Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-05-2006, 09:49   #1
Obolon
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 10-05-2006
Postów: 10
Domyślnie Bęzynowy-Ale pracuje jak Disel?!?!

Witam wszystkich!
Mam pytanie co do swego silniczka 1.6 16v Zetec z 1996roku. Silnik nie pracuje cicho jak powinien. Teść ma Essiego 1.3 tak jemu cichutko chodzi. A mój to jak traktor. Co to mogło by być? Zawory?Popychacze? A może trzeba olej już wymienić(zbliża się okres wymiany)? A może to coś bardziej poważnego? :fcp6 Nie wiem co mam robić? Pojadę na testy z nim do warsztatu ale chyba trochę później bo teraz nie mam na to kaski.
Bardzo proszę o wypowiedzi i podejrzenia co by to mogło być w moim wypadku. A potem jak będzie po naprawie to będzie widać kto miał rację a kto nie :fcp2
Pozdrawiam i czekam waszych sugestij.

Obolon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2006, 10:43   #2
tymon86
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 02-02-2006
Postów: 6
Domyślnie

A caly czas masz taki objaw?? Wydaje mi sie, ze moga to byc hydrauliczne popychacze. W moim oplu tez mam ten objaw, gdy jest zimno, ale dosc szybko ustepuje. Pewnie chodzi tu o gestosc oleju. Jest to takze zalezne od stanu oleju na bagnecie.
tymon86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2006, 12:54   #3
-waldi-
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar -waldi-
 
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
Domyślnie

Cytat:
Napisał Obolon
Mam pytanie co do swego silniczka 1.6 16v Zetec z 1996roku. Silnik nie pracuje cicho jak powinien. Teść ma Essiego 1.3 tak jemu cichutko chodzi. A mój to jak traktor
przecierz1,3 chodzą jak traktor Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. rzeczywiście masz coś z silnikiem i też stawiam na popychacze hydrauliczne, zły olej albo..... panewki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

olej to zmień nie zaszkodzi a może pomóc
__________________
wozidła...
Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne
Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz
Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka
Yamaha XV700

[Regulamin Forum] [Szukaj]
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg
-waldi- jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-05-2006, 09:25   #4
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Zbedne i nie na temat posty usunałem. Prosze pisac o silniku 1.6 16V a nie o 1.3 .

Obolona, nie interesuja silniki 1.3 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


wymień ten olej, sprawdź świece i przewody WN.

Kiedy Ci tak pracuje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
podczas [przyspieszania Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
przy jakis konktretnych obrotach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Napisz cos szczegółowiej.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-05-2006, 12:53   #5
Obolon
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 10-05-2006
Postów: 10
Domyślnie

Witam ponownie!
Dziękuję za wypowiedzi i czekam na następne. Szkoda że 2 już były usunięte :fcp6 Ale to nic i piszmy dalej :fcp2
Więc pracuje mi tak przez cały czas i nie ma znaczenia czy silnik zimny czy już nagrzany. Cały czas pracyje jak disel. Już myślałem że wleje jakiś śriodek do wyciszania zaworów ale teraz nie wiem czy już go tam niema. No bo samochód był sprowadzany i nie wiem czy gość który mi go sprzedał nie wlał tam czegoś (naprzykład wyciszaś i zagęszczaś do oleju). Bo olej jest jakiś ciemny. Do wymiany oleju jeszcze(przepisowo) mam 900km. Chyba do remontu nie ma sensu wymieniać bo potem znów trzeba będzie wymięniac. Byłem na serwisie ale tam straszne kolejki, no i zarejestrowli mnie na poniedziałek. Będę robił test komputerowy- koszt 80zł. No bo chce wiedzieć co jest z Essym. :fcp2 Sam bym to robił (z zawodu jestem technik-elektromechanik), ale teść mnie powstrzymuje i odradza żebym do Fordzika sięgał swoimi łapami. :fcp2 Nie wiem dlaczego ale jakoś polubiłem ten Ford-chce dać jemu nowe życie -> Ford Eskort REAKTYWACJA :fcp2
Czekam na dalniejsze sugestije. Aby dać do myślenia coś forumiczom - to pomyślcie nad tym czy w moim wypadku nie mogła by pęknąć sprężyna kasowania luzu? (patrz na rysunek).
Obolon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-05-2006, 13:20   #6
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał Obolon
Szkoda że 2 już były usunięte
wszystkie dotyczyły silnika 1.3 a nie 1.6.


