Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 08-12-2010, 17:15   #1
utoll
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 07-12-2010
Skąd: Chojna
Model: MONDEO
Silnik: 2,0 Benzyna
Rocznik: 2009
Postów: 8
Domyślnie Brak iskry na świecach odcięcie na zapłonie

Witam
Jako nowy na forum przedstawię się :
Jestem utek. Mam od sierpnia FOCUS'a MK1 z 2003 roku KOMBI , 1,6 Benzyna (ponoć 100KM).

Autko jak do tej pory sprawowało się tako jako, mimo tego że stało pod chmurką, gdzie wcześniej było garażowane. Bez żadnych ekscesów oferowało dobre warunki do jazdy.
Jeszcze napomknę że miesiąc temu wymieniałem olej a 2 miesiące temu chłodnicę.
Jeździłem nim mało do pracy i z powrotem. Do roboty mam jakiś 1 km.
Więc czasami przez tydzień robiłem całe 10km.
Miesiąc temu wymieniałem OLEJ i okazało się że muszę też wymienić uszczelkę pod klawiaturą ponieważ wyciekał olej. Ale że miałem pilny wyjazd na słowację musiałem jechać. Po powrocie brak funduszy zmusił mnie do jeżdżenia z wyciekiem do wypłaty. (mechanik powiedział że tyle to jeszcze można pojeździć ale trzeba wymienić w najbliższym czasie uszczelkę).

No i przyszła zima. Po pierwszym mrozie jadąc do pracy poczułem zapach paliwa.... myślę sobie coś jest nie tak i trzeba jechać do mechanika.
Ale mechanika miałem dopiero umówionego na przyszły dzień więc wróciłem do domu normalnie.
Następnego dnia odpaliłem auto, by się nagrzało jak zwykle (zawsze po uruchomieniu silnika czekam 2-4 minuty aż się trochę autko rozgrzeje).
Ale po uruchomieniu silnik coś nierówno chodził (a była to mroźna noc). Poczekałem chwilę aż auto się rozgrzeje ale silnik dalej chodził tak jakby nierówno lub może jeden gar nie palił???

Podjechałem do pracy... i zostawiłem autko. W ciągu dnia -14 stopni C.
Po pracy wsiadam .. rozrusznik kręci, i nic,... autko nie startuje. .. myśle sobie pewnie akumulator.... albo syf w paliwie jakiś wleciał do filtra bo rezerwa się włączyła... (miałem paliwa na jakieś 65km wg. wykazań komputera, lub pompka paliwowa.



I zaczęły się próby.
1. Na pych... nie idzie.
2. Odpaliłem na klemy z innego auta.... nie idzie.
3. Akumulator już padł całkiem od kręcenia... więc musiałem wziąć i naładować go przez noc. Przy okazji dowiedziałem się od kolegi Kazia że MOTORCRAFT to oryginalne akumulatory które Ford montuje w FFOCUSIE.
Więc zamówiłem nowy akumulator. Ale w międzyczasie samochód trafił do mechanika.
Mechanik podłączył go do komputera (miał jakiś taki program który powiedział że może nie sczytać wszystkiego z samochodu).
Ale sprawdził... świece wymienił bo były zalane olejem .. i dalej było to samo..... Akumulator powiedział że jest ok. bo kręci ale nie ma nie ma iskry jak by było odcięcie zasilania przez imobilaizer
Pompka paliwowa daje paliwo i filtr przepuszcza więc paliwo dochodzi ale nie ma iskry na świecach

Auto ma imobilaizer oryginalny który działa po włożeniu kluczyka do stacyjki i auto alarm z centralnym... który obsługuje przez dodatkowego pilota zamiast oryginalnego. Obydwie diody sygnalizujące pracę tego zabezpieczenia pracują normalnie .
Według mechanika który instalował autoalarm (z odcięciem zasilania przy próbie kradzieży) to urządzenie jest niezawodne i nie mogło zwieść.

Dziwne jest też to że próbowałem u mechanika włączyć alarm żeby "zawył" i nie o dziwo alarm nie "wył" tylko awaryjki świeciły - nie było sygnału.

