|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-04-2011, 23:34 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 01-10-2007
Skąd: Małopolskie
Model: Ford Focus MkII Ghia
Silnik: 1,6 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 9
|
olej w przewodzie dolotowym turbosprężarki 1.6 TDCi +DPF
Witam.
Kilka dni temu kupiłem FORDA Focusa Ghia 1,6 TDCI z 2007 roku z przebiegiem 137000km. Ponieważ nie miałem do niego książki serwisowej od poprzedniego właściciela, udałem się do ASO aby zrobili kompleksowy przegląd z wszystkimi wymianami przewidzianymi dla tego przebiegu, tj. wymiana oleju, filtrów, uzupełnienie dodatku do DPF, itp. W trakcie przeglądu stwierdzono wyciek oleju z wtryskiwaczy i widoczne duże ilości oleju w przewodzie dolotowym turbosprężarki..... Wcześniej sprawdzono auto na diagnostyce, i wszystko teoretycznie było ok. Ten wyciek przy wtryskach ocenili jako wyciek spod pokrywy zaworów.... wymienili uszczelkę, ale nadal mokro..... Przeczytałem prawie wszystkie posty o podobnym temacie, ale nie jestem specjalistą w tej materii i nie bardzo rozumiem, jakie podjąć działania aby wyeliminować zagrożenia i przyczyny potencjalnych problemów z silnikiem. Co do turbiny, powiedzieli że jeszcze jej nie słychać (szumów, itp.), ale zasugerowali, że niedługo trzeba będzie ją prawdopodobnie wymienić na nową (koszt ok 3000PLN bez robocizny). Odnośnie wtrysków - konieczne jest ich uszczelnienie, bo rzyga wokół olejem. W ASO koszt takiej naprawy to ok 1500 PLN, ponieważ - jak mnie poinformowano- zgodnie z procedurą serwisową, muszą wymienić wszystkie przewody, śrubki, uszczelki, itp. na nowe. Po wstępnej konsultacji z lokalnym niezależnym mechanikiem - koszt uszczelnienia wtrysków to ok 400-500PLN a turbiny na razie nie radzą ruszać..... Będę zobowiązany za wszelkie informacje, co zrobić z tym problemem - jak długo można jeździć tym autem aby nie spowodować zagrożenia dla silnika? Jak na razie jest w miarę elastyczny i dobrze się zbiera... Jedyny problem to czarna plamka oleju na podłodze garażu (ok 2 kropli na dobę) Z góry dziękuję za wszelkie komentarze w tej sprawie. Ostatnio edytowane przez Konrado73 ; 20-04-2011 o 08:13 Powód: uzupełnienie informacji |
20-04-2011, 08:20 | #2 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
|
Odp: olej w przewodzie dolotowym turbosprężarki 1.6 TDCi +DPF
Omiń ASO z daleka, znajdz dobry warsztat usuń wycieki,turbiny nie waż się ruszać ( co to znaczy duże ilosci oleju jak nie ścieka do filtra to normalne) przestudz ją po jeżdzie z minutę,zmieniaj olej co 10-15 tysi i jeżdzij.W ASO to najchętniej by ci ją wymienili i cię okradli,tak samo jak z wtryskami za uszczelnienie tyle kasy już to kiedyś przerabiałem.
Ostatnio edytowane przez Matych ; 20-04-2011 o 08:26 |
20-04-2011, 08:51 | #3 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 01-10-2007
Skąd: Małopolskie
Model: Ford Focus MkII Ghia
Silnik: 1,6 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 9
|
Odp: olej w przewodzie dolotowym turbosprężarki 1.6 TDCi +DPF
Cytat:
|
|
20-04-2011, 09:07 | #4 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 07-07-2008
Skąd: UK
Model: Mondeo mk4 hatchback titanium x
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2007
Postów: 567
|
Odp: olej w przewodzie dolotowym turbosprężarki 1.6 TDCi +DPF
Tez miałem problem z turbiną, strasznie gwizdała a ostatnio juz nawet wyła jak syrena tylko troche ciszej i puszczała duzo oleju, tak ze na wszystich łączeniach rur od dolotu powietrza do silnika widac było olej, na mocy nic nie stracił więc kazdy mi mówił ze nie przejmuj sie tylko jezdzij, tam nie ma sie co rozsypac. Ja oczywiscie nie zamierzam auta sciągac z drogi lawetą wiec wymieniłem turbine i wszystko ucichło, poprzednia miała juz duze luzy dlatego hałasowała i puszczała olej. Przy zakupie turbiny nie posłuchałem tez osób które mówią ze wymieniac tylko na nowe albo regenerowane i kupiłem uzywke za 300f z rozbitka z małym przebiegiem z gwarancją zwrotu do 30dni, spore ryzyko z mojej strony ale opłacało sie tym bardziej ze nikt w UK nie chciał sie podjąć regeneracji a nowa kosztuje 1100f. Oczywiscie nikomu nie polecam takiego rozwiązania, ja po prostu nie miałem wyboru, nie wywale przeciez tyle kasy na nowe turbo, które i tak moze paść po kilkunastu tysiącach km.
