciśnienie paliwa na listwie i wiedzy, który wtryskiwacz właśnie wysterowuje (bo przecież nie wie ile paliwa poszło na przelew i kalkuluje, że skoro poszło więcej paliwa to pewnie więcej dotarło do komory spalania i jest niestety w błędzie)?

Jeśli tak to Twoja propozycja wydaje się prawidłowa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Tylko dlaczego na "minusach" są różne wtryski co każde odpalenie ? - fakt, podałem przebiegi po odpaleniu, a nie na ciepłym silniku, sprawdzę jeszcze na ciepłym czy na max minusie jest zawsze ten sam wtrysk.

-
chasm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2010, 10:50   #9
Pablo_X
ford::specialist
 
Avatar Pablo_X
 
Zarejestrowany: 30-05-2007
Skąd: Nysa
Model: BMW x1
Silnik: 2.0d TwinTurbo :-D
Rocznik: 2018
Postów: 565
Domyślnie Odp: Odczyt korekt dla wtryskiwaczy w TDCI

ECU określa parametry pracy na podstawie czujnika położenia wału, czujnika szumów spalania.
Czy bierze pod uwagę czujnik ciśnienia na listwie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Trudno powiedzieć bo nigdy nie wiadomo ile paliwa poszło w przelew, a ile na wtrysk.
Dlatego, wg mnie, są to wartości orientacyjne, i z tego właśnie powodu, średnie spalanie wyświetlane na "kompie" ma tak duże odchyłki (jedynie dla nowych wtryskiwaczy wskazanie może być prawdziwe).
__________________
FORD Club Polska
Pablo_X jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2010, 11:06   #10
chasm
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 27-05-2004
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MKIII kombi
Silnik: TDCi 115KM
Rocznik: XI 2003
Postów: 467
Domyślnie Odp: Odczyt korekt dla wtryskiwaczy w TDCI

Cytat:
Napisał Pablo_X Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy bierze pod uwagę czujnik ciśnienia na listwie Trudno powiedzieć bo nigdy nie wiadomo ile paliwa poszło w przelew, a ile na wtrysk.
No niby tak, ale przecież na jakimś parametrze przepływu paliwa musi się oprzeć.
Wykoncypowałem, że skoro wie jakie jest ciśnienie na listwie przed uruchomieniem konkretnego wtryskiwacza i jakie po to wylicza sobie z czasu otwarcia ile poszło powiedzmy mg czy ml.... i ewentualnie koryguje dawkę paliwa przy kolejnym cyklu tego wtryskiwacza. Natomiast czy ten czujnik ma tak małą bezwładność i czy przepływ informacji przez szynę jest tak szybki by te wartości pomierzyć i przesłać to już nie wiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Pytanie właśnie, co ECU bardziej bierze pod uwagę -informację o przepływie z mojej teorii Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. czy np. o zaburzeniach w równomierności obrotu wału czy szumach spalania

Równie dobrze można przyjąć 2 warianty w przypadku gdy wtrysk ma zmniejszony wydatek i komputer zwiększa dawkę:
- przelew jest za duży i i za mało trafia do cylindra
- przelew ok, ale np. końcówka zanieczyszczona

Sam nie wiem...
chasm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:41.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.