Ja na Twoim miejscu, to bym natychmiast wymienił olej i filtr.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-05-2006, 22:43   #7
Rutra
ford::amateur
 
Imię: Artur
Zarejestrowany: 16-05-2006
Skąd: Eadom
Model: MK3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 6
Domyślnie

Ciemna barwa oleju jest rzeczą normalną, taka barw pojawia się jeszcze długo przed kolejną inspekcją olejową - więc nie ma powodów do obaw co do oleju, kontroluj tylko jego prawidłowy poziom. Powodów "klepania" przez silnik niczym dizel może być wiele. Często może to być wypracowany wałek rozrządu. Tak miałem w swoim escorcie 1.3. Po wymianie wałka silniczek pracował jak pszczółka. Koszt wałka + szklanek popychaczy + serwis kosztował mnie dwa lata temu jakieś 600 PLN. Ale po tej zimie mój silnik znowu zaczął klepać dizlem. Wstawiłem auto do serwisu i sprawa w tej chwili wygląda tak: wymontowali i rozebrali silnik. Po oględzinach i pomiarach stwierdzono luzy na tłokach, do szlifowania wał, panewki wałka rozrządu i jeszcze kilka detali układu korbowo-tłokowego. Z grubsza to prawie kapitalka aż się boję ile to będzie kosztować. Silnik zrobił 230 tys. km i w końcowej fazie klepał i brał olej w ilości 1 litr na 1000 km. Mechanik powiedział, że te escorty z silnikami 1.3 (mój jest z 1997 roku) padają ponieważ mają małą moc a muszą ciągnąć stosunkowo duży samochód. Mam nadzieję, że ta naprawa będzie coś warta i ford dostając "drugie" życie odwdzięczy mi się przyjemnym dźwiękiem nowego silnika. Ty masz silnik mocniejszy ale bardzo mi to przypomina mój przypadek.
Rutra jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-05-2006, 08:39   #8
Obolon
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 10-05-2006
Postów: 10
Domyślnie

Więc witam wszystkich ponownie!
Sprawa jest następująca - wymieniłem olej (na Fordowski, a jaki był to nie wiem ale był 10W40półsyntetyk) i filtr. Zaczęło ciszej stukać, jak by tak stłumiono, a na następny dzień przez jakiś czas jak odpaliłem go w garażu to chodził cichutko jak powinien. Ale to trwało nie długo :fcp11 jakieś kilka minut a potem zaczął znów klekotac. Teraz jest taki dzwięk jak by pasek o osłonę bił. Sprawdziłem i nic o osłonę nie czepia. Teraz nadal nie wiem co to może być. Pomocy!!!
Obolon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-05-2006, 09:58   #9
Jarcio
ford::advanced
 
Avatar Jarcio
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 28-10-2005
Skąd: mazowieckie
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 232
Domyślnie

Cytat:
Napisał Rutra
aż się boję ile to będzie kosztować
Całkowita regeneracja głowicy w 1.8 D kosztowała mnie 1100zł (Warszawa).
__________________
Pozdrawiam Jarek

| Black MoonDeo '12 - obecnie | Silver Ssss-max '07 - odjechał w dobre ręce |
Jarcio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-05-2006, 19:08   #10
krris1
ford::average
 
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: Skierniewice
Model: escort
Silnik: 1.6
Rocznik: 95
Postów: 103
Domyślnie

Obolon jeżeli po wymianie oleju i jeżeli wykluczysz popychacze, stwierdzisz ze sa dobre a silnik nadal bedzie klekotał, ja bym sie skupił na spalaniu. Mianowicie mam tutaj na mysli spalanie stukowe. Najlepiej sprawdzic czy wystepuje spalanie stukowe zalewajac auto benzyna 98, ale musisz pamietac o przelaczeniu kompa na zasilanie benzyna 98. Jezeli taka benzyne wlejesz do baku i klekotanie ustanie mozesz byc pewny ze to spalanie stukowe. Jednak z twoich opisow wynika ze to chyba raczej cos z zaworami, popychaczami.
__________________
krris1 1.6 16V 95r
krris1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:20.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.