Prawda jest taka ze jak turbina zacznie juz gwizdac to mozesz zacząc zbierac kase na nową, ja nie miałem niestety zbyt duzo czasu na zbieranie wiec zdecydowałem sie naprawic auto najtanszym z mozliwych kosztów. Co do reszty twoich problemów, nie jestem w stanie Ci pomóc, jedynie moge doradzic zebys poszuał jakiegos dobrego mechanika poza ASO, oni potrafią tylko wymieniac wszysto na nowe i kasowac za to kase |
20-04-2011, 12:38 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 04-01-2010
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 82
|
Odp: olej w przewodzie dolotowym turbosprężarki 1.6 TDCi +DPF
ja dosyć długo nie moglem pozbyć się oleju, który zbierał się na silniku wokół wtryskiwaczy. Wymieniłem po kolei: uszczelkę pokrywy zaworów, uszczelki kolektora ssącego, uszczelniłem wtryskiwacze, szpilki wtryskiwaczy i...było dalej mokro. Dopiero jak podejrzenie padło na rozszczelniony kolektor ssący, mechanik po jego podniesieniu zauważył, iż pęknięty jest jeden pierścień plastikowy dociskający uszczelkę kolektora do głowicy silnika. Po wymianie suchutko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W sumie kosztowało mnie to wszystko około 600PLN, oczywiście poza ASO. |
21-04-2011, 11:33 | #6 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 01-10-2007
Skąd: Małopolskie
Model: Ford Focus MkII Ghia
Silnik: 1,6 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 9
|
Odp: olej w przewodzie dolotowym turbosprężarki 1.6 TDCi +DPF
Wielkie dzięki za informacje..
Zwrócę uwagę mechanikowi, żeby sprawdził też kolektor. Martwi mnie tylko ten olej w turbinie... ale zobaczymy.... może nie jest tak źle.... Jeśli ktokolwiek miał lub ma jakieś przygody z tym silnikiem (1.6 TDCI +DPF) to będę wdzięczny za wszelkie porady.... Pozdrawiam |
21-04-2011, 19:34 | #7 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: olej w przewodzie dolotowym turbosprężarki 1.6 TDCi +DPF
Turbo zawsze bedzie olej puszczac...i tym sie nie martw..sprawdz poprostu zuzycie oleju.
Jesli nie wyje -nie hałasuje to nie ruszaj tej turbiny. Pamietaj ze turbo w 1,6 jest wrazliwe na olej..ten silnik jest poprostu wrazliwy na olej..w dodatku turbo ma sitko które przysłania jego smarowanie..i to tez jest kolejny gwóźdź do trumny w tym silniku. Ale niema co ruszac jesli chodzi i nie hałasuje. Mozna podczas wymiany oleju sprawdzic stan sitka..ewentualnie je wywalic...co polepszy smarowanie turbiny. 2 krople oleju na podlodze...nie masz pokrywy pod silnikiem?..to nie ładnie jak nie masz! szybciej będą leciały paski i cały osprzęt sie syfił. Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 21-04-2011 o 19:37 |
21-04-2011, 21:18 | #8 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
Odp: olej w przewodzie dolotowym turbosprężarki 1.6 TDCi +DPF
1. Ceny, które podałeś to jakaś MASAKRA!!! Ja właśnie jestem po wymianie uszczelnień i siebie. 40zł części do jednego wtryskiwacza + pifko + 3 godziny nie moje.
Potrzebne do uszczelnienia wtrysku: - podkładka miedziana jakieś 6zł - gumowa uszczelka jakieś 12 zł - plastykowy ustalacz jakieś 22 zł 2.Olej w turbinie, w filtrze powietrza, to urok tego BADZIEWNEGO silnika. Też tak mam i jest super. Czarna maź mi wychodzi z turbo...fordowska technologia 3. U mnie też turbinka trochę wyję i śmiga. Nie masz się co martwić, a na zapas to nawet silnik można zmienić..tylko po co?
__________________
_______________________ 115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem" |
21-04-2011, 22:01 | #9 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: olej w przewodzie dolotowym turbosprężarki 1.6 TDCi +DPF
Cytat:
|
|
21-04-2011, 22:04 | #10 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
Odp: olej w przewodzie dolotowym turbosprężarki 1.6 TDCi +DPF
Cytat:
__________________
_______________________ 115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem" |
|
|
|
|