Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 20-10-2011, 11:52   #1
silver76
ford::average
 
Imię: Artur
Zarejestrowany: 17-09-2004
Skąd: Bolesławiec, dolnośląskie
Model: Focus II TDCi / Escort mk VI
Silnik: 1.6 TDCI 109 KM / 1.6 16V
Rocznik: 2005
Postów: 195
Domyślnie gwizd turbiny a sprężynka w odmie

Witam,
od kilku dni zaczęło mi gwizdać z okolic turbiny. Mi to przypomina dźwięk odrzutowego silnika samolotu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. (nie, nie przerabiałem Focusa na myśliwca Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ).
Zacząłem się przyglądać sprawie i stwierdziłem malutką nieszczelność na plastikowej rurze wychodzącej z turbiny, ale tam jedynie delikatnie dmucha ale raczej nie tu gwiżdże.
Następnie zdemontowałem rurę filtr-turbo-odma. W rurze było sporo oleju. Ale była jeszcze jedna ciekawostka. Otóż zajrzałem do króćca gdzie podpięta jest rura odpowietrzająca (odma), a tam znalazłem sprężynkę. Na zdjęciu pokazałem strzałką gdzie zajrzałem.
Sprężynka leżała poziomo i jej koniec był przy końcu króćca, a jej drugi koniec widać było zakrzywia się do pionu tam głębiej. Wyjąć jej nie mogłem, więc spróbowałem ja tam wepchnąć i o dziwo poziomy jej koniec wyprostował się i wskoczył do pionu, jakby na swoje miejsce. Teraz ta sprężynka jest pionowo, mniej więcej w osi tego niby korka od którego odchodzi ten króciec. Wg mnie to jakby zaworek ze sprężynką.
I co wy na to?
Jak to się mogło stać, że ta sprężyna wyskoczyła?
I podstawowa sprawa, czy tam mógł być jakiś metalowy element, który mógł mi uszkodzić turbinę???
Dodam jeszcze, że gwizdanie turbiny zaczęło się nagle w czasie jazdy, a dokładnie przy przejeżdżaniu przez spowalniacz na drodze.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg 18438151282.jpg (57.7 KB, 1015 wyświetleń)

__________________
Pozdrawiam
Silver
Focus II 1.6 TDCi, Escort 1.6 16V

Ostatnio edytowane przez silver76 ; 20-10-2011 o 12:17
silver76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-10-2011, 13:40   #2
mick1985
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 24-06-2010
Skąd: Poznań
Model: Ford Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI [109 KM]
Rocznik: 2006
Postów: 26
Domyślnie Odp: gwizd turbiny a sprężynka w odmie

A gwiżdże Tobie cały czas, czy tylko podczas przyspieszania? Mój Focus też tak miał, że cichy gwizd pojawiał się, kiedy silnik był mocno obciążony. Jeździłem sobie tak około roku, po czym wybrałem się do warsztatu (było podejrzenie nieszczelności w jakiejś rurce) i okazało się, że miałem połamane łopatki turbiny oraz dość spore luzy na wirniku, wskutek czego musiałem wydać ok. 2500 zł na wymianę turbosprężarki (na regenerowaną) plus standardowe prace związane z tą wymianą. Może spróbuj na początek zdjąć gumowy łącznik między filtrem powietrza a turbosprężarką i obejrzyj stan łopatek i ewentualne luzy. U mnie to było przyczyną gwizdania. Życzę Ci, żeby jednak było to coś mniej poważnego.
mick1985 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-10-2011, 13:52   #3
silver76
ford::average
 
Imię: Artur
Zarejestrowany: 17-09-2004
Skąd: Bolesławiec, dolnośląskie
Model: Focus II TDCi / Escort mk VI
Silnik: 1.6 TDCI 109 KM / 1.6 16V
Rocznik: 2005
Postów: 195
Domyślnie Odp: gwizd turbiny a sprężynka w odmie

Gwiżdże najbardziej przy przyspieszaniu, na jednostajnym gazie także ale mniej, na wolnych obrotach w ogóle. A jak porządnie przycisnę gaz, do ok. 3500 rpm to już porządnie wyje.
__________________
Pozdrawiam
Silver
Focus II 1.6 TDCi, Escort 1.6 16V
silver76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-10-2011, 16:13   #4
maureliusz
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
Domyślnie Odp: gwizd turbiny a sprężynka w odmie