Auto stoi u mechanika, jutro podwiozę mu nowy akumulator bo ma przyjść.
Mechanik mówił że może to być czujnik położenia wału, który też odcina zapłon. Jak się dowiadywałem to często te czujniki wyłapują drobinki opiłków i przestają wskazywać tak jak trzeba. Poza tym może podczas wymiany oleju ktoś naruszył kabel lecący do czujnika i dlatego czujnik nie wskazuje. Może być różnie? Nieprawdaż?

Teraz pytanie

Czy ktoś się z takim tematem spotkał? Czy ktoś mógłby podpowiedzieć co to może być ? Co obstawiacie?

Rozrusznik kręci, akumulator daje napięcie ale nie ma (Jak to powiedział mechanik) nie ma iskry?
Auto stoi u MAK AUTO - i naprawdę serwis w porządku.

Jak ktoś ma jakieś pomysły czekam na podpowiedzi.
W razie czego na gg 3378084 lub kom. 691 897 577

Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam
Utoll.

utoll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-12-2010, 19:58   #2
utoll
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 07-12-2010
Skąd: Chojna
Model: MONDEO
Silnik: 2,0 Benzyna
Rocznik: 2009
Postów: 8
Domyślnie Odp: Brak iskry na świecach odcięcie na zapłonie

Witam

Dzisiaj był przy samochodzie elektryk.

Objawy - od razu przepraszam za niefachowy język ale opisuje to co mi powiedziano a nie znam się na tym.

Elektryk prześwietlił całą instalację elektyczną. (nie mam informacji czy podpinał się z komputerem do auta czy nie.

Mechanik wyjaśnił mi to tak : Na cewkę idą jakieś dwa przewody(lub dwa złącza jakieś). Komputer impulsuje prąd na cewkę dając "+" i "-" impulsowo. A elektryk podpiął się pod te przewody i okazało się że na jednym z przewodów jest ciągle "-".

Diagnoza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. może być szokująca dla niektórych więc kto ma słabe nerwy niech nie czyta!!!

1. Uszkodzona cewka i komputer.
2. Albo alarm tak po prostu działa.
Ad 1. nie muszę pisać jakie to są koszty... auto jest jeszcze nie spłacone a już będzie trzeba wywalić minimum 1500zł
Ad 2. Człowiek który montował alarm twierdzi że jest on zbyt niezawodny żeby to mogła być wina alarmu.
Podpowiedział mi że aby sprawdzić poprawność działania alarmu
- trzeba uzbroić alarm pilotem.
- Następnie otworzyć kluczykiem auto... powinien wyć alarm (stwierdziłem że nie wyje bo to już sprawdzałem gdy chciałem go doprowadzić do wycia - ale za to awaryjne się świecą więc alarm działa tylko ma wyłączoną syrenę lub syrena padła).
- i powinny włączyć się awaryjki
- i... jeśli się wejdzie do auta i spróbuje odpalić auto to
- rozrusznik nie powinien kręcić
- lub nie powinny się zapalić kontrolki na tablicy rozdzielczej a dodatkowo dioda od alarmu powinna szybko migać.
Niestety nie mam tego jak sprawdzić.

Jutro poszukam może kogoś z komputerem i programem do Forda Focusa.
Ponieważ mechanik ma program ale mówi szerze że nie jest to jakiś super oryginalny program do Fordów i może dlatego nie wskazuje mu błędów.
Znów jechać do serwisu na diagnozę to 300 zł transport w jedną stronę na lawecie + minimum 200 zł diagnoza a jak będą chcieli to naprawić to jakaś czterocyfrowa sumka z 3 z przodu 3xxx,xx pewnie wyjdzie.




Czy ktoś może podpowidzieć gdzie szukać dalej usterki ?
Ja wciąż mam nadzieję że to ten piep.... alarm.


Poza tym dobija mnie już tekst który słyszę już po raz setny ... "FORD GÓWNO WORT" - czyżby to była prawda, na razie nie chce mi się w to wierzyć.

-------------------------------------
W międzyczasie wujek podpowiedział mi (to jego auto) że może być tak że jeśli się alarm resetuje to powinno się też rozkodować radio zanim się przekręci kluczyk w stacyjce bo blokada radia może być jakoś sprzężona z immobilizerem.
Czy coś takiego jest możliwe ? Pytam bo nie miałem jak tego sprawdzić u mechanika bo auto jest trochę rozebrane ... a raczej rozprute z elektryki.
--------------------------------------------

Jeszcze raz proszę o pomoc w tej zagmatwanej sprawie.
Może znacie jakiś telefon do jakiegoś serwisu FORDA który by mógł coś podpowiedzieć... albo podjechać w Zachodniopomorskim i podłączyć komputer... zapłacę....

Z góry dziękuje za pomoc.

pozdrawiam
Utoll
utoll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-12-2010, 06:56   #3
kunte
ford::advanced
 
Avatar kunte
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 27-03-2009
Skąd: Katowice/Chorzów
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 100KM
Rocznik: 2010
Postów: 334
Domyślnie Odp: Brak iskry na świecach odcięcie na zapłonie

Kolego proponuję Ci najpierw wejść w tryb serwisowy i sprawdzić czy pojawiły się jakieś kody błedów. Skoro nie ma iskry, to sprawdziłbym cewkę. Co do alarmu, to poszukaj wyłącznika serwisowego, umożliwia on wyłączenie alarmu w przypadku wystąpienia z nim jakiś problemów.
__________________
Poprzednio: Nissan Micra K11 93r. 1.3 16V; Ford Focus MK1 99r. 1.6 16V, piękne białe kombi
kunte jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-12-2010, 07:20   #4
utoll
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 07-12-2010
Skąd: Chojna
Model: MONDEO
Silnik: 2,0 Benzyna
Rocznik: 2009
Postów: 8
Domyślnie Odp: Brak iskry na świecach odcięcie na zapłonie

Zaraz poszukam wyłącznika serwisowego (chyba że wiesz gdzie jest).
A jak wejść w tryb serwisowy? Masz jakieś informacje ?

I jeszcze odnośnie cewki.. pisałem że na cewkę powinien iść impulsowo prąd ale idzie tylko ciągle "-". Czy to wina cewki czy czegoś przed cewką?

Z góry dziękuje za odp.

PS. Gratuluje wytrwałości w czytaniu całego tekstu.

Ostatnio edytowane przez utoll ; 10-12-2010 o 07:33
utoll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-12-2010, 07:43   #5
kunte
ford::advanced
 
Avatar kunte
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 27-03-2009
Skąd: Katowice/Chorzów
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 100KM
Rocznik: 2010
Postów: 334
Domyślnie Odp: Brak iskry na świecach odcięcie na zapłonie

Najprościej będzie jak dostaniesz się do centralki alarmu i poszukasz gdzieś w jej okolicy. Przy okazji dowiesz się jaki masz alarm.
Aby wejść w tryb serwisowy naciskasz przycisk od kasowania kilometrów, trzymając go cały czas przekręcasz kluczyk w stacyjce, ale nie odpalasz samochodu. Trzymasz ten przycisk jakieś 5 sekund i puszczasz. Jeżeli zrobisz dobrze, to wszystkie wskazówki polecą na max i wrócą spowrotem, znaczy to, że wszedłeś w tryb serwisowy. Teraz naciskająć przycisk od kasowania przechodzisz do poszczególnych informacji. Ciebie interesuje zapis dtc i to co się po nim wyświetli, czyli kombinacja liczb. Jeżeli będzie dtc none, znaczy to, że nie ma błedów.
Proponuję Ci najpierw zająć się alarmem, potem zczytać kody błędów. Jak się okaże, że nic nie ma, to wtedy cewka. Może warto podmienić i sprawdzić.
__________________
Poprzednio: Nissan Micra K11 93r. 1.3 16V; Ford Focus MK1 99r. 1.6 16V, piękne białe kombi
kunte jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-12-2010, 11:38   #6
utoll
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 07-12-2010
Skąd: Chojna
Model: MONDEO
Silnik: 2,0 Benzyna
Rocznik: 2009
Postów: 8
Domyślnie Odp: Brak iskry na świecach odcięcie na zapłonie