Dziwne. To jest zawór od odmy, ale dziwne, że sprężynka wyskoczyła. Pod nią zapewne jest jakiś grzybek, pytanie czy mógł polecieć do turbiny - nie wiem.
Odkręć rurę od filtra powietrza przy turbinie i zobacz jakie masz luzy. Od razu piszę, że delikatny luz jest OK - musi być. Zobacz też, czy łopatki nie są uszkodzone.
__________________
_______________________
115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem"
maureliusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-12-2011, 19:09   #5
silver76
ford::average
 
Imię: Artur
Zarejestrowany: 17-09-2004
Skąd: Bolesławiec, dolnośląskie
Model: Focus II TDCi / Escort mk VI
Silnik: 1.6 TDCI 109 KM / 1.6 16V
Rocznik: 2005
Postów: 195
Domyślnie Odp: gwizd turbiny a sprężynka w odmie

No i po sprawie. Turbina się skończyła. Po zdemontowaniu okazało się, że jest wyłamana jedna łopatka (po stronie spalin). Turbina wymieniona.
__________________
Pozdrawiam
Silver
Focus II 1.6 TDCi, Escort 1.6 16V
silver76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-12-2011, 16:40   #6
Pitol321
FCP member
 
Avatar Pitol321
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Essen
Model: VW Arteon Elegance
Silnik: 2.0TDi 200PS DSG
Rocznik: 2021
Postów: 684
Domyślnie Odp: gwizd turbiny a sprężynka w odmie

Podłącze się pod temat.

Otóż dość głośno chodzi mi turbina, ale tylko na niższych obrotach tak 1200RPM do 2000RPM. Jedynie gdy przyciskam gaz w tym zakresie obrotów, turbina jest głośna, popuszczając lub wyrównując gaz już nie i nie jest to świst czy gwizd, powiedzmy ciut wyje, zapisałbym to fonetycznie jako (łułłułłuł) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przy 2000RPM i więcej silnik zagłusza turbinę, a jej wycie nie nasila się wraz ze wzrostem RPM czy prędkości.
Najbardziej słychać ją na zewnątrz auta, wewnątrz tylko leciutkie wycie, które wentylacja kabiny ustawiona na 2 potrafi to zagłuszyć.

1.6 TDCi 109KM z 2007 roku i 85500km przebiegu.
Świeżo wymienione filtry i olej na TOTAL Quartz Future 9000 5w30.
Autko nie kopci, nie bierze oleju, silnik czysty (brak wycieków), filtr powietrza podczas wymiany także był czysty. Przyspieszenie i dynamika jest OK.


Niedługo planuję wymienić śrubę z sitkiem przy rurce dolotowej oleju do turbo.

Jak myślicie, czy podejmować jakieś inne kroki związane z turbo, czy na razie olać to i tak jeździć.
Jeden z mechaników stwierdził, że poprzedni właściciel mógł dać wycisk turbinie i za szybko zgasił silnik, w skutek wysokiej temperatury np. przestawiły się łopatki i z tego powodu bardziej hałasują.
Co robić, czy w ogóle coś z tym robić???

Od zakupu przejechałem Foczką 250km z czego 60km testowo autostradą i nic się nie dzieje, po za zastanawiającym wyciem w niskim zakresie obrotów silnika.
Za 1,5 tygodnia czeka mnie wyprawa do Polski łącznie 1800km w obie strony...
Pitol321 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-12-2011, 09:45   #7
malymr
ford::beginner
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-02-2011
Skąd: Syców
Model: focus mk2
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 18
Domyślnie Odp: gwizd turbiny a sprężynka w odmie

Słynnego sitka nie zakładaj tylko je wywal ,sprawdż stan smoga olejowego , miski, wyczyść przewód olejowy turbiny jeden problem będziesz miał z głowy. Można sprawdzić luzy na osi turbiny Zimna turbina mały luzik gorąca ledwo wyczuwalny luz. Stanu łopatek raczej nie sprawdzisz ( może kamera endoskopowa by się nadała ).