Witam
Nie sprawdziłem wcześniejszej podpowiedzi jeszcze bo jestem uwięziony w pracy ale dostałem na innnym formum [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] takią podpowiedź od użytkownika
"Pawel wawa"

cyt: "Kolega postara się o lepszego diagnostę/ elektronika. Brak kluczowania (podawania tego minusa z przerwami) cewki w tych autach to dość częsty objaw. Przyczyn co najmniej kilka. Podłączenie pod komputer pomoże usunąć usterkę. Rozgarniętemu elektronikowi wystarczy zaś schemat i miernik."

Zabieram się za szukanie informacji o kluczowaniu cewki.

Ciekawe jaki schemat miał autor na myśli.

Pozdrawiam
O dalszych szczegółach naprawy będę informował na bieżąco.
Pozdrawiam
Utoll
utoll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-12-2010, 06:48   #7
utoll
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 07-12-2010
Skąd: Chojna
Model: MONDEO
Silnik: 2,0 Benzyna
Rocznik: 2009
Postów: 8
Domyślnie Odp: Brak iskry na świecach odcięcie na zapłonie

Dziękuje wszystkim za podesłane pomysły.

Dzisiaj jadę dopiero do mechanika z całą listą waszych pomysłów.
Wczoraj jeszcze rozmawiałem z wujkiem, który powiedział mi że cewka była w zeszłym roku wymieniania. WIęc małe prawdopodobieństwo że to ona jest uszkodzona.

Poinformuje was o tym co u mechanika się udało załatwić.

Pozdrawiam
utoll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-12-2010, 14:27   #8
utoll
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 07-12-2010
Skąd: Chojna
Model: MONDEO
Silnik: 2,0 Benzyna
Rocznik: 2009
Postów: 8
Domyślnie Odp: Brak iskry na świecach odcięcie na zapłonie

Witam

Dzisiaj byłem na chwilkę u mechanika.

Sprawdziłem alarm.. tak jak mi powiedział człowiek który go montował. Czyli:
Uzbroić alarm pilotem, odczekać 30 sekund. Otworzyć drzwi kluczykiem i włączając się awaryjne (lub syrena). Wsiąść do samochodu i spróbować odpalić auto. Nie powinien zakręcić rozrusznik albo nie powinny się zapalić lampki kontrolne.
Lampki się zapaliły a rozrusznik wydawał dźwięk jakby chciał ruszyć ale akumulator był za słaby. To samo powiedział mi Mechanik. Tak więc nie wiem i musze zadzwonić do człowieka który montował ten alarm.

Wszedłem też w tryb serwisowy.
I pokazały się takie błędy:
DTC 262
DTC 9318
DTC 9359
Ale odłączona jest cewka więc te błędy mogą być informacją o tej cewce.

Jeśli ktoś wie co to za błędy na komputerze to proszę o informacje.
Pozdrawiam
Utoll
utoll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-03-2017, 13:42   #9
Coby89
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 07-04-2010
Skąd: Płock
Model: focus
Silnik: 1.8 16V zetec
Rocznik: 1999
Postów: 7
Domyślnie Odp: Brak iskry na świecach odcięcie na zapłonie

witam
podpinam sie pod temat. w moim focusie mk1 1.8 pojawiły się problemy z uruchomieniem silnika. wszystkie bezpieczniki sprawne. po przekreceniu kluczyka wszystkie kontrolki się zapalają, ale nie rusza rozrusznik. Przekaźnik rozrusznika w skrzynce pod kierownica nie zamyka się w chwili uruchomienia zapłonu. wymieniłem przekaźnik i jest to samo. nie było poprawy po wymianie komputera i immobilaizera.
czy ktoś ma jakieś pomysły?
Coby89 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:50.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.