Ostatnio edytowane przez Agnesqa ; 07-12-2011 o 10:13 Powód: nie cytujemy całcych poprzedzających postów
malymr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-12-2011, 15:03   #8
Pitol321
FCP member
 
Avatar Pitol321
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Essen
Model: VW Arteon Elegance
Silnik: 2.0TDi 200PS DSG
Rocznik: 2021
Postów: 684
Domyślnie Odp: gwizd turbiny a sprężynka w odmie

Niestety jestem w kropce...

Jak pisałem olej i filtry wymienione, podczas wymiany oleju został użyty środek Liqui Moly Motor Clean czyszczący komorę silnika i przewody olejowe, wszystkie nagary itp.

Wymiana śruby z sitkiem (lub usunięcie sitka) podczas wymiany oleju nie wchodziła w grę, gdyż mechanik jak zobaczył ile trzeba rozbierać, kazałby sobie 200 euro doliczyć...
Nie mam możliwości samemu tutaj w Niemczech za to się zabrać.

Pozostaje mi jazda za tydzień do Polski i zabawa na miejscu.
Mam nadzieję że sito się nie zapcha, na razie wszystko jest OK.
Zrobiłem już około 500km od zakupu i wszystko gra. Turbo jak trochę wyło tak dalej wyje.

Chyba ograniczę się do zabawy z sitkiem w Polsce, ewentualnie polecę mechanikowi przyjrzeć się turbinie i raczej będę dalej z tym wyjcem jeździł. Może kiedyś padnie, lub nie...

Ostatnio edytowane przez Pitol321 ; 09-12-2011 o 15:18
Pitol321 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-12-2011, 16:21   #9
neon2909
ford::average
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 15-02-2009
Skąd: Elbląg
Model: FOCUS II FL
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 125
Domyślnie Odp: gwizd turbiny a sprężynka w odmie

Sprężynka o której piszesz w pierwszym poście ma za zadanie skraplać i przechwytywać większe krople i opary oleju z odpowietrzenia silnika. Nie da się tego zrobić w 100 % więc w turbo od strony odmy czasami widać odrobinę oleju. Jest to zabieg pro-ekologiczny. Często ( w przypadku silników benzynowych) odmę "wywala" się na "zewnątrz" co ma doprowadzić do "wysuszenia" mieszanki od oparów olejowych. Tak szczerze mówiąc ciekaw jestem jaki wpływ miałoby to w przypadku naszych silników.
Co do demontażu sitka z przewodu zasilania olejem turbo to po raz kolejny potwierdza się teoria , że ford lubi częste wymiany oleju i olej zgodny ze specyfikacją fabryczną. Ja osobiście wymieniam olej co 8-10 tyś. i silnik pozbawiony jest nagarów i osadów.
neon2909 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-12-2011, 17:44   #10
Pitol321
FCP member
 
Avatar Pitol321
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Essen
Model: VW Arteon Elegance
Silnik: 2.0TDi 200PS DSG
Rocznik: 2021
Postów: 684
Domyślnie Odp: gwizd turbiny a sprężynka w odmie

Kontynuując problem wycia mojego turbo.
Czy powodem "wycia" turbiny może być uwalone sterowanie geometrią łopatek?
Jeśli tak, to czy jest to rzecz "naprawialna" - pytam gdyż, sporo się naczytałem o braku możliwości regeneracji turbo Garret'a w 1.6TDCi 109KM.

Żona ma autko w pracy... ale nasza Foczka wyje podobnie jak BMW z tego filmiku: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ].
Podobnie także jak w tym Galaxy, ale bez wycia na luzie (bez gazu), które w filmiku słychać: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ].

Za dwa dni trasa 900km do Polski... Dobrze, że mam polisę ADAC Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Były: Xsara II 2.0HDi 90PS 2000 Focus II 1.6TDCi 109PS 2007 Focus III 1.6TDCi 116PS 2012 Mondeo V 2.0TDCi 180PS 2016 Edge 2.0biTDCi 209PS 2018
Jest: 1. Arteon 2.0TDi 200PS DSG 2021 2. 207CC 1.6THP 156PS 2012.

Ostatnio edytowane przez Pitol321 ; 13-12-2011 o 17:50 Powód: błędy i braki w tekście
Pitol321 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:39